Desi de la 1 iunie regulile s-au schimbat, astfel incat posesorii de masini noi se pot duce cu ele si la ateliere independente pentru reparatii neacoperite de garantie, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile sfatuieste soferii sa-si duca masinile doar la ateliere autorizate de producatori, unul din argumente fiind ca autoturismele moderne sunt mult mai complexe, pe fondul avansului tehnologic rapid, arata un comunicat al APIA.

Asociatia a tinut sa faca precizari pe tema publicarii de catre Comisia Europeana a Regulamentului 461/2010 referitor la regulile de concurenta din domeniul autovehiculelor, reguli ce au intrat in vigoare la 1 iunie.

"In urma publicarii acestui act normativ, diverse institutii mass-media din Romania au anuntat stirea conform careia, incepand cu 1 iunie 2010, in virtutea prevederilor acestui Regulament, dealerii de autovehicule nu vor mai putea sa ii oblige pe proprietari sa isi duca autoturismele aflate in garantie doar in anumite ateliere auto, autorizate de catre producator", precizeaza APIA care spune insa ca lucrurile nu stau chiar asa.

"In continuare, producatorii sunt indreptatiti sa solicite ca reparatiile acoperite de garantie – si platite de catre producator – sa fie realizate in cadrul retelei de reparatori autorizati", precizeaza Asociatia, care spune insa ca schimbarea tine de faptul ca "dreptul la garantia asupra vehiculului se va pastra si in cazul in care se executa lucrari de reparatie si intretinere in afara retelei de reparatori autorizati cu conditia ca aceste lucrari si reparatii (inclusiv piesele de schimb aferente) sa NU fi fost prevazute ca fiind acoperite de garantie, atata vreme cat au fost respectate indicatiile producatorului privind calitatea pieselor de schimb si a materialelor utilizate, precum si metodologia de lucru".

In ceea ce priveste distributia autovehiculelor noi, Asociatia spune ca Regulamentul 461/2010 nu face altceva decat sa prelungeasca valabilitatea prevederilor Regulamentului 1400/2002 (expirat la 31 mai acest an) pana in anul 2013 cand distributia autovehiculelor noi va intra sub incidenta regulamentului general 330/2010.

Concluzia ar fi ca, desi unele reparatii pot acum sa fie facute si la ateliere independente, Asociatia recomanda sa se recurga in continuare la serviciile reparatorilor autorizati de catre producatori, membri ai retelelor autorizate de reparatori si care, "in momentul de fata, sunt singurii abilitati de catre producator sa efectueze lucrari de reparatie si intretinere conform standardelor acestuia (inclusiv personal de specialitate instruit), autoturismele moderne fiind caracterizate, in plus si de o complexitate mai mare pe fondul avansului tehnologic rapid", se precizeaza in informarea de presa.