General Motors, criticata masiv in SUA pentru ca foloseste termenul "masina electrica" pentru modelul hibrid Chevrolet Volt

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2010, 11:11 Economie | Auto

Chevrolet Volt
Foto: Hotnews
Presa americana a lansat un torent de critici la adresa General Motors pe motiv ca in toate materialele de presa denumeste Chevrolet Volt ca fiind "masina electrica", desi modelul care se va lansa in noiembrie pe piata din SUA dispune si de un motor termic care-i extinde considerabil autonomia. Cateva publicatii au mai scris ca GM a dezinformat cand a spus ca la Volt, rotile sunt mereu actionate de motorul electric, deoarece la viteze de peste 110 km/h intervine si motorul termic. GM a contestat aceste lucruri si sustine ca doar motorul electric conduce rotile.

General Motors a comunicat masiv in ultimii trei ani pe subiectul Chevrolet Volt, prezentand masina ca fiind "extended-range electric vehicle", adica o masina electrica ce dispune de autonomie extinsa, si nu masina hibrida stil Toyota Prius care poate merge numai cativa kilometri cu motorul electric ce nu actioneaza niciodata direct rotile.

Insa, Chevrolet Volt dispune de doua motoare electrice care ofera o autonomie extinsa de 60 km, dupa care intervine motorul de 1,4 litri pe benzina care functioneaza pe post de generator si incarca bateriile ce dau energie motorului electric. Motorul electric are astfel un rol mult mai important decat la hibride precum Prius, insa nu la fel de important precum la masinile 100% ELECTRICE cum ar fi Nissan Leaf, Renault Fluence sau Tesla Roadster.

Tocmai de aceea, noteaza Bloomberg, citand analisti din piata, GM are o problema de comunicare fiindca a tot spus ca Chevrolet Volt este o masina "electrica" desi ea este apropiata ca si concept de un hibrid incarcabil la priza (plug in hybrid).

Enno Fuchs, seful proiectului E-Mobility de la Opel, admitea intr-un interviu acordat HotNews.ro la salonul auto de la Paris ca din punct de vedere tehnic, masina produsa de GM care va fi vanduta sub numele Opel Ampera in Europa, este practic un hibrid "in serie". "Din punct de vedere tehnic este un hibrid, un hibrid "in serie" care e diferit de hibridul "in paralel" intalnit la alti producatori unde masina e propulsata de motorul termic, in timp ce motorul electric ajuta acceleratia. Noi avem un hibrid "in serie" la care motorul electric conduce tot timpul rotile chiar si cand bateriile sunt goale, fiindca generatorul furnizeaza energie motorului electric". El a tinut sa precizeze ca masina este ELECTRICA din punct de veder al modului de fiolosire fiindca autonomia de 60 km permite celor mai multi sa mearga zilnic la serviciu folosind doar motorul electric.

Chevrolet Volt se lanseaza oficial in SUA in noiembrie, la pretul de 41.000 de dolari care, ajutat de subventiile oferite de stat, ajunge la 33.500 dolari. Opel Ampera intra la vanzare pe pietele europene la final de 2011, dar in Romania nu va ajunge mai repede de 2013 - 2014.

In SUA, publicatii precum Edmunds.com, Motor Trend si Popular Mechanics au acuzat GM ca a mintit cand a spus ca rotile sunt invartite doar de motoarele electrice. Aceste publicatii sustin ca la viteze de peste 110 km/h intervine si motorul pe benzina pentru a conduce rotile. GM sustine insa ca rotile sunt mereu invartite de motorul electric si spune ca motorul pe benzina functioneaza doar pe post de generator astfel incat atunci cand bateriile se consuma, proprietarul masinii sa nu ramana in drum. GM a spus mereu ca acesta e avantajul Volt si Ampera: faptul ca aceste masini nu depind de statiile de incarcare fiindca exista si motorul pe benzina care creste autonomia la un nivel decent.

In plus, Volt si Ampera au avantaj si fata de hibridele incarcabile la priza care pot merge in medie cam 20 - 25 km exclusiv cu motorul electric, insuficient pentru cei care trebuie sa traverseze orasul cand merg la lucru.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1704 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    mda, este un pic confuzant, dar.... (Miercuri, 13 octombrie 2010, 11:31)

    Wizard of Oz [utilizator]

    Daca am o masina 100% electrica si imi iau cu mine , in porbagaj, un generator electric cu motorash pe benzina (se gasesc foarte ieftine), ca sa-mi incarce bateriile cand se golesc si nu am o priza la indemana....mai este masina electrica sau nu ?
    Cam asta este situatia .
    Eu spun doar ca este o solutie tehnica foarte buna si mai ieftina ( lipsesc complicatele cuplaje ale motorului termic la tractiune, totul se face electric, elegant).
    Sunt sigur ca multi constructori vor adopta solutia asta. Impaca si capra si varza.
    • -1 (1 vot)    
      care mai este scopul? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 13:51)

      pehash [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

      deci se doreste inlocuriea motorului pe benzina pentru ca polueaza, are randament scazut si combustibilul va fi epuizat intr-un orizont de timp de ~50 de ani
      gm il inlocuieste cu un motor electric.. actionat de un motor pe benzina.. pfui! aceleai probleme, doar ca randamentul este si mai scazut... asta daca nu cumva il incarci noaptea la priza... de la o centrala pe carbuni :)
      sa fim seriosi. volt are peste 1700kg si 36mpg la drum lung, cam cat un logan.. 50% din energia electrica in US este produsa de centrale pe carbuni. singura parte 'eco' ar fi daca ii obliga sa mearga intre in oras cu bateriile deja incarcate.
      • +3 (3 voturi)    
        simplu, prietene pehash (Miercuri, 13 octombrie 2010, 15:59)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Daca te informezi pana la capat...care este scopul masinilor hibride?
        - poluare redusa (nu zero, este adevarat, dar tot este ceva)
        - consum redus (economie de resurse si transport mai ieftin)
        Hiba pentru care masinile electrice nu au succesul dorit este autonomia redusa (daca uitam ca sunt si cam scumpe...din cauza bateriilor mai ales).
        Din cauza asta au succes hibridele, au autonomie normala si consum mai ieftin.
        Buuun...Chevrolet Volt poate sa fie comparata cu un hibrid, dar, zic eu, unul mai bun.
        De ce? pentru ca motorul termic poate sa fie tinut la turatia si regimul de sarcina la care are randamentul maxim, arderea optima etc.
        El nu mai actioneaza rotile (lipseste complicatul sistem de transmisie, cutie de viteze, cuplare/decuplare, diferential etc.) ci invarteste un generator electric.
        Ca absolvent de politehnica, sectia electrotehnica, pot sa sustin ca asa se obtine un randament clar mai bun si o poluare mai mica. Da, Chevrolet Volt este o masina in toata regula si asigura tot comfortul dorit de americanul de rand. Pe langa masinile de succes la acest client (marile americane) 36mpg este foarte bine, este un progres evident, compara cu ce vrei tu...
        Bineinteles ca, pe acelasi sistem, se pot construi si modele usoare mult mai eficiente.
        Gandeste-te la locomotivele diesel electrice..ideea este aceeasi, randamentul este mai bun decat daca cuplezi dieselul direct la roti.
        Daca in politica poti sa nu te increzi in mine, de data asta stiu ca am , sigur, dreptate.
        Viitorul imi va confirma, cred, opinia.
        Aaaa, daca esti subiectiv si tot ce-i american nu-i bun....ai rabdare. Europeenii, japonezii au si ei astfel de modele pe tzeava.In BMW ai incredere? Inteleg ca au un prototip similar.
  • -4 (4 voturi)    
    Explicatia e simpla: (Miercuri, 13 octombrie 2010, 11:31)

    .... [utilizator]

    Departamentul de marketing al GM a observat ca printre potentialii cumparatori sunt numerosi gugustiuci care inghit orice fara sa-si mai puna bibilica la lucru si le ofera ceea ce vor ei sa auda.
    Referitor la modelul in cauza, e doar un alt mod de implementare a conceptului hybrid care nu e nici macar original (vezi locomotivele diesel-electrice).
  • +1 (1 vot)    
    arata binisor (Miercuri, 13 octombrie 2010, 12:20)

    petru [anonim]

    Imi place! Arata a japoneza! :)
    • 0 (0 voturi)    
      Volt (Joi, 14 octombrie 2010, 23:56)

      MaciuPiciu [anonim] i-a raspuns lui petru

      Si mie imi place dar parca arata mai degraba a coreeana decat japo. IMHO
  • +3 (3 voturi)    
    Da, pai n-a murit neamul prostilor (Miercuri, 13 octombrie 2010, 12:59)

    sile [anonim]

    Sa ne uitam la Dacia. Exista o baterie? Exista. Ajuta la propulsie? Ajuta. Direct? Nu.
    Aceeasi situatie e si la Volt, dar in locul traditionalei baterii avem motorul termic.
    La fel cum Dacia e o masina pe combustie interna, chiar daca foloseste si electricitate, la fel si Volt e o masina electrica, chiar daca foloseste si benzina.

    Dar ca da obicei, in loc de putina ratiune, e mai simplu sa dam cu indignarea sau conspiratia.

    In plus, articolul ocoleste cu eleganta stirea. GM tocmai a dezvaluit ca motorul folosit e un motor de tip nou (au asteptat atat cu anuntul pentru ca au patentat diverse chestii) si diferit de ce se astepta pana acum.
    • -1 (1 vot)    
      Motor de tip nou? (Miercuri, 13 octombrie 2010, 14:31)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Din ce stiu mai exista un alt tip de motor pe benzina si anume motorul rotativ (Vankel sau Renesis) care e doar pe Mazda RX8. problema e ca are un consum de combustibil si ulei de motor mai mare decat cel clasic, deci mai multe noxe (de altfel nici nu poate fi vandut pe piata europeana din acest motiv). Ce fel de motor or fi inventat cei de la GM si nu ne spun si noua? De ce nu-l folosesc si la masinile clasice?
      • +2 (2 voturi)    
        Da, de tip nou (Miercuri, 13 octombrie 2010, 15:16)

        sile [anonim] i-a raspuns lui ....

        E vorba de modul in care e cuplat motorul termic la bateria secundara si o incarca in timp ce bateriile actioneaa rotile. Nu pot sa-ti dau detalii, ca nu e domeniul meu, dar sigur le gasesti net.
  • -1 (3 voturi)    
    Sa vb ca sa vb.... (Miercuri, 13 octombrie 2010, 13:26)

    Comentatorii inutili [anonim]

    Buba cea mare referitoare la acest concept este ca are emisii de CO2, ceea ce o electrica 100% nu are... Nu s-a mentionat niciodata in articol daca e solutie buna sau nu, s-au luat doar de faptul ca se sustine 100% electric, dar in cazul practic sunt emisii de CO2.... Asta pt greenpeace - restul nu prea ne intereseaza


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă