Ministerul Transporturilor a semnat contractul cu Sindicatul de Intermediere format din SSIF Carptica Invest si SSIF Swiss Capital S.A., ofertant selectat pentru intermedierea ofertei publice secundare de vanzare a 20% din actiunile Tarom. Potrivit Ministerului Transporturilor, acesta este un pas facut in cadrul procesului de privatizare a companiei aeriene.

Oferta castigatoare, respectiv comisionul de intermediere, este de 1,99% din valoarea totala a tranzactiei cu actiuni TAROM S.A. Pachetul de actiuni emise de Tarom reprezinta 20% din capitalul social al companiei si va fi lansat pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB).

Intermediarul a fost selectat in conditiile in care, pe parcursul derularii procesului de selectie, acesta a redus nivelul ofertei financiare (comisionul de intermediere) cu mai mult de 50%. In perioada imediat urmatoare vor fi demarate serviciile financiare si de consultanta necesare pregatirii, derularii si inchiderii cu succes a Ofertei Publice.

Conform contractului de intermediere, Intermediarul va elabora Prospectul preliminar de oferta publica in termen de 50 de zile de la primirea informatiilor, raportul de Book - building va fi elaborat in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a contractului, iar oferta publica va fi finalizata in termen de 120 de zile de la intrarea in vigoare a contractului.

Vanzarea celor 20% din actiuni, ca si privatizarea managementului acestei companii, reprezinta un angajament asumat de Guvern in fata FMI. Initial, licitatia pentru selectarea companiei de intermediere a listarii pe bursa a esuat din cauza ca singurul ofertant nu indeplinea conditiile necesare. In luna octombrie, singurul consortiu care a depus oferta a fost cel format din divizia de intermediere a Bancii Carpatica si Swiss Capital. Insa, dupa cum a spus si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, singura oferta depusa era "neconforma". In aceste conditii, s-a decis reluarea licitatiei, iar consortiul a venit cu o oferta mai buna din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor.