HARTA Metrorex a semnat contractul pentru extinderea retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Laminorului - Lac Straulesti

de Corina Ionel     HotNews.ro
Joi, 12 iulie 2012, 15:07 Economie | Companii

Metrorex a semnat joi contractul de executie a lucrarilor pentru extensia retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, magistrala 4, se arata intr-un comunicat de presa al Metrorex. Contractul in valoare de 714.731.097 lei, fara TVA, a fost castigat, prin licitatie, de un consortiu de patru firme, condus de compania italiana Astaldi.

Asocierea care a castigat contractul reuneste firmele:
  • ASTALDI  S.p.A. - Lider Asociere;
  • S.C. SOMET S.A.;
  • S.C. TIAB S.A.,
  • S.C. UTI CONSTRUCTION & FACILITY MANAGEMENT S.A
Potrivit Metrorex, contractul vizeaza extinderea retelei de metrou, a Racordului 2 al Magistralei 4, cu doua statii - Laminorului si Lac Straulesti. Cele patru firme urmeaza sa realizeze elementele de structura, respectiv lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta celor 2 statii, depou de metrou, terminal multimodal si Park & Ride precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a tronsonului. Lucrarile urmeaza sa fie finalizate in termen de 30 luni.

Suma alocata extinderii este de 714.731.097 lei, fara TVA, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat, se arata in comunicatul Metrorex.

Metrorex informeaza ca prin lucrari se incearca "realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb", incercand astfel sa incurajeze pe participantii la trafic sa renunte la automobilele personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane. 

Potrivit autoritatii de transport subteran din Bucuresti, pentru realizarea nodului internodal din Zona Lac Straulesti vor fi amenajate terenurile la suprafata  - parcare si autogara (Park & Ride Straulesti) pentru calatorii din zona periurbana de nord-vest a capitalei. Totodata, s-a avut in vedere dezvoltarea viitoare a localitatilor limitrofe Bucurestiului din zona de Nord, printre care Mogosoaia, Buftea si Chitila.
  • Parcarea este gandita pentru cei care doresc sa-si continue calatoria spre oras cu metrou, avandu-se in vedere faptul ca  DN 1A este o importanta cale de acces in Bucuresti.
  • In aceeasi incinta va fi amenajat si terminalul intermodal pentru autobuze si microbuze (autogara) destinat calatorilor care vor sa utilizeze mijloacele de transport in comun orasenesc - RATB si METROU.

Proiectul permite posibilitatea extensiei liniei respective cu alte statii spre zona de nord-vest, inspre localitatile Mogosoaia si Buftea, informeaza Metrorex.

Metrorex a mai anuntat ca pregateste si urmeaza sa elaboreze studiul de fezabilitate care vizeaza extinderea liniei 4 de metrou de la statia Gara de Nord la statia Gara Progresu, realizandu-se astfel o legatura directa de tip metrou intre nord-vestul si sudul capitalei.

  • Vezi mai jos o HARTA INTERACTIVA a metroului din Bucuresti cu liniile existente, liniile in constructie si cele planificate
  • Constractul semnat joi de catre Metrorex vizeaza extinderea M4 (culoarea verde pe harta)


Vezi harta mare in ArcGIS.com
Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta "Bing Maps Road" a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de "Gheorghe Gheorghiu-Dej" pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6638 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Si acum ce urmeaza? (Joi, 12 iulie 2012, 15:56)

    Marian Grunca [anonim]

    Cand se vor apuca de lucrari? Termina in secolul asta?
  • 0 (4 voturi)    
    Asta-i strategie ???????? (Joi, 12 iulie 2012, 15:57)

    Pindona [anonim]

    Cati locuitori sunt in zona sau vor veni cu auto la terminal ? Mai bine faceti Pantelimonul pana la Iancului macar , sau Colentina pana la Bucur Obor . Bani aruncati ....
  • +1 (1 vot)    
    harta gresit magistrala 5 (Joi, 12 iulie 2012, 15:58)

    Ionut [anonim]

    magistrala 5 nu va duce la capatul liniei 41. e o harta veche.
  • +1 (1 vot)    
    s-a lipit UTI :) (Joi, 12 iulie 2012, 16:26)

    Lucian* [utilizator]

    deja suna a contract telefonat.
    Ce experienta are UTI in managementul de dezvoltare de infrastructuri?
    UTI Group se lipeste de tot felul de afaceri si de fiecare data exista intrebarea DE CE?
    Ce au dovedit de se tot lipesc contractele statului de ei?
    • +1 (1 vot)    
      se tot lipeste (Joi, 12 iulie 2012, 17:30)

      steff [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      UTI (U vine de la Urdareanu, ex-Securitate, actualmente in conducerea UNPR) e foarte bine ancorat in PMB, indiferent daca a fost vorba de Videanu sau Oprescu.
      NetCity, cartelele RATB, semaforizare... n-au ratat nimic pe contractele de tehnologie.
      Ce vad acum e un pas logic, de intrare pe lucrari mari de infrastructura.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică