Dacia va lansa la anul un vehicul de familie si o utilitara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 10 februarie 2011, 9:58 Economie | Auto

 documente
​Dacia va lansa in 2012 un vehicul de familie si un alt vehicul comercial usor, a anuntat grupul Renault care a prezentat un plan strategic numit 2016 - Drive The Change. Tot ca parte a noului plan va fi lansat in 2012 noul Clio, iar alianta Renault-Nissan va lansa mai multe masini electrice, avand ca obiectiv sa puna pe sosele 1,5 milioane de masini cu emisii zero pana in 2016.

Oficialii Renault declarasera in trecut ca doua noi modele Dacia vor fi construite in Maroc unde Renault va deschide la anul noua uzina de care este nevoie din moment ce la Mioveni s-a ajuns aproape de capacitatea maxima. Presa a scris despre un monovolum si despre un vehicul comercial de dimensiuni apropiate cu Kangoo.

Renault va lansa trei masini electrice in  acest an (Fluence ZE, Kangoo ZE, Twizy) si va continua sa mareasca gama, obiectivul fiind ca pana in 2016 alianta sa puna 1,5 milioane de masini electrice pe sosele. Productia de "electrice" va depasi 500.000 unitati/an dupa 2015.

Renault aduce anul acesta un facelift pentru Twingo, iar la anul vine cu noua generatie Clio. Per total obiectivul este ca Renault Group (marcile Renault, Dacia si Samsung) sa aiba in total 44 de modele in 2013 (in comparatie cu 30 in 2005 si 40 anul trecut). Grupul vrea sa ajunga la vanzari anuale de trei milioane de unitati si se bazeaza pe modele precum Fluence, Latitude, SM7 si Duster.

Grupul spune ca va lansa motoare mai eficiente si are ca obiectiv reducerea emisiilor medii de CO2 ale gamei sale in Europa de la 137 g/km in prezent, la sub 100 g/km peste cinci ani cu ajutorul masinilor electrice. Francezii spun ca vor lansa o noua generatie de motoare pe benzina care vor reduce cu 30% emisiile de CO2 si vor scadea in medie consumul cu un litru/100 km pentru modele din clasele A, B si C.

Renualt a anuntat rezultatele financiare pentru 2010 cand veniturile au urcat cu 16%, spre 38,97 miliarde euro, iar grupul a inregistrat profit net de peste trei miliarde euro, dupa ce in 2009 avusese pierderi de peste trei miliarde euro.

Renault spune ca trei piete vor fi prioritare in urmatorii ani: Rusia, India si Brazilia - tara sud-americana urmand sa devina a doua ca marime pentru grup in 2013.

Renault Group a vandut anul trecut 2,62 milioane de automobile, iar cele mai mari piete au fost Franta cu peste 740.000 de unitati, Germania cu peste 170.000, Brazilia si Coreea de Sud cu peste 150.000. In alte patru tari s-a depasit pragul de 100.000 de unitati: Italia, Spania, Turcia si Marea Britanie.


Citeste mai multe despre   






















3820 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    samsung? (Joi, 10 februarie 2011, 10:33)

    rz [anonim]

    Renault Group (marcile Renault, Dacia si Samsung)?

    Cred ca Nissan e in cauza si nu Samsung...
    • +1 (1 vot)    
      samsung (Joi, 10 februarie 2011, 10:59)

      un anonim [anonim] i-a raspuns lui rz

      sunt coreeni
      http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_Motors

      nissan nu face parte din grupul renault
      este doar o alianta pentru schimb de tehnologie
      • +2 (2 voturi)    
        scuze samsung motors (Joi, 10 februarie 2011, 11:13)

        rz [anonim] i-a raspuns lui un anonim

        Scuze pentru poluarea internetului cu comentarii stupide. Nu stiam de Samsung motors si am postat inainte sa verific din cine este format grupul Renault si cum e cu alianta cu Nissan.

        Iertare.
    • -2 (2 voturi)    
      samsung? (Joi, 10 februarie 2011, 11:01)

      edw [anonim] i-a raspuns lui rz

      cara-te de aici daca esti paralel. Samsung este super marca de masini si apartine Renault. Multe din modelele varf de gama le lanseaza intai pe Samsung sa vada car este reactia, fara sa stirbeasca imaginea Renault, si daca merge abia dupa aia trec cu ele pe Renault. Nisan este parteneriat, fiecare dintre companii detine numar egal (valoric) de actiuni la cealalta companie, si e vorba de 49 %.
    • 0 (0 voturi)    
      Samsung face parte din Renault group. (Joi, 10 februarie 2011, 11:03)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui rz

      Samsung face parte din Renault Group alaturi de Dacia si bineinteles Renault.
      Nissan este intr-o alianta cu grupul Renault.
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 10 februarie 2011, 11:02)

    me [anonim]

    de ce uzina dacia in maroc si nu in Romania?
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Joi, 10 februarie 2011, 11:09)

      edw [anonim] i-a raspuns lui me

      Pentru ca acolo are Renault cei mai multi furnizori de subansable, cabluri etc (de fapt in Maroc sunt cei mai multi furnizori de subansable auto, vre-o 4 producatori de cabluri pentru auto), manopera foarte mica etc. Plus ca are foarte mari vanzari pe gama low cost in Magreb, da nu stii ce inseamna. Nu aveti neuroni ??
    • -2 (2 voturi)    
      pentru ca..,. (Joi, 10 februarie 2011, 11:51)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui me

      Group Dacia e detinuta in proportie de 99,9% de Group Renault care e detinuta si de statul francez (14%). Stat francez care, dupa ce-i platim birul (amintiti-va de ajutoarele financiare date de Tariceanu - citeva zeci de milioane de euro) poate face ce vrea: "Avand in vedere ca fabrica din Mioveni lucreaza la capacitate maxima, ne-am intrebat daca ar trebui sa ne extindem in Romania sau sa cautam alte fabrici. Deci, am ales fabrica din Tangier" a declarat Detourbet.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version