Corespondenta din Geneva

FOTOGALERIE Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: "Producem 100 Duster pe zi. Urmatorul model Dacia va fi lansat in 2012"

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2010, 17:18 Economie | Auto

Duster, prezentat oficial
Dacia a lansat marti oficial, printr-o conferinta de presa la Geneva, primul sau SUV, Duster, iar productia este in prezent de 100 de unitati pe zi, dar ar putea ajunge si tripla daca piata o va cere, a spus pentru HotNews.ro vicepresedintele companiei, Constatin Stroe. El a adaugat ca urmatorul model Dacia va fi lansat in 2012. La conferinta de lansare au asistat cateva sute de ziaristi straini. La standul Dacia de la Geneva sunt prezente cinci masini Duster pe o suprafata totala de expunere de 770 mp.

Jerome Olive, noul sef al Dacia, spune ca e de asteptat ca jumatate din clienti sa aleaga versiunea 4X2, iar restul 4X4. Cei de la Dacia au insistat pe faptul ca pretul e imbatabil, de la 10.500 euro in Romania, circa 11.900 euro in Franta si cam 12.400 euro in Germania. Ramane insa de vazut cati vor opta pentru varianta cu maxime dotari, stiut fiind faptul ca romanii nu prea aleg varianta "cheala" cand e vorba de Dacie.

Constatin Stroe spune ca Duster va avea un impact asupra pietei romanesti a SUV-urilor, dar admite ca "grosul" productiei va merge la export. El spune ca se produc in prezent 100 de Duster zilnic, insa productia ar putea creste chiar si la 300/zi, adica circa 100.000 anual daca va exista cerere.

SUV-ul Dacia costa in Romania de la 10.500 euro, la circa 17.700 euro, in vesiunea cu maxime dotari si toate optiunile posibile incluse.

Compania romaneasca are un stand de 770 mp la salonul elvetian, cel mai mare din istoria participarilor sale la Geneva. La conferinta au participat circa 300 de ziaristi, dintre care cateva zeci de asiatici.

Constantin Stroe a mai spus ca viitorul model Dacia va aparea in 2012, dar nu a precizat ce fel de masina va fi. Diversi oficiali Renault au spus ca gama Dacia va mai avea cel putin doua modele, mai mari decat cele din prezent, putand fi vorba de un monovolum si de o berlina mai mare. Insa nimic nu e oficial si e foarte posibil ca in 2012 sa apara chiar viitoarea generatie Logan.

  • Vezi atasat imagini cu interiorul masinii.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

10917 vizualizari

  • -5 (21 voturi)    
    duster (Marţi, 2 martie 2010, 17:46)

    Tractorist [anonim]

    Eu in locul lor as fi facut o masina mica, de oras, poate un hibrid, cu consum redus, un concurent pentru Nano-ul celor de la Tata. Acest Duster e pentru cocalari, nu-i vad utilitatea pentru un om obisnuit.
    Dar asta e, fiecare stie ce e mai bine pentru el.
    • +9 (15 voturi)    
      Omule, (Marţi, 2 martie 2010, 18:32)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Tractorist

      Nu toti romanii stau in Bucuresti, unde asfaltul e neted ca in palma. Eu stau pe un deal unde e zapada 4 luni pe an. Am o skoda octavia 4x4, cu care tot ating valurile de pamant lasate de camioane. De aceea vreau sa vand skoda si sa iau un Duster. Pentru cei ca mine este facuta masina asta. Si in Romania sunt multi ca mine, la ce fel de drumuri avem !
      • -5 (13 voturi)    
        1100kg? (Marţi, 2 martie 2010, 19:10)

        Io [anonim] i-a raspuns lui gigi

        La 1100 kg, ca sa nu plutesti in primul noroi, va trebui sa pui roti de bicicleta.
        Asta e, pe curbe o s-o iei mai incet...
        • +6 (10 voturi)    
          Ce noroi ? (Marţi, 2 martie 2010, 19:23)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Io

          Omule nu e noroi, drumul e pietruit dar denivelat. Iar eu merg incet.
          Cum stiti voi ce e mai bine pentru noi, ceilalti !
          • -2 (2 voturi)    
            Normal ca stiu (Miercuri, 3 martie 2010, 9:48)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui gigi

            Ei sunt adeptii basescianismului. Gandesc in perspectiva pe 2 cincinale.
            Ei n-au pus mana pe vreo masina da-si dau cu parerea. Stiu cativa care n-au carnet dar scriu articole despre automobile. Train in Romania.
            • 0 (0 voturi)    
              La servici? (Miercuri, 3 martie 2010, 10:23)

              Mao [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

              Bai frate pana si aici te-ai gasit? Mai fa o pauza ca ne plictisesti.
      • 0 (0 voturi)    
        Banc (Miercuri, 3 martie 2010, 10:20)

        Mao [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Buna aia cu asfaltaul in Bucuresti ca-n palma.
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Joi, 4 martie 2010, 10:12)

        lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui gigi

        gresit!! in bucuresti asfaltul nu e neted ca-n palma. cred ca drumurile forestiere sunt mai netede ca strazile din bucuresti. mai ales aleile dintre blocuri. si mai ales daca vin dobitocii de la apa-nova, radet, domeniu public si fac ceva reparatii.
    • 0 (6 voturi)    
      Pt. cine? (Marţi, 2 martie 2010, 18:43)

      AlexMohora [utilizator] i-a raspuns lui Tractorist

      Mie mi se pare excelentă mutarea!

      Şi maşina îmi place - practică şi ieftină (că Aro nu mai evem).

      În ceea ce priveşte maşina de oraş:
      - câte oraşe aglomerate avem noi? Bucureşti, Cluj, Iaşi...
      - câţi români care îşi permit doar o maşină, relativ ieftină o să-şi ia o chichineaţă doar pt. oraş?
      - ceilalţi români care-şi permit mai mult de o maşină, mai iau a doua maşină ”de oraş” de obicei pt. soţie. Iar soţia vrea o maşină frumoasă... Logan nu e, nici Sandero nu e
      Vroiai să facă o maşină mai mică şi mai iaftină decât Sandero? Cui să o vândă? Doar firmelor de distribuit mâncare la domiciliu?

      Româina nu e compusă numai din Oraşe. E o ţară mare, densitatea locuitorilor este mică, e destul loc pt, SUV-uri, pentru cărat varză, cartofi roşii etc
      • +4 (8 voturi)    
        SUV (Marţi, 2 martie 2010, 21:01)

        Tractorist [anonim] i-a raspuns lui AlexMohora

        Daca vrei sa cari ceva mai bine iti cumperi un MCV.

        SUV-ul e o masina inutila pentru ca:
        - capacitatile off-road sunt limitate,
        - are centrul de greutate ridicat,
        - cost de intretinere mare, vezi cit costa o anvelopa de peste 17 toli,
        - nemanevrabil din cauza gabaritului in locuri inguste cum sunt parcarile in magazine
        - consum de combustibil ridicat
        - de obicei volumul portbagajului este redus in comparatie cu masinile combi.

        Apropo, vezi la nemti citi au SUV-uri? Dar asta e deja boala romanului, cit mai mare, cit mai stralucitor!
    • +5 (7 voturi)    
      totul e relativ (Marţi, 2 martie 2010, 18:48)

      virgilius [utilizator] i-a raspuns lui Tractorist

      Asa ziceam si au acum cativa ani, dar de cand am si copil, cantitatea bagajelor a sporit considerabil. Nu mai zic ca imi place sa explorez locuri noi, izolate unde nu se ajunge decat pe drumuri desfundate pe care Duster s-ar descurca mai bine decat actualul meu Sandero.
    • -3 (13 voturi)    
      da (Marţi, 2 martie 2010, 18:59)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Tractorist

      In ciuda primului comentariu de mai sus se pare ca sunt destui cocalari pe site-ul asta ca sa iti dea minus. :-(
      • +4 (6 voturi)    
        SUV-ul saracului (Marţi, 2 martie 2010, 19:25)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Daca si asta e masina de cocalari, esti amarat rau, omule !
        • 0 (0 voturi)    
          plin de cocalari (Miercuri, 3 martie 2010, 11:04)

          ang [anonim] i-a raspuns lui vasile

          Pai cum vasile.. toate masinile sunt pentru cocalari.
          Daca iei SH din germania esti cocalar, daca iti cumperi audi/mercedes/bmw (nou sau vechi) esti cocalar,
          daca iei logan/sandero/duster, iar esti cocalar.
          Daca iti iei masina frantuzeasca/italian, esti cocalar ca nu ti ai luat germana.
          Asta e, asa ii place romanului sa rada de altii..
    • -1 (5 voturi)    
      usa (Marţi, 2 martie 2010, 23:06)

      io [anonim] i-a raspuns lui Tractorist

      La americani e plin de masini mari si SUV-uri, inclusiv in orase si nu mai sunt toti cocalari. Nu vad de ce o masina mai mare sa fie neaparat considerata de neam prost. Prefer sa stau confortabli si in ceva mai multa siguranta, de ce nu, decat in vreun Matiz sau monovolum, de te iau carceii pana te sui in el. Urasc trendul asta european cu masini mici, un mare sadomasochism, parc-am fi in China comunista sa stam in cutii de chibrrituri... Nu mai zic pt femei, se simt si ele mai in siguranta in trafic intr-un SUV decat in Tico, da-o incolo ...
      • 0 (0 voturi)    
        anonimului (Miercuri, 3 martie 2010, 9:55)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui io

        "Americanii asta" si "americanii aia" ... de cand ne raportam noi la americani ? Ei au alta economie, alt pret la carburant, cu totul ALT raport salariu/preturi.
        Si in alta ordine de idei, te asigur ca nimeni, poate nici tu, nu isi ia masina mare si stralucitoare ca sa stea mai confortabil sau in ceva mai multa siguranta. De cele mai multe ori dimensiunile exterioare sunt cu totul diferite de dimensiunile habitaclului. Vrei sa stai confortabil? Cauta habitaclu mare. Vrei siguranta? Ia-ti un Volvo.
        Duster o sa prinda bine la noi, tocmai pentru ca e romaneasca si e "maricica", oricine se simte altfel, cand e mai sus, in dreptul volanului.
      • +1 (1 vot)    
        Total pe langa (Miercuri, 3 martie 2010, 10:44)

        hernan [anonim] i-a raspuns lui io

        Doar contrapunctez, nu am timp sa intru in amanunte:
        - cu americanii, ai dat-o in bara rau: chair sunt cocalari si neam prost. Bazandu-se pe bunuri materiale vor in permanenta sa isi amelioreze imaginea lor de luxosi de carton (vezi masinile lor mari, dar pline de plastice proaste in interior cu motoare V8 ineficiente, puternice cat un L4 european, ceasuri Rolex "original replica", etc)
        - "Urasc trendul asta european cu masini mici" - nu este un trend, este doar conceptia europeana de a construi masini mai mici. Nu poti intelege asta, pt ca nu stii ce inseamna eficienta. Iar trendul european este tocmai invers, de crestere a dimensiunilor masinilor fara a neglija eficienta folosirii resurselor in constructie, apoi in exploatare.
        - imi pare sincer rau ca ai picioare asa sensibile si faci carcei cand te urci intr-un monovolum. Din fericire, eu si majoritatea nu avem problema asta.
        - de unde stii tu ca se simt femeile mai in siguranta in SUV decat in masini mici: gresesti, avand nativ un simt al orientarii spatiale mai redus decat barbatii, se simt mai sigure in masini mici pe care le pot "cuprinde" mai bine decat masinile mari, conduc mai relaxat si mai stapane pe ele.
        - preferi o masina mare pt siguranta: daca toti am gandi asa si ne-am permite, strazile ar fi pline de SUV-uri, apoi superioritatea ta asupra colegilor de trafic ar disparea si m-as simti sigur doar intr-un Iveco Stralis sau Scania R-series. Noroc totusi ca nu sunt cocalar...
    • 0 (0 voturi)    
      mda.. (Miercuri, 3 martie 2010, 11:00)

      and [anonim] i-a raspuns lui Tractorist

      si daca nu i vezi tu utilitatea inseamna ca e pentru cocalari nu ? Cat de roman esti..
    • 0 (0 voturi)    
      te contrazici (Joi, 4 martie 2010, 10:15)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui Tractorist

      atata vreme cat fiecare stie ce e mai bine pentru el, asa cum spui tu, de unde ai ajuns la concluzia ca nu-i vezi utilitatea pentru un om obisnuit. sau nu stiu eu definitia omului obisnuit? te rog lamureste-ma.
  • -1 (11 voturi)    
    Cum arata... (Marţi, 2 martie 2010, 17:53)

    Ironfist [anonim]

    Fata de Mitsubishi, profil de Hyundai si spate de Nissan. Poate au avut in vedere un model "hibrid"...
    • +1 (1 vot)    
      inauntru (Marţi, 2 martie 2010, 19:12)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Ironfist

      Inauntru e Nissan Qashqai cu sigla schimbata; sau poate invers?
  • +1 (1 vot)    
    schimbare (Marţi, 2 martie 2010, 19:37)

    tyty [anonim]

    mi se pare ca are cutie de nissan (ma uit la inelul de marsarriere)?
  • +2 (2 voturi)    
    electric/hibrid (Marţi, 2 martie 2010, 22:03)

    donache [anonim]

    Astept sa vad un model hibrid macar. Sper sa traiesc mult :)
  • 0 (6 voturi)    
    Masina la 12000E (Marţi, 2 martie 2010, 23:38)

    Florin [anonim]

    Personal cred ca cei de la Dacia sunt cretini. In versiunea Duster cu tractiune integrala si un pret de 12300 nu are :
    1. Geamuri electrice fata
    2. CD-player-Radio-Mp3 .... ceva are preechipare
    3. Inchidere centralizata
    4. Nu mai vb de ESP
    5. Aer Conditionat
    6. Numai 2 airbags

    Practic la 12300 de E iti ofera o cutie cu 4 roti motrice care papa multa benzina ... bine ca iti da volan la ea si nu este optional
    • +4 (4 voturi)    
      duster versus tucson (Miercuri, 3 martie 2010, 4:02)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Sa comparam versiunile de top: la Dacia puneti toate optionalele la versiunea cea mai scumpa, cea pe motorina. Ajungeti la 18.600 euro.
      La Hyundai scadeti din pretul maxim de catalog, de 21.800 euro, scadeti asadar taxele de import non-euro, din 2011, cu 10% - se desfiinteaza taxele de la coreene, plus o scadere de min. 5% la negociere cu dealerul. Obtineti fix acelasi pret: 18.600 euro.
      Diferenta o face greutatea masinii coreene, cca. 700 kg in plus, puterea motorului, de cca.30CP in plus pentru coreeana, versus garda la sol de 18 cm Tuscon la 22 cm Duster.
      Sincer, dupa emotiile de inceput, ce credeti ca vor alege cumparatorii de SUV, la pret identic? Duster sau Tucson?! Eu cred ca cel putin la versiunea de top, cu toate optionalele incluse, Duster se va vinde mai mult in strainatate. La noi se vor vinde cat mai multe exemplare total neechipate, serie, cu patru roti si volan - vorba unui antevorbitor de mai sus!
      Cum zicea si dl. Barza, si 1000 de bucati vandute de Duster vor putea sa fie majoritare la SUV-uri in Romania! Caci in 2009 s-au vandut abia vreo 850 de Tucson...marca cea mai vanduta la SUV-uri anul trecut...la noi.
      In concluzie, pretul maxim e prea mare fata de concurenta, calitate, garantie si puterea de cumparare a romanului.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai vorbiti prostii (Miercuri, 3 martie 2010, 13:16)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Nu mai scazi nimic din pretul Tucsonului pentru ca e facut in Slovacia. Iar Duster cu toate optiunile e 17.600, nu 18.600. Rezulta o diferenta de vreo 4000 de euro, nu prea mare ar zice unii, dar daca nu-i ai... In plus sistemul de tractiune 4x4 de la Duster e superior, avand diferential central blocabil. Mai trebuie luate in considerare si costurile de intretinere, care sigur sunt mai mici la Dacia.
  • +1 (1 vot)    
    Este exact ce trebuie pentru Romania ! (Miercuri, 3 martie 2010, 7:33)

    Gigi Hebean [anonim]

    Am un Logan 1.5 dci cu care merg aproape peste tot unde vreau, cu exceptia drumurilor acoperite cu zapada sau foarte noroioase. Cu Duster-ul chiar cred ca nu voi mai avea probleme ! Romania are doua treimi din teritoriu deal si munte , plus ca noi caram cu masina, orice incape inauntru. :) Astia suntem, ne iubim masinile dar le folosim in orice situatie ! Si , nu in ultimul rand, chiar seamana cu Nissan Quasqai, daca bine-am scris, care place la multa lume ! Roomaniiia ! :)
  • +1 (1 vot)    
    Noul Model din 20010 (Miercuri, 3 martie 2010, 8:35)

    Ramses13 [anonim]

    Pentru noul model - asteptam sa vedem cum va arata exteriorul - ca interiorul va fi tot de LOGAN
  • +1 (1 vot)    
    4x4 (Miercuri, 3 martie 2010, 9:30)

    petrica [anonim]

    O masina 4x4 are 2 etape in viata sa , sa zicem asa.
    1. este un 4x4, construit pentru a fi asa ceva
    2. si aici e cel mai important: cum se va comporta dupa 50.000 km dintre care 10% pe drum fara asfalt. Daca Dacia va avea greierasi gramada, daca incep sa iti trosneasca plasticele in ea, daca apar tot felul de zgomote la caroserie si in plus daca trebuie schimbate amortizoarele din 10.000 in 10.000 atunci o sa fie o problema.
    Cred ca atunci cind o sa vedem forumurile pline de impresii , abia atunci vom putea spune daca dacia e ok sau nu. Pina la acel moment diferenta de pret de la 18.000 la 22.000 sau 24.000 e posibil sa nu fie asa mare diferenta.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai bociti atat ca e logan in interior (Miercuri, 3 martie 2010, 10:05)

    taff [anonim]

    Eu am avut un week-end un renault koleos de la o prietena pe care a platit 35.000 euro cu ceva dotari. La interior calitatea materialelor e absolut jalnica. Are un plastic pe la praguri care e asa de prost incat se zgarie imediat. Scaunele...de-o calitate ingrozitoare, negre si dintr-un material asa semi-sintetic. Si totul la doar 35.000 euro. Dusterul e logan la interior dar e acceptabil zic eu. Si povestea asta urata se repeta la multe masini nu doar la Koleos. Sa vedeti ce scaune are Q7, zici ca sunt bonus si nu mai treb sa ti le dea ca lumea. Eu vreau sa-mi iau un Q7 si sunt fortat sa-mi iau scaune de piele pt cele normale sunt absolut jalnice pt asa pretentii.
    In totala opozitie e Kia de ex. Carens si Carnival au niste tapitetii, de serie, bej de ex excelente.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă