Peste doi ani Alfa Romeo va lansa primul SUV al marcii, concurent pentru Audi Q5 si BMW X3, iar in 2014 va intra in gama un SUV mai mare, a anuntat seful Fiat, Sergio Marchionne in cadrul conferintei la care au fost prezentate planurile pentru urmatorii cinci ani. Alfa a vandut 110.000 de masini anul trecut, iar planurile indica o crestere pana la 500.000 de unitati pana in 2014.

Astfel, in 2012 va fi lansat un SUV care va imprumuta cate ceva din liniile de design ale conceptului Kamal prezentat in 2003 de marca italiana. Designul va fi insa actualizat conform noilor idei ale italienilor, iar platforma va fi una dezvoltata de Chrysler Group care detine mai multa experienta in segment, mai ales datorita marcii Jeep. Modelul va concura cu masini precum Audi Q5 si BMW X3.

Alfa Romeo nu se va opri aici cu SUV-urile, urmand ca in 2014 sa lanseze un model mai mare, concurent pentru BMW X5, Mercedes ML si Audi Q7.

Pana atunci, Alfa Romeo se pregateste sa lanseze pe plan european cel mai nou model al amrcii, Giulietta, inlocuitor al lui 147. Va urma mai apoi Giulia, masina care va inlocui modelul 159, iar peste doi ani va veni pe piata un facelift pentru MiTo, cel mai mic model al gamei Alfa Romeo. Giulia este primul model cu care Alfa Romeo urmeaza sa intre pe piata din SUA.

Si la marca Ferrari sunt o serie de noutati, urmand ca in urmatorii trei ani sa ajunga pe piata patru noi modele, printre care un succesor al 612 Scaglietti si o varianta Spyder a lui 458 italia.

Marca Lancia va avea un viitor strans legat de Chrysler, urmand ca sase din cele opt noi modele care vor fi lansate sa aiba la baza masini ale marcii americane.

O decizie extrem de importanta anuntata miercuri tine de separarea diviziei producatoare de automobile Fiat fata de restul grupului italian, Marchionne voia de mult o astfel de scindare deoarece divizia auto are alt model de afaceri in comparatie cu restul diviziilor grupului care mai cuprinde, printre altele, producatorul de vehicule comerciale Iveco si cel de masini agricole Case New Holland. Separarea va fi completa la finalul anului, iar Marchionne spera ca va avea mai multa libertate de miscare cu Fiat Auto. Restul activitatilor grupului vor fi grupate intr-o noua societate numita Fiat Industrial.