VIDEO Napolact inchide fabrica de la Taga (judetul Cluj)

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 14 mai 2013, 20:34 Economie | Companii

Actionarul majoritar al societatii Napolact Cluj-Napoca, compania olandeza FrieslandCampina, confirma inchiderea fabricii din comuna Taga, judetul Cluj, sustinand ca vanzarile au scazut din cauza interesului mic pentru specialitatile de branzeturi romanesti. Potrivit unui comunicat transmis, marti, de compania FrieslandCampina si citat de Mediafax, decizia de inchidere a fabricii din Taga, unde se produce branza de Nasal, a fost luata ca urmare a "interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru specialitatile de branzeturi romanesti", fapt care a dus la scaderea vanzarilor. Reprezentantii companiei FrieslandCampina precizeaza ca cei 12 angajati ai unitatii din Taga "vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de munca".

"Unitatea de productie de specialitati de branza, detinuta de compania FrieslandCampina in comuna Taga, este functionala pana la 1 iunie, data de la care va intra in conservare. Decizia a fost luata ca urmare a interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru specialitatile de branzeturi romanesti. Acest fapt a dus la scaderea continua a vanzarilor si, implicit, a productiei, desi compania a facut investitii foarte mari in campanii de promovare a gamei de branzeturi de la Taga. Compania va continua sa comercializeze produsele existente in stoc, iar atunci cand contextul pietei va fi favorabil, iar preferintele de consum ale romanilor in ceea ce priveste branza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii productiei in aceasta unitate", se arata in comunicat.



Viceprimarul comunei Taga, Emil Sabau, declara, marti, ca actionarul majoritar al societatii Napolact Cluj-Napoca va inchide fabrica din comuna, angajatii primind deja preavizele: "Oamenii au primit, luni, preaviz de 15 zile, iar fabrica se va inchide. E dureros ce se intampla si cu angajatii, care sunt locuitori ai comunei, dar si cu brandul romanesc, care este branza de Nasal si care va disparea. E pacat ca nimeni nu intervine pentru salvarea acestui brand, cunoscut in lumea intreaga. La Taga se fabrica branza de Nasal intr-o grota unde este o bacterie unica, iar aceasta da gustul specific al branzei", spunea Sabau.

La randul sau, directorul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Cluj, Daniel Don, declara, marti, ca FrieslandCampina nu este obligata sa anunte agentia despre disponibilizarea angajatilor, pentru ca numarul acestora este mai mic de 30 de persoane.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4090 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 14 mai 2013, 20:56)

    karula [utilizator]

    Bai Friesland, voi v-ati uitat pe graficu' ala cu cat v-a crescut GM la branza de Nasal?
    I-ati marit pretul de 7 ori de cand ati luat Napolact...
    • -3 (3 voturi)    
      Si i-au scazut si calitatea (Miercuri, 15 mai 2013, 6:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui karula

      Dupa parerea mea, pt. ei, obisnuiti cu piata occidentala, unde gustul nu prea conteaza, cel putin nu la ce se vinde in supermarket-uri, cata vreme produsul e comestibil, conducerea Friesland nici acuma nu intelege ca in RO lumea e totusi (inca) atenta la gust.
  • +7 (7 voturi)    
    pacat (Marţi, 14 mai 2013, 21:09)

    Remarque [utilizator]

    Napolact este o marca de succes cu produse de calitate. Nu cred in schimb ca romanii au interes scazut pentru branzeturile romanesti, ci pentru preturile prohibitive ale acestora facute de Napolact.
    • +4 (4 voturi)    
      Vrei sa spui "a fost", poate (Miercuri, 15 mai 2013, 6:11)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      Eu am un obicei pe care ar fi bine, dupa parerea mea daca l-ar avea mai multi romani: citesc tot timpul atent eticheta, chiar si la produse pe care le cunosc.

      Napolact a schimbat in timp retetele produselor (de ex. a inceput sa bage si altceva decat lapte si fermenti in iaurt). Daca acu' cativa ani aveau produse mai bune ca altii, in momentul de fata situatia e pe dos la multe produse.

      Nu e primul brand romanesc distrus de o multinationala. Berea Timisoreana a patit-o la fel. Inaintea achizitiei, fabrica nu putea produce cat putea sa vanda. In momentul de fata e o bere de duzina. Berea de Azuga s-a dus in cap si mai rau. Ursus a ajuns pana acolo ca nu se mai poate produce in Cluj pt. ca e prea scump. Un brand mai nou, RAV, a disparut efectiv dupa ce-a fost achizitionat de MS.
      • 0 (0 voturi)    
        Înlocuirea pe piață (Miercuri, 15 mai 2013, 11:24)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Comentariul cu RAV vine puțin de nicăieri, pentru că vorbeam de industria alimentară și deodată cade un exemplu din industria software.

        În industria software, dispariția lui RAV a făcut loc pentru apariția lui Axigen, un alt produs de succes al aceleiași companii. Poate și în industria alimentară ar trebui să se întâmple la fel.
      • 0 (0 voturi)    
        Informatie gresita (Miercuri, 15 mai 2013, 14:08)

        Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Amice, Microsoft a achizitionat tehnologia si nu produsul. S-a spus clar deja de atunci ca RAV nu va mai exista. Radu Georgescu a subliniat de multe ori asta.
  • -3 (5 voturi)    
    MDa.. (Marţi, 14 mai 2013, 21:25)

    Qwertz [utilizator]

    "E dureros ce se intampla si cu angajatii, care sunt locuitori ai comunei, dar si cu brandul romanesc, care este branza de Nasal si care va disparea. E pacat ca nimeni nu intervine pentru salvarea acestui brand, cunoscut in lumea intreaga. " - Pai cine sa faca ceva daca nu romanii? Daca romanii nu isi cumpara brandul e normal sa moara. Ca nu erau olandezii idioti sa lichideze un produs ce se vinde bine si fac profit.
    • +5 (5 voturi)    
      Pretul? (Miercuri, 15 mai 2013, 0:30)

      ccc111 [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

      Tu ai vazut ce pret are acest tip de branza in magazine? Ca sa promovezi ceva nu vii cu pret mai mare decat specialitati din branza deja consacrate(parmezan, granna padano sau diversele tipuri de branza cu mucegai).
      Dupa ce ajungi sa fii apreciat incepi sa urci pretul, nu vii cu el mare de la lansare(mai ales ca Romania nu are o traditie a branzeturilor).
      • 0 (0 voturi)    
        O mica corectura (Miercuri, 15 mai 2013, 6:26)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ccc111

        Romania, si aproape toate tarile central si est-europene au o traditie puternica a lactatelor. Aproape fiecare tara din zona are propriile specialitati de branza. Doar ca cultura occidentala a branzeturilor e fundamental diferita de a noastra. Occidentalii prefera branza fermentata, cu un gust puternic influentat de diverse microorganisme, maturata cu lunile, pe cand noi (si majoritatea vecinilor nostri) preferam branza proaspata, sau, daca vorbim de branza facuta sa tina mai mult timp, branza care pastreaza cat de bine gustul original al laptelui.

        Situatia e similara la alt aliment de baza: painea. In Germania o sa gasesti efectiv mii de varietati de paine, cu diverse ingrediente pe care la noi nu se gandeste nimeni sa le bage in paine. Cu toate astea, majoritatea painii germane un roman ar considera-o proasta. Un roman care apreciaza painea buna sunt atenti in primul rand la consistenta si gustul aluatului si a cojii, si abia pe urma la decoratii. Din cauza asta, traditionalul Sauerteig german (aluat acru, tradus cuvant cu cuvant) n-are nici o sansa (inca - cata vreme romanii nu-si uita traditia culinara) in RO.
  • +6 (6 voturi)    
    branza buna in burduf scump (Miercuri, 15 mai 2013, 0:25)

    un dac [utilizator]

    "vanzarile au scazut din cauza interesului mic pentru specialitatile de branzeturi romanesti"
    Interesul a crescut, dar mult mai putin decat pretul...de unde si deficitul din vanzari. 12 oameni, o pestera si niste lapte costa cat o calatorie low cost in austria.
    Inchideti si plecati de tot ca Tnuva. Ramaneti la lalele, acolo gasiti multi prosti sa plateasca de 100x pretul unui ghiocel.
  • +5 (5 voturi)    
    NASAL (Miercuri, 15 mai 2013, 4:35)

    Sorin Triscu [utilizator]

    Sunt un fost cumparator de Nasal. Au facut-o din ce in ce mai proasta si mai scumpa, nu tinea pasul cu specialitati la preturi mai mici din Italia, Danemarca sau Franta. fabrica a fost inchisa pentru ca occidentul trebuie sa-si vanda branzeturile aici, nu pentru ca nu se vinde un produs romanesc. La un moment dat, parca avea nisip in ea. Nu se poate sa-ti bati joc de cumparator in halul asta! Este evident ca a fost facut special. In plus, de ce nu spune nimeni ca Napolact a falimentat producatorii de lapte din zona, prin preturile mizerabile practicate. Mai mult, ca sa dea o lovitura completa, au cumparat lapte exclusiv din Ungaria, unde statul sustine masiv agricultura. Vacile din zona Huedin au disparut, ca si fabrica ce dadea celebra branza cu acelasi nume. Cea care se vinde acum sub acest brand nu mai este produsa in localitate! Romania este o colonie unde se desfac produsele de la "centru". O mizerie.
    • 0 (0 voturi)    
      cauzele (Miercuri, 15 mai 2013, 11:51)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Triscu

      Producatorii de lapte din zona au avut si au posibilitatea sa faca singuri branza si cascaval. Nu e o investitie prea mare, sa fim seriosi.

      Profilul cumparatorului roman se pare ca este "cumpar produsul generic cu cel mai scazut pret". Astfel, nimic de calitate nu va avea sanse pentru ca nu are cine sa cumpere.

      De ce cumpara romanii ieftin si prost?

      Din lipsa totala de educatia.

      Ce e de facut?

      Nimic. Pana cand nu ne vom prabusi definitiv, nu se va inregistra nici un progres.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa fim seriosi. (Miercuri, 15 mai 2013, 23:12)

        Sorin Triscu [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Nu te supara, dar esti complet in afara adevaratelor probleme pe care le are un taran sau fermier. Adica esti tare in plan teoretic.
        Cand Ungaria subventioneaza masiv, ca stat, laptele, nu ai cum sa faci fata acestei diferente de pret. Atunci nu iti ramane decat sa-ti vinzi vaca. Cat despre o fabrica de lactate, sa spunem ca o faci, desi statul roman imbecil sprijina fatis oligopolurile iar o fabrica de lactate costa enorm (sute de mii de euro). Ce produs crezi ca o sa-ti vanda la raft hipermarketul? Pe al tau, sau cel al Napolact?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă