Dacia ar putea creste cu 75% productia zilnica a Duster in a doua parte a anului

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2010, 11:31 Economie | Auto

Dacia ar putea ajunge in al doilea semestru sa produca zilnic peste 450 de masini Duster, cu 75% mai mult fata de cele 260 din prezent, a spus Jerome Olive, seful Dacia, la conferinta auto organizata de Mediafax. Oficialii Dacia au spus in trecut ca in functie de modul in care Duster va fi primit de piata se va decide si cu cat va creste productia. Dacia a trimis la export 80.000 de masini in trei luni din 2010 si admite ca piata romaneasca e punctul slab datorita vanzarilor foarte mici.

Productia zilnica a Duster este de 260 de masini, dar ar putea urca la 460 masini/zi in a doua parte a anului, spune seful Dacia. Compania investeste in total 73 milioane euro anul acesta pentru proiectul Duster. Productia zilnica a Dacia este de circa 1.370 de masini, ultima crestere fiind la jumatatea lui aprilie, insa doar cu 1%.

Dacia a trimis la export 80.000 de masini in primele trei luni ale anului, dintre care 33.000 s-au dus catre Franta, aproape 10.000 catre Italia si circa 8.000 spre Germania, unde vanzarile au scazut fata de anul extrem de bun 2009 cand programul Rabla a dus vanzarile marcii la un total de peste 80.000 de masini.

Jerome Olive admite insa ca punctul slab al Dacia este piata romaneasca unde vanzarile au fost mici (sub 3.000 de unitati). Olive spune ca orice producator important trebuie sa aiba o pozitie puternica pe piata de origine, astfel ca lucrurile trebuie sa se schimbe.

Olive mai spune ca centrul tehnic RTR de la Titu va fi inaugurat pe 15 septembrie, iar acolo investitiile de anul acesta vor depasi 70 milioane euro. Un material detaliat pe tema centrului de la Titu veti putea citi in a doua parte a zilei pe HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   






















1755 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Normal ca nu mai vinde (Marţi, 27 aprilie 2010, 11:56)

    sdi [utilizator]

    Loganul e un model depasit, oamenii s-au saturat, ar trebui sa para Logan 2 pentru a se schimba ceva.
    Cine si-a luat logan din 2004 si vrea unu nou, probabil ar vrea sa arate altfel, nu la fel ca acum 6 ani.
    Ar mai trebui umblat la motorizari. Daca au intordus 1.2 16V, macar sa il lase la acelasi pret cu 1.4.
    Motorul de 1.6 ar trebui inlocuit cu 1.4 16V.
    Si sa treaca la norma euro 5, ca nimeni nu mai da 10% in plus din valoarea masinii pe taxa de poluare.
    Sandero e prea scump si limitat la motorizari, e foarte aproape ca pret de alte marci la aceeasi clasa (Polo, Fiesta). Ar fi trebuit sa fie in aceeasi zona de pret ca si Loganul.
    In aceste conditii ar fi vandut mult mai bine si in Romania
    • 0 (6 voturi)    
      Comparatie (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:46)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui sdi

      Tu compari cel mai scump Sandero cu cel mai ieftin Polo si Fiesta? Tare comparatie n-am ce zice. :)
      Zi-mi de unde pot sa-mi iau un polo sau o fiesta cu 6800 Eur ca sunt curios.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu cel mai scump (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:03)

        sdi [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        De ex: Sandero Laureat 1.2 e 9100, Polo la aceleasi dotari, adica varianta cea mai ieftina e 11000. Deci dupa cum am spus, se apropie
        • +1 (1 vot)    
          Comparatie (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:31)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui sdi

          Aha, deci e cu 2.000 Eur mai ieftina, adica 22%. Se apropie, intr-adevar, ce mai reprezinta in ziua de azi 22%.
          Dar daca eu am doar 7.000 Eur ce fac? Hmm, sa dau cu 55% mai mult pe un Polo? Hmm, dar mie imi trebuie masina doar in oras, o merita sa dau 4.000 Eur in plus sa am un Polo?
          Hmm, dar asigurarea Casco cum e. O fi mai ieftina la Dacia decat la VW. Hmmm.
          Ce sa fac ce sa fac? Grea alegere nu? :)
          • +3 (3 voturi)    
            pai alegi ce te tine buzunarul (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:44)

            minny [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

            ..insa in tot cazul Sandero e mai scump cu 950 de euro decat Loganul desi nu e decat un Logan taiat de fund si mai zambitor. Nu zic sa fie mai ieftin (desi cam peste tot bicorpul e mai ieftin ca sedanul) dar macar la acelasi pret. Dar nu e pentru ca Sandero a fost vazut de la inceput ca o masina ce se va vinde preponderent la export. Apoi MCV si Duster sunt destul de scumpe pentru buzunarul romanului.
            In concluzie e greu sa faci volume in Romania cand de fapt te bazezi pe un singur model care e la sfarsitul vietii.
            Si stiu si eu bine ca in 2012 vin 2 modele, insa surpriza, loganul 2 va fi mai mare ca actualul si in consecinta mai scump (va echilibra ecartul cu Sandero) iar cel ce se va pozitiona pe segmentul de pret al Logan-ului va fi un nou model ce va fi o citadina. Cum romanii nu sunt fani ai masinilor mici insa tind sa cred ca Dacia nu va mai recupera niciodata din cota de piata pierduta, sa zica multam daca nu pierde mai mult.
      • +1 (3 voturi)    
        Cel mai scump Sandero??? (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:35)

        Meputo [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Ce are cel mai scump sandero? Are ESP? Nuuuu Polo in varianta de baza are. Hai spune ce are Sandero cel mai scump si nu are polo de baza !!! Te asteptam cu comentariul
        • +1 (3 voturi)    
          ESP (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:03)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Meputo

          Oau, are ESP. Daca eu merg in Bucuresti cu viteza medie de 14 km/h imi trebuie ESP-ul?
          Hmmm, tare ESP-ul asta, merita cateva mii de euro in plus.

          Mestere, o sa spui ca vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Am 2 masini, una cu ESP si una fara. Aia fara e mai veche si nu are foarte multa electronica. Astalalta e mai noua, burdusita de electronica. Ghici ce, ambele masini fac acelasi lucru cu diferenta ca la asta cu mai putina electronica am bagat in 6 ani vreo 2.500 lei in ea (doar reviziile si un set nou de cauciucuri) iar la asta noua dau la o revizie 1200 lei. Ambele sunt aceeasi marca. Asta mai noua facea figuri la un moment dat asa ca da-i si cauta acul in carul cu fan ca doar e plina de electronica si un senzor busit iti da toata masina peste cap.

          Deci prietene, mai lasa-ma cu electronica asta care-ti da masina peste cap cand se strica un senzor.
          Repet, Dacia nu e masina de fite. La noi nu masina e problema ci fitele, dovada ca Dacia se vinde de 2 ani mai bine afara decat in tara in conditiile in care salariile noastre sunt de cateva ori mai mici decat alea de afara.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru cei care critica (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui sdi

      ar trebui sa aiba mai multa rabdare ca o sa apara si alte modele Dacia.
      Orice model serios are o durata de viata de arox. 8 ani cu face-lift la jumatatea vietii: din acest punct de vedere Dacia actioneaza ca la carte.

      Fiti linistiti, ca in 2012 Dacia o sa scoata cel putin doua modele noi bazate pe o noua platforma, cu alt design, siguranta etc
  • 0 (2 voturi)    
    E mare pretul (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:14)

    laur [anonim]

    La noi pretul unui logan, pentru cumparator, este mai mare ca in straintate. Ca sa nu mai spun ca programul rabala da mai multi bani decat la noi. Sa fiu Francez si sa dau 5000-5500 Euro pe o masina (rabla inclus) si sa fiu roman si sa dau 8200 (varianta 1,2 cu aer conditionat - fara inchidere, nik altceva) eu zic ca e o diferenta. Tot romanul iese mai "prost" aici.

    Pacat!
  • -3 (5 voturi)    
    designul e buba (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:16)

    andrei [anonim]

    nereusit de la bun inceput si cu un facelift aplicat de mai toata jena. si, vorba primului comentator, au trecut 6 ani, fratilor! Duster? tot a Logan arata, tot un design slabut. un fel de "hai sa le dam romanilor ceva care sa arate un pic mai bine decat o caruta...", asta ati facut in toti acesti ani.

    in ceea ce priveste exportul pe pietele europene, cu care va tot laudati, sa fim seriosi, cati romani avem in Europa de Vest, la munci? 1,5 - 2 milioane? Pai, ia sa ne gandim putin: nu cumva un procent semnificativ, situat undeva intre 50-70% din totalul vanzarilor de modele Dacia, este achizitionat tot de romanasii nostri, stabiliti acolo, in Italia, Franta, Spania, chiar si Germania,? Asa ca lasati-o mai moale cu lauda de sine.

    Cu totii ne dorim ca uzina de la Pitesti sa prospere, dar respectati-va clientela. Veniti cu oferte mai bune, nu stati pe tanjeala, cu gandul ca romanii inghit orice, numai ieftin sa fie. Uite ca nu mai tine figura. So, s'il vous plait, messieurs, quelle que chose de different et plus qualitatif!
    • +1 (1 vot)    
      da (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:49)

      ady [anonim] i-a raspuns lui andrei

      nu ai dreptate cu romanii de dincolo.Daca sunt romani dincolo acestia lucreaza ca sa stranga bani nu sa-i cheltuie pe masini.Si daca invata ceva de la occidentali iti spun eu ca nici un taran cu 8 clase nu va mai vrea masina romaneasca.
      Loganul este masina saracului.Exista destui oameni saraci si in europa de V care nu isi permit o masina germana sau chiar si una franceza si decat sa mearga pe jos isi ia un logan.
      Inca ceva dotarile loganului sunt de toata jena ce sa mai zic de directie si performante ca astea nu exista.
      Am vrut sa imi iau logan dar cand l-am condus mi-a lasat o impresie f prosta.
      Parerea mea este ca cei de la dacia au nevoie de un model comlet nou si diferit de logan sau sandero.Si sa creeze si un model de "lux" pt clienti mai exclusivisti.
      • +1 (1 vot)    
        Curiozitate (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:08)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ady

        De curiozitate ce masina ti-ai luat pana la urma? Pariu ca una SH nemteasca.
        Te asteptai de la o Dacie de 7.000 Eur sa aiba vreo 200 Cp ca sa aiba performante demne de un pilot ca tine? Romanisme. Rupt in coate dar se da cocos ca pe el l-a nascut masa in Mercedes.
        Mestere, Dacia nu creeaza modele pentru clienti exclusivisti in caz ca nu ti-ai dat seama pana acum.
        Toti se cred niste exclusivisti si pe ei ii alearga fasolea prin frigider, cand se duc la benzinarie baga benzina de 30 lei, merg cu masina sifonata ca n-au avut bani sa-si faca Casco.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:31)

    Gigi Maybachistu' Automobilist [anonim]

    N-ar fi stricat dacă puteau construi la noi şi vreo "Dacia RS" (adică un Megane RS) sau o "Dacia 350Z", dar lighioanelor corporatiste de stat (Renault e firmă de stat, ca şi companiile noastre naţionale) nu le place ideea de concurenţă...
  • +2 (2 voturi)    
    Romania (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:44)

    Alexandru C [utilizator]

    Pai romanul e fitos, rupt in coate dar tot da jumatate de venituri pe o masina, eventual nemteasca. :)
  • -1 (3 voturi)    
    Bordul e tare urat (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:45)

    Mihai [anonim]

    Daca ar pune capul la contributie si ar mai schimba bordul ala ar mai fi ceva, sa nu se zgarceasca la niste plastic, e prea antic, butoanele alea parca sunt de la tabloul electric dintr-o fabrica, fara niciun pic de design, prizele de aer sunt niste tuburi cu un gratar in fata si mai sunt si scoase in relief, poate ca sa te prinzi de ele, bordul pe ansamblu e unul colturos, facut in graba ca de incepatori, fara nicio estetica.
    Inteleg ca e o masina "ieftina" dar putina munca in plus nu pateau nimic.
    • +3 (3 voturi)    
      Munca (Marţi, 27 aprilie 2010, 12:58)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Munca in plus costuri mai mari. Calitate superioara, costuri mai mari. Simplu.
      Dacia nu e o masina pentru fite si pentru pretentiosi, care la 7.000 eur vor design, confort, putere etc. Le vrei pe astea baga mana in buzunar tata. A n-ai 20.000 Eur dar vrei sa obtii cu 7.000 Eur aceleasi lucruri? Scuze, am uitat ca esti roman.

      Multumiti-i Daciei si aluia de a adus Renault in Romania ca fara ei aveam inca 100.000 de someri acum. Un pic de nationalism nu strica, nu v-a nascut mamica voastra in Mercedes si in nu stiu ce vila de sunteti cu nasul pe sus. Sunteti niste romani, puturosi, nemultumiti, asistati social care de 20 ani aleg presedinti securisti.
      • -1 (3 voturi)    
        hallo.... (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:25)

        victor [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        El vorbea doar de un pic design si nu de performante tehnice la care dacia nu o sa ajunga niciodata. Macar putin aspect nu ar strica. iti zgaraie ochii. e pus si simplu facuta cu toporul. Dar, altfel, nu ar mai fi dacia... Trebuie sa aiba si ea personalitatea ei... Design penibil, tehnica si siguranta doar simbolice.
        Daca te gandesti mai binisor, ca tot analizezi tu direct si spontan asistatii sociali din tara asta, acceasi munca de acum dar pur si simplu cu pt un aspect mai rezonabil.
        Hai pa, ca esti nervos si chiar nu le gandesti prietene!
        • +1 (1 vot)    
          Explicatie (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:15)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui victor

          Nu m-am referit strict la el in tot comentariu ci vorbeam si in general.

          Design mai complicat costuri de executie mai mare al pieselor. Materiale placute la atingere, finisate superioare asemenea.

          Vrei design (si interior si exterior) nu-ti iei Dacia ca nu e un trendsetter in domeniu nu? :)
  • -1 (1 vot)    
    Munca... (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:29)

    Mihai [anonim]

    Chiar ti de pare ca niste butoane mai lucrate si cu un aspect mai de zilele noastre reprezinta costuri atat de mari? Nu am cerut interior de S Klasse doar ca cel pe care il are sa-l mai modifice, sa aiba putin aspect, Crezi ca nu au muncit si la bordul asta? Doar ca s-au zgarcit la design, nu e nevoie de elemente in plus, doar sa-l mai lucreze putin.
  • +2 (2 voturi)    
    drumurile noaaastre toate! (Marţi, 27 aprilie 2010, 13:43)

    danutz [anonim]

    Cei de la dacia sunt geniali: au intuit faptul ca in ritmul actual Romania nu va mai avea drumuri asfaltate in maximum 10 ani, deci au adaptat masina la drum. In occident se produce fenomenul invers, sosele tot mai rapide si mai bune pentru masini din ce in ce mai sofisticate.
    Ca sa dau un exemplu, ce face de exemplu unul care are tempomat pe cele doua autostrazi cu hartoape si pline de cai, camioane harbuite si cetateni care vor sa treca sa-si sape tarlaua? Nu mai bine iti iei un SUV ieftin care tine la tavaleala si rezista si la impactul cu calu ?
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Marţi, 27 aprilie 2010, 14:11)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui danutz

      Mi-a placut asat cu Tempomat/Cruise control.
      Iti spun eu din proprie experienta, ce face, nu-l foloseste. :)
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:27)

      ik [anonim] i-a raspuns lui danutz

      ar trebui sa vina si ei cu ceva specific pt. Romania, gen "sistem de detectie cal / betivan / gropan pe carosabil" si/sau "frinare automata la detectia tractorul nesemnaliza". Hai ca nu-i asa greu, totul e sa fie cererea mare.
  • +1 (1 vot)    
    masina ideala=venitul potrivit (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:47)

    maria [anonim]

    Mie imi place Dusterul, nu-mi place Loganul ca design, era mult mai reusit Solenza ! Sandera arata bine, nu stiu cum se comporta, dar am niste prieteni care si-au luat amindoi cite un Logan,unul diesel si altul pe benzina si sint f. multumiti ! Au fost oameni rationali, s-au adaptat la posibilitatile lor, nu au vrut sa faca pe grozavii ! Merg f. mult in clatorii, Grecia, Germania, Italia, si nu au avut de loc probleme ! Dar nu sint niste fitosi !
    Eu, recunosc, am fost mai fitoasa, mi-am luat o masina straina cu o gramada de dotari, pe care nu le folosesc ! De ex: tempomatul la noi nu-l poti folosi, iar dincolo. pe autobahn iar nu prea merge, acolo esti disciplinat, mergi ce mergi pe prima banda, (da' nu te duci ca bolindu' cu170-200 pe ora, ca habar n-ai unde e vre-un radar ascuns, si acolo amenzile pt viteza te ustura rau de tot !), si cind vezi ca vine unu mai nervos treci urgent pe banda doi, nu intepenesti ca la noi pe banda de viteza ca esti mai cu mot !
    Si senzorii de lumina si ploaie, niste chestii inutile, care merg cum vor ele ! Iar ESP nu stiu daca e chiar atit de necesar, ABS aste de baza, si asta inteleg ca are si Dacia! Iar jantele de aliaj, care sint f scumpe, cu bordurile noastre strimbe si inalte, una-doua le zgirii si arata ca dracu', da' astea sint optionale ! Aerul conditionat e de baza, desi nu e prea sanatos, eu m-am ales cu o alergie pe viata de la climatronic, ca asta sufla cum vrea el, nu ca la manual, unde ti-l pui tu cum vrei !
    Eu mi-as lua un Duster diesel, din pacate situatia de acum nu mai e deloc propice ! Poate vin vremuri mai bune !
    In incheiere, masina o iei in functie de nevoile si posibilitatile personale , nu sa te dai rotund ! Am cunoscut in Germania si Austria oamenii cu situatii ff bune, dar care aveau masini absolut obisnuite, si era un tip care avea la Stuttgart 2 fabfrici de piine care aproviziona 80% din piata din stuttgart si imprejurimi ! La noi, unu ca el ar fi schimbat masinile de lux la 6 luni!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri