Trei sferturi dintre cele aproape 12.000 de masini rechemate de Toyota Romania au ajuns in service

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 3 iunie 2010, 15:30 Economie | Auto

Service-ul Toyota Bucuresti Nord
Foto: HotNews.ro
Trei sferturi dintre clientii vizati de campania de rechemare initiata de Toyota Romania pentru posibile probleme la pedala de acceleratie s-au prezentat in service iar acum vine partea cea mai grea fiindca sunt clienti care nu considera ca e necesar sa se prezinte, au spus reprezentantii Toyota la un eveniment legat de certificarea atelierelor de tinichigerie si vopsitorie de catre Toyota Motor Europe. La nivel european peste 80% dintre cele 1,8 milioane de masini rechemate au fost verificate, a spus Bas Kasteel, director servicii post-vanzare la Toyota Motor Europe.

"In Romania e vorba de 75% dintre masini pana acum si asta pentru ca sunt oameni care desi au primit scrisoarea si au fost sunati, pur si simplu zic ca nu au nicio problema si vin mai tarziu. De la 80% in sus e foarte greu sa aduci clientii in service daca nu au nicio problema", a spus directorul servicii post-vanzare al Toyota Romania, Radu Petrescu.

El a mai spus ca recall-ul implica un cost foarte mic: putina manopera, o placuta care se instaleaza la pedala. "Ne-am fixat la inceput tinta sa terminam campania in trei luni iar dealerii fac toate eforturile, dar daca oamenii tot nu vin, campania se va termina cand proprietarii vin sa-si schimbe uleiul sa-si faca verificarea normala", a mai spus el.

Ca parte a aceluiasi recall care implica circa 11.800 de masini Toyota in Romania sunt la nivel european rechemate 1,8 milioane de masini din opt modele. Circa 80% dintre aceste masini au ajuns in service la nivel european, iar procentele difera de la tara la tara in functie de cat de constiinciosi sunt clientii, in Marea Britanie trecand de 92%, a spus intr-un interviu Bas Kasteel, director divizia post-vanzare la Toyota Motor Europe. "Am trimis tuturor scrisori, insa sa-i convingi pe ultimii sa vina este cu adevarat o provocare", spune Kasteel.

El a adaugat ca imaginea Toyota s-a depreciat in ochii clientilor care detin alte marci de masini, insa posesorii de Toyota nu si-au schimbat parerea in legatura cu marca din cauza rechemarilor masive. "Clientii care au fost vizati de recall cred ca au ramas cu o impresie pozitiva, au venit aici, au vazut ce se intampla, li s-a facut reparatia si sunt multumiti, loialitatea acestor clienti fata de marca s-a imbunatatit. Pe de alta parte sunt cei care nu detin masini Toyota si s-au lasat influentati de cele scrise in presa, de imaginea creata de mass-media, iar asta e un lucru negativ. E deci un impact variat".

Cota de piata a Toyota pe plan european a scazut de la 5,2% acum un an la 4,5% in prezent, dar tinta ar fi ca marca sa revina la peste 5%. "Cotele de piata variaza mereu, criza a schimbat masiv preferintele clientilor, vor masini mai mici, mai economice, dar eu cred inca, in ciuda rechemarilor ca Toyota exceleaza la partea de calitate si la costuri mici de intretinere", spune seful post-vanzare la Toyota Motor Europe.

Declaratiile au fost facute la evenimentul la care Toyota Bucuresti Nord a primit recunoasterea Toyota Motor Europe pentru indeplinirea standardelor europene de calitate in tinichigerie – vopsitorie. Compania a investit in ultimul an cateva zeci de mii de euro pentru modernizarea acestor ateliere si spune ca masinile vor fi reparate mai repede ca urmare a acestor schimbari.

Pana la sfarsitul lui 2011 se doreste ca toate cele 17 ateliere tinichigerie - vopsitorie din tara ale Toyota sa primeasca certificarea. "Productivitatea va creste cu circa 20%, toate sunt astfel aranjate incat sa nu existe timpi morti, sunt pregatite dinainte piesele, lucruri aparent de bun simt care insa ajuta la cresterea productivitatii. (...) La tinichigerie - vopsitorie timpii de reparatie pentru o masina in medie au scazut de la 23 de zile anul trecut, la 11 zile in prezent", spune Petrescu. Ora de manopera in tinichigerie - vopsitorie la Toyota Bucuresti costa intre 80 si 125 lei, fara TVA.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

944 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Toyota (Joi, 3 iunie 2010, 15:04)

    Somebody [anonim]

    Oricum Toyota si-a facut in ultimii ani o imagine strict de masina de familie si atat. Multa lume este de accord ca design-ul, tinuta de drum, sportivitatea si altele la Toyota au o prioritate scazuta (daca nu chiar inexistenta). Se pune accent pe consum cat mai mic si spatiu in interior sa incapa sacii de cartofi in portbagaj (scuzati duritatea exprimarii). Cand te duci la Toyota iti deschide portbagajul sa vezi cat de mare este spatiul disponibil. Deci nu ar trebui sa se ingrijoreze prea mult de imagine pentru ca oricum au lucrat la ea in ultimii ani.... "Cine stie cunoaste ".
  • +1 (5 voturi)    
    TOYOTA...nu-i ca DACIA (Joi, 3 iunie 2010, 15:38)

    Mos Gerila [utilizator]

    Ma intreb cand o sa ajungem sa vedem ca si DACIA recheama masinile in service ? :)) Niciodata.
    • 0 (4 voturi)    
      iti spun eu: (Joi, 3 iunie 2010, 15:08)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Mos Gerila

      Cand n-o sa mai fie oameni ca tine. Daca te-ar fi interesat fenomenul ai fi stiut ca Dacia a rechemat pina acum masini in service de trei ori. Da' stiu ca pentru o buna parte dintre romani tot ce e romanesc e prost (uita in schimb ca si ei sunt tot romani).
    • +1 (1 vot)    
      niciodata (Joi, 3 iunie 2010, 20:04)

      hnw [utilizator] i-a raspuns lui Mos Gerila

      Niciodata ala s-a intamplat deja de vreo cateva ori :))

      Prima oara parca au rechemat Loganurile pentru probleme cu cric-ul, dar parca a mai fost ceva si legat de soft sau niste cablaje...
  • -2 (4 voturi)    
    Restul de un sfert.... (Joi, 3 iunie 2010, 16:46)

    AlinN [anonim]

    Au accelerat de nebune si-au intrat in copaci, asa ca n-au mai avut nevoie de nimic.
  • +1 (1 vot)    
    de ce nu s-au prezentat clientii???? (Joi, 3 iunie 2010, 17:54)

    luk [anonim]

    sa-ti spun eu, dle Petrescu !
    o cu totul alta varianta decat cea decsrisa aici....

    pt ca nu au primit NICI o scrisoare desi au fost sunati de dealer sa se confirme adresa si ca mai au in posesie autoturismul.
    Pt ca desi nu au primit acea notificare au sunat si scris mailuri (inclusiv la Toyota Romania) prin care solicitau lamuriri si informau ca NU au primit nici o instiintare desi masina se incadra cf celor aparute in presa...
    credeti ca s-a obosit cineva sa raspunda ????
    NU, dle director.....daca s-a intamplat la un dealer local, NU inteleg atitudinea TOYOTA ROMANIA si sper sa nu am vreodata probleme cu pedala de acceleratie pt ca voi fi extrem de fericit sa va dau in judecata!
  • 0 (4 voturi)    
    :) (Joi, 3 iunie 2010, 18:07)

    Nobody [anonim]

    Mitul Toyota=cele mai bune masini din lume s-a prabusit!!! Mitul in sine a fost puternic umflat de:

    1) publicitatea mincinoasa
    2) prostia si indolenta consumer-ilor...care se amageau cu "calitatea masinilor japoneze"....

    Pe cat de umflata a fost legenda....pe atat de dezumflata e acum...si va ramane long-term asa...

    By the way...Cand americanii produceau in serie (vezi Ford...he he he...)....japonezii inca se bateau cu sabiile!

    Au furat si ei tehnologie cat au putut...au mai pus de la ei...si au inceput sa scoata masini...
    Acum vreo 40 de ani...cand au intrat timid pe piata auto...aveau niste preturi...dumping curat!
    Incet incet au crescut pretul...pana la nesimtire man...si prostii au pus botul la greu!
    Sa le fie de bine! :)))

    Toyota nu e o masina ieftina deloc!!! Despre Lexus....ce sa mai vorbim...
    La ambele...raportul pret/calitate nu se justifica...adica sunt prea scumpe, muuuuuuuuuuuuult prea scumpe fata de ce ofera....

    Parerea mea!
    :)
    • +1 (3 voturi)    
      Chiar esti...nobody ! (Joi, 3 iunie 2010, 21:52)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Nobody

      Ceva pozitiv nu ai gasit si tu la aceasta marca ? Chiar atat de "prosti" sunt cei care o cumpara fiindca exista reclame "pro'' ? Esti mai mult decat un nobody...esti chiar penibil !
    • 0 (2 voturi)    
      nota 1 pt copiere (Vineri, 4 iunie 2010, 13:53)

      mntsn [utilizator] i-a raspuns lui Nobody

      Comentariul asta imi e deja cunoscut. Din lipsa imaginatiei (ce "argumente" are tipul) copiezi comentarii postate tot de tine, de acum ceva timp. N-am vreme sa scormonesc acum prin arhiva HN dar cine vrea, o poate face.

      Am si o vaga banuiala ca stiu cine esti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi