Adevaruri incomode despre masinile electrice, spuse chiar de una din marile companii care le produce

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 7 martie 2011, 10:19 Economie | Auto

Renault Fluence ZE
Foto: Hotnews
​Sistemul de incalzire dar si condusul agresiv pot reduce la jumatate autonomia unei masini electrice, la fel cum si numarul de persoane din vehicul are o influenta importanta asupra distantei care poate fi parcursa dupa incarcare, a spus intr-o discutie cu presa la salonul auto de la Geneva, Nicolas Remise, director adjunct la proiectul Fluence ZE al Renault. Masina are o autonomie medie de 160 km, insa se poate trece si de 200 km daca e condusa in mod constant la viteze foarte mici, mai spune Remise. Masinile electice sunt gandite pentru a fi folosite in special in oras, caz in care autonomia scazuta nu e un dezavantaj mare.

Renult va lansa anul acesta trei masini 100% electrice in Europa: Fluence ZE, Kangoo ZE si Twizy. Tari precum Danenarca, Israel, Portugalia si Franta vor avea prioritate, dar compania va lansa cu timpul masinile si in alte piete, intaietate avand cele in care statul ofera subventii cumparatorilor de masini electrice.

Remise spune ca pentru tarile cu climat mai rece trebuie facute mici modificari la masina pentru adaugarea unui sistem de incalzire. Deja s-au facut modificari pentru masinile care vor fi vandute in Danemarca, insa pentru tarile mai reci e nevoie de schimbari suplimentare. "Masinile vor putea merge si la temperaturi de mult sub zero grade, insa autonomia va fi mai mica", spune oficialul francez care precizeaza ca, spre exemplu la Fluence ZE unde autonomia medie e de 160 km, pe vreme rece ea poate scadea la 80 - 100 km in functie de cate persoane sunt in masina si de cat de mult e folosita incalzirea.

Intrebat care e autonomia masinii daca soferul e prins mult timp in blocaje, Remise spune ca e o situatie buna pentru masina electrica fiindca autonomia nu are de suferit daca nu e folosit aerul conditionat sau sistemul de incalzire. "Daca ai o viteza mica, dar stabila, de circa 30 km/h poti conduce mai mult de 200 km. Pe de alta parte, condusul foarte agresiv este factorul care scade cel mai mult autonomia si o poate reduce cu pana la jumatate fata de un sofer care conduce foarte linistit", mai spune responsabilul pentru proiectul Fluence ZE care precizeaza ca e important si numarul de pasageri din masina fiindca autonomia scade cu 5% pentru fiecare 100 kg de incarcatura in plus.

El spune ca, desi preturile masinilor electrice sunt mari, exista si avantaje ce tin de faptul ca Renault inchiriaza bateria catre utilizator, astfel ca pretul initial al masinii e mult mai apropiat de una cu combustie interna. Alte avantaje tin de faptul ca masina e foarte silentioasa, deci soferul poate fi mult mai relaxat, iar acceleratia este neasteptat de buna pentru o masina electrica.

"Costul unei incarcari a bateriei pentru Fluence ZE este de 1,5 - 2 euro, iar cu taxa de 79 de euro/luna poti conduce maxim 10.000 km/an, iar tarifele sunt diferite daca doresti sa conduci pana in 15.000 sau 20.000 km/an", spune oficialul francez.

Renault va lansa si micul vehicul electric de doua locuri Twizy incepand cu ultimele luni din 2011, pretul fiind de 6.990 euro plus 45 de euro pe luna pentru baterie, taxa ce acopera 7.500 km de condus anual. Twizy are o autonomie de 155 km si poate atinge 80 km/h.

Fluence ZE costa circa 26.000 de euro, iar taxa lunara pentru baterie este 79 euro/luna, pentru trei ani. Autonomia e de 160 km. iar motorul dezvolta echivalentul a 100 CP. Bateria este platita lunar, timp de trei ani, iar masina poate atinge maxim 135 km/h.

Renault a anuntat si preturile vehiculului comercial Kangoo ZE care va costa 21.200 euro, iar in tari precum Franta costul va fi de 16.200 euro datorita subventiilor. Taxa lunara pentru baterie este 72 euro si trebuie platita timp de patru ani.

"Autonomia scazuta este totusi o problema de ordin psihologic fiindca 80% dintre soferii europeni merg sub 60 km/zi. Bateriile vor progresa si vor fi noutati care vor face ca autonomia sa fie mai mare, dar exista si posibilitatea sa punem baterii mai mici dar sa pastram autonomia, lucru care va face sa avem mai mult loc in masina", mai spune Remise.


Renault va lansa in toamna acestui an primele vehicule electrice in Europa de Vest si Israel. In pretul masinilor nu va fi inclusa si bateria pe care utilizatorii o vor achita printr-o rata lunara.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

20165 vizualizari

  • -5 (27 voturi)    
    Nu cred ca sunt foarte ecologice... (Luni, 7 martie 2011, 10:35)

    dan [anonim]

    Ce procese implica fabricarea bateriei? Cat CO2 se consuma pentru obtinerea materialelor? Cat CO2 se consuma pentru obtinerea energiei electrice necesara incarcarii? Sau deseuri nucleare..Cat costa reciclarea bateriilor? Parca bateriile astea ar merge cu clorofila....
    • +11 (19 voturi)    
      100% (Luni, 7 martie 2011, 10:46)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      100% ECO nu sunt, asta e clar, dar sunt mult mai putin poluante decat motoarele cu combustie interna.
      • -4 (18 voturi)    
        In sfarsit (Luni, 7 martie 2011, 11:03)

        flavian [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        Ba in majoritatea cazurilor polueaza per total mai mult decat cele cu combustie interna. Of, of, eu de cand repet lucrurile astea. Si apropo de adevaruri incomode, inca n-am vazut nici un interviu care sa contina urmatoarele intrebari:

        1. Ce baterie are nevoie un autoturism de 1 tona capabil sa transporte 500 km 4 persoane plus bagaje pe autostrada la 130km/h cu AC pornit ?

        2. Care ar fi pretul de fabricatie al unei astfel de baterii ?

        3. In cat timp se poate incarca o astfel de baterie si care e puterea necesara incarcarii ei ?

        4. Care e puterea necesara unei astfel de benzinarii pentru incarcarea simultana a 30 astfel de baterii in regim rapid ?

        5. Care e durata ei de viata ?

        6. Sunt de acord clientii sa schimbe la benzinarie o baterie noua cu una veche de cativa ani si capacitate mult redusa ? Ce se poate face in acest caz ?

        7. Ce tip de baterie crede el ca va avea succes pe viitor si care va fi costul minim per 1 KWh la care se poate ajunge in urmatorii 5 ani ?

        8. Care este durata in care un autoturism electric isi amortizeaza costul raportat la unul clasic FARA subventii ?

        9. Cat anume din costul financiar al producerii unui autoturism este de fapt cost energetic ?

        10. Se recupereaza acest cost energetic total al masinii plus bateriei pana la finalul vietii autoturismului ?

        Asatea 10 sunt asa, de incalzire... :)
        • +8 (18 voturi)    
          esti carcotas (Luni, 7 martie 2011, 11:29)

          cipax [utilizator] i-a raspuns lui flavian

          Un studiu a aratat ca 95% din drumurile care sunt facute de o masina sunt sub 150km / zi. Deci in 95% din cazuri o masina ca aceasta este o alternativa viabila. Masina aceasta nu este indicata pentru drumuri lungi si viteze mari (asa cum scrie si in articol) dar s-ar preta o masina hibrid!
          Trebuie sa avem rabdare iar industria trebuia sa investeasca in "R&D" pentru a descoperi noi acumulatori corespunzatori, dar trebuie sa avem rabdare.
          Cand litrul de benzina va fi 10 RON cred ca jumate din intrebarile tale nu-si vor mai avea rostul...
          • -1 (11 voturi)    
            Te inseli (Luni, 7 martie 2011, 12:10)

            flavian [anonim] i-a raspuns lui cipax

            Te inseli. Cand benzina va fi dublu, pretul bateriei se va dubla si el. E la mintea cocosului.

            Ce naiba, doar tot cu petrol merg masinile din fabricile in care se produc bateriile, excavatoarele din minele de litiu, vapoarele care transporta componentele etc.
            • +6 (8 voturi)    
              fals (Luni, 7 martie 2011, 18:16)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui flavian

              majoritatea utilajelor mari au sisteme hidraulice care poti fi actionate mult mai eficient de motoare electrice.
              pretul bateriei poate creste vertiginos daca va fi suficienta cerere pentru simplul motiv ca litiul este un metal rar.
              oricum o dam, combustibilii fosili vor trebui inlocuiti treptat.
          • -4 (12 voturi)    
            Esti genial ! (Luni, 7 martie 2011, 12:20)

            misu [anonim] i-a raspuns lui cipax

            Da masina aia hibrid cum incarca bateriile fratioare? pornesti motorul ca sa invarti aternatorul care sa-ti incarce bateria !!!!!!!!!! Sau o bagi in priza!
            Si pe langa motor si cutie de viteze mai ai si un sfert de tona de baterii si motor electric ! Si pe toate astea le cari dupa tine ORIUNDE ai merge . Tu realizezi ce scrii ? Cand litrul de benzina va ajunge 10 ron va ajunge si megavatul 250 de euro. Care zici ca sunt intrebarile alea care nu-si mai au rostul ? Treziti-va fratilor, in conditiile in care la nivel mondial 65 - 70 % din energia electrica se obtine din combustibili fosili figura cu masina electrica e vrajeala pentru analfabeti ! Aia care au terminat 12 clase pe bune stiu sa calculeze si nu cred asemenea tampenii. Poate in viitor sa fie ceva de capul masinilor electrice, dar nu mai devreme de 15 - 20 de ani.
            • +8 (8 voturi)    
              gradul de poluare va scadea (Luni, 7 martie 2011, 13:31)

              rz [anonim] i-a raspuns lui misu

              Un motor cu ardere interna are randamentul "foarte variabil" relativ la turatie si sarcina, randamentul fiind destul de mic. Motoarele electrice au in mod obisnuit randamente de peste 90%. Deci cred ca compenseaza greutatea bateriei si a motoarelor electrice prin randamentul total mai ridicat (randamentul cumulat).

              Dar marele avantaj al masinilor electrice e ca nu mai depind de combustibili fosili. Electricitatea e produsa acum intr-o mare proportie folosind tot combustibili fosili, dar asta se va schimba in viitor (si intr-un viitor relativ apropiat, de nevoie si nu din iubire de mediu).

              Ca sa rezum: acum, masinile electrice sunt probabil la fel de poluante ca cele cu ardere interna, dar asta se va schimba, mai mult de nevoie decat de voie, in viitorii 10-20 ani.
            • +5 (5 voturi)    
              filozofule (Luni, 7 martie 2011, 15:35)

              cipax [utilizator] i-a raspuns lui misu

              Masina hibrid inseamna motor electric + motor combustie pe care le folosesti in functie de necesitati. Adica pe autostrada cu nevasta, soacra, 2 saci de cartofi + o carcasa de porc mergi pe benzina, in oras intre 2 semafoare mergi cu electric... vezi Toyota Prius.
          • 0 (0 voturi)    
            moda ! (Marţi, 8 martie 2011, 10:07)

            trisky [utilizator] i-a raspuns lui cipax

            Sa nu cumva ,solutia electrica pentru automobile,sa aiba soarta pagerului. A aparut a facut furori apoi imediat telefonul mobil la trimis in istorie si la condamnat la uitare !
        • +3 (13 voturi)    
          Din ciclul v-am spus eu (Luni, 7 martie 2011, 11:50)

          io [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Intrebari pertinente dar nu trebuie sa iti insotesti fiecare post cu "v-am spus eu".
          Ideea e ca aceste vehicule sunt in momentul de fata nerentabile cam din toate punctele de vedere, dar pentru toate trebuie sa existe un inceput. La fel s-a intamplat si cu motoarele cu combustie si iata ca de la an la an au devenit tot mai eficiente.

          Sper ca peste 10 ani sa se poata raspunde favorabil intrebarilor tale, cu toate ca ultimele previziuni estimeaza un procent de doar 10% masini electrice la nivel mondial in anul 2030!
          • +1 (9 voturi)    
            M-am plictisit (Luni, 7 martie 2011, 12:11)

            flavian [anonim] i-a raspuns lui io

            M-am plictisit pentru ca repet aceleasi lucruri de atata vreme... :)

            Da un search dupa: mitul masinii electrice
            • +3 (9 voturi)    
              oare cine o fi platit studiile alea? (Luni, 7 martie 2011, 14:21)

              Volt [anonim] i-a raspuns lui flavian

              ...alde Shell, BP, Agip, Gazprom, etc.
            • +1 (1 vot)    
              te-ai plictisit? (Luni, 7 martie 2011, 18:11)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui flavian

              pai da un search dupa leacuri pentru plictisiti sau.. 10 motive sa te sinucizi.. :)
        • -1 (9 voturi)    
          continuare la intrebari (Luni, 7 martie 2011, 12:05)

          padre_v [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Mai adaugati:
          - incaz de accident urmat de scurtcicuitarea bateriei, se degaje energia echivalenta a 4-5 l. de benzina in cca. 10 sec = o mica explozie urmata,depinzand de tipul de baterie folosit, de incendiu si/sau poluare locala grava.
          Constructorii uita sa spuna asemenea lucruri mai putin placute dar frecvente ( un automobil are pe durata sa de viata cel pitin un accident; 10% di accidente sunt grave). Reamintesc ca s-a renuntat la pila cu combustibil pentru ca agentul sau de schimb intern de caldura: sodiu lichid, o transforma in caz de accident intr-o bomba incendiara !!
          • +1 (1 vot)    
            Exista siteme de decuritate cum este si (Luni, 7 martie 2011, 15:06)

            mcris [utilizator] i-a raspuns lui padre_v

            airbagul care intra in actiune si previn astfel de probleme.
            Cate masini cu GPL sunt in circulatie?
            • 0 (0 voturi)    
              Erata (Luni, 7 martie 2011, 16:08)

              mcris [utilizator] i-a raspuns lui mcris

              sisteme
            • -1 (3 voturi)    
              chimia bat-o vina (Luni, 7 martie 2011, 17:12)

              mendeleev [anonim] i-a raspuns lui mcris

              Ai lipsit la lectia cu metalele alcaline, coane! Litiul si soduil se aprind in contact cu aerul (si umiditatea din el), fara a fi nevoie de vreo scinteie. Asa ca in caz de accident (cu scurt-circuit) masina arde ca o torta.
        • +4 (12 voturi)    
          Dar despre asta ce spuneti? (Luni, 7 martie 2011, 12:15)

          Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui flavian

          Un articol din revista Auto Motor si Sport din luna ianuarie, prezinta o statistica NAUCITOARE legata de poluare...stiati ca 13 vase dintre cele mai mari din lume polueaza cat tot parcul auto din lume...Va dati seama???? 13 (TREISPREZECE)!!! Si stiti cate vase sunt in toata lumea? Peste 90.000 (mici, medii, mari). Si atunci pe cine mintim cand vorbim de poluarea produsa de autovehicule? Ne mintim singuri, fiindca degeaba se pompeaza fonduri babane in dezvoltare de solutii electrice cand problema este in alta parte.
          Singurul lucru adevarat este ca resursele de hidrocarburi sunt pe terminate si intradevar trebuie gasite alte solutii, dar nu minciuna cu poluarea.
          Si inca ceva...viitorul este hidrogenul...iar aici s-ar gasi solutii mult mai bune decat frecarea mentei cu masini electrice la care nici caldura nu o poti folosi eficient ca nu stii daca iti mai ajunge curentul pana acasa.
          • -2 (10 voturi)    
            Au dreptate (Luni, 7 martie 2011, 12:29)

            flavian [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Contra

            Pai ce sa spun: au perfecta dereptate. De aia insist si eu sa nu ne imbatam cu apa chioara si sa credem ca am rezolvat problema cu cateva priusuri care de fapt polueaza in procesul de fabricatie infinit mai mult ca o benzinara normala.

            Degeaba avem cateva buburuze din astea prin oras dac anu rezolvam problema transportului de mare tonaj: tiruri, camioane, excavatoare, tractoare, dar mai ales aviatia. Astea sunt adevaratele probleme si principalii poluatori si consumatori de petrol, nu buburuzele de oras care-s de fapt o gluma trista.

            Hidrogenul va fi intr-adevar solutia de tranzitie, mai ales ca se poate obtine relativ usor din descompunerea apei. Ulterior, electricele adevarate vor trebui sa se bazeze pe alte surse de energie, sa o produca la bord sau sa o inmagazineze in baterii de cel putin 10 ori mai performante si ieftine decat cele actuale.
          • +3 (13 voturi)    
            :))) (Luni, 7 martie 2011, 13:26)

            :))) [anonim] i-a raspuns lui Gigi-Contra

            Eruptiile vulcanice polueaza INFINIT MAI MULT decat toata industria, agricultura, traficul auto, fluvial si aerian la un loc!!!

            Adu-ti aminte DOAR de eruptia vulcanului (cu nume imposibil) din Islanda, de anul trecut. Eruptie ce a paralizat pentru cateva zile traficul aerian si a aruncat in atmosfera cantitati uriase de SO2 - dioxid de sulf - (adevarata cauza a ploilor acide!!!), zgura si praf vulcanic!!!

            Nebunia asta cu masinile electrice este rezultatul campaniei demente a "ecologistilor", noii comunisti rebotezati, resapati, recolorati in verde. Ei sunt ca lubenita, verzi pe dinafara si rosii pe dinauntru!!! Campania asta isterica "pro" masini electrice este strans legata de minciuna "global warming", rebotezata "climate change"!!!

            Detalii aici:

            http://video.google.com/videoplay?docid=4282841098761265190#

            Porcaria asta costa enorm producatorii auto iar beneficiile sunt iluzorii atat pentru mediu ("mother nature") cat si pentru fraierii care isi vor cumpara trotinete din astea electrice!

            Anyway...Einstein avea dreptate, nu?

            "Universul si prostia umana sunt infinite"!
            :)))
            • +2 (12 voturi)    
              tine-ti parerea pentru tine.... (Luni, 7 martie 2011, 14:05)

              cristi [anonim] i-a raspuns lui :)))

              Nu stiu ce masina ai, dar iti garantez ca o "trotineta din asta electrica" te lasa in urma la semafor de nu te vezi.....vezi pe youtube filmuletzul cu dodge electric cum trece de Viper, ferrari si alte rachete din astea. Singura problema este autonomia- cercetarile ar fi fost mai avansate daca nu se opuneau "granzii petrolului". Spre dezamagirea ta, viitorul este al masinii electrice !
          • -3 (7 voturi)    
            Cum spuneam... (Luni, 7 martie 2011, 15:16)

            mcris [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Contra

            acele vapoare nu polueaza *in orase*, si chiar articolul in cauza spune ca se vor lua masuri ca sa polueze si acele vapoare mai putin.
            Daca ai niste gunoi in casa, nu e o scuza ca sa nu mai duci niciodata gunoiul la ghena.
        • +2 (12 voturi)    
          aveti o fixatie... (Luni, 7 martie 2011, 12:22)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Va raspund eu la citeva intrebari:
          1. din moment ce bateria de pe Fluence are 22kWh / 250kg si se merge ~160km, nu este greu de dedus restul.
          4. Care ar fi problema, vi se pare exorbitant costul upgrade-ului retelelor de transport al energiei electrice?
          5. V-am mai sugerat asta odata: AltairNano. Sa scapati odata de aceasta angoasa a duratei de viata. Exista solutii ! Si vor mai fi. De undeva trebuie inceput.
          6. la urmatoarea benzinarie, este probabil ca va primi o baterie mai noua :)
          7. intr-un viitor nu stiu cit de indepartat, supercapacitoarele
          8. un autoturism electric este in acest moment foarte "over-priced". Cred ca producatorii urmaresc sa-si scoata din start banii pe care altfel i-ar fi obtinut din piese de schimb. Si ceva pe deasupra.
          9, 10 Mai sint si alti factori de luat in seama, in afara de costurile direct masurabile. Ar fi cam stupid sa traim asa numai dupa calcule. Parerea mea, doar...
          Orice schimbare majora necesita eforturi mari. Sa ajungem noi sanatosi mai spre sfirsitul anului sa vedem la cit ajunge benzina/motorina... S-ar putea sa ne dorim mai cu ardoare aceste masini electrice
          • -2 (12 voturi)    
            Multe greseli si omisiuni (Luni, 7 martie 2011, 12:40)

            ovipetre [utilizator] i-a raspuns lui Inginer

            1. Fluence merge MAXIM 160km cu bateria respectiva. Adica cu masina goala, fara AC, fara faruri, primavara, la viteza sub 100km/h, fara franari etc. Iarna, cu caldura pornita, masina cu 4 persoane, pe autostrada la minus cinci grade, pariem ca nu face nici jumatate din kilometri aia ? Comparam cu orice berlina decenta care reuseste "performanta" celor 500km cu un plin in aceleasi conditii.

            2. si 3. ???? Buba mare... :)

            4. Sa zicem ca luam cazul propus de mine initial. Cu baterii de 50 KWh care sa se incarce in 10 minute. Asta ar necesita doar 0.3 MW. Un reactor de la Cernavoda are 600MW. In felul asta un reactor nuclear ar putea incarca simultan vreo 2000 de masini. Ar fi suficient un reactor pe oras sau sector.

            Sa luam totusi un caz mai serios. O baterie de 300KWh care sa se incarce intr-un minut. Pentru un camion nu foarte mare. Cu o combinatie de genul 16KV/1100A se poate. Asta reprezinta 18MW. Ziceam ca un reactor nuclear are cam 600 MW. Adica putem incarca simultan vreo 30 de baterii la el. Propun cate un reactor nuclear la fiecare benzinarie...

            Mai continuam sau ne-am lamurit.. domnu' inginer ??? Masini electrice ne dorim cu ardoare, dar nu astea de acum, care se vor scumpi si mai abitir cand va ajunge petrolul la 200 usd barilul... :)
            • 0 (8 voturi)    
              Va rog continuati... (Luni, 7 martie 2011, 13:37)

              Inginer [anonim] i-a raspuns lui ovipetre

              Daca cineva se asteapta ca masinile electrice sa fie usor de introdus si sa se poata acest lucru fara investitii in tot ce inseamna producere si transport de elctricitate, inseamna ca este ori naiv, ori prost.
              La fel cea mai mare omisiune pe care o fac toti Gica-contra, este sa puna problema la modul ca ipotetic ar fi dintr-o data plina lumea de masini electrice, si culmea, (dar la fel de ipotetic) dispunem doar de infrastructura de elctricitate din acest moment, adica priza din casa/garaj.
              Si acuma, poate ca n-ati fost atent, cei 160km nu sint MAXIM, mai cititi odata articolul. Si iar nu este plauzibil ca masina electrica sa mearga ea prea des in conditiile enumerate. Nimeni nu a spus ca este masina perfecta.

              Recomand, inainte de a ma intreba pe mine daca m-am lamurit, a se mai documenta putin
              - 50kWh in 10 minute este un vis erotic in acest moment
              - 300kWh intr-un minut... Fara alte comentarii.
              • +4 (10 voturi)    
                Vis erotic ? (Luni, 7 martie 2011, 14:13)

                flavian [anonim] i-a raspuns lui Inginer

                Ma lasi cu 160km mediu si 200km maxim ? Inca mai crezi in povestile gen nokia cum ca telefonul tine doua saptamani desi in practica se termina in 3 zile ?

                Ah, deci 10 minute sau 1 minut cat dureaza acum o alimentare cu benzina sunt vise erotice ? Ma scuzati, dar asta inseamna ca am orgasme de fiecare data cand merg la benzinarie cu masina actuala... :)

                Vreti sa discutam de varianta unei benzinarii normale, cu un flux de 300 autoturisme si 30 de tiruri pe ora in regimurile de varf ? Pai ce baterii necesita un TIR ? Aveti dreptate, am fost optimist: cred ca 300kWh este mult prea putin.

                Ah, n-are rabdare soferul de tir 24 de ore ca sa-si incarce bateria ? I-o schimbam pe loc? De cate stivuitoare discutam in cazul asta ? Si dupa aceea cat timp sta bateria aia la incarcat pana vine urmatorul sofer care are nevoie de a ? Face benzinaria stoc pentru atatea baterii si atatea modele ? Daca facem ca la telefoanele mobile credeti ca le ajunge spatiul ? Dar costurile ?
                • +1 (1 vot)    
                  ! (Luni, 7 martie 2011, 17:05)

                  Inginer [anonim] i-a raspuns lui flavian

                  Te rog, fii mai cu bun-simt, daca poti. Nu ne cunoastem chiar asa bine sa ne adresam cu "Ma lasi?".
                  Cine a spus de incarcat 50kWh in 10 min a scos un porumbel, pentru vremurile noastre. NU SE POATE ASA CEVA cu orice baterie din ziua de azi. Ce legatura are cu faptul ca tu faci plinul de benzina in mai putin de 5 minute?
                  Iar iti imaginezi ca dintr-o data se va umple lumea de masini electrice, ceea ce n-o sa se intimple.
                  Iar despre costuri, nu te teme, vor ajunge si ele la o valoare rezonabila. Nu se poate sa fie mici din start. Cine vrea, isi cumpara electric, cine nu, nu.
            • +2 (2 voturi)    
              refa-ti calculele (Luni, 7 martie 2011, 17:49)

              1_alex [utilizator] i-a raspuns lui ovipetre

              Vezi ca la punctul 4. daca vorbesti de 0.3 MW in 10 minute poti incarca 6 masini intr-o ora (6 x 10 min = 60 minute)!

              Deci daca ai la dispozitie doar 0,3 MWh (atentie ora si nu putere instantanee) poti incarca 6 masini deci prin urmare 600 Mwh / 0,3 Mwh = 2000 x 6 masini pe ora = incarci 12.000 de masini cu productia unui reactor nuclear de 600 mwh.

              Parca este altceva acuma 12.000 fata de 2.000.
          • +2 (2 voturi)    
            Alte precizari (Luni, 7 martie 2011, 14:45)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Inginer

            Daca bateria are capacitatea de 22 kWh asta inseamna aproape 7 baterii de 12V / 250 Ah pe care le gasesti in china (baterii Sealed Pb-acid) la sub 1$/Ah. Deci de unde pretul exorbitant pe care il cere Renault pentru inchiriere?

            O baterie de 250Ah are curentul maxim de incarcare de 75A adica minim 3.33 ore ca sa incarci bateria. Deci de unde si pana unde cu visele porno de incarcare la 3 ore? E realitatea porno.

            Ca si putere consumata la incarcare este 900W/baterie deci se poate ajunge la 6.3 kW per masina. E intr-adevar multicel - cam cat trei aere conditionate. Banuiesc ca atunci cand toata lumea porneste aerul conditionat mai fac astia un reactor nuclear la marginea bucurestiului nu? Daca toate cele 400.000 de masini din bucuresti ar fi electrice si incarcarea s-ar face in fiecare zi distribuit pe toata durata de 24 de ore ar fi nevoie de o putere de aprox 315 MW. Un reactor de la Cernavoda are 700 MW putere instantanee.

            7 baterii pe plumb acid ar avea aproximativ 530 kg - foarte mult. Probabil ca ei folosesc baterii cu densitate de energie per kg mai mare si de aceea pretul este asa de ridicat.

            Totul sta in baterii. Solutia cu hidrogen mi se pare o aiureala completa. In primul rand pentru ca orice motor cu ciclu termodinamic nu poate sa aiba nici macar teoretic un randament mai mare de 40% (randamentul ciclului Carnot). In realitate un motor bun reuseste sa scoata cam 50% din ciclul carnot deci un randament de 20% ceea ce este derizoriu fata de randamentul unui motor electric care depaseste 90%. In plus trebuie luat in considerare ca productia de hidrogen "eco" necesita curent electric (si polueaza prin eliberarea cromului din barele de inox in apa) - deci productia de hidrogen are un randament experimental de 80%. Daca punem 80% cu un 30% randament de motor termic (tot experimental pe ciclul Stirling) putem ajunge la un maxim de 24%. Iar un motor electric repet are randament de peste 90% si cuplu constant la orice turatie si nu are nevoie de schimb de ulei
            • +3 (3 voturi)    
              Baterii Litiu (Luni, 7 martie 2011, 15:20)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

              Am gasit si cate ceva despre bateriile pe Litiu-polimer. Cred ca astea sunt folosite. De exemplu baterii 3.2V 250Ah care cantaresc 7kg si au 1.1 cm grosime si 45 x 80 cm latime si lungime. Trebuiesc cam 28 de baterii dintr-astea pentru a obtine 22 kWh si ar ocupa un spatiu de 30 x 45 x 80 cm deci foarte acceptabil. Ar cantari cam 200 kg - iar acceptabil. Cred totusi ca bateriile astea costa mai mult decat cele plumb-acid dar nu stiu precis cat.

              De asemenea se incarca mai repede: curentul maxim de incarcare 200A. Asta inseamna ca poti incarca masina TEORETIC in 1 ora si 15 minute. Problema este ca nu stiu ce conductor ar suporta un curent de 5600 de amperi. Probabil ca trebuie ca fiecare baterie sa aiba un redresor propriu pentru incarcare si sa bagi curent in 220 sau chiar 380.

              Daca ai reusi sa incarci la curent maxim atunci puterea consumata instantanee este de 18 kW - fara o statie speciala nici nu intra in discutie incarcarea acasa.
              • +1 (1 vot)    
                tensiune baterie (Luni, 7 martie 2011, 17:16)

                Inginer [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

                In realitate bateria de pe Fluence are cam 430V incarcata la maxim. Nu 3,2V sa necesite curenti fantastici.

                Este ca si cum unii s-ar stradui din rasputeri sa-mi arate ca nu se poate sau ca nu e rentabil. Dar eu nici nu am sustinut ca in acest moment este rentabil. Si sa crezi ca vom ramine vesnic la mijloacele actuale de producere a energiei este iar nerealist.
                • 0 (0 voturi)    
                  Dude! (Marţi, 8 martie 2011, 8:24)

                  Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Inginer

                  Atata are o baterie dintr-aia de li-polimer. Fii antena - am zis 28 de baterii. Ar rezulta aprox 100V legate in serie. Probabil ca masina functioneaza pe 24V toate sistemele. 400V de la incarcatorul rapid sunt probabil transformati inainte de baterie in 24. Am zis probabil. Uita-te si tu ca ei dau detalii de incarcare - 23A pentru incarcarea rapida. Nu e extraordinar de mult.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Ingerasule! (Marţi, 8 martie 2011, 10:03)

                    Inginer [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

                    Poate imi explici atunci de unde ai scos cifra de 5600A pe care te mirai tu ce conductor suporta asa ceva?
                    Te ascult.
            • +1 (1 vot)    
              Alte date despre baterie (Luni, 7 martie 2011, 16:17)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

              De pe wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fluence_Z.E.

              22kWh si cantareste 250 kg. Eu unul nu vad de ce n-ar putea sa puna 44 kWh si sa cantareasca 500 kg?

              Se incarca in 6 - 8 ore de la priza de acasa (10-15A la 220V) si in 30 minute (!!!) la 32A - 400V. Asta cu 30 de minute e minciuna sfruntata. 23A x 400 V = 12,8 kWh. Nici intr-o ora nu incarci bateria.

              Foloseste un sistem "Quick Drop" ca sa poata fi schimbata la benzinarii. Bineinteles ca si benzinaria trebuie sa aiba carucioare speciala pentru baterie. Iar in viitor probabil vor apare benzinarii din 50 in 50 km care vor avea un mic teren cu panouri solare si tot ce vor face va fi sa schimbe bateriile la masini.
            • 0 (0 voturi)    
              QuickDrop (Luni, 7 martie 2011, 16:19)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

              Better Place and Renault announced the Fluence Z.E. will be the first electric car with a swappable battery available on the Better Place electric vehicle network [6] with (QuickDrop) battery swapping technology. Battery switching or swapping is a technology that enables the driver to swap a depleted 100 mile battery with a fully charged one by going through a battery switch station. The process takes around 59.1 seconds[7] and the driver does not have to get out of the car the entire time.

              Deci cu alte cuvinte, dureaza un minut sa schimbi bateria. Numai ca trebuie sa opresti mai des. Statiile mici cu panouri solare sau eoliene pentru incarcat baterii vor fi in 10 ani realitate.
            • 0 (0 voturi)    
              Grea cartea (Joi, 2 iunie 2016, 12:38)

              Petre [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

              Vezi bă inginere ce frumos explică oamenii ăștia. E grea cartea.....
        • +2 (6 voturi)    
          anti-tehnium (Luni, 7 martie 2011, 14:00)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Scuza-ma dar se pare ca esti pe langa cu tehnica...iti raspund pt ca lucrez in domeniul automotive-electric si mai sunt si pasionat de masinute electrice. Masinile electrice pot atinge performante chiar mai bune decat cele termice, singura problema ramane autonomia- aici e punctul in care trebuie sa sa investeasca in cercetare.Din pacate magnatii petrolului s-au opus vehement introducerii acestei tehnologii (cauta povestea cu prima Honda electrica de acum aprox 20 de ani ).Costul unui automobil electric este supraevaluat,dupa parerea mea ar trebui sa fie mai mic decat costul unei masini clasice, dar R&D-ul costa enorm si trebuie recuperata investitia.
          • +3 (5 voturi)    
            Nu esti atent (Luni, 7 martie 2011, 14:26)

            flavian [anonim] i-a raspuns lui cristi

            Scuza-ma dar nu esti atent. Nu s-a pus problema performantelor sau eficientei motorului electric, acelea nu se discuta. Problema este costul energetic al producerii lor, care il depaseste cu mult pe cel al masinilor clasice in acest moment.

            Poluarea produsa cu fabricarea bateriilor, infrastructura lipsa, fiabilitatea scazuta a pachetelor electrice etc. Viitorul este electric, dar nu cu tehnologia actuala, avem nevoie de una de 10 ori mai economica pentru ca sa devina intr-adevar rentabila.

            De aceea insist: bagati resursele astea in cercetare in loc sa le irositi producand niste masini inutile in acest moment.
            • +3 (3 voturi)    
              terminati ma cu aberatiile astea (Luni, 7 martie 2011, 16:49)

              unu [anonim] i-a raspuns lui flavian

              Terminati cu aberatiile astea cum ca polueaza mai mult procesul de productie decat masina in sine.

              Pe principiul asta ar trebui sa circulam cu caruta pentru ca oricum poluam, ar trebui sa ne sinucidem in masa pentru ca sa salvam planeta.

              Prea multi spalati pe creier cu incalzirea globala si toata povestea asta. Explicati-mi va rog cine a fost responsabil de incalzirea globala care a urmat ultimei glaciatiuni?
              CO2-ul emanat de flatulatiile dinozaurilor?

              Sunt niste baieti destepti care fac bani cacalau din certificate de CO2 de pe fraieri care stau si pun botul la faze din astea.

              Oricum China si SUA polueaza in continuare fara dileme.

              Poate sa zica oricine orice, hibridele si electricele sunt cele mai eficiente masini. Si e doar o chestiune de timp pana se va reusi punerea in functiune a reactoarelor de fuziune, moment in care vom avea la dispozitie energie nelimitata si curata.
      • +2 (4 voturi)    
        nici nu e vorba de poluare (Luni, 7 martie 2011, 12:16)

        cchris [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Deci productia noilor masini electrice are mai mare lagatura cu o noua moda specifica economiei de consum decat cu poluarea. Sa va spun de ce:

        Doar 15 din cele mai mari vapoare din cele cateva zeci de mii existente polueaza cat toate masinile de pe glob. Vezi: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html

        In timp ce pe noi ne "aburesc" cu norme de poluare, cu bio-etanol in benzina si alte prostii vapoarele consuma exact ceea ce se "arunca" din rafinarea "super-combustibililor" pe care ii punem noi in rezervor. Ok, nu poluam in oras, poluam afara, dar natura e aceeasi, curentii de aer sunt globali.

        Ceea ce zice Renault aici ca implementeaza exista de cand lumea - un motor, un acumulator, un cablu bagat in priza. Cautati printre jucariile copiilor. Bateria a fost intotdeauna problema, dar nu e nici o revolutie in toata chestia asta. In anii 60 puteai face aceste masini fara nici o problema,a existat si o Dacia electrica cu rezultate remarcabile, dar nu a existat interesul pt asa ceva. De ce? Pt ca NU poluarea sau consumatorii contau, inca era profitabila treaba cu petrolul.

        Solutii adevarate la problema poluarii automobilelor exista, evident, uitati-va va rog la Honda FCX, dar ala e un proiect la care trebuie muncit si investit pe bune si e cu rezultate fantastice, doar ca de profit deocamdata nici n-ar fi vorba. E mai simplu sa faci bla-bla si sa convingi niste fraieri sa-si cumpere "ultima inventie". Ba ca sa auda cat mai multi mai arunci in stanga si-n dreapta cu noroi, zici ca te-au spionat chinezii si ti-au furat secretele masinii bagate in priza hahaha :))

        Honda FCX e un proiect bazat pe pile de combustie, foloseste un combustibil existent din abundenta, hidrogen, si emite .. apa. Aceste masini chiar circula pe strada, in California, evident.

        Exista multe astfel de idei, dar cum spuneam, intre marketing si realitate exista intotdeauna o mare diferenta.
        • -1 (1 vot)    
          Ma indoiesc ca studiul e real... (Luni, 7 martie 2011, 15:12)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui cchris

          caci sunt muuuulte milioane de autovehicule in toata lumea, plus ca vapoarele alea nu polueaza *in orase*
        • 0 (2 voturi)    
          Looool (Luni, 7 martie 2011, 15:29)

          Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui cchris

          "Doar 15 din cele mai mari vapoare din cele cateva zeci de mii existente polueaza cat toate masinile de pe glob."

          Asa. Ia uite aici cel mai mare vapor din lume in serviciu: http://en.wikipedia.org/wiki/Emma_M%C3%A6rsk

          Daca ai sa te uiti acolo in dreapta jos la puterea motorului ai sa vezi: 109.000 hp. Cat de imputit sa fie combustibilul ala ca astfel incat 15 vapoare de 110 mii cai (1.65 milioane cai putere in total) putere sa polueze cat 800+ milioane de masini de hai sa zicem 60 cai putere in medie (48000 de milioane de cai putere in total)? Deci cat de imputit sa fie oare combustibilul?

          Articolul e de pe o revista de autoturisme. Revino cu picioarele pe pamant.
          • +1 (1 vot)    
            Combustibil (Luni, 7 martie 2011, 16:37)

            Gigi Maybachistu' Petrolier [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

            Motoarele Diesel maritime de turaţie foarte redusă (120 rpm) nu folosesc motorină sau păcură, ci "bunker fuel" - un deşeu al rafinării petrolului, care seamănă cu o smoală mai puţin vâscoasă, sau cu un asfalt topit.

            Acest combustibil nu poate curge la temperaturile obişnuite, trebuie încălzit şi fluidizat cu ajutorul aburului pentru a putea ajunge la camera de ardere, are un conţinut uriaş de sulf, care prin ardere produce dioxid de sulf şi alte substanţe toxice, şi în general e o mare porcărie.

            Motivele pentru care e folosit şi operatorii sunt dispuşi să se împace cu poluarea sunt costul infim şi necesitatea de a economisi petrolul - dacă ar fi folosită motorină, acea motorină ar lipsi din staţiile obişnuite, iar combustibilul-deşeu ar trebui aruncat (unde?). Deci toţi, petrolist, Stat, armator, constructor de nave, strâng din dinţi şi folosesc acest "gunoi" ca să scape de el.
            • 0 (0 voturi)    
              Asa de imputit e? (Luni, 7 martie 2011, 17:03)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Petrolier

              Adica e de 30000X mai imputit ca motorina? Ma rog. In cazul asta nu se poate compara cu masinile decat atunci cand o sa mearga si masinile pe imputiciunea aia. Dar ma intreb eu doua lucruri:

              1. De ce nu baga rahatul ala inapoi in rezervor de unde l-au scos
              2. Nu exista legi de poluare maritima?
    • -3 (9 voturi)    
      totusi.. (Luni, 7 martie 2011, 11:03)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui dan

      cred ca sunt mai putin ecologice decat cele cu combustie interna in practica. dar asta doar ca amprenta de carbon cu alimentare de la centrale pe pacura sau gaz. in schimb, diferenta intre ele si cele cu combustie este localizarea poluarii. la cele electrice avem un control asupra sursei poluarii, care este una singura pentru multe masini, pe cand la cele cu combustie se imprastie mizeria oriunde circula. eu unul nu cred in automobilul personal si chiar urasc masinile. sper ca scumpirea petrolului va schimba ceva, totusi mai e destul petrol sub polul nord
    • +7 (13 voturi)    
      sunt mai ecologice (Luni, 7 martie 2011, 11:11)

      phane [anonim] i-a raspuns lui dan

      Masinile electrice sunt mai ecologice, deoarece:
      - motorul electric are randamentul mult mai bun decat cel termic
      - exista sisteme de recuperare a energiei la franare, ceea ce adauga un plus de eficienta
      - In al treilea rand, masinile electrice vor fi incarcate noaptea, cand energia electrica e ieftina (pentru ca se produce oricum si n-o consuma nimeni).

      Dar, binenteles, cel mai ecologic mod de deplasare e bicicleta.
      • 0 (2 voturi)    
        nu e bicicleta din pacate (Luni, 7 martie 2011, 17:04)

        unu [anonim] i-a raspuns lui phane

        Se poate face un calcul legat de cata hrana are nevoie un om pentru a pedala 100 km, si cat consumi ca sa poroduci hrana respectiva.

        Dupa ce termini de calculat o sa observi ca bicicleta nu e chiar asa de eficienta pe cat pare.
    • +10 (10 voturi)    
      clorofila (Luni, 7 martie 2011, 11:12)

      florinadrian [anonim] i-a raspuns lui dan

      Intrebari foarte pertinente, dar daca nu raspunzi raman tendentioase.
      Un motor cu combustie interna este cel mai poluant posibil. Nu uita ca si benzina aia trebuie rafinata, preparata, transportata etc. - alta poluare.
      O masina electrica va fi la fel de ecologica precum reteaua electrica. Daca ai numai centrale pe carbune, n-ai facut mare lucru, insa nici la noi nu e asa rau. Dar daca ai un mix bun (hidro, eoliene, nucleare) atunci prin trecerea la masina electrica vei contribui la reducerea poluarii.
      Cat despre fabricare bateriei, nu stiu cum sta treaba, poate ne ajuta vreun specialist.

      Inca o chestie: nu Renault sunt specialistii in masini electrice. Daca vrei sa stii ce e aia masina electrica, intreaba prin Asia.
      • 0 (4 voturi)    
        Renault = specialisti (Luni, 7 martie 2011, 12:06)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui florinadrian

        V. parteneriatul cu Nissan!
      • +2 (2 voturi)    
        pret nejustificat (Luni, 7 martie 2011, 13:58)

        rz [anonim] i-a raspuns lui florinadrian

        Sunt de acord ca pretul masinilor electrice e nejustificat de mare, va scadea cand cererea va fi mai mare. De asemenea si "poluarea din timpul procesului de fabricatie" este un mit, nu vad de ce s-ar polua mult mai mult. Motorul electric este mult mai simplu decat cel cu ardere interna. Doar electronica este ceva mai complexa. Intr-adevar, punctul slab este bateria. Inlocuirea ei cu super-condensatori ar fi o solutie (dar inca suntem departe de rezultate suficient de bune).
    • 0 (4 voturi)    
      Nu ecologia e problema. (Luni, 7 martie 2011, 11:50)

      Sulica franaru [anonim] i-a raspuns lui dan

      Oricum "Green is the new buble!" (adica ecologia e noua teapa financiara pe planeta) ...

      Problema este petrolul care pe bune pe minciuna totusi se va termina ... iar costurile uriase ale acestor masini electrice NU SUNT justificate! Decat poate de lacomia producatorilor si a detinatorilor de patent (care culmea sunt marile companii petroliere :) )
  • +13 (17 voturi)    
    vai, cum? (Luni, 7 martie 2011, 10:38)

    srpc [utilizator]

    adica sa nu fac eu liniute intre semafoare? sa nu depasesc la tangenta, trecand de pe o banda pe alta? pai cum imi arat eu muschii de complexat nebagat in seama? nu e bune masinile electrice, mie imi trebe beemveu, sa arat ca am valoare, cica cica cica ca.
    • -8 (10 voturi)    
      masinutze. (Luni, 7 martie 2011, 10:57)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui srpc

      eu nu conduc bmw dar am pretentia sa sofez o masina puternica ,nu o trotineta ; prefer sa pot sofa sportiv si repede ,nu sa stau si sa ma misc ca o batranica la volan.

      masinutele astea electrice sunt pentru femei.
      • +6 (8 voturi)    
        uite asa (Luni, 7 martie 2011, 11:12)

        batranica [anonim] i-a raspuns lui cucu

        eu cred ca tu ai un Audi A4 1,9TDI adus din germania in stare impecabila cu numai 140.000 la bord
        • +8 (8 voturi)    
          corectie (Luni, 7 martie 2011, 11:31)

          cipax [utilizator] i-a raspuns lui batranica

          140.000km dupa ce au fost dati inapoi....
      • +6 (6 voturi)    
        Iti uram succes (Luni, 7 martie 2011, 11:56)

        clubul batranicilor din trafic [anonim] i-a raspuns lui cucu

        Cat mai sportiv tata, pana te infigi intr-un stalp. Alea 5 minute cu care ajungi mai repede la destinatie sa stii ca sunt vitale pentru supravietuirea ta ca individ.
        Apropos, nu-i asa ca Loganul e pentru fraieri iar Golf 4 (musai TDI cu clima) adus din Germania e pentru soferii adevarati?
        • -2 (4 voturi)    
          nu ca tin partea cuiva (Luni, 7 martie 2011, 12:23)

          blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui clubul batranicilor din trafic

          dar sa lauzi loganul ... ca masina ... nu e cazul
          apropo stiai ca motorul "de megane" de pe logan ... de fapt nu i chiar cel de pe megane ?
      • +1 (1 vot)    
        cea mai buna solutie momentan sunt hibridele (Luni, 7 martie 2011, 16:30)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui cucu

        http://en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma

        Asta consula cam 2 litri la 100 km si are motore electrice de 400 cp in total.

        Cuplul e de 1400 Nm - mai mult decat orice masina de strada ne-hibrida.

        Autonomie: 500 km.
        Performantele astea sunt demne de luat in seama.
    • +1 (1 vot)    
      Ho, ho (Luni, 7 martie 2011, 16:39)

      Gigi Maybachistu' Automobilist [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Pune-o de-o liniuţă între o maşină electrică de 100 kW şi una pe benzină de 100 kW. Dacă benzina câştigă, îţi plătesc eu costul achiziţiei ei.
  • +4 (6 voturi)    
    BMW i - born electric (Luni, 7 martie 2011, 10:45)

    AG [utilizator]

    In curand or sa se apuce si nemtii de facut masini electrice si atunci cu siguranta va creste autonomia.
    • 0 (0 voturi)    
      fac deja (Marţi, 8 martie 2011, 10:07)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui AG

      Sistemul hibrid de pe Fluence este facut de Continental. Adica fix de nemti. Si ca sa te simti si mai bine, o parte din acel sistem hibrid (SW - mare parte, HW - putin, si ME-nu sint sigur) este proiectata in ROMANIA !
      Asa-i ca nu stiai treaba asta ?
  • -3 (5 voturi)    
    ....... (Luni, 7 martie 2011, 11:04)

    ....... [anonim]

    Eu zic ca masina electrica e mai mult o gargara , da, se poate face o combinatie intre electric si benzina/motorina dar nici un caz exclusiv electric.O sa i-a multe companii o mare teapa care investesc in masina electrica pe viitor.Numai dc iti imaginezi cate baterii pt miliardele de masini tb, apoi cum alimentam masina, oare asta s-au intrebat cei care le fac???In cat timp , ce facem, o sa tragem sute de cabluri fiecare din propriul ap sa isi alimenteze masina???Apoi autonomia acesteia, care dc nu este macar de 500 km nici nu merita sa o faci, pai ce fc o incarci din 2 in 2 zile ??Solutia probabi o sa fie cea cu hidrogen lichid cand o sa se bage mult mai multi bani in acesta tehnologie.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu! (Luni, 7 martie 2011, 12:02)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui .......

      Mai bine asteptam sa ajunga 300$ barilul de titei.

      Masina electrica o fi gargara pentru cei care nu inteleg prea multe aspecte de ordin tehnic, dar adevarul este ca (momentan) bateriile sint cam singurul punct slab al ei.
      Bateriile vor evolua spre densitati din ce in ce mai mari de energie, dar solutia cu hidrogen lichid mi se pare o mare prostie.
  • -2 (6 voturi)    
    Nu prea imi iese la calcul... (Luni, 7 martie 2011, 11:05)

    Unul [anonim]

    Chiar nu prea pot sa inteleg...
    Sa vedem: Sa zicem ca merg zilnic 25km/zi la serviciu.
    caz 1: Cu o masina normala consum (la 10l/100km) intr-o luna (consideram luna de 4 saptamani a cate 5 zile lucratoare) aproximativ 500 km = 50 litri combustibil. Inmultit cu 5.2 lei/l platesc 260 lei.
    caz 2: Cu o masina electrica ma costa chiria bateriei 45euro. Plus o incarcare=2euro. Cu asta poti merge 100km. (niciodata nu vor spune autonomia reala ci doar pe cea ideala). Adica incarcarea bateriei ma costa pe luna 500km/100km * 2euro=10 euro. In total masina electrica ma costa 55euro/luna, adica 236 lei.

    Unde este marea economie? Economisesc pe luna 24 de lei, la care adaug ca imi mai trebuie inca o masina pentru deplasari mai lungi.
    • +2 (2 voturi)    
      Poti sa refaci calculul ;) (Luni, 7 martie 2011, 12:37)

      Altul [anonim] i-a raspuns lui Unul

      Marele avantaj al automobilului electric este in traficul urban. Aici sunt mari probleme de poluare in primul rand.
      Si ca sa recalculam putin... Cel mai corect ar fi sa elimini chiria bateriei din calcul si atunci iti te costa deplasarea 43 de lei. Deci o economie de 217 lei pe luna (260-43). Si.. pentru ca acest calcul sa fie corect... poti sa comapari aceasta economie cu diferenta de pret dintre o masina cu ardere si una interna. Eficienta sau ineficienta se invarte in jurul acestei diferente. Asta daca singurul criteriu pe care il luam in calcul este costul deplasarii.
      Iar pentru deplasari mai lungi (presupun ca te gandesti in primul rand la concediu) pot sa inchiriezi o masina "clasica". E mult mai ieftin sa platesti 40 de euro/zi inchirierea decat sa cumperi alta (daca deplasarile astea lungi sunt de max 15-20 de zile pe an).
      • 0 (0 voturi)    
        calcule... (Luni, 7 martie 2011, 18:02)

        Unul [anonim] i-a raspuns lui Altul

        Am calculat plecad de la premisa ceam mai ieftina descrisa in articol (pretul masinii comparabil cu al uneia "clasice" dar cu bateria inchiriata. Si calculul consumului este facut pentru traficul urban - am calculat 10l/100km parcursi cu masina "clasica" Asa ca ... tot nu prea iese.

        PS: sa ma lasati cu "poluarea" si alte tampenii "ecologiste"
    • +2 (2 voturi)    
      si inmulteste cu 1 mil (Luni, 7 martie 2011, 14:06)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Unul

      de masini numai in Bucuresti zilnic in trafic si o sa intelegi:
      - ce economii se fac
      - cu cat se reduc noxele
  • +1 (3 voturi)    
    Traiasca genaratorul! (Luni, 7 martie 2011, 11:08)

    Sargon [anonim]

    Eu mi-as cumpara una d-asta, da' imi voi monta un generator insonorizat care utilizeaza benzina in portbagaj , iar cind bateriile se vor descarca destul de mult, sa porneasca generatorul!
  • +2 (2 voturi)    
    eco sau nu (Luni, 7 martie 2011, 11:25)

    nenea [anonim]

    cred ca problema cea mai mare este sa se gaseasca solutii pentru evitarea utilizarii petrolului (care e cam pe terminate)
  • -3 (5 voturi)    
    este o smecherie la mijloc (Luni, 7 martie 2011, 11:39)

    gj [anonim]

    Toata povestea cu masinile electrice e transformata intr-o prostie de adormit papagalii

    Se cer bani pe baterie, cu alte cuvinte se inlocuieste un consumabil derivat din petrol - benzina cu un alt consumabil produs tot din/cu ajutorul petrolului - bateria....ce tampenie - ei vor in continuare sa iti ia bani regulat, tip abonament ca sa isi creasca profiturile si sa pastreze dependenta clientului.

    Adevarata provocare este cum sa generezi foarte ieftin energie electrica in cadrul automobilului (din hidrogen, apa, aer, magnetism, orice altceva ) - evident ca o astfel de tehnologie ar termina dependenta de petrol si asta sigur nu se doreste.

    Intrebarea care ramane este - ce vom face cand se termina petrolul din care se face si benzina si indirect bateria. Daca ne-am concentra pe asta am gasi mai repede tehnologiile ieftine de productie energie.
  • +1 (1 vot)    
    nedumerire (Luni, 7 martie 2011, 12:52)

    vasile [anonim]

    Poate-mi spune cineva si despre efectul campului electric(magnetic) asupra corpului uman.
    • 0 (0 voturi)    
      Intreaba la telefonul mobil pe care... (Luni, 7 martie 2011, 15:10)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      il tii la ureche
    • 0 (0 voturi)    
      Iti raspund eu (Marţi, 8 martie 2011, 10:12)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Sitemul in sine este incapsulat intr-o cutie metalica, deci din partea lui energia radiata este foarte mica. Cit despre conductorii de semnale si curenti, intre ei si ocupantii masinii se afla tabla caroseriei masinii care ecraneaza cimpurile induse.
      Deci nu trebuie sa-ti faci griji, masinile trebuie sa treaca niste teste destul de dure in ce priveste imunitatea si emisia de radiatii EM.
  • +2 (2 voturi)    
    dar de ce nu le combina? (Luni, 7 martie 2011, 12:55)

    bedexe [utilizator]

    sa mearga pe "Solar" , iar cand nu se poate din cauza vremii, sa folosesca "electric"
    • 0 (0 voturi)    
      Nu poti sa scoti asa de mult din "solar" (Marţi, 8 martie 2011, 9:55)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

      Daca ai acoperi masina cu panouri solare (cele mai bune) tot nu poti sa scoti 1 kW putere instantanee. Ori tu ai nevoie de cel putin 20kW ca sa nu vezi cum te depaseste caruta cand accelereaza calul. Masinile pe 1.9 Motorina spre exemplu au o putere maxima de 60+ kW.
  • +4 (4 voturi)    
    ECO (Luni, 7 martie 2011, 13:08)

    CR [anonim]

    Mai fratilor nu mai fiti conta,uninceput trebuie sa fie sa scapam de dependenta petrolului.Toate la inceput sint mai scumpe iar cu timpul vor deveni mai ieftine mai ales ca se vor investi bani in sursele de energie solare si eoliene.Asa ca mai taceti din gura pentru ca asa sau sistat proiectele in Suedia si SUA in trecut si
    pina acum putea sa nu ne mai gindim la petrol.
  • +2 (2 voturi)    
    Deruta... (Luni, 7 martie 2011, 13:13)

    Kata [anonim]

    Citind comentariile constat ca lumea e derutata. Incetati sa mai comparati MERELE cu PERELE. Combustie versus electric. Fiecare e un mijloc de a rezolva problema transportului. Fiecare are avantajele si problemele specifice. De exemplu cum poti sa ceri electricului autonomie de 1000 Km? cum poti sa ceri combustiei sa aiba cuplu maxim la orice turatie? Vedeti? Mere si Pere....
    • 0 (2 voturi)    
      Cu grijă (Luni, 7 martie 2011, 16:42)

      Gigi Maybachistu' Electric [anonim] i-a raspuns lui Kata

      Poţi să le ceri băieţilor deştepţi cu halat alb şi cu 220 000 USD/an să proiecteze o baterie care să ţină 1000 km.

      :D
    • +1 (1 vot)    
      :))) (Luni, 7 martie 2011, 17:36)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui Kata

      Ok, am inteles ca petrolul a devenit "inamicul public nr 1"!!!

      Si avioanele? Cu ce vrei sa functioneze? Cu baterii???

      Benzina si motorina SUNT DOAR 2 produse derivate din petrol!

      Mai sunt si altele...
      Pune mana pe carte sau pe "goagal" si vei afla!
      Succesuri!
      :)))
      • 0 (0 voturi)    
        Pune tu mana pe carte, eu unul le citesc... (Luni, 7 martie 2011, 20:32)

        Kata [anonim] i-a raspuns lui :)))

        In aceasta "cheie" te invit sa mai citesti inca o data ceea ce am scris. Nu inteleg de ce te-ai "urzicat" asa... Esti cumva actionar la o rafinarie? Eu vorbeam de deruta, de mere si pere, etc...
  • -1 (1 vot)    
    Modelele hibrid - solutia cea mai buna (Luni, 7 martie 2011, 13:42)

    Hibrideanu [anonim]

    Cea mai buna solutie sunt pana la urma tot modelele hibrid: motor termic+ motor electric cu baterii.
    Masina electrica este deocamdata o varianta proasta din anumite puncte de vedere. In primul rind, climatizarea pentru regiunile nordice. Ce faci daca esti prins pe o autostrada cu ambuteiaje provocate de caderile masive de zapada, cum a fost cazul in Europa in aceasta iarna? Chiar daca nu folosesti motorul, incalzirea tot consuma din baterii. Si daca mai ai si alti consumatori (radio-cd, gps, telefon etc), cat mai tine bateria?
    Apoi, problemele legate de eventuale accidente. Spre exemplu (cazuri rare ce-i drept, dar totusi...). Dacă nimeresti intr-un lac cu ea. Nu te cam curentezi? Sau in cazurile de la noi cu ploi diluviene cand circuli in apa pana la usi.
    Singurul avantaj ar fi ca dispar o gramada de probleme de intretinere a motoarelor, prin urmare si intervalele de service, cheltuieli cu reparatiile etc. In schimb o sa creasca numarul de pacienti cu sciatica si lumbago de la atata carat baterii de colo-colo...
    Povestea romantata cu ieftinatatea transportului electric trebuie citita cu mult scepticism. Sa nu uitam ca si la inceputurile sale, benzina pentru automobilele era foarte ieftina, nu exista cerere. Pe masura ce creste cererea, creste si pretul. Asa va fi si cu electricitatea.
    • +2 (2 voturi)    
      Ba te curentezi (Luni, 7 martie 2011, 15:31)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Hibrideanu

      Te curentezi cum sa nu! Vezi ai grija sa sari peste liniile de tramvai si de cale ferata ca si alea curenteaza!!!
  • -1 (1 vot)    
    bateria (Luni, 7 martie 2011, 16:30)

    verde [anonim]

    toate bune si frumoase, cand te lasa bateria unul telefon sau notebook la 2-3 ani sa zicem il schimbi. Dar ce faci cand te lasa dupa 2-3 ani bateria unei asemenea masini? Care probabil este cateva sute de kile Litiu-Ion, aia cat o costa?

    O resegmentare a unui motor diesel de ultima generatie cred ca e floare de ureche pe langa treaba cu bateria, si aia cred ca o faci pe la 500K km , daca o faci. Cu bateria cred ca nu te apropii de distanta asta ...
    • +2 (2 voturi)    
      Pai nu va fi treaba ta (Luni, 7 martie 2011, 16:54)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui verde

      Vezi mai sus ce am scris de sistemul QuickDrop. Practic in viitor te duci la statia de baterii cu bateria goala si ei ti-o schimba in 1 minut cu una plina. Fiind o oportunitate de afaceri mi-e greu sa cred ca nu vor apare statii de schimbat baterii.
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru carcotasi... (Luni, 7 martie 2011, 21:00)

    Costika [utilizator]

    ...Se pare ca va convine mai mult sa depindem de rusi sau arabi...sa sara pretul in aer de cate ori aia au chef sa-si ia gatul intre ei (Libia e o tara tribala, se lupta triburi intre ele). Sau poate ca habart nu aveti despre ce scrieti...Eu merg zilnic cu masina si cum nu sunt livrator de materiale, eu nu fac mai mult de 40-50 km zilnic...Asa ca ...pentru un concediu pe an , cand pot inchiria o masina 6 zile, electrica e mult mai buna. dar de , cine sa inteleaga...
    Apropo, ce monitoare aveti acum?
    Toti LCD-uri, nu?
    Ei, acum 10 ani un LCD era peste 10.000 de euro si avea rezolutii si viteze mici.
    Unde e acum? Asa si cu electrica , numai ca trebuie sa ai o minima inteligenta , macar sa-ti dai seama ca nu tampiti BMW isi face divizie speciala de electrice, in vreme ce guvernul chinez subventioneaza masiv productia de acumulatori si masini electrice...Aaa, uitasem , asta e tara cocalarului cu BMW pentru care n-are bani de benzina da-l sterge de praf toata ziua...
    Va spune ceva fuziunea? Anul asta sau la anul vor da drumul la prima centrala comerciala pe fuziune (prostii si obezii aia de americani, tot ei...) !!! Si inca ceva : energia electrica nu se conserva , in SUA, Canda , Norvegia (si nu numai) esti atentionat ca daca nu consumi un minim de curent , ti se mareste pretul pentru ca costurile de productie nu depind direct de cantitatea de energie livrata ci de timpul de functionare a agregatelor . Vad ca voi vreti sa stati pe petrol. Eu zic ca trebuie sa scapam de jugul energetic (gazul ni l-au scumpit rusii de 1000 de ori, acum isi platesc coruptii pe banul meu ca terenurile de exploatare le-au luat prin lichidarea popoareleor ocupate de-a lungul istoriei lor... )
  • +2 (2 voturi)    
    Automobil electric... (Luni, 7 martie 2011, 23:38)

    Costika [utilizator]

    ...cum vad o groaza de comunisti pe forumuri, de ce nimeni nu vorbeste despre democratizarea transportului ...propus de capitalisti: car sharing?
    Pentru ca si "rosii" sunt "rosii" numai cu ce e a altora...
    Cat costa un monitor LCD cand a aparut? Zeci de mii de dolari? Cati ani in urma? 20 de ani? Cine ii dadea atunci sanse? Ca si voi, NIMENI ! Ei , uite ca acum NIMENI nu mai cumpara monitoare CRT...
    Pentru fandositi, masinile ce le veti cumpara vor fi alea din oferta , nu se fac special pentru voi altele si, pentru ca cei care controleaza anumite materiale strategice (petrolul de exemplu) fac abuz de pozitie dominanta (foarte multi condamnati diferitele interventii in tari producatoare, acuzati "imerialismul" uitand ca si actualii "bastinasi" au venit peste altii mai vechi la randul lor in decursul istoriei pe care i-au asimilat sau lichidat (vreti exemple? Stiti istorie?) , abuz care se traduce in explozia preturilor la materiile prime si deci la preturile de consum , acolo unde este consumul, sa le mai domoleasca increderea ca ne subjuga economic prin controlul materiilor prime (Europa va redeschide exploatarile de metale rare, ghiciti de ce)
    Banii nu se duc la populatia "neajutorata" -exceptie "neajutoratii" din Kuveit si Arabia Saudita ci la regimurile dictatoriale ce conduc sangeros acele locuri . Niciunul intreg la cap nu va cere cresterea preturilor si inca n-am gasit pe nimeni care sa nu intrebe "de ce creste pretul" uitand ca expectativa COSTA !
    Asa ca bateriile vor fi viitorul ( stiti de exemplu de imensa capacitate a bateriilor de aluminiu? Problema lor este ca au amperaj foarte mic dar daca se gaseste un accelerator?)
    Si inca ceva: daca va credeti asa desptepti, ce credeti ca stiti voi si nu stiu aia de la BMW , de au infiintat divizia de masini electrice? Ce stiti voi si nu stie guvernul chinez , de subventioneaza masiv constructia de acumulatoare si masini electrice ? Dati linkuri de pe net?
    NU EXISTA DEZINFORMARE MAI MARE CA PE INTERNET!!
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 8 martie 2011, 13:39)

    dobrin [anonim]

    Este clar ca avem mari probleme de rezolvat la nivel planetar, deasemenea este clar ca pamantenii genereaza mai multe probleme decat capacitatea lor de a le rezolva, sau mai bine zis nu prea se omoara sa-si acorde resurse pt. rezolvarea lor. Uitati-va la romani, pt. ca nu suntem cei mai slabi din lume, totusi, mereu suntem remorcati de altii tehnologic. Puneti mana si inventati !
  • 0 (0 voturi)    
    E POSIBIL (Sâmbătă, 26 martie 2011, 18:11)

    GOGU MESTERU [anonim]

    nu are nevoie de cit de un condensator sau o baterie puternica pt a demara ,,va produce energie in plus ,eu am asa masina,o sa vad ce o sa mi faca


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version