Daniela Draghia, sefa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), si-a demisia in aceasta seara, au declarat pentru HotNews surse din sector. Potrivit acestora, si-a dat demisia ca urmare a viziunii diferite a actualei conduceri a Ministerului Transporturilor fata de implementarea proiectelor cu finantare europeana.

Sursele citate spun ca noua conducere a Ministerului Transporturilor doreste sa schimbe traseul rutier al Coridorului IV Pan-European astfel incat tronsonul Sibiu-Pitesti sa fie inlocuit cu ruta Sibiu-Fagaras-Comarnic-Ploiesti.

Autostrada Sibiu-Pitesti este singurul tronson al Coridorului IV Paneuropean pentru care sursa de finantare nu a fost stabilita. Finantarea pentru acest tronson Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene. In prezent se lucreaza pe mai multe tronsoane din Coridorul IV: Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj si Deva-Orastie. In decembrie 2011 a fost dat in folosinta Arad-Timisoara.

Dar si traseul prin Comarnic este unul dificil. Romania a trecut chiar printr-un un esec resunator din cauza tronsonului Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro.

Despre plecarea Danielei Draghia de la conducerea CNADNR se vorbeste de mai multa vreme. De altfel, chiar fostul premier Mihai Razvan Ungureanu ar fi cerut in martie ministrului Transporturilor sa o demita pe Daniela Draghia. Insa, aceasta informatie a fost catalogata drept zvon. Imediat dupa schimbarea Guvernului, a fost data ca sigura plecarea Danielei Draghia de la CNADNR. Pana astazi, cand si-a dat demisia.