Compania privata Grup Feroviar Roman vrea sa participe la privatizarea cailor ferate din Grecia - Reuters

de George Stefan     HotNews.ro
Vineri, 13 aprilie 2012, 13:19 Economie | Companii

Trei companii feroviare europene sunt interesate in cumpararea totala sau partiala a cailor ferate din Grecia, in contextul in care statul supraindatorat elen trebuie sa isi vanda activele pentru a indeplini conditiile impuse de creditori, relateaza Reuters, citand surse apropiate discutiilor.

Rusia ia in considerare cumpararea intregii retele de transport feroviar si a operatorului grec Trainose, in timp ce Grup Feroviar Roman (GFR), cea mai mare companie feroviara privata din Romania, si-a exprimat de asemenea interesul cu privire la sectorul transportului feroviar de marfuri, scrie Reuters.

In plus, compania franceza SNCF este interesata de rutele de pasageri si marfuri de mai mult timp, avand discutii la Atena si Paris in 2010 si la sfarsitul anului 2011.

Oficialii rusi au spus ca au existat discutii cu privire la achizitia totala sau partiala a retelei de transport, insa este prea devreme pentru a "discuta despre participatie". De asemenea, un purtator de cuvant al SNCF a precizat ca operatorul francez nu se afla in negocieri pentru achizitia Trainose sau pentru nicio alta companie feroviara sau linie feroviara in Grecia.

Din partea operatorului roman GFR nimeni nu a putut fi contactat pentru a comenta aceste informatii, precizeaza Reuters. Unul dintre oficialii greci a mentionat insa ca au existat mai multe intalniri cu o delegatie din partea GFR, cea mai recenta dintre aceasta fiind in februarie.

Trainose, din vanzarea careia oficialii spera sa obtina 200 de milioane de euro, si Organizatia Feroviara a Greciei (OSE), cea care detine infrastructura feroviara fizica, au format o singura companie inainte de separarea realizata in anul 2008.

Din cele 10,7 miliarde de euro pe care Grecia le-a adaugat datoriei la sfarsitul anului 2010, in jur de 700 de milioane au fost generate de Trainose. Conform site-ului companiei, Trainose are aproximativ 900 de angajati si opereaza toate rutele de transport feroviar de marfuri si de persoane, acoperind 2500 de kilometri.

In anul 2011 aceasta a redus pierderile la 33 de milioane de euro si a reusit sa revina pe profit in ultima luna a anului. In primele doua luni din 2012 compania a obtinut un profit de aproximativ 142.000 de euro, comparativ cu pierderea de 12,6 milioane de euro inregistrata cu un an mai devreme.

De la inceputul crizei grecesti Trainose a fost restructurata cu 1,4 miliarde de euro din fonduri acordate de guvern, folosite pentru a inchide rutele neprofitabile si pentru a reduce aproape la jumatate numarul angajatilor.

Un oficial grec a spus ca o delegatie rusa de aproximativ 20 de persoane a vizitat Atena la finalul anului 2011 si a evaluat valoarea activelor si profitabilitatea companiei Trainose.

Cine este compania Grup Feroviar Roman

Compania Grup Feroviar Roman este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila).

Gruia Stoica detine la compania Grampet SA un pachet de actiuni de 73,3%, alaturi de Adriana Didila (26,6%), sub 1% din actiuni fiind controlate de Soare Lucian Luigi si Iagher Gheorghe.

Compania are 1.710 angajati, printre clientii acesteia numarandu-se Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania si Rafo, potrivit datelor de pe site-ul companiei.













Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2361 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    buna gluma... (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:34)

    me [anonim]

    asti-a sunt in prag de faliment si vor sa-i cumpere pe greci...
    • +1 (3 voturi)    
      cine rade la urma.. (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:51)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui me

      Statele sunt in faliment, smecherii prospera...
    • +3 (5 voturi)    
      de unde ai dedus ca ar fi in prag de faliment? (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:08)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui me

      Probabil confunzi cu CFR. GFR e o firma privata care scoate profit an de an. Uite cifrele profitului brut din ultimii ani, luate de pe doingnusiness.ro:
      2006-30,8 mil lei
      2007-39,1 mil
      2008-32,3 mil
      2009-15 mil
      2010-11 mil

      Cifra de afaceri este 521 mil pe 2010.
  • 0 (4 voturi)    
    asa da (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:51)

    unu' [anonim]

    Felicitari Didila !!
    • +1 (5 voturi)    
      taci (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:33)

      tractoristu [anonim] i-a raspuns lui unu'

      nu-i mai felicita atat, ca patronii au facut si fac in continuare numeroase fraude si afaceri dubioase. principalul pagubit e probabil CFR pe infrastructura caruia GFR isi desfasoara activitatea.
      • 0 (2 voturi)    
        De ce? (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:46)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui tractoristu

        De ce ar fi pagubit CFR? GFR plateste sa foloseasca sinele. Dar la ei nu cred ca se merge cu nasul, nu se cumpara capace pentru WC-uri cu 800 lei si pixuri cu 60 de lei. Probabil au si ei nereguli ca nu cred ca exista firma in regula dar macar stiu sa scoata profit.
        • +2 (6 voturi)    
          :) (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:23)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui daniel

          Eh. Eu zici sa vezi cu ce s-au ocupat patronii de la GFR inainte sa fie in transporturi- si atunci o sa intelegi si cum ii trag in piept pe CFR...

          Insa nu e prost cine cere e prost cine da. Adica CFR...
    • +1 (5 voturi)    
      Felicitari ca ce (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:40)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui unu'

      Pentru capusarea CFR ? Esti naiv amice.
  • +3 (7 voturi)    
    ok (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:54)

    Xorciser [utilizator]

    Foarte bine. Sa ii cumpere.

    Pt "me": nu sunt in faliment deloc...cred ca faci o confuzie :)
  • -2 (2 voturi)    
    Sa-i fereasca dumnezeu de o asa tragedie! (Vineri, 13 aprilie 2012, 20:38)

    Zorba Grecul [anonim]

    BA SA-I FEREASCA DUMNEZEU PE GRECI DE BLESTEMUL PARTICIPARII COMPANIEI ROMANESTI- Gasca feroviara romaneasca - LA PRIVATIZAREA CAILOR FERATE GRECESTI!! Sa trimita mai intai un grup de greci in Romania ca sa mearga cu trenul de-a lungul si de-a latul tarii, spre a se convinge cu proprii ochi si la fata locului ce dezastru ar insemna pentru Grecia o asemene aventura nesabuita. DACA VOR COMITE GRESALA SA OPTEZE PENTRU Gasca feroviara romaneasca GRECII ISI VOR AMINTI CU DISPERARE SI PROFUNDA NOSTALGIE IREVERSIBILA DE VREMURILE EXCEPTIONALE PE CARE LE-AU TRIT IN TIMPUIL CRIZEI LOR,CAND TRENURILE LE MERGEAU CA LUMEA SI CALATOREAU IN CONDITII CIVILIZATE!! SA LE DEA dUMNEZEU GRECILOR MINTEA ROMANULUI CEA DE PE URMA!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică