Masinile electrice vor saraci bugetele nationale si nu rezolva problema poluarii, spune o coalitie germana de grupuri ecologiste

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 aprilie 2010, 18:29 Economie | Auto

Sustinerea masinilor electrice inseamna directionarea unor miliarde de euro pentru subventii, iar modul in care este obtinuta electricitatea nu le face mai putin poluante decat masinile cu motor termic, spun cateva grupuri ecologiste germane, citate de Automotive News. Germania vrea sa aiba un milion de masini electrice pe sosele in 2020, insa in prezent niciunul din marii producatori auto nu vinde masini electrice in cea mai populata tara din UE. Tari precum Irlanda ofera subventii de pana la 5.000 de euro cumparatorilor de masini electrice, pentru a mai diminua dezavantajul legat de pretul foarte mare.

Vor merge prea multi bani catre subventionarea masinilor electrice, in loc sa se investeasca in a creste eficienta masinilor pe benzina si motorina, spune Juergen Resch care conduce organizatia de protectie a mediului Deutsche Umwelthilfe.

El spune ca in multe cazuri masinile electrice polueaza per total mai mult decat cele cu motor termic fiindca trebuie luat in calcul modul in care electricitatea este produsa din carbune si gaz natural.

O coalitie de asociatii de protectia mediului spune ca o masina electrica ajunge, din cauza combinatiei de surse de electricitate din Germania, sa aiba emisii de peste 120 g CO2/km, ceea ce inseamna destul de mult, dat fiind ca cele mai putin poluante diesel-uri au emisii de sub 100 g/km.

Juergen Resch spune ca subventionarea achizitiei de masini electrice va saraci bugetele care vor trebui sa directioneze miliarde de euro pentru a face aceste masini accesibile ca pret publicului larg.

Germania isi propune sa aiba un milion de masini electrice pe sosele in 2020, iar pe 3 mai, cancelarul Angela Merkel se va intalni cu reprezentantii industriei auto si cu cei din energie pentru a discuta viitorul masinilor electrice.

La nivel european s-a inceput elaborarea unei strategii si se doreste standardizarea punctelor de incarcare pentru masinile electrice, astfel incat sa poata fi folsite pentru toate modelele de pe piata.

Masinile electrice sunt prezentate ca o solutie "curata" pentru viitor deoarece nu au emisii poluante in trafic. Totusi, grupurile ecologiste atrag atentia asupra faptului ca lucrurile nu stau chiar asa de bine, iar dezvoltarea masinilor electrice poate avea efecte nebanuit de grave asupra bugetelor.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1420 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Nu-i chiar asha (Joi, 29 aprilie 2010, 18:49)

    bogdan [anonim]

    Energie electrica se produce si eolian, si solar, si hidro, si nuclear. Si oricum, chiar cind produci curentul electric cu carbune, filtrarea aerului poluat care iese din arderea carbunelui e mult mai eficienta intr-o centrala termo-electrica decit la teava de esapament. E drept, poluare e peste tot, dar parca e mai putina la masinile electrice.
    • +3 (3 voturi)    
      sa nu uitam (Joi, 29 aprilie 2010, 19:10)

      johngood [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      sa nu uitam si de centrele oraselor atunci cand se formeaza cozi mari de masini
      • -1 (3 voturi)    
        Sa nu uitam de baterii (Joi, 29 aprilie 2010, 18:40)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui johngood

        Sa nu uitam de poluarea care se face la fabricarea bateriilor.

        Acestea sunt calcaiul lui ahile si pana ce pretul bateriilor nu va scadea de vreo 10 ori sau vom gasi o alta forma de stocare, electricele sunt doar o risipa de energie.
        • +5 (5 voturi)    
          gresesti (Joi, 29 aprilie 2010, 20:20)

          Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Flavian

          vehiculele electrice consuma de 10 ori mai putina energie decat cele clasice. De asta locomotivele cu motorina nu se folosesc decat in cazuri speciale, cele electrice fiind regula.

          Daca te intrebi cum este posibil, afla ca 90% din energia produsa de un vehicul clasic in mediul urban este folosita pentru accelerarea lui sau urcarea pantelor. Aceasta energie este transformata invariabil in caldura la franare si iremediabil pierduta. Ca sa deplasezi un vehicul cu viteza constanta ai nevoie doar sa invingi frecarea (cu aerul si in lagarele osiilor) ceea ce reprezinta foarte putin la viteze urbane.

          Vehiculul electric (la fel si locomotivele electrice) franeaza electric si recupereaza 90% din energia cinetica a miscarii reincarcand bateria (sau pompand energia inapoi in reteaua electrica). Exceptie fac totusi tramvaiele si troleibuzele ieftine sau s/h ce le vezi in Romania - acestea franeaza clasic transformand energia cinetica in caldura.

          Daca obisnuiesti sa ai un modest consum de 40 de litri de benzina pe luna, inchipuie-ti ce inseamna sa consumi doar energia echivalenta a 4 litri, mai ales ca benzina si electricitatea au acelasi pret pe unitatea de energie.
          • -2 (4 voturi)    
            Esti tare destept... (Joi, 29 aprilie 2010, 22:30)

            Mumu [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

            sa compari locomotivele cu masinile electrice. Probabil ca te referi la masinutele din parcurile de distractii, ca restul de masini electrice nu sunt alimentate prin catenara, precum locomotivele. Problema e ca energia consumata pentru producerea bateriilor este mult prea mare pentru a fi considerate masinile electrice o alternativa ecologica. Dar unii destepti pricep mai greu.
            Apropo, tu ai catenara din garaj la lucru ?
          • 0 (4 voturi)    
            Nu gresesc (Joi, 29 aprilie 2010, 22:40)

            Flavian [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

            Nu gresesc si nici nu esti atent.

            Tot ce ai insirat tu acolo nu are nici o legatiura cu poluarea si risipa de energie care se face pentru producerea bateriilor in acest moment.

            Aceasta risipa de energie este mascata prin subventii, dar costul energetic total al unei masini cu baterii este mai mare decat al unui autoturism clasic in acest moment.
          • -1 (1 vot)    
            Inginer lu' peshte! (Vineri, 30 aprilie 2010, 8:40)

            BEDE [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

            Nu toate locomotivele electrice au frane recuperative. Este drept ca, in Elvetia, pentru doua trenuri care coboara muntele, prin franarea recuperativa se furnizeaza suficienta energie pentru ca un tren sa urce.
            Dar tramvaiele si troleibuzele sigur nu au franare recuperativa.
            Apoi, daca vine vorba de automobile, este imposibil ca ele sa fie alimentate prin catenara - cum spunea si colegul anterior. Si, a propos? S-a pus la socoteala si cheltuiala pentru constructia si intretinerea catenarei? Din cauza acestor costuri merita sa fie electrificate doar caile ferate pe care este un trafic intens. Altfel nu. Asta este motivul pentru care in USA, Canada si Australia se folosesc locomotive diesel-electrice si nu prea sunt mai deloc linii electrificate. Si nici in Rusia si fostul tarile fostului U.R.S.S. nu sunt mai deloc linii electrificate.
            Apoi autonomia pe care o asigura bateriile la un autoturism este mult mai mica decat un rezervor de 30-40l de benzina/motorina.
            Plus, energia electrica se obtine in cea mai mare parte din petrol sau din reactoare nucleare. Eolienele, solarele, si alte surse sunt tare scumpe.
            Ca sa ia banii de la oameni, hai sa caute sa impuna masini electrice, care sunt mai scumpe. Subventii de la stat? Dar si statul are banii aya din impozitele pe care le ia de la noi, fraierii. Deci iata o conspiratie la cel mai inalt nivel ca sa jecmaneasca pe tori.
            Nu zic ca nu este cazul sa se cerceteze ce surse alternative de energie s-ar putea gasi, dar deocamdata sigur nu e timpul pentru automobile electrice, cel putin nu pentru autoturisme electrice.
            Vrei electric, atunci ia treci sa folosesti transportul comun!
    • -1 (3 voturi)    
      Energia nucleara (Joi, 29 aprilie 2010, 19:18)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      ... este aparent nepoluanta. Ce faci in general cu reziduurile? Unde le depozitezi, cum scapi de ele?
      Energia eoliana este o mare vrajeala de facut bani. Este foarte scumpa, pentru ca acele mori de vant costa foarte mult, se strica foarte des, iar energia pe care o produc este insuficienta pentru cerere.
      Energia pe baza de carbune devine si mai poluanta odata cu cresterea galopanta a cererii... Cred ca exista multa dreptate in cele spuse de nemtii acestia.
      • 0 (0 voturi)    
        energia din carbune (Vineri, 30 aprilie 2010, 2:56)

        ion daniel [anonim] i-a raspuns lui dorel

        chiar daca energia s-ar produce exclusiv in centrale pe carbuni, tot ar fi mai eficient, deoarece intr-o masina se foloseste cam 40 % din energia produsa, pe cand intr-o centrala electrica se ajunge si la randamente de 80%
        Sa nu uitam ca pentru producerea benzinei /motorinei este nevoie de o gramada de energie entru a o obtine din petrol, pe cand o centrala poate sa foloseasca direct petrolul pentru a produce enrgie electrica
  • +2 (4 voturi)    
    se va reduce poluarea in marile orase (Joi, 29 aprilie 2010, 19:29)

