Actiunile Facebook au atins un nou nivel minim la inchiderea bursei americane, joi, pierzandu-si jumatate din valoare la trei luni de la lansare, dupa ce 271 milioane de actiuni au fost deblocate, relateaza AFP.

Joi, la inchiderea bursei din New York, actiunile Facebook au scazut cu 6,27%, la 19,87 dolari, dupa ce in jur de 271 milioane de actiuni au devenit eligibile pentru a fi tranzactionate.

Miercuri, acestea se aflau la un nivel de 20,74 dolari per actiune.

La lansarea pe bursa, pe 18 mai, au fost emise 421 milioane de actiuni, o operatiune care a permis companiei sa imprumute 16 miliarde de dolari si una dintre cele mai mari inregistrate in SUA. Pretul de lansare al unei actiuni a fost de 38 de dolari si de atunci acesta a scazut constant.

Joi, capitalizarea bursiera a Facebook a scazut la aproape 42,5 miliarde de dolari, de la o valoarea maxima de 104 miliarde, atinsa la listarea din luna mai.

BBC precizeaza ca, in afara actiunilor deblocate joi, alte 1,91 miliarde de actiuni vor fi eligibile pentru tranzactionare in urmatoarea perioada: 15 octombrie - 249 milioane, 14 noiembrie - 1,32 miliarde, 14 decembrie - 49 milioane si pe 13 mai 2013 - 47 milioane, ceea ce pe poate duce in continuare la o noua scadere a valorii titlurilor Facebook.

Problemele Facebook

"Marea problema a investitorilor este daca Facebook va reusi sa isi aduca baza uriasa de utilitatori de computere la telefoanele mobile si, din perspectiva noastra, suntem foarte increzatori in capacitatea grupului de a face aceasta tranzitie" a spus specialistul in retele sociale Lou Kerner.

Acesta estimeaza totodata ca va dura doi ani pana cand actiunile ar putea sa redepaseasca nivelul cursului de la listare, de 38 de dolari.

Pentru unii analisti mai critici, precum Trip Chowdhry, de la Global Equities Research, "actiunile Facebook nu ar trebui sa valoreze mai multe de 10-13 dolari", avand in vedere dificultatile din prezent ale grupului privind monetizarea bazei sale de utilizatori.

Pentru acesta, reteaua sociala se confrunta cu mai multe probleme majore: devenind atat de mare, Facebook nu mai este o retea atat de privata si exclusiva, si nu mai asigura aceeasi libertate ss acelasi respect pentru viata privata ca inainte, ceea ce ar putea conduce utilizatorii sa faca schimb de mai putine informatii. In plus, rentabilitatea investiilor pentru agentiile de publicitate care aleg Facebook ramane incerta.

De asemenea, Facebook nu dispune de tehnologia necesara pentru a monetiza activitatea utilizatorilor sai. In cele din urma, analistul a mentionat si faptul ca a inceput un "exod al creierelor" din grup catre alte societati.