Anca Boagiu: Autostrada Soarelui, gata in 2013. Romanii vor plati taxa de autostrada cind Coridorul 4 va fi gata

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Vineri, 2 septembrie 2011, 17:59 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat vineri pentru Hotnews.ro ca spera ca Autostrada Soarelui sa fie finalizata si data in folosinta la inceputul lui 2013. Boagiu a spus ca spera ca  in prima parte a anului 2012 sa fie gata tronsonul Cernavoda - Medgidia pe un singur sens, urmand ca pana la sfarsitul anului respectiv sa fie terminat si cel de-al doilea sens

Boagiu a declarat la scoala de vara a tinerilor democrat liberali ca anul acesta se lucreaza la 217 kilometri de autostrada si spera sa finalizeze pana la sfarsitul anului 100-125 de km.

"In 2012 avem in plan ca in prima parte a anului se va finaliza bucata care face legatura intre Cernavoda si Medgidia pe un singur sens urmand ca pana la sfarsitul anului sa termine ambele sensuri; urmeaza marcajul, instalarea parapetiilor, lucrurile  mai tehnice. Cel mai sigur termen de finalizare pentru intreaga autostrada este anul 2013", a declarat ministrul Transporturilor.

Boagiu le-a spus tinerilor democrat liberali ca taxa de autostrada se va introduce la finalizarea proiectelor aflate in derulare.

"Asa cum peste tot se plateste taxa de autostrada pentru mentenanta, la fel se va plati si in Romania in momentul in care autostrazile vor fi construite. Cand reteaua de pe coridorul 4 va fi gata vom avea si noi taxa de autostrada, fiindca altfel nu ai bani s-o intretii.  Azi sunt in executie 273 de kilometri de autostrada, preconizam ca la sfarsitul anului acesta sa depasim 100-125 de kilometri, daca termina asa cum si-au asumat cei dinspre Ploiesti".

Coridorul 4 pan-european va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria, spre Seghedin.











4716 vizualizari

  • +1 (17 voturi)    
    taxa pe autostrada (construita cu bani UE)? (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:07)

    costache [anonim]

    OK, dar deja platim rovinieta, accize si TVA la carburant, impozit si taxa de prima inmatriculare pe masina. (Nu mai mentionez taxele pe poduri. ) Tot nu e suficient ca sa "intretineti" reteaua rutiera?
    • 0 (16 voturi)    
      OK (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:40)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui costache

      Tu ai chef de galceava....Ai fost vreodata afara?..Taxa,fara comentarii...Infrastructura este mereu in dezvoltare,chiar si peste 200 de ani cand vom fi terminat de asfaltat ultimul drum,tot va fi nevoie de acciza,.rovigneta si alte taxe...
      • +7 (13 voturi)    
        Not OK (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:47)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui constantin

        Da, am fost. Elvetia, Austria, Ungaria, Germania, Bulgaria, Grecia. In cate din tarile enumerate ai si vigneta si taxa de autostrada?
        • +1 (7 voturi)    
          In Austria (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:28)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

          In Austria unele tunele se platesc suplimentar, pe langa vinieta de autostrazi.
          • +3 (3 voturi)    
            de acord (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 15:36)

            Ionut [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

            Voi plati taxa pentru tunele cand vor exista pe Valea Prahovei si Valea Oltului.
            Dar pentru restul autostrazilor e o magarie sa ceri taxa cand platesti si vigneta.
        • -1 (5 voturi)    
          taxe (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:13)

          dorin_aem [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

          In multe tari din Europa taxele sunt incluse in pretul combustibilului.

          Apoi sa luam de exemplu Austria: se plateste vigneta, iar apoi se mai poate plati taxa la A10 si A13(sau Brenner cum ii mai zic ei), pentru vreo doua sau 3 sosele alpine, pe multe tunele si exemplele pot continua. Deasemenea mai au o taxa "de tranzit" pe A14 in Vorarlberg bagata prin 2007 sau 2008. Nu stiu daca mai exista in ziua de azi.
        • 0 (6 voturi)    
          @ ionut (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:12)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

          Unde ai platit in elvetia taxa de autostrada pentru ca eu am fost anul acesta si am platit 35 euro pentru tot anul. Austria poti alege pentru cate zile vrei sa platesti eu calatoresc des in italia si de obicei platesc pentru 10 zile. Idem Ungaria. De restu' nu zic ca nu stiu.
          • +1 (1 vot)    
            nicaieri (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 15:38)

            Ionut [anonim] i-a raspuns lui evoque

            Am spus ca in tarile mentionate platesti ORI vigneta ORI taxa de autostrada (exceptie unele tuneluri cum spunea GorillaKilla mai sus).
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu am fost (Luni, 5 septembrie 2011, 14:13)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

          In Italia, Spania, Franta...se plateste peste tot taxa de autostrada.
      • +7 (9 voturi)    
        am fost afara (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:57)

        andu [anonim] i-a raspuns lui constantin

        da, am fost afara si am platit doar vigneta, ok? Deci, ori vigneta ori taxa de autostrada, sa se decida!
        • +2 (2 voturi)    
          ai solutia ideala? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 12:19)

          bula [anonim] i-a raspuns lui andu

          fiecare tara are practic alta regula! n u asta e dovada ca nu exista solutie ideala?? In unele tari reinnoirea anuala sau bianuala a permisului e scumpa (indiferent daca circului sau nu). Alte tari au impozit anual F.MARE pe masini (anual) si in schimb nu cer vigneta. Altii fac taxa pe autostrada MARE si vigneta inclusa in impozit etc. La noi pt. masinile sub 2000 cmc Diesel, vigneta e de nici 30 de euro pe an! crezi ca e uriasa? si nu te obliga nimeni sa circuli pe autostarda daca nu vrei sa platesti taxa (cand va fi). UE nu ne da bani pt autostrazi daca nu demonstram ca PUTEM sa le intretinem. E incorect?
      • +2 (10 voturi)    
        Not OK (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:11)

        Kap [anonim] i-a raspuns lui constantin

        Iar tu ai chef de pus batista pe tambal.Nu e deloc normal sa platesti 4 taxe pentru acelasi (de)serviciu, de a avea rovigneta pentru drumuri nationale.Nu a comentat inca nimeni nivelul ci absurditatea de a plati in paralel 4 taxe.
        "Ai fost vreodata afara?"Cu "argumentul" asta mai bine du-te tu si ramii acolo "fara comentarii"!Pentru ca si "afara", in tarile civilizate a i vigneta doar pentru drumurile de cel mai inalt rang: adica autostrazi, si atit!
      • -1 (5 voturi)    
        @constantin (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:09)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui constantin

        Atunci fii prost si plateste mai multe taxe pentru acelasi lucru. Ungaria platesti taxa la alegere pantru cate zile vrei sa utilizezi autostrazile.
        Austria IDEM. Practic am putea spune ca este un fel de rovigneta. Italia te rupe la km parcursi.
        Declaratia ca in romania se va plati taxa abia cand va fi gata coridorul 4 are doua tinte, una politica pur propagandistica(adica suntem baietii buni si nu luam taxa pe autostrada) si a doua ceva mai reala care se sustine prin lipsa bazei legale si a faptului ca pentru trosonul sibiu-pitesti nu exista nici macar perspectiva unei finantari.
  • +5 (13 voturi)    
    si (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:10)

    gogu plici [anonim]

    vigneta va fi eliminata? Sau taxam dublu? Eh, o taxa in plus la cele 100, cainii latra, caravana trece...
    • +3 (5 voturi)    
      @ gogu plici (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:18)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui gogu plici

      Poate nu ai inteles nu se scoate nimic. Va fi o explicatie ceva de genul: Pentru autostrada se plateste o taxa raportata la km parcursi, vigneta ramane pentru drumuri nationale, iar din accizele luate din litru de combustibil se plateste pentru toate.
      Important este ca suntem prosti si o sa platim.Daca te uiti pe aici mai gasesti stupizi dispusi sa plateasca doar pentru ca zice cineva ca asa ne dezvoltam infrastructura. Platim de 20 de ani si canci infrastructura dar dobitoci creduli sunt destui.
  • +2 (4 voturi)    
    e platita de la buget?? (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:20)

    bula [anonim]

    daca da, nu credeti ca ati luat banii de zeci de ori pe ea? nu e normal ...daca sint bani privati, atunci da, sint de acord.
    • 0 (0 voturi)    
      si bugetul? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 12:21)

      curios [anonim] i-a raspuns lui bula

      bugetul nu se aduna de la toti cetatenii, CHIAR si de la cei ce nu urca pe o autostarda (ca sofer) in viata lor?! ti se pare mai corect?
  • +5 (9 voturi)    
    taxe, taxe, taxe (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:37)

    valyfl [utilizator]

    In ce tara din Europa se mai aplica dubla taxare? Vigneta (taxa de drum) + taxa de autostrada.
    Pe unde am fost eu se foloseste ori una ori alta.
    • 0 (10 voturi)    
      Care dubla taxare? (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:30)

      duda [utilizator] i-a raspuns lui valyfl

      Vad o gramada de postari pe aici care zic de dubla taxare (rovigneta si taxa de autostrada).
      Din cate explicatii am vazut, rovigneta e pentru circulatia pe drumurile nationale (altele decat autostrada), iar taxa de autostrada e exclusiv pentru autostrazi (da, stiu, nu le avem, dar vom plati taxa de autostrada atunci cand vom avea).
      Nu stiu cata lume realizeaza cat costa intretinerea unei autostrazi. Mult, chiar foarte mult (nu am cifre acum, dar aste e ce-mi amintesc din articolele pe care le-am citit). Alternativa la taxe pe autostrada ar fi marirea rovignetei (la noi e 28 EUR, in Norvegia vreo 350 EUR, nu stiu in alte tari). Alternativa asta mi se pare mult mai putin cinstita decat taxa pe autostrada, pentru ca vor fi in continuare zone intregi din Romania care nu vor avea autostrada, iar oamenii care nu circula pe autostrada nu ar trebui sa plateasca o rovigneta mai mare doar pentru altii nu vor sa "plateasca doua taxe".
      • +1 (5 voturi)    
        In Elvetia e 40CHF pe an (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:47)

        alex [anonim] i-a raspuns lui duda

        Adica vreo 35EUR. Si au autostrazi in jur de 1800km si sunt plini de tuneluri si relief muntos. Plus reteaua de drumuri nationale e foarte densa. Asa ca rovigneta actuala ar trebui sa ajunga, dar na, cand fura toata lumea...
      • +1 (3 voturi)    
        @ duda (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:22)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui duda

        Chiar esti duda. Ce spui tu asa ar fi trebui sa fie, adica taxe diferite dar uite ce se intampla acum, platesti vigneta dar din pretul carburantului se mai aduna alti bani cu acelasi scop, deci este dubla taxare, este nene, daca ar fi dupa mintea alor nostri conducatori sar baga si taxa de autostrada ca sa fie triplu, norocul nostru sunt normativele ue peste care nu pot trece.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e corect sa compari numai o taxa (Luni, 5 septembrie 2011, 14:32)

          duda [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Am inteles ca ai fost in Elvetia, eu n-am ajuns inca acolo. Dar nu mi se pare normal sa compari o singura taxa din Romania cu o singura taxa din Elvetia si sa spui: daca la ei se poate ar trebui sa se poata si la noi.
          Cum spunea cineva in alt comentariu, fiecare tara are strategii diferite de a taxa accesul la reteaua de drumuri. De exemplu, spuneai ca in Romania o parte din taxa de drum e inclusa in pretul benzinei. Dar in Elvetia benzina e cu 16% mai scumpa, deci si ei fac chestia asta (taxeaza chiar mai bine). Care e nivelul altor taxe din Elvetia care poate fi interpretat ca taxa de drum (de expemplu impozitul pe masina)?
          A nu se intelege de aici ca eu cred ca in Romania totul ar merge ca uns daca am avea taxa de autostrada. Din contra, cred ca se fura ca-n codru. Dar asta nu e singulul motiv pentru care n-avem in ca autostrazi.
          Cred ca e aceeasi situatie ca si-n sanatate: avem o subfinantare cronica, dar si furt ca-n codru si incompetenta cat cuprinde.
          Credeam ca articolul asta se refera numai la finantare si chiar cred ca domeniul transporturilor e subfinantat.
  • +2 (6 voturi)    
    e normal (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:37)

    bogdy [anonim]

    Doamna ministru, este normal sa platim autostrada o data cu rovigneta,nu credeti ca ar trebui sa platim doar una din aceste doua????
    • -2 (2 voturi)    
      ti-au pus pistolul in frunte? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 12:23)

      bula [anonim] i-a raspuns lui bogdy

      nu te urca pe autostrada si nu platesti. Vigneta ramane pt. intretinerea drumurilor nationale. Daca nu folosesti drumuri nationale (ramai numai in oras) nu platesti nici vigneta.
      • 0 (0 voturi)    
        Care INTRETINERE? (Duminică, 4 septembrie 2011, 11:16)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui bula

        Prietene, care intretinere? Tu circuli prin tara asta? Ca idee... Nu te intreb daca ai iesit pe afara, ci daca circuli prin tara.

        Zilele trecute mi-am rupt bieleta fata stanga, intr-o groapa din drumurile alea pe care le lauzi tu ca sunt intretinute din rovignieta.

        Apropo, nicaieri in Europa (cel putin in tarile pe care le-am tranzitat), nu se percep doua taxe. Ori platesti DOAR cand urci pe autostrada, ORI platesti doar o vignieta ( ce iti da dreptul sa circuli pe toate categoriile de drumuri din tara respectiva).
  • 0 (2 voturi)    
    La altii se poate (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:42)

    eu [anonim]

    Cu tot respectul, la altii (uitati-va si voi pe Discovery) se poate sa refaci poduri din orase importante distruse de uragane, cu termen de executie de 6 luni (pana incepe sezonul uraganelor, din nou).
    Executia in paralel cu proiectarea. Pas cu pas comunicare bilaterala. Focus pe rezultate cu abordare constructiva spre rezolvarea problemei.
    Nu cu focus pe termen de acordare contract, termen de contestatii....bla ...bla ...bla
    • +1 (1 vot)    
      Tu ştii ce scrii? (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:57)

      ha [anonim] i-a raspuns lui eu

      "Executia in paralel cu proiectarea."...
      Ideea e că mai uşor schimbi o linie pe o foaie decât să construieşti un pod până la un anumit punct şi apoi să-ţi dai seama că tocmai pe unde voiai tu să pui piciorul de la pod, tocmai a trecut unul cu tunelul (care deh, avea proiectul făcut).

      Poate în mintea altora se poate, dar în inginerie (domeniu în care am ceva experienţă), ce spui tu e extrem de riscant. Şi ghici pe banii cui e riscant?

      Ai văzut estimări de cheltuieli? Să vezi câţi bani înseamnă ca în fazele ulterioare proiectării să-ţi dai seama că ai greşit un mic amănunt? Iar greşeli, se întâmplă, că doar cine nu munceşte nu greşeşte.
  • -1 (7 voturi)    
    Cred ca este din clubul pescarilor!!! (Vineri, 2 septembrie 2011, 18:45)

    Nicolae [anonim]

    Nu stiam ca D-na Boa este si pescar amator!!! Pescarii sunt cam cei mai mari mincinosi si madam Boa face parte in mod garantat din club. Cum sa termine ei atiti km de autostrada??? Poate pe hartie vor fi terminate pentru a plati tone de bani regilor asfaltului - ca se apropie alegerile si este nevoie de cascaval din gros. De 4 ani se lucreaza la Bucuresti - Ploiesti - un traseu foarte lung de ...60 km - si tot ... nimic. Poate la anul ..... si la multi ani!! In 7 ani portocalii au facut vreo 60 km iar in urmatorii 2 ani vor mai face tot vreo 60 astfel incit vom ramina tot ultima tara din Europa la km de autostrazi (Bulgaria are 550 km si lucreaza ...). D-nei Boa ii dorim : FIR INTINS!!!
    • 0 (8 voturi)    
      Nae minciunica (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:54)

      arion [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Hai bai Nae,ca ti-a crescut probabil nasul cat al lui Pinochio.
      Trecand peste faptul ca esti nepoliticos cu o persoana pe care n-o cunosti decat de la Antena 3,spui o gramada de minciuni.
      In primul rand pdl-istii nu sunt la guvernare de 7 ani,in al doilea rand chiar astia au stopat jaful de la drumuri cu acele standarde de cost - un termen poate prea alambicat pentru tine,dar care va face sa se gandeasca bine un constructor inainte de a se baga la cascaval,cum spui,iar in al treilea rand Bulgaria nu are 550 de km de autoastrazi....
      In rest sa fii sanatos sa apuci sa mergi pe autostrazile pe care ti le va face Dragnea & Co
  • +1 (1 vot)    
    de cine... (Vineri, 2 septembrie 2011, 19:48)

    mihai [anonim]

    va e frica de puneti gratii la palatul cfr? si asa sistemul de intrare in aceasta cladire e cretin de-a dreptul... sunt doar angajati acolo doamna, nu oameni cu putere de decizie ca dumneavoastra... cat despre baietii care se intereseaza de autostrazi.... tunul mare e in programul ala de 10.000 de km a primului ministru ,,luis vuton,,.... ca ala cu coasa e doar un biet papagal....
  • +1 (1 vot)    
    felicitate (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:08)

    itanhanga [anonim]

    felicitari sincere tuturor ministrilor transportului (din 1989 -2013) care vor finaliza in 2013 autostrada soarelui , dupa 24 de ani. desigur vor intra cu totii in cartea recordurilor ptr competenta ,profesionalismul si inteligenta de care au dat dovada.
    • 0 (0 voturi)    
      E deja (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:28)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui itanhanga

      rezervat locul asta in Cartea Recordurilor, de mafia italiana care a finalizat o autostrada in Sicilia dupa vreo 30 de ani. Dar asa suntem noi. Vrem sa ne credem cei mai cei mai. Sau mai bine zis ca la noi la nimeni. :) De exemplu, hai in Londra sa vezi ce strazi proaste au prin centru si pe urma Bucurestiul iti va parea parfum din punctul asta de vedere. Cele bune!
  • +1 (1 vot)    
    N-am inteles aceasta declaratiedoamna ! (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:43)

    ion roata [anonim]

    Lasati taxa pentru circulatia pe autostrazi,mai intai ar fi bine sa le faceti.Ce va trebuie ca sa terminati A1 anul viitor pentruca avem bani de la UE dar nu prea avem chef de munca.Ar trebui doamna ministru ca acei constructori care nu respecta proiectele contractele si mai ale termenele sa nu mai primeasca contracte pentru drumuri si autostrazi.Cum nu aplicati acest principiu o sa avem autostrazi la multi ani eventual can o zbura porcul.Bine ca am scapat de palavragiul si coruptul de la Craiova
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazile viitorului (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 8:52)

    M O [anonim]

    In viitorul apropiat, datorita unor conjucturi nefaste [cresterea pretului combustibililor, s.a.,] se va generaliza un efect deja prezent pe autostrazile unor vecini: lipsa masinilor, abundenta TIR-urilor si a transportului de firma. Asta inseamna ca autostrada, care costa enorm s-o faci, s-o intretii, devine din ce in ce mai neavenita. Statele mai prudente, au inceput deja sa se axeze pe transportul pe cai ferate de mare viteza care circula la inaltime, nu la nivelul solului. Aceste cai sunt mai lesne de construit, ocupa putin teren, insasi tehnologia de constructie si intretionere este mai simpla si deci costa mai putin. calatorii vor fi mai multi din cauza deprecierii activitatilor auto si chiar a transportului cu avionul; asa ca viitorul, pe care noi, romanii, inca nu-l intuim, va face ca aceasta gramada de bani, de comisioane, de spagi si conflicte = 1 km de autostrada, sa devina inutila si agasanta. Avem nevoie de drumuri de mica anvergura, legaturi intre orase etc. dar de autostrazi nu vom avea nevoie. este ca si cum iti cumperi cel mai scump costum de gala... dar nu prea te duci la gala.....
  • -1 (1 vot)    
    Afara (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:54)

    |o [anonim]

    Afara am platit o singura taxa. A fost de 2 ori mai mare decat cele 4 taxe platite in Romania pe 3 ani.
  • -2 (2 voturi)    
    diferenta de mentalitate (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 16:30)

    vindicomvs [utilizator]

    Locuiesc in mod curent in Germania si oamenii cu care eu interactionez sunt de-a dreptul intrigati ca nu sunt taxe de autostrada. Am vazut un sondaj si 43% dintre respondenti erau pentru taxarea autostrazilor. Este in dezbatere un proiect ptr taxarea autostrazilor. ADAC se pare face lobby puternic impotriva taxarii.
    In romania, romanul oricat de multi bani ar avea, tot ar fi impotriva introducerii taxarii, pentru ca mentalitatea la noi este sa nu dam bani la stat daca se poate deloc.
    • +1 (1 vot)    
      Banii (Duminică, 4 septembrie 2011, 11:24)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

      Locuiesc in mod curent in Romania, si oamenii cu care interactionez sunt de-a dreptul intrigati ca statul roman vrea sa isi acopera incompetenta prin noi taxe.

      In Germania, neamtul oricat de putini bani ar avea, nu ar fi impotriva introducerii taxarii, pentru ca statul german stie cum sa gestioneze banii proveniti din taxe.
  • 0 (0 voturi)    
    Super (Duminică, 4 septembrie 2011, 12:06)

    Elle_est [utilizator]

    Nu-mi fac griji. Românii vor plăti taxa de autostradă când Coridorul 4 va fi gata. Niciodată!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version