Parcul auto din Romania a atins un nou maxim istoric: 5,41 milioane vehicule. Vezi aici detalii despre structura si varsta

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:15 Economie | Auto

Structura parcului auto in 2010
Foto: DRPCIV
​Parcul auto din Romania a atins un nou maxim istoric la final de 2010, aproape 5,42 milioane vehicule, cu 100.000 mai multe decat acum un an, arata datele Politiei. In Capitala sunt inmatriculate peste 1,1 milioane vehicule, iar in cateva judete se depaseste pragul de 200.000. Aproape 60% din vehicule sunt pe benzina, peste 900.000 de vehicule inmatriculate sunt mai vechi de 20 de ani, iar aproape 650.000 au sub doi ani vechime, arata datele DRPCIV.

Parcul auto din Romania era compus din 5,418 milioane vehicule la final de decembrie 2010, din care 3,22 milioane pe benzina. Ca structura de varsta, 638.000 de vehicule motorizate erau mai noi de doi ani, 1,28 milioane aveau intre 6 si 10 ani vechime, iar 932.000 erau mai vechi de 20 de ani. Per total, datele arata ca 2,3 milioane de vehicule au mai mult de zece ani vechime.

Ca tipuri de vehicule, cel mai important segment il reprezinta automobilele, cu 4,3 milioane unitati, din care 1,3 milioane diesel, iar restul pe benzina. Putin peste 600.000 de masini au sub doi ani vechime si peste 1,8 milioane au mai mult de zece ani.

In Romania sunt inscrise 486.000 de utilitare, din care aproape 400.000 pe motorina. La categoria remorci sunt inscrise peste 180.000 de unitati, din care marea majoritate sunt mai vechi de zece ani, iar numarul de tractoare trece de 50.000, dar nici macar 1.000 nu sunt mai noi de doi ani.

Datele DRPCIV mai arata ca in tara sunt inmatriculate peste 20.000 de microbuze, din care doar circa 4.000 sunt mai vechi de zece ani, iar numarul de autobuze de pe sosele trece de 18.000 din care mai mult de jumatate au peste zece ani vechime.

La capitolul distributie geografica, in Bucuresti sunt inscrise 1,17 milioane vehicule, iar in judete precum Timis si Cluj se trece de 200.000. La polul opus se afla Tulcea unde sunt inmatriculate 40.000 de vehicule.

2010 a fost un an interesant pentru parcul auto: prin programul Rabla au fost casate mai bine de 180.000 de masini vechi, iar pe de alta parte s-au inmatriculat 95.000 de masini noi si peste 210.000 masini second-hand, astfel ca parcul auto si-a putut continua cresterea.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

9761 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Din 932000 masini mai vechi de 20 ani... (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:26)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    ...pun pariu ca peste 700000 sunt epave lasate sa rugineasca, multe dintre ele ocupand spatii valoroase de parcare in marile orase!
    • +5 (5 voturi)    
      Si atunci de ce se promoveaza RABLA ??? (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:39)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      Ar trebui ca RAR-ul sa-si faca treaba "Corect" si banii sa fie folositi la impaduriri !!!
      • +2 (2 voturi)    
        alo! evaziunea la impozite!!! (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:36)

        nmh [anonim] i-a raspuns lui niculita30

        la autoutilitare figureaza un bmw x5 si un bmw x6. prin urmare platesc impozit mai mic!!! se autosesizeaza cineva?
        • +1 (5 voturi)    
          stii tu ceva dar nu stii bine (Marţi, 25 ianuarie 2011, 12:24)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui nmh

          nu x5/x6/q7 fac obiectul omologarii ca utilitare. toyota landcruiser se modifica pentru a nu mai plati taxa de prima inmatriculare mare si impozit mai mic. modificarea costa vreo 700 de euro, consta in montarea unei plase despartitoare intre portbagaj si cabina si este mai ieftina decat taxa de prima inmatriculare.
          chiar ma gandeam ca daca ar fi sa-mi cumpar suv mi-as lua nissan navara care este aceeasi masina cu pathfinder dar are portbagaj separat sintra la utilitara :)))
          • +2 (2 voturi)    
            e destul de clar (Marţi, 25 ianuarie 2011, 21:57)

            nmh [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Eu zic una iar tu vb de cu totul altceva.

            M-am referit la evaziune fiscala din moment ce respectivele suv-uri sunt incadrate la autoutilitare si nu platesc impozit normal ci unul redus. Nu inteleg de ce vrei tu sa complici toata treaba cu plase etc.

            eu la masina mea de 2999cmc am platit vreo 1900lei pe tot anul 2011, o suma deloc neglijabila, ca sa vad acum in lista de pe site-ul drpciv (care apropo este disponibila oricui in format excel) cum niste baeti dastepti si-au trecut limuzinele la autoutilitare. Probabil ca este nevoie ca cineva din afara sa "autosesizeze respectiva neregula" care a aparut fie la RAR (acolo unde se schimba cam des baietii in ultima vreme) ori la drpciv pentru ca pe documentele emise de acestia se face impunerea la directiile de impozite si taxe locale.
    • +1 (3 voturi)    
      o sa fii uimit (Marţi, 25 ianuarie 2011, 13:13)

      kiko [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      eu cred ca o mare parte din aceste masini inca circula. oamenii nu isi permit o masina second mai noua si mai putin poluanta, datorita faptului ca desteptii de la guvern au ridicat taxa de prima inmatriculare. asa ca in loc sa isi ia un golf 4, merg cu o dacia, aro sau oltcit care poluaza de rup. o masina cu numere in romania, valoreaza dublu. mai e un lucru...noi in ro am inmatriculat anul trecut un scooter nou??? unul singur??? asta deja seamana a banc cu albanezi...
  • +2 (2 voturi)    
    Dubios (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:36)

    t [anonim]

    Greu de crezut ca informatiile sunt corecte. Nu pot sa cred ca in toata România sunt inmatriculate doar 701 mopede, doar 1.051 de scutere sau ca doar 9 mii de motociclete au sub 15 ani vechime. Cred ca si numarul autovehiculelor e mai mare decât apare in darea asta de seama.
    • +4 (4 voturi)    
      mopedele se inregistreaza (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:38)

      nmh [anonim] i-a raspuns lui t

      alea 701 mopede sunt cele ramase inmatriculate, cele sub 50cc se inregistreaza la primarii prin urmare nu apar in evidenta drpciv
  • +3 (7 voturi)    
    Inapoiati (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:59)

    1roman [anonim]

    Si pun pariu ca multi mananca colarezi acasa doar ca sa mearga cu masina la serviciu... Solutia ar fi sa se introduca o taxa de asigurare per masina de peste o mie euro si atunci veti vedea o schimbare. O familie cu patru persoane sa aiba trei masini in fata blocului cand metroul e la 5 minute e prostie curata.
    • 0 (4 voturi)    
      Really? (Marţi, 25 ianuarie 2011, 12:55)

      garett [anonim] i-a raspuns lui 1roman

      Cam acrii strugurii, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    cam multe masini (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:06)

    rabla [anonim]

    Cred ca aproape jumatate din masinile inmatriculate in Bucuresti sunt de fapt in alte judete. Ori ca masini pentru agenti de vanzari ale unor firme din Bucuresti, ori masini aduse de importatori care au in general sediul in Bucuresti, inmatroculate in B si apoi revandute in tara. Si romanu n-are chef sa mai umble aiurea sa schimbe numarul.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 25 ianuarie 2011, 13:46)

      Nemessiss [utilizator] i-a raspuns lui rabla

      Cam toate societatile de leasing (de exemplu) sunt pe bucuresti. Eu am masina luata in leasing, stau in Giurgiu dar am numar de bucuresti pana termin de platit masina
  • +2 (2 voturi)    
    Saracii (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:07)

    dorin bretan [anonim]

    de noi , ce bogati suntem !
  • +2 (2 voturi)    
    ;)) (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:07)

    resita31 [utilizator]

    sper sa ajute sa le scada pretul!
  • +1 (7 voturi)    
    etete (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:07)

    maria [anonim]

    oameni in tara asta nu au de mancare, da bine ca avem multe milioande masini.
  • 0 (2 voturi)    
    aiurea (Marţi, 25 ianuarie 2011, 11:26)

    kllaus [anonim]

    Datele sunt complet eronate. Nu este posibil sa fie 510.000 de autoturisme mai noi de doi ani. In ultimii doi ani abia daca s-au vandut 250.000 de buc. In plus, revine aceeasi problema cu inmatricularea vehiculelor: nu corespunde deloc cu locul unde acestea sunt utilizate. Pe primele locuri sunt Bucuresti, Cluj si Timisoara pentru ca acolo sunt principalele concentratii de dealeri auto, iar utilizatorii acestora sunt evident si din alte judete ale tarii. Pentru o evidenta clara, si nu se oboseste nimeni sa faca asta, trebuiesc luate datele de la registrul auto, unde acestea fac ITP-ul. Acolo unde circula masinile, si nu in Bucuresti. Doar daca ma uit la mine in parcare si sunt cateva masini inmatriculate in Bucuresti, dar nu prea ajung saracele pe acolo. Deci, este vorba de totalul masinilor inmatriculate in ultimii doi ani, si nu de vechimea reala a acestora, sau mai exact este data in care acestea au intrat in evidenta MAI. Verificati-va datele, pentru ca cineva minte. Nu mai copiati tabele, daca nu stiti sa le interpretati.
    • 0 (2 voturi)    
      matermatica (Marţi, 25 ianuarie 2011, 17:29)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      stii tu prea multa matematica, restul se simt bine asa cum sunt :)
      intr-adevar, in 2009 si 2010 s-au inmatriculat vreo 245.000 autoturisme noi si vreo 50.000 de autoutilitare, autobuze etc
      probabil tot in perioada asta au fost aduse masini second hand cu vechime mai mica de 2 ani dar nu mai mult de 30-40.000. in total, cam 335.000 vehicule in 2 ani.
      dar articolul spune si un adevar, sunt multe masini pe drum, nu avem drumuri si parcari pentru atatea.
      in curand se va sta in masina mai mult decat acasa...
      oamenii insista sa locuiasca cat mai 'in centru' si eventual sa aiba 3 masini pentru 2 soferi...
  • +3 (3 voturi)    
    si cele inmatriculate in BG? (Marţi, 25 ianuarie 2011, 12:08)

    Bizzo [anonim]

    In articol se face referire la locul inmatricularii. Pe unde circula, nu conteaza, fac parte din parcul auto al judetului respectiv. Eu,de exemplu, am masina de serv inmatriculata in Sibiu, dar din cei 40.000 km, cat are, doar 500 efectuati in acest judet...restul in Bucuresti si putin prin alte judete. Problema este alta, cate masini sunt inmatriculate in BG si circula in Bucuresti sau in RO?
  • +2 (2 voturi)    
    Si inca o portie (Marţi, 25 ianuarie 2011, 12:17)

    Alex [anonim]

    Un raport al MInisterului Administratiei si Internelor din BUlgaria aveti? Ca sa ne facem o idee si cat de mare e judetul Romania pentru ei.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 8:34)

    eu [anonim]

    asta vroiam sa zic si eu... cate masini sunt in bulgaria, pentru ca eu cred ca au depasit 100.000

    iar anul asta cu noua taxa probabil si SIGUR toate masinile second din import vor fi inmatriculate in bulgaria

    pai te costa numai 500 euro cu totul, indiferent de masina, marca, cilindree, norma poluare.. etc

    ieftin avand in vedere ca daca imi iau un diesel 1.9 euro3 din 2004 ma costa 3000 euro in romania
  • +1 (1 vot)    
    autovehicul atipic (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 8:39)

    EDM [anonim]

    Autovehicul atipic - adica Logan de 60.000 euro?
  • 0 (0 voturi)    
    Doar 60% dintre masini au asigurare RCA (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 10:08)

    Toncescu [anonim]

    Din 5,41 milioane de masini, doar putin peste 3 mil au asigurare RCA.Asta inseamna ca aprox. 40% dintre romani au renuntat la asigurarea obligatorie. Comisia Europeana a impus Romaniei sa aiba minm 80% dintre masini asigurate.Comisia Europeana desfasoara investigatii in Romania in privinta pietei de asigurari auto, iar Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si-a autosuspendat site-ul institutiei din luna Noiembrie 2010.Bate vantul schimbarii din ce in ce mai puternic la CSA!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi