Volvo Cars - companie preluata anul trecut de chinezii de la Geely - spune ca va investi pe plan mondial 11 miliarde dolari in urmatorii cinci ani cu obiectivul de a dubla vanzarile marcii la 800.000 de masini. Volvo urmeaza sa aiba cel putin o uzina in China si vrea sa ajunga sa exporte masini produse in cea mai populata tara de pe glob, scrie Bloomberg. Compania va trebui insa sa aiba grija sa nu-si strice imaginea prin asocierea mult prea directa cu China, Volvo spunand mereu ca vrea sa fie marca premium.

Stefan Jacoby, CEO al VolvoFoto: Reuters

Volvo urmeaza sa deschida o uzina in orasul chinez Chengdu si ar urma sa mai construiasca alta in localitatea Daqing, insa cea de-a doua nu este inca sigura. Chinezii care detin Volvo isi doresc ca peste cinci ani vanzarile marcii la nivel mondial sa ajunga la 800.000 de masini, dublu fata de nivelul din prezent.

China va fi motorul cresterii fiindca se doreste atingerea unui nivel de 200.000 de masini vandute in 2015, fata de 30.000 anul trecut, iar numarul de dealeri se va dubla, de la 106, la 220.

Cei de la Volvo spun ca se va ajunge la punctul in care Volvo va exporta masini pe care le produce in China, la fel cum se va intampla si cu masinile altor marci cunoscute.

Compania va trebui sa aiba grija sa nu-si strice insa imaginea prin asocierea extrem de serioasa cu China, Volvo spunand mereu ca vrea sa fie considerata marca premium.

Volvo Cars a vandut circa 230.000 de masini anul trecut in Europa, crestere de 12% fata de 2009, iar cota de piata a ajuns la 1,7%.