Septembrie a fost prima luna din an in care piata auto romaneasca a crescut, dar numarul inmatricularilor ramane modest

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 11 octombrie 2010, 10:34 Economie | Auto

In septembrie, inmatricularile de masini noi in tara au crescut pentru prima oara in acest an, comparativ cu luna similara din 2009, insa dupa noua luni, piata e cu 30% sub nivelul de anul trecut, arata datele DRPCIV. Luna trecuta vanzarile unor marci precum Nissan sau Seat au crescut cu peste 100%, iar la Opel, Chevrolet si Peugeot, cu peste 60%. Totusi, luna trecuta s-au inmatriculat sub 7.000 de masini noi, de trei ori mai putin decat nivelul mediu lunar dinaintea crizei.

Astfel, in tara s-au inmatriculat luna trecuta 6.860 de masini noi, cu 1% peste nivelul din luna a noua a anului trecut. Dacia a inregistrat o scadere de 9%, insa a ramas detasat pe locul intai la cota de piata, in timp ce Renault si-a vazut inmatricularile urcand cu 10%. Marcile cu cea mai mare ascensiune au fost: Seat (+146%), Nissan (+122%), Opel (+85%) si Peugeot (+69%. Dintre marcile de volum, Toyota (-31%) si Fiat (-28%) au inregistrat cele mai mari scaderi.

Pentru intervalul ianuarie - septembrie, piata este insa pe minus, dupa ce primele luni ale anului au fost dezastruoase, cu scaderi de 80-90%. Intre ianuarie si septembrie s-au inscris in circulatie circa 62.300 de masini noi, scadere de 29,7% fata de intervalul similar al anului trecut.

Iata topul marcilor in functie de numarul de masini inmatriculate si variatia fata de 2009:

Dacia                       20.314      -27%
Skoda                       5.418       -20%
Volkswagen               5.384       -29%
Renault                     5.301       -25%
Opel                         4.268       -10%
Ford                         3.592       -29%
Chevrolet                  3.242       +12%
Toyota                     1.649        -38%
Fiat                          1.514        -58%
Hyundai                    1.394        -64%

Inmatricularile de masini second-hand au fost in septembrie de aproape trei ori mai numeroase decat cele de masini noi. Astfel, s-au inscris in circulatie aproximativ 17.800 de automobile, dintre care mai mult de jumatate au fost Volkswagen si Ford.


Citeste mai multe despre   






















1049 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Parerea mea. (Luni, 11 octombrie 2010, 11:17)

    AlinN [anonim]

    Pana nu apare Renault Twizy sau echivalentul lui de la oricare alta firma eu nu mai dau 10-15.000euro pe vreo "magaoaie" care consuma 5% in medie. Foarte rar merg mai mult de 75km si atunci imi permit sa iau 2-3 pauze sa-mi incarc masina.
    Si nici nu prea imi este la indemana Tesla Roadster...
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 11 octombrie 2010, 11:45)

      je [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      pai atunci ia-ti o bicicleta sau un scooter ... sau mai bine un smart :)
      • +2 (2 voturi)    
        Nu neaparat. (Luni, 11 octombrie 2010, 12:29)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui je

        Exista niste concepte electrice cum ar fi kia pop, sper sa mai apara ceva in acest gen. Intr-adevar Twizy este prea spre scooter. Dar kia pop ar fi spre masina mai mult. Ideea este ca nu prea are sens sa merg cu 4 locuri goale in 99% din incursiuni asa cum o fac acum. In plus consumul cu reviziile si combustibilul este minim.
        In fine ideea mea era ca prefer ceva relativ ieftin, electric, care sa-mi permita sa ma plimb 50km pe zi. Nici opel ampera nu este o idee rea. Este cam scump (40.000$), dar in principiu este o varianta.
        Oricum n-as mai cumpara ceva clasic, am deja, merge bine, dar intrevad o crestere a preturilor la combustibil si m-as simti mai linistit noaptea cand as dormi sa stiu ca am o alternativa la dispozitie.
  • 0 (0 voturi)    
    Tiriac Auto (Luni, 11 octombrie 2010, 11:51)

    Ion Terminatoru` [anonim]

    Se observa scadrea Hyundai si cresterea Peugeot. Poate fi datorita faptului ca l-au pierdut pe Narcis Ghita de la Hyundai in favoarea Peugeot, sau este rezultatul remarcabil al trio-ului Ion Alexandru Tiriac cel mic, Petru Vaduva si Leo Leca?
    Grupul auto este in cadere libera, trebuie sa aduca banii care i-au scos din RO via Cipru si sa-i aduca inapoi.
  • 0 (0 voturi)    
    AliN (Luni, 11 octombrie 2010, 15:56)

    alt vlad [anonim]

    Eu nu inteleg prea bine: daca dau 7000 de E pe o masina cu un consum de 6 litri in oras (sau, poate 7) si nu dau 40000 pe Opel Ampera, nu economisesc 33.000? Citi ani trebuie sa folosesc Ampera si cite milioane de kilometri trebuie sa parcurg cu ea, ca sa depasesc economia de 33.000 de E pe are o fac cumparind o masina obisnuita?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version