    Vasile D [anonim]

    mii de masini dau pe teava agenti cancerigeni la greu .
    eficienta unui motor termic e mult mai scazuta decat o termocentrala unde poti pune filtre etc asa ca cei care sar in sus la motorul electric sunt platiti de marile grupuri petroliere...
    • 0 (0 voturi)    
      Energie (Joi, 29 aprilie 2010, 19:53)

      Gee [anonim] i-a raspuns lui Vasile D

      Trebuie sa gandim tot lantul de la hidrocarbura (petrol) pana la noxa masinii si similar pt. energie electrica de la carbune/gaz/energie atomica pana la masina insasi, inclusiv conversia energie electrica-energie mecanica. Doar asa se vor putea stabili avantajele, practic studiind totul dpdv al randamentului. Sa nu uitam e nevoie de baterii, care-s scumpe, poluante (litiul), se strica, iar conversiile succesive de energie scad si mai mult randamentul. Atfel intr-adevar riscam sa investim intr-o tehnologie scumpa care ulterior se va dovedi ineficienta si sa mutam poluarea din oras la sat...
      Nemtii aia daca or fi facut niste calcule si or sa le prezinta s-ar putea sa aibe nitzica dreptate.
      Parerea mea ar fi ca se ne gandim la surse alternative, realmente eficiente, cat mai independente de elemente ale naturii si cat mai putin poluante, vezi fuziunea nucleara si o metoda eficienta de conversie a ei in alt tip de energie utila.
    • +1 (1 vot)    
      poet (Vineri, 30 aprilie 2010, 1:10)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Vasile D

      Vasile, vezi ca exista de mai mult de 20 de ani filtre/convertoare catalitice sau filtre de oxidare.
      O mica intrebare pt "specialisti":
      - ce poluare se face la fabricarea unei baterii Nichel-Cadmiu de dimensiunea celor necesare pt un automobil electric???
      Just google it and be amazed!

      Hai sa nu mai mancam rahat pe teme de poluare produsa de automobile. Poluarea in Europa este la mai putin de jumatate decat era in anii 70.

      Daca chiar vrem o solutie mai eficienta putem trece la sisteme duale de genul generator electric pe combustibil diesel sau benzina care actioneaza un motor electric. Oricum tehnologia asta are aproape 100 de ani si este folosita cu succes in mijloace de transport prea mari ca sa accepte o transmisie mecanica de genul cutiei de viteze.
      O alta solutie ar fi un design inteligent al transporturilor in orase pt a reduce la minim necesitatea de a avea o masina.

      Pt eliminarea completa a motoarelor termice cred ca mai trebuie sa avansam tehnologic inca foarte mult timp.
      Pe moment este doar o utopie!

      De cand a avut eruptia vulcanului islandez, lumea a inceput sa-si aduca aminte cam ce ziceau unii savanti in plina epoca de isterie a incalzirii globale:
      - o ora de eruptie a unui vulcan mediu (nu stiu ce inseamna un vulcan mediu) produce o poluare mai mare decat produce intreaga omenire intr-un an.
  • -1 (3 voturi)    
    Pe ei, tovarasi ! (Joi, 29 aprilie 2010, 20:03)

    J.R. [anonim]

    Simtim cu totii pericolul dezvoltarii de alternative la masinile pe baza de petrol. Asa ca, dragi grupuri ecologiste, folositi petrodolari donati din greu de noi si luptati cu dusmanul de clasa, ALTERNATIVA LA PETROL !!!

    Inainte, URAAAAA
  • +1 (3 voturi)    
    imi pare bine (Joi, 29 aprilie 2010, 20:25)

    BuligaS [anonim]

    Imi pare bine ca in marea asta de opinii pro-ecologice fanatice, mai sunt si oameni cu discernamant. Trimiteti-i, va rog, articolul asta si lui Boc si comisiei lui de studierea automobilului electric.
  • +1 (1 vot)    
    pentru econazy (Joi, 29 aprilie 2010, 20:36)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    numai caruta cu cai e buna. Dar si aia numai pentru ei, partea cea mai progresista a omenirii, restul ignorantilor sa mearga pe jos.
    Eu am 120 de kile si ma ofer voluntar pentru orice econazy capabil sa se inhame la ricsa si sa ma duca 50 de km pe zi. Gratuit, bineinteles, de dragul salvarii planetei. Astept oferte.
  • -1 (3 voturi)    
    petrolul (Joi, 29 aprilie 2010, 22:12)

    filip [anonim]

    Oricat ar dori concernele petroliere sa stopeze automobilul electric, cred ca acesta va fii viitorul.
    Chiar si politicienii mituiti de concernele petroliere, s-au saturat de santajul lor.
  • +3 (3 voturi)    
    cateva idei (Joi, 29 aprilie 2010, 23:54)

    1_alex [utilizator]

    1. este mai usor sa controlezi o sursa de poluare (centrala termica pe carbuni) inclusiv prin tehnologii de ultima ora pentru capturarea/sechestrarea CO2 decat la fiecare consumator in parte, respectiv teava de esapament de la fiecare masina;

    2. curentul electric se poate produce dintr-o multitudine de surse curate si chiar in cazul celor "murdare" (centrale termice pe gaz/carbune) randamentul este mult superior motoarelor termice datorita cogenerarii si a functionarii constante;

    3. mai in alta stire tot domnii nemti plateau consumatorii de energie electrica intrucat exista un exces de productie datorat turbinelor eoliene, aceea energie in exces produsa mai ales noaptea poate fi stocata in acumulatoarelor masinilor electrice si folosita ziua, sa fi scapat ei care sunt niste meticulosi aspectul asta?

    4. marile grupuri "ecologiste" din germania au fost finantate/sunt finantate de fostele servicii secrete sovietice/acum de cele ruse, de ce oare? foarte simplu, ca sa nu piarda o piata buna pentru gaze si petrol.
    De asta Germania a abandonat programul nuclear si s-a transformat in cel mai mare consumator al gazelor si petrolului exportat de rusi. Mai rau de atat, fac si lobby pe tema gazelor si petrolului adica a dependentei.

    5. energia fosila ieftina este pe ultima suta de metrii, iar cea scumpa nu o sa fie in stare sa-i ia locul nici macar la nivelurile consumurilor actuale, cine cunoaste subiectul "tar-sands"-urilor din Canada intelege despre ce este vorba.
    • +1 (3 voturi)    
      1_alex (Vineri, 30 aprilie 2010, 1:31)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui 1_alex

      nu exista sursa curata! Undeva ceva se produce printr-un anumit nivel de poluare. Incepand de la ciment si terminand cu vopseaua de pe paletele generatoarelor eoliene sau cu sticla panourilor solare, undeva a fost folosit ceva care a produs poluare. Pana si simplul fapt ca traiesti produce poluare. Mananci niste varza sau fasole si produci poluare infioratoare prin simplele vanturi pe care le tragi dupa. Metanul este mult mai periculos decat CO2-ul. Macar CO2 poate fi procesat de plante.
      Culmea dar automobilele chiar se controleaza fiecare in parte si se cheama ITP si omologare. Variatia nivelului acceptat apare insa la fiecare tara.
      Faza cu stocarea energiei pe timpul noptii in automobile este pur si simplu hilara.
      Tu ai idee cata energie cnsuma o otelarie care functioneaza pe curent electric si nu pe furnale cu carbuni? Este imposibil sa stochezi o asemenea cantitate de energie!

      Sisturile bituminoase de care pomenesti in Canada sunt cu mult mai poluante decat lignitii dar sunt la fata locului si incep sa devina "affordable".

      Oameni buni, faceti bine si cititi un pic despre tehnologie si despre ce si cum se fabrica in realitate pt ca nici un filozof sau jurnalist nu o sa poata sa-ti dea de mancare si nici nu o sa fie in stare sa-ti faca o casa.
      Ca sa-ti dai seama ce inseamna tehnologia va recomand un execrcitiu simplu: - spalati-va hainele fara masina de spalat si fara detergenti si doar cu mana, sapun si perie (daca aveti blugi).

      Sunt convins ca in momentul de fata sunt vandute sute de mii de produse inutile si sustin eliminarea pungilor de plastic si reciclarea, dar idei de genul renuntaruii la motoare termice ma fac pur si simplu sa rad isteric.

      Cred ca o idee mai buna ar fi eliminarea lucrurilor inutile si eficientizarea marilor consumatori. O idee buna ar fi si o cerinta de eficienta si reliabilitate a produselor vandute pentru ca ar reduce consumurile aiurea.
  • +1 (1 vot)    
    Electric/Termic (Vineri, 30 aprilie 2010, 7:52)

    M [anonim]

    Dezbaterea vad ca poate continua la nesfarsit... Este drept ca un hibrid/electric pleaca din start cu un nivel ridicat de poluare ce nu se poate evita din cauza acumulatorilor, dar aduce un de atitudine in favoarea mediului, un prim pas (poate cel mai important) pentru dezvoltatorii de automobile, trend ce se poate observa la toti producatorii auto! In mediile urbane aglomerate, cel putin pentru mine, masina hibrid este geniala!!! Ex in trafic (Bucuresti) la prima ora f f aglomerat am stat in trafic cca 70 min din care am folosit benzinul mai putin de 15 min!!! Replici??
    • -1 (1 vot)    
      se poate si mai bine (Vineri, 30 aprilie 2010, 17:37)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui M

      puteai merge cu metroul sau bicicleta. Asta ca sa fiu rau :).
  • 0 (0 voturi)    
    Aualeu !!! (Vineri, 30 aprilie 2010, 8:33)

    Eu [anonim]

    Hai dom'le, acuma ca avem si noi comisie interministeriala s-au gasit astia sa ne bage bete in roate ? Pardon, in prizele din orase !
  • -1 (1 vot)    
    Un automobil hibrid, (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:36)

    MPCv [anonim]

    cu motor termic + motor electric, din cele care se incearca acum sa se impuna pe piata, este cu aprox 500kg (greutatea bateriilor) mai greu decat un automobil clasic. De unde rezulta un consum mai mare de energie pentru deplasarea pe o distanta data - cu aprox 50%. Ca aceasta energie electrica se produce in afara orasului, nu este decat un avantaj iluzoriu. Chiar daca randamentul unei centrale termice pe carbune sau gaze, dupa cum spune cineva mai sus ajunge la 80%, transportul energiei electrice produse reduce randamentul final tot undeva pe la 45-50%. Sunt studii care arata ca e mai eficient sa incalzesti locuinta direct cu carbuni in soba, decat cu energie electrica. Ca ex, Elvetia incurajeaza incalzirea locuintelor cu lemne si carbuni pt ca, per total, ar fi mai putin poluant! - eh... dar mai putin comod.
    Solutia pt scaderea consumului energetic, si deci si al poluarii, cred eu, este eficientizarea automobilelor clasice prin imbunatatirea randamentului motorului termic si prin scaderea greutatii automobilui. Nu vi se pare curios ca trebuie sa plimbati 1000 kg (greutatea unui automobil) ca sa va deplasati dvs, care in medie aveti sub 100kg?
    Una peste alta cred ca ecologistii germani au dreptate!
    • +1 (1 vot)    
      nu este curios (Vineri, 30 aprilie 2010, 17:36)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui MPCv

      ai nevoie cam de 800 Kg pt un automobil mai mic si cu 3 stele.
      Din pacate nu ne permitem materiale mai usoare si mai rezistente mecanic (exista si astea).
      In general automobilele sunt facute sa care 5 oameni si bagajele aferente (50kg).Vezi talonul.
      Consider ca un sistem motor electric alimentat de generator electric antrenat de un motot termic este cam cea mai buna si usoara solutie pe moment. Dar este inca scumpa.
  • 0 (0 voturi)    
    Alimentare eficientă (Luni, 24 mai 2010, 22:46)

    Lancaster [anonim]

    Există un sistem foarte eficient de alimentare cu energie electrică la tramvaiele din Bordeaux: în zonele centrale nu există catenară, alimentarea se face prin linii de contact amplasate în pavaj. Iar pentru a evita accidentele, aceste linii de contact din pavaj nu sunt alimentate cu energie electrică decât pe durata cât tramvaiul se află deasupra lor.

    Soluţia ar fi aplicabilă şi la automobilele electrice, inclusiv pentru a le încărca din mers bateria.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi