Brazilienii testeaza utilizarea in constructia de automobile a unui plastic dur obtinut din fibre de banane si ananas

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 martie 2011, 12:10 Economie | Auto

O echipa de la universitatea din Sao Paolo sustine ca a descoperit un mod de a produce din fibre de banana sau ananas un nou tip de plastic mai rezistent si mai usor ce ar putea fi utilizat in cativa ani pentru constructia diverselor parti ale unui automobil, noteaza CNN. Ar fi exagerat sa spunem ca vom avea masini facute din fructe exotice, insa brazilienii sustin ca din fibrele acestor arbori s-a obtinut un pastic foarte usor, dar la fel de rezistent ca si cunoscutul material kevlar. Aceste nano-fibre ar putea fi insa utilizate la productia diverselor piese ale unei masini, precum panourile de bord.

Seful de proiect Alcides Leão spune ca din fibrele acestor arbori fructiferi exotici s-a obtinut un plastic cu proprietati inceredibile, extrem de usor, dar uimitor de rezistent. Fata de plasticul standard, noul material e cu 30% mai usor, insa de trei - patru ori mai rezistent.

Aceste nano - fibre de celuloza pot fi la fel de rezistente ca si celebrul material kevlar folosit la blindaje, dar greutatea redusa a acestui nou plastic poate duce la reducerea greutatii automobilelor si - in consecinta - la scaderea consumului de combustibil.

Un alt avantaj important tine de faptul ca acest nou tip de plastic este foarte rezistent la caldura si la apa. Seful de proiect se arata optimist si crede ca in doi ani acest plastic va fi deja utilizat in piese auto.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

852 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    foarte tare (Marţi, 29 martie 2011, 12:16)

    MirceaA [utilizator]

    in loc de programul Rabla, la ei va fi programul Compotul.
    • +1 (5 voturi)    
      degeaba (Marţi, 29 martie 2011, 12:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      si vor defrisa tot amazonul ca sa faca masini din copaci sau ii vor lasa pe amarati sa moara de foame?

      aceeasi problema cu combustibilii obtinuti din rapita sau porumb... sute de milioane de oameni sufera de foame si cateva zeci de mii ard mancare ca sa se plimbe cu masina.. :(
      • 0 (0 voturi)    
        Pai cam nu (Marţi, 29 martie 2011, 22:23)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Bananii oricum dispar in viitorul apropiat ca cica ~90% din plantatiile existente sunt cu acelasi soi si exista nu stiu ce ciuperca care isi face de cap.
        Dar ar putea fi folosite cojile de banana (sau frunzele). Si cojile de ananas, ca la hipermarket il gasesti deja decojit (sau compot). Banuiesc ca acuma cojile astea se transforma in compost, in cel mai bun caz, deci ar fi doar nevoie de o metoda de colectare eficienta.
  • +2 (2 voturi)    
    Fain. (Marţi, 29 martie 2011, 13:18)

    robert [anonim]

    E si biodegradabil?
    Urmeaza franele din fibre de banana.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri