Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Daca salariile din auto isi vor continua ritmul de crestere, in patru-cinci ani marii jucatori ar putea migra spre alte tari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2010, 16:12 Economie | Auto

Salariile din industria auto romaneasca au crescut in ultimii ani, iar daca ritmul va continua, Romania risca sa devina neatractiva, iar cativa din marii jucatori din auto ar putea decide sa se mute in tari cu forta de munca mai ieftina, a spus vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, la o conferinta pe teme auto organizata de Mediafax. Pana atunci, spune Stroe, industria romaneasca producatoare de componente mai are potential de dezvoltare, mai ales ca zona de Est a tarii aproape ca nu are fabrici in domeniu.

Stroe, care detine si functia de presedinte la Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania, avertizeaza ca in ultimii ani salariile din industria auto au crescut, si daca ritmul de crestere continua, riscam ca in patru-cinci ani cativa din marii jucatori sa se mute in tari unde salariile sunt mai mici. Stroe da ca exemplu Marocul unde Renault face o noua uzina la care salariile vor fi mai mici decat la noi, astfel ca destinatia va fi atractiva.

In Romania industria auto a generat o cifra de 8,1 miliarde euro in 2008, din care 2,63 miliarde euro au provenit din productia de autoturisme si 5,37 miliarde euro din componente auto. Productia de autoturisme a crescut anul trecut cu 21%, spre 280.000 de masini, dar raportat la populatie stam destul de rau in comparatie cu alte tari din moment ce se produc sub 15 automobile/1.000 de locuitori, in timp ce in Slovenia si Cehia raportul este de 80/1.000, iar in Slovacia trece de 100.

Pe de alta parte, piata auto romaneasca isi continua declinul si in 2010, dupa ce anul trecut inmatricularile de masini noi s-au injumatatit, ajungand la nivelul de 116.000 de unitati. Previziunile Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) indica o scadere de 13,5% pentru inmatricularile de masini noi in tara, spre 100.000 de unitati. Si pentru intreaga Europa sunt prognoze pesimiste, scadere de 13%, iar Germania, cea mai mare piata, va cunoaste o scadere de 28% fata de anul trecut cand programul Rabla a facut minuni. In regiune, Ungaria si Cehia se bucura de previziuni optimiste, crestere de 7,6%, respectiv 3,1%.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1974 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Salarii mari in auto? Gluma proasta!!! (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:28)

    gerula [anonim]

    Unii indruga tot felul, doar sa se afle in treaba. Salariile din auto au scazut, sunt de mizerie. Asat, daca mai sunt. 7-10 milioane e echivalent a max. 250 euro. Ce salariu e mai mare, ati verificat cu sindicatul?(dacia) ce salarii au crescut, poate al lu Stroe.
  • +5 (7 voturi)    
    Maroc (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:44)

    ik [anonim]

    sa nu se bucure prea mult, in 4-5 ani o sa plece si de acolo si o sa-si faca fabrica in jungla. O sa angajezee mai multe triburi si o sa-i plateasca cu cioburi de sticla colorata. Investitia in pregatirea lor o sa coste de 10 ori cit toata investitia dar asta nu mai conteaza pentru ca mai ieftin nu o sa poata gasi nicaieri in lume.
  • +3 (3 voturi)    
    interesant! (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:23)

    emil_m [utilizator]

    in concluzie,asta ne spune ca daca vom avea salarii la nivelul celor din occident,nu vom mai avea investitori,iar el sugereaza sa ramanem la acelasi nivel cu salariile.ce ///(editat de HotNews.ro)
    • +6 (6 voturi)    
      Nu sugereaza (Marţi, 27 aprilie 2010, 17:17)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui emil_m

      sa ramaneti la acelasi nivel,ci ca nu veti mai fi atractiv.
      Cunosc multe firme germane care se reintorc acasa(nu specific din care colt al lumii)tocmai ptr acest fapt:salarii locale mari,taxe si calitatea muncii
      Deci ptr.ei este indiferent unde produc.Ei trebuie sa produca la "pret redus".
      Acesta este motivul ptr care vin firmele in tari ca Ro.
      Cum a spus Ion,in Turcia,Rusia,Moldova,Ucraine si multe state din fostul teritoriu sovietic,chiar si Bulgaria.
      Omul incearca sa avertizeze.Nu ma implic sa comentez cat se castiga sau nu.Poate ca inca sunt salarii de mizerie,dar comentez intrebarea
      asta :Unde se duc?
      • -1 (1 vot)    
        Nicaieri (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:34)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Romania va ramane multi ani de acum inainte cea mai saraca tara din Europa. Deci cu cele mai mici salarii. Va fi depasita inclusiv de tarile foste membre ale Uniunii Sovietice. Ca sa nu mai vorbim de China.
  • +3 (3 voturi)    
    unde sa se mai mute?? (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:23)

    florin [anonim]

    domnul stroie, unde sa se mute? in maroc? din ce stiu eu marocul nu prea e in UE? taxe vamale ca la balamuc in concluzie.

    pe de alta parte, la dacia, mare parte din munca este facuta inca manual. solutia pt eficientizarea productiei (in caz de scumpire excesiva a fortei de munca) ar fi robotizarea productiei. se poarta mutatul de roboti industriali de la o fabrica la alta (astia mai vechi mai spre estul europei)
    • +4 (4 voturi)    
      Gasesc ei, daca au conditii (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:36)

      ion [anonim] i-a raspuns lui florin

      Turcia, Ucraina, Brazilia...

      Ia vezi Meganul ala atat de vandut in Europa, inclusiv in Romania, unde e facut.

      Adevarul adevarat e ca trebuie sa oferim mai mult ca tara, nu doar muncitori ieftini. Adica o legislatie simpla si clara, taxe mici, coruptie mica, infrastructura buna, ingineri buni (pentru centre de cercetare/design industrial) Si am putea in acest caz sa avem chiar salarii mai mari decat acum (vezi Cehia sau Ungaria)

      Daca singurul nostru avantaj sunt salariile mici, cred ca putem sa ne luam de pe acum "la revedere" de la investitori in domeniul auto. Cam la fel s-a intamplat in confectii-lohn. Doar ca in domeniul auto inertia e mai mare, odata ce au fost puse la punct niste linii de fabricatie, au fost demarate niste investitii maricele, au fost instruiti niste oameni...

      Dar pe termen mediu-lung, o sa patim ca in industria textila, daca nu ne schimbam.
      • 0 (0 voturi)    
        studiaza putin (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:24)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui ion

        si o sa afli ca Megan-ul acela atat de vandut se produce intr-o tara care are salariul mediu mai mare decat in Romania. Chiar daca nu face parte din UE. Pana si in Brazilia, in zonele unde se produc autoturisme , PIB-ul pe cap de locuitor este mai ridicat decat in Romania. Asta demonstreaza ca investitorii nu cauta neaparat costuri mici ci predictibilitatea acestora pe termen mediu si lung. Daca nu poti oferi acest lucru si, in plus, mai ai si o infrastructura jalnica, ai toate sansele sa pierzi investitorii.
        • -2 (2 voturi)    
          Brazilia (Marţi, 27 aprilie 2010, 19:01)

          vio [anonim] i-a raspuns lui kllaus

          e pe locul 8 in lume la PIB cu 1,574,039 milioane USD.
          http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
          Sta mai prost la raportarea pe cap de locuitor.
          http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

          Populatie:192,272,890
        • 0 (0 voturi)    
          nu PIB-ul conteaza (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:02)

          catelu [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

          E vorba de salariile din industria auto. De exemplu salariile in bancile romanesti sunt relativ mari comparate chiar cu Uniunea Europeana, desi per total forta de munca e ieftina la noi pentru ca industria textila, invatamantul, sanatatea compenseaza.
          Cred ca industria auto mai are pana sa devina neperformanta din pdv cost cu forta de munca, dar se pare ca e pe drumul cel prost.
          • 0 (0 voturi)    
            ce sal?? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:21)

            florin [anonim] i-a raspuns lui catelu

            te inseli amarnic. salariile in banci sunt mari doar ca medie. insa nu sunt mai mari decat in tarile dezvoltate. chiar daca bancile romanesti sunt mai profitabile. majoritatea angajatilor care ii vezi la ghiseu au intre 1000 si 1400 de lei.

            daca unui roman i se da 1000 de euro pe luna, austriacul, grecul, francezul care lucreaza pe o pozitietie similara castiga cam de 3 ori mai mult. si nu neaparat e mai productiv
  • +2 (2 voturi)    
    suna ca un slogan cunoscut (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:30)

    un worker :) [anonim]

    .... "noi traim ca sa muncim" ... de parca nu am avea voie sa ne cerem drepturile (spun asta doar daca e declaratia dl. Stroe si nu vreo inventie de la ziaristi)
  • 0 (2 voturi)    
    Un proces... (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:49)

    Gigi [anonim]

    ...normal si in mare parte inevitabil. Nu cred ca ar fi un titlu de glorie ca salariile platite angajatior romani (din orice domeniu si de orice nivel) sa fie "competitive" pe un orizont de timp foarte lung. In paralel ar trebui sa creasca productivitatea muncii (dar nu prin concedieri cum se lauda Basescu) iar pregatirea populatiei sa evolueze spre mai multa valoare adaugata ... de la stransul surubului la design de suruburi, la ingineria materialului din care e facut surubul, alternative pentru surub etc...
    • 0 (0 voturi)    
      basescu (Marţi, 27 aprilie 2010, 17:34)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      bu vrea concedieri la renault, ci la stat, adica la bugetarii ca matale.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu cred... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:16)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ...ca esti prost informat. In sensul ca nu stii ce a zis Basescu in Japonia...si se referea la cei care au fost deja concediati. Eu nu am auzit inca de concedieri la stat...
  • +2 (2 voturi)    
    pararea mea (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:51)

    bustiuci [anonim]

    Sa oprim naibii cresterea nevoilor pe fondul progresului economiei.

    Propun sa ne uitam mereu la China si la India... unde se papa cu 10 la lingura sau se doarme pestrada.

    Sa vezi ce competitivitate va fi p'aci pe la noi ... da-i naibii pe unguri , nemti si altii din W&CE (West & Central Europe).

    Omul acesta in loc sa vorbeasca despre inovatie .. eventual roboti ...

    ele vorbeste de salarii ...

    Cred ca trebuie sa mai mearga pe la o scoala de comuniocare.
  • 0 (0 voturi)    
    aha ... (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:14)

    Daniel [anonim]

    Se duc investitorii! Uauu! Am pus-o!

    Pai. atunci eu zic sa dam o lege ... de legare nu de glie ci de fabrica! Si apoi inca un de scalvie ... Si asa domnu' xxx (nu ma intereseaza si nu vreau sa retin numele) o sa poata trai bine, cu salariu marit in fiecare luna ...
  • 0 (0 voturi)    
    ???? (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:46)

    drivex [anonim]

    Pai asta inseamna ca suntem condamnati la saracie vesnica: cum vrem putin sa fim ca ei cum se supara si pleaca. Oare asta e globalizarea: o tara mare in care unii locuiesc la sate si altii la oras?
  • +1 (1 vot)    
    vocea experientei (Marţi, 27 aprilie 2010, 19:40)

    gheo [anonim]

    de fapt domnu' stroe face ceea ce ar face orice manager gospodat, isi face primavara loc pentru negocierile din vara. uzina merge din ce in ce mai bine si oamenii ar vrea si ei o medie de salariu de 1300 lei.
    la momentul asta omul de pe banda castiga probabil sub 980 lei/luna
    dar 300 lei/luna inmultit cu nu-stiu-cati angajati, probabil cateva mii, inseamna probabil vreo 2 milioane de euro in plus pe an. plus inca vreun un milion impozit...
    3 milioane in minus la profit inseamna bonusuri muuult mai mici pentru management.
    si atunci, preventiv, incearca sa arunce pisica...
    in alte locuri e si mai rau, spre exemplu in banci au inceput sa renunte la angajatii cu vechime si sa aduca pustime de pe bancile scolilor ca sa reduca din cheltuieli...
  • 0 (0 voturi)    
    Stroe sa ne lase... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:52)

    Horatiu [anonim]

    Acest individ are numai idei "bune": taxa de inmatriculare, ca sa ne oblige sa cumparam Logan fara sa aiba concurenta si acum chestia cu cresterea salariilor, de fapt cu necresterea lor. De fiecare data cind individul acesta deschide gura urmeaza numai lucruri "bune" pentru posesorii de masini. Piata auto e blocata din vina lui, a lui Tariceanu si a altora de teapa lor care au inventat taxa de inmatriculare ca sa scape de concurenta. Prin tara circula vreo 1.800.000 de masini non euro, se inventeaza tot felul de programe gen Rabla, iar pentru SH-urile cu norme de poluare 3 sau 4 trebuie sa platesti sute sau chiar mii de euro, cand de fapt solutia este foarte simpla: eliminarea taxei de inmatriculare si introducerea unui impozit in functie de norma de poluare, asa cum e si in restul Europei. Numai ca acesti indivizi, in ingustimea mintii lor, au impresia ca nu le vor mai merge afacerile daca se intra in normal, nu realizeaza ca de fapt totul e blocat din cauza lor...
  • 0 (0 voturi)    
    ce zice el se traduce cam asa: (Miercuri, 28 aprilie 2010, 18:26)

    vveninosu [utilizator]

    "adica bai nesimtitilor de la dacia, iar va trebuie mariri de salar?"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi