VIDEO Program national de investitii: Victor Ponta: Vreau sa avansam in deblocarea proiectului de la Rosia Montana / Redeventele la gazele din Marea Neagra si gazele de sist vor fi diferite fata de cele din Gorj

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 11 iulie 2013, 11:15 Economie | Companii

 documente
Premierul Victor Ponta a afirmat joi ca trebuie deblocat si continuat proiectul Rosia Montana, "evident cu respectarea cerintelor de mediu". Potrivit premierului,  la inceputul sesiunii parlamentare va fi finalizat proiectul de lege privind Rosia Montana. "Cred ca 13 ani de cand se tot plimba prin diverse structuri parlamentare este de ajuns. Decizia finala intr-un proiect atat de controversat poate fi luata doar de catre Parlament", a mai spus Ponta. Legat de redeventele in domeniul petrolier, acestea vor fi diferite in cazul gazelor din Marea Neagra si gazelor de sist. "Una este cand sapi in Gorj si alta cand sapi la 2.000 m in Marea Neagra", a spus Ponta.  Acesta a mai spus ca noile redevente ar trebui aplicate din noiembrie 2014 cand expira contractul cu Petrom, insa s-ar putea intampla si mai repede daca va fi stabilit un "regim stimulativ".

Premierul Victor Ponta a prezentat joi "Planul National de Investitii Strategice si Creare de Locuri de Munca". Premierul anuntase inca de marti, la RTV, ca face o "prezentare la sediul Guvernului, alaturi de cativa dintre ministrii din zona economica, a tuturor proiectelor concrete de investitii" (Vezi documentul atasat).

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT principalele declaratii

  • As vrea, repet, in cateva minute sa vorbesc despre faptul ca, in acest Plan national de investitii si creare de locuri de munca, etapa I - 2012, a constat in consolidarea macroeconomica; am iesit, pentru prima data dupa 2008, din procedura de deficit excesiv. Este o decizie oficiala acum, a Comisiei Europene. Am pastrat, intr-un an electoral si an dificil din toate punctele de vedere, obiectivul de a reduce deficitul bugetar sub 3% din PIB. In acelasi timp, am luat masuri si am aplicat masuri de dreptate sociala si de stabilitate sociala prin deciziile privind salariile in zona bugetara si pensiile. Am iesit, dupa cele doua trimestre - trimestrul IV din 2011 si trimestrul I din 2012 - din procedura de recesiune economica si chiar daca anul trecut a fost o crestere mai mica decat cea prognozata - in special din cauza secetei si a rezultatelor extrem de negative din agricultura - in acest an suntem nu doar in grafic, ci putin peste ceea ce era prognozat si am luat masuri de oprire, stopare a risipei si a gaurilor negre din institutii, companii nationale - si o sa dau cateva exemple in continuare.
  • In 2013, beneficiem de stabilitate economica si politica - dupa alegeri, o majoritate solida in parlament si un guvern stabil. Am reusit sa deblocam programele operationale - fie ca este vorba despre Programul Operational Sectorial Mediu, POS-DRU, Programul Operational Regional si, ultimul dintre ele, dar probabil primul ca dimensiune financiara, Programul Operational de Transporturi; desi este intotdeauna mai mic si nu il pomenim, faptul ca am deblocat Programul Operational de Pescuit, sunt niste zeci de milioane de euro care au intrat zilele trecute, 50 de milioane in tara.
  • Am adoptat legislatia si suntem in procedura de aplicare a reformei privind ANAF, atat modul de organizare in parteneriat cu Banca Mondiala - modul de organizare in sistem regional -, dar si constructia Directiei Antifrauda pe un model al tarilor europene care trebuie sa ne aduca rezultate concrete in problema numarul 1 - combaterea evaziunii fiscale. De asemenea, am avut un program care se afla in plina desfasurare, de relansare a relatiilor noastre politice si economice, in special pe latura economica, relatii atat in cadrul Uniunii Europene, marile tari, mari investitori: Germania, Franta, Italia, vizite politice si economice in toate aceste tari; dar si reluarea unor relatii extrem de importante si neglijate in ultimii ani, cu tari din zona asiatica. Vreau sa anunt ca voi continua aceste vizite cu caracter preponderent economic, evident, insa si politic, in alte regiuni, pentru ca strategia actualului guvern este de a pastra, evident, relatia speciala pe plan european si euroatlantic, insa de a merge pe un model pe care il aplica toate tarile si toate guvernele inteligente si anume, acela de a cauta noi parteneri economici, noi investitii, noi piete de desfacere. Traim intr-o lume globala si miopia din ultimii ani a Romaniei de a considera ca n-avem voie sa ne uitam nicaieri in afara tarii - poate cu exceptia uneia sau doua tari europene - ne-a costat foarte mult si cred ca aceasta miopie trebuie sa inceteze. In acest sens, repet, nu doar ca sunt foarte multumit de vizitele politice si economice pe care le-am desfasurat pana acum, dar le vom continua in perioada urmatoare.
  • As vrea doar sa reiau foarte scurt principalele elemente din 2013. Trimestrul I - o crestere peste cea prognozata, 2,2%; o moneda stabila si capacitatea guvernului de a se imprumuta pe pietele financiare private la cele mai mici costuri din istoria post-1989 a Romaniei; relansarea relatiilor economice la nivel extern; atacarea si rezolvarea unora din marile gauri negre, zonele de jaf institutional, pornind de la Hidroelectrica - aici, decizia pe care am luat-o anul trecut, extrem de riscanta si contestata, pe care am identificat-o ca fiind singura in care puteam sa reziliem contractele cu ¬baietii destepti¬ si sa oprim pierderile de la Hidroelectrica, s-a dovedit, la sfarsitul lunii iunie, ca fiind o decizie, pana la urma, corecta si buna. Hidroelectrica a iesit din insolventa, este pe profit si, in aceasta toamna, la momentul listarii si introducerii capitalului privat, 10%... - nu, domnule ministru, in acest moment? - Hidroelectrica redevine acea companie esentiala din zona energetica a Romaniei, o companie care a fost capusata si fraudata din 2009 pana la inceputul lui 2012, dar care poate, repet, si a redevenit, una din piesele fundamentale ale sistemului economic si energetic romanesc. La fel, Oltchim; la restituirea proprietatilor; ANAF, Posta Romana, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, marile zone de frauda si de drenare a banului public, pe care le-am atacat, asumandu-ne riscuri, critici, am deranjat foarte multe interese private, am calcat pe musuroaie extrem de periculoase, dar rezultatele incep sa se vada si vreau sa continuam in aceasta directie. Am pomenit, si domnul vicepremier Chitoiu va va da toate detaliile despre reforma in curs a ANAF, pe care trebuie s-o finalizam pana in luna septembrie - octombrie, si activitatea efectiva a Directiei Antifrauda trebuie sa inceapa sa produca efectele asteptate.



  • La fondurile europene - pentru ca aici e, ca de obicei... noi ne bucuram cand le deblocam si primim bani, altii sunt tristi ca am reusit sa le deblocam si sa primim bani - vreau ca sa inteleaga toata lumea. Fata de anul trecut, la momentul preluarii mandatului, pana astazi, in conturile Ministerului de Finante, din fonduri europene au intrat 1,6 miliarde de euro si sunt, de asemenea, inca 0,4 deja trimise la Bruxelles, deci in maxim o luna, o luna si jumatate, 2 miliarde de euro din fonduri europene, in ultimul an; 2 miliarde de euro cash, ca sa spun asa, bani care s-au dus in economie si care, insa, vor fi urmati in perioada imediat urmatoare, pe baza deblocarii acestor programe, de sume de acelasi fel, semnificative. Cred ca e unul din marile succese din ultima perioada si recunosc ca nu reusesc sa inteleg supararea unora in fata unui succes care e al Romaniei. Este adevarat ca nu este al guvernului pe care si-l dorea cine stie cine, dar banii acestia care intra in tara sunt banii cei mai ieftini, sunt fonduri nerambursabile, sunt bani pe care ii simtim imediat in economie si care compenseaza lipsa altor resurse.


  • Vreau sa trec la aceasta situatie economica faptul ca, prin rezolvarea legislativa a problemei restituirii proprietatilor, am oprit condamnarea Romaniei la CEDO, o condamnare care ar fi insemnat, mi-e greu sa am evaluarea exacta, dar, oricum, multe miliarde de euro, care ar fi intrat imediat in deficitul Romaniei si, practic, ar fi bulversat in totalitate orice situatie bugetara.
  • De asemenea, rolul regional al Romaniei intr-o regiune extrem de tulburata si cu multa instabilitate politica, un rol care poate sa ne ajute in perioada urmatoare sa folosim si resursele economice in acest sens.
  • Despre locuri de munca. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform procedurilor de calcul la nivel european, sunt, exista un numar de 100.000 de salariati stabili calculati pe contracte de munca in firme cu peste patru salariati si care lucreaza 22 de zile pe luna. Asta este metodologia. Lor li se adauga alte tipuri de contracte, pana la 5,1 milioane, si lucratorii din agricultura. Evident ca obiectivul nostru strategic pentru Romania este acela de a avea un numar de angajati cel putin egal cu cel al pensionarilor in asa fel incat sa putem sa avem o proiectie sustenabila pe urmatorii cinci, zece, 15, 20 de ani, iar efortul principal se va indrepta spre cresterea acestui numar de salariati stabili in asa fel incat, repet, sa avem o perspectiva pe termen mediu si lung. V-am atasat un grafic care arata ultimele 12 luni in Europa. Germania este tara in care s-au creat cele mai multe locuri de munca stabile. Nu putem decat sa ne uitam cu invidie la acest trend; Marea Britanie, mai departe, Romania, dupa noi Cehia, Ungaria si din pacate exista multe alte tari unde numarul acesta a scazut. Vreau sa vedem de fiecare data dezvoltarea Romaniei in context european, pentru ca suntem o economie interdependenta si tot ceea ce se intampla in Europa ne influenteaza. Cand erau lucrurile bune ne influenta in bine, acum in mod sigur influentele sunt mai putin pozitive. Insa vreau sa intelegem de fiecare data cu ce ne comparam si in ce Europa traim, in care cresterea, care evident, 2,2% este o crestere firava pentru tarile pe care le-am vizitat in Asia, dar reprezinta cea mai importanta crestere alaturi de inca doua tari baltice din UE. Deci trebuie sa stim foarte clar in ce lume traim si la ce ne raportam.
  • Tintele pentru 2013 se bazeaza pe cele cinci domenii cheie de investitii strategice, pe un minim de zece miliarde de euro, in totalitate investitii, si minim 50.000 de noi locuri de munca pana la sfarsitul lui 2013.


  • Domeniul energiei, in vederea cresterii independentei energetice, scaderea pretului la factura de energie atat pentru zona industriala, cat si pentru populatie
  • Resursele minerale, descoperirea noilor resurse si noi investitii cu standarde ridicate de mediu.
  • Agricultura, care, anul aceasta, dupa ce anul trecut a reprezentat, in mod sigur, cea mai mare problema pentru partea economica din cauza secetei, anul acesta sper sa fie motorul numarul unu. Ne-am ajutat si singuri, prin modul in care ne-am pregatit inca din 2012. Ne-a ajutat si Dumnezeu cu vremea, ne-au ajutat si investitiile despre care o sa vorbim si anul acesta, in mod sigur, orice depasire a prognozei de 1,6 % crestere economica probabil ca va fi datorata cresterii din agricultura.



  • Industria, cu o pastrare a competitivitatii Romaniei atat in ceea ce priveste pretul fortei de munca, cat si celelalte servicii. Domeniile de excelenta in zona industriei auto, trei producatori mondiali, cateva firme extrem de importante despre care vorbim mai putin in zona pieselor de schimb si a altor tipuri de servicii pentru firmele auto, dar creeaza foarte multe locuri de munca. Eu intotdeauna pomenesc de Draxlmaier Group sau de Deplhi, care au zeci de mii de angajati despre care, sigur, vorbim mai putin, pentru ca ceea ce lucreaza ei se duce la marile companii producatoare de autoturisme; IT, comunicatiile si parcurile industriale. De asemenea, o sa vorbesc imediat despre ceea am reusit sa facem pentru zona de IMM-uri.
  • Al cincilea domeniu strategic, infrastructura de transport. Fie ca vorbim de infrastructura rutiera, fie de cea feroviara, care acum, prin deblocarea POS-Transporturi are o noua dezvoltare.


  • La independenta energetica am pus doar cateva dintre proiectele foarte concrete, cu cifre. In continuare cred ca relatia cu grupul Rompetrol, finalizata prin vanzarea unui pachet de actiuni contra a circa 200 de milioane de dolari, dar mai ales prin fondul de investitii de un miliard de dolari, reprezinta in acest an o investitie importanta. Este in desfasurare investitia de la Rovinari, cu o companie chineza de circa un miliard de dolari. Hidroelectrica iesita din insolventa si pe profit - domnul ministru m-a instiintat ca putem sa inauguram in curand Hidrocentrala de la Racovita-Sibiu, 160 de milioane de euro; parteneriatul pentru constructia Centralei de la Fantanele-Mures, Marubeni cu ELCEN 150 de milioane; listarea companiilor din energie. S-a realizat Transgaz cu succes. Urmeaza Nuclearelectrica; in toamna - Hidroelectrica, Compania energetica Oltenia, Electrica si, am uitat, dar probabil ca va fi anul acesta in mod sigur perla listarilor, este Romgazul. Cat listam, domnule ministru? 15% din Romgaz, o companie insa si cu profit, si cu mari perspective de dezvoltare; societatea de proiect pentru Centrala de la Tarnita, urmand sa avem investitia de peste un miliard de euro; grupurile 3 si 4 despre care s-a discutat, si pe care eu refuz sa le abandonam, cum probabil ne sugereaza altii - povestea aia ca nu pot chinezii sper ca s-a lamurit; chinezii au tehnologie, au parteneriat cu Candu si vin saptamana viitoare. Poate le transmiteti dumneavoastra tuturor ca din 2009 au parteneriat cu Candu si ei pot sa produca exact tehnologia care este la Cernavoda. Ma rog, e bine sa ne concentram la lucrurile serioase, nu la polemici politice. Domnul ministru mi-a adaugat, nu sunt trecute in prezentare, investitiile de la Paroseni si Turceni, de desulfurare, peste 200 de milioane de euro. Mai sunt si altele, despre care, daca e cazul, vorbim.
  • La resurse naturale, in mod sigur, cea mai importanta si sigura investitie din acest an este continuarea explorarilor si pregatirea pentru exploatarea resurselor off-shore din Marea Neagra, Exxon Mobil, OMV si Romgaz, care a fost inclusa in acest an in aceste operatiuni extrem de importante, productia de gaze naturale, investitii peste un miliard de euro, care ne vor asigura, probabil, incepand cu 2018, totala independenta energetica, inclusiv putem sa ne pregatim pentru o productie care poate fi exportata in tarile din regiune. Eu am trecut acolo, pentru ca e un proiect strategic, si, daca vreti, si national, finalizarea in acest an a gazoductului Ungheni-Iasi.
  • S-a tot vorbit, de ani de zile de iubirea pentru Moldova si nu s-a facut nimic, decat vorbe. Suntem primul guvern care facem ceva concret si in momentul in care Republica Moldova va avea doua surse de energie, una din est si una dinspre Romania, cred ca este cel mai important lucru pe care putem sa-l facem pentru cei de peste Prut si, repet, o sa valoreze de 1.000 de ori mai mult decat toate vorbele goale si frumoase pe care le-au primit in ultimii ani.
  • Vom sustine in continuare investitiile companiile Chevron pentru explorarea de noi resurse neconventionale, urmand ca la momentul 2017-2018, cand se va confirma sau nu existenta acestor resurse, sa luam decizia privind partea de exploatare, cu respectarea tuturor si celor mai inalte standarde de mediu, la nivel european, pentru ca deja Uniunea Europeana a avansat foarte mult in aceasta directie. OMV Petrom, Petrom, de fapt, ca sa spun direct, ca ne-am obisnuit sa spunem, Petrom este companie romaneasca, chiar daca are o participatie majoritara OMV, isi continua investitiile de aproape un miliard de euro in dezvoltarea de noi zacaminte. Proiectul de la Suplacu de Barcau de 200 milioane de euro este doar un proiect nou care nu fusese prevazut initial. Deva Gold si Rosia Montana vreau sa avansam in deblocarea acestor proiecte, cu respectarea tuturor normelor de mediu, urmand ca Parlamentul Romaniei sa decida in ceea ce priveste deblocarea unor proiecte si decizia finala va apartine.
  • De asemenea, suntem deja in procedura de parteneriat pentru exploatarea resurselor de la CupruMin, nu vanzarea CupruMin, ci parteneriat pentru investitii de mediu, investitii in exploatare si utilizarea resurselor din aceasta zona. Vreau sa adaug faptul ca, in acest an, vom finaliza si, probabil, vom si adopta noua lege privind redeventele. Expira cei 10 ani din contractul din 2004 cu Petrom. Practic, anul viitor, Romania va avea redevente pentru toate resursele sale naturale, redevente la media europeana.
  • In agricultura, 2013, prin plati directe si complementare, Romania va introduce efectiv in piata 2,8 miliarde de euro din fonduri europene. Programul national pentru refacerea sistemului de irigatii, domnul ministru m-a informat ca deja sunt alocate 100 de milioane de euro. Platformele de colectare pentru legume si fructe, investitiile in ferme familiale, Fondul mutual pentru sustinerea sectorului agricol, practic, in jur de 3 miliarde de euro investitii in acest an, poate chiar mai mult, in zona de agricultura si repet, pe o gandire buna, sanatoasa, inca de anul trecut si pe sprijinul natural, anul acesta agricultura va produce, probabil, cresterea sau depasirea acelei predictii de 1,6 % din cresterea anuala. La mari investitii am vrut doar sa pomenesc cateva dintre companiile care, in mod oficial si concret, nu la nivel de intentii, la modul foarte direct, isi extind investitiile sau fac investitii greenfield. In acest an, aveti o lista a unora din companiile care deja au concretizat acest lucru. Vreau, insa sa precizez, ca in parcurile industriale, in acest an, se vor face investitii de circa 1,3 miliarde de euro, iar prin politici guvernamentale, in primul rand, prin schemele financiare de stimulare de noi investitii prin ajutor de stat Ministerul Finantelor Publice a aprobat un ajutor de aproape 166 de milioane de euro, care se adauga, sau mai bine zis stimuleaza investitii de circa 429-500 de milioane de euro si de asemenea, nu i-am trecut acolo, mi-a adus aminte domnul ministru de finante, avem aprobat si deja este in functiune schema de ajutor de minimis pentru intreprinderi mici si mijlocii, de 100 de milioane de euro. La infrastructura de transport...
  • La infrastructura de transport, avem finalizate, in sfarsit, dupa foarte mult timp si foarte multe discutii si proceduri, licitatiile pentru tronsoanele de autostrada din Programul Operational Sectorial Transport. Extrem de mult au durat, extrem de multe contestatii, necazurile pe care le stiti legate de Nadlac-Arad. Suntem in procedura pentru Sebes-Campia Turzii, in asa fel incat bucata din Autostrada Bechtel, care e deja construita, sa se lege pe aceasta Autostrada Arad-Sibiu. Avem in procedura, se finalizeaza in aceasta toamna cele trei concesiuni, Comarnic-Brasov, Pitesti-Craiova si Centura sud a Capitalei, iar, odata cu deblocarea Programului Operational Sectorial de Transport, urmeaza licitatii de 1,2 miliarde de euro pentru infrastructura feroviara.
  • Vreau, de asemenea, sa anunt si, in toamna, in mod sigur, vom incerca sa cooptam cat mai multi dintre actorii politici, economici, intr-o strategie de dezvoltare a investitiilor si de creare de locuri de munca pe termen mediu, 2014-2018, care sa se integreze in marea strategie 2018, strategia de aniversare a 100 de ani de existenta a Romaniei in forma sa actuala. Investitiile strategice pe cele cinci domenii - energie, resurse, agricultura, industrie si infrastructura - folosirea actualelor programe operationale si a fondurilor europene, dar finalizarea, practic, a strategiei pentru 2014-2020, si o dezbatere si o asumare a unui plan consensual de dezvoltare economica, investitii si locuri de munca pentru 2014-2018. Repet, prezenti sunt doar patru dintre ministrii care au principalele responsabilitati in domeniu. Evident, exista si altii, fiecare are cate o parte a sa. Insa tineam in mod deosebit sa arat ca suntem pregatiti, incepand cu saptamana viitoare, sa avem discutii serioase cu partenerii nostri traditionali - Comisia Europeana, Fondul Monetar International - pornind insa de la o cu totul si cu totul alta situatie decat cea din 2009. In 2009, nu mai vreau sa reiau, eram o tara disperata si distrusa, care a depins de acel ajutor.
  • Astazi, suntem o tara care a iesit din perioada cea mai dificila, suntem stabili economic, politic. Avem o crestere economica, nu spectaculoasa la nivel mondial, insa extrem de buna pentru nivelul european. Avem o strategie foarte clara de deschidere. Vreau ca Romania sa fie din nou o tara deschisa investitiilor straine, investitiilor nationale, crearii de locuri de munca si o sansa regionala si un potential regional pe care trebuie sa-l folosim.
  • Noile redevente petroliere. Mergem spre media UE insa din cate stiu termenul contractual cu Petrom este noiembrie 2014. Insa ar putea sa fie si mai repede daca vom avea un regim stimulativ. Petrom este o companie esentiala pentru Romania. Evident vor fi redevente diferite deoarece costurile investitiilor din Marea Neagra sunt diferite. Una este cand sapi in Gorj si alta cand sapi la 2.000 m in Marea Neagra. Si la gazele de sist. ANRM face un studiu comparativ la nivel international si la sfarsitul lunii august vom avea un studiu comparativ.

Intrebari

Ati vorbit despre situatia locurilor de munca si v-ati referit in principal la efectivul salariatilor stabili. Dar nu ati spus nimic despre rata somajului, care a crescut destul de mult in trimestrul I 2013, fata de trimestrul I 2012 si mai ales in randul tinerilor.

Victor Ponta: eu vorbesc si o sa vorbesc tot timpul cu cifre concrete si lucruri concrete. Evident ca problema somajului in randul tinerilor este problema numarul unu a intregii Uniuni Europene. De altfel, dupa cum stiti, la nivel european, se incearca gasirea unei strategii. Ceea ce incercam sa facem pe plan national este implementarea acelor programe de stimulare la angajare a tinerilor. Cat de eficiente sunt? Putem sa evaluam la un anumit termen

Ce veti face, in situatia in care presedintele a retrimis in Parlament proiectul de lege prin care a fost stinsa acea datorie a Rompetrol catre statul roman?

Victor Ponta: Aici, lucrurile vreau sa fie... si pentru dumneavoastra, stiu, am vazut ca dumneavoastra cunoasteti, vreau insa pentru toata lumea sa fie foarte clar.
Nu mai aveam nicio datorie de luat. Rompetrol a transformat, a convertit datoria in creante. Procesul cu statul roman l-au castigat ei in prima instanta,deci povestea datoriei mai este pe la Cotroceni. Deocamdata s-a convertit creanta. Apropo, legea de privatizare a Rompetrol, din cate stiu, a fost promulgata de presedintele Romaniei, Traian Basescu. Sunt convins ca tine minte acest lucru. La momentul la care am vandut o parte din actiuni, avand insa obligatia nu doar de a obtine suma pentru actiuni, ci de a crea acel fond de investitii de un miliard de dolari, este o decizie economica pe care o consider favorabila Romaniei si grupului Rompetrol, bineinteles, ca altfel nu o semnam, motiv pentru care am trimis-o in parlament, a fost aprobata de parlament. CCR a respins contestatia PDL, nu am inteles ce au contestat de fapt; presedintele si-a exercitat dreptul constitutional de a retrimite la parlament, parlamentul va revota si gata, ca mai mult de doua ori nu se poate,asa scrie in Constitutie. Cred sincer ca a fost doar un joc politic, insa in momente, in domenii economice importante, jocurile politice interne ar trebui sa nu-si aiba locul. parlamentul decide, nu noi. Dar parlamentul s-a pronuntat odata si mai mult, CCR s-a pronuntat. Fiind insa perioada de vara, am mai pierdut doua luni. Domnul ministru ii astepta pe cei de la KazMunaiGas sa vorbeasca despre miliardul de dolari,mai pierdem doua luni. Jocurile politice interne nu ar trebui sa-si aiba locul cand vorbim totusi de lucruri economice si de interese economice nationale. Exista si o varianta rea, foarte rea, pe care cred ca orice om politic responsabil trebuie sa o stie si sa si-o asume. Rompetrol, putea sa intre in insolventa, deoarece principalele datorii le are catre compania mama, KazMunai, deci ramaneam cu zero, sau cu actiuni la o companie in insolventa, fara locuri de munca si fara un miliard de dolari investitii. Din acest punct de vedere, cred ca aceasta era cea mai mare prostie pe care puteam sa o facem si cred ca negocierea este in avantajul Romaniei si a grupului economic, ca altfel nu ar fi facut-o.

Romania trebuie sa suporte corectii financiare de aproape 700 de milioane de euro si spuneati ieri in sedinta de guvern ca va fi adoptata o masura dureroasa pentru buget. De ce trebuie sa fie suportate aceste corectii financiare de la buget in cazul unitatilor administrativ teritoriale?

Victor Ponta: Dintr-un motiv foarte simplu. Explic si de altfel ordonanta pe care o adoptam in saptamana viitoare este foarte clara. Acolo unde s-au constatat in mod clar fraude sau neregularitati, acolo nu suportam de la buget, acolo evident se anuleaza tot programul sau se recupereaza. Problema este ca din cauza neregulilor sistemice constatate in noiembrie 2011, spun mereu ca sa aduc aminte la cei de pe la PDL, constatate in noiembrie 2011, s-au aplicat corectii flat, 25% pentru toata lumea, adica si pentru cei care au avut neregularitati si pentru cei care nu aveau nicio problema, saracii, deci si-au facut treaba corect. Pentru cei care si-au facut treaba corect le-am aplicat 25%. In primul rand ca multe din unitatile administrativ-teritoriale le bagam in faliment, mai este ceva, ne dau in judecata si castiga. Pe buna dreptate castiga ca spun: domnule, noi nu am facut nimic rau. De ce ne sanctionati pe noi? Motiv pentru care prin ordonanta respectiva am spus: este dureroasa pentru buget, dar este foarte buna pentru beneficiari, in sensul in care, toti beneficiarii care nu au facut nimic rau si nu au incalcat nicio regula, le suportam de la buget

Când vedeţi demarat proiectul Roşia Montană?

Victor Ponta: Nu pot să vorbesc în numele Parlamentului, pot să vorbesc în numele Guvernului. Cred că 13 ani- parcă 13 sunt, nu? - de când se plimbă prin diverse structuri guvernamentale; e de ajuns! Faptul că suntem daţi în judecată, iarăşi, nu cred că e bun. O să ajungem să facem de nevoie ceva şi cred că decizia finală într-un proiect atât de controversat, cu avantaje şi dezavantaje, poate fi luată doar de Parlament. Sunt convins că aici toată lumea, inclusiv preşedintele, va considera că e bine să avem alegeri, că nu furăm cu legea, ci dimpotrivă, sprijinim cu legea. Dar, repet: noi am luat toate măsurile, în primul şi-n primul rând, cele referitoare la standardele de mediu, după aceea, cele referitoare la nivelul redevenţelor şi la participarea statului româ, pe care le considerăm toate trei nesatisfăcătoare, în forma iniţială a proiectului. Dacă acum sunt şi s-a ajuns prin negociere la standarde satisfăcătoare, trimitem spre Parlament şi Parlamentul decide.

Apropo de redevenţe, noua grilă va fi aplicată de la 1 ianuarie 2014 şi, de asemenea, dacă veţi modifica şi limita inferioară, nu doar limita superioară; adică, dacă veţi merge mai jos de 3,5%?

Victor Ponta: Mergem spre media Uniunii Europene. Nu vreau ca România să pună nivele atât de ridicate încât să nu mai avem investiţii, că după aia, ne lăcomim şi nu mai luăm nimic. Însă din câte ştiu, termenul contractual cu Petrom este noiembrie 2014... In funcţie de negociere, s-ar putea să fie mai repede, dacă avem un regim stimulativ. Eu vă spun şi-mi asum acest lucru, eu cred că Petrom este o companie esenţială pentru România; îşi plăteşte taxe, plăteşte impozite, face investiţii, ca şi alte companii. Sigur că da. Dacia Renault şi altele... Puseele populiste nu cred că trebuie să le urmez în calitate de prim-ministru.

Vor fi redevenţe speciale pentru gazele de şist si cele din Marea Neagra?

Victor Ponta: Evident, sunt redevenţe diferite şi vă explic şi de ce. Costul investiţiei în Marea Neagră e cu totul altul decât când explorezi aici, în Prahova. Vă daţi seama, dacă punem redevenţe la fel, n-o să mai exploreze nimeni în Marea Neagră, că acolo numai nava aceea cu care fac explorările cred că e vreun miliard de dolari. Deci, una e când explorezi, sapi aici, în Prahova sau în Gorj, şi alta, când sapi la 2000 de metri în Marea Neagră. Şi atunci, repet, mergem pe o medie europeană, pentru că există deja în Europa experienţe vechi - Norvegia, Marea Britanie - inclusiv privind explorările offshore. Diferite, mai ales că deocamdată nu ştim dacă avem; deocamdată ne certăm pe pielea ursului din pădure. Când o veni ursul din pădure şi îl vedem, atunci ştim dacă ne certăm. Deocamdată ne certăm, dar mă gândesc, totuşi, că cearta nu este numai din România, este de peste tot aşa.

Legat de Reactoarele 3 şi 4, spuneaţi că acea companie chineză are un parteneriat pe Candu încă din 2009. Din câte ştiu eu, anul trecut, prin martie, au eşuat negocierile cu această companie, au fost discuţii îndelungate, au cumpărat chiar şi caietul de sarcini pentru Reactoarele 3 şi 4, şi negocierile au eşuat tocmai din cauza faptulu că au pretenţia să vină cu propria tehnologie, care nu se potriveşte cu cea utilizată...

Victor Ponta: Încă o dată, asta este o dezinformare, cu propria tehnologie /…/ este rămas în urmă cel care a vorbit despre chestia asta. Noi am fost la sediul companiei, am vorbit cu preşedintele companiei, cu tot staff-ul de conducere, lucrurile sunt foarte clare, s-a şi semnat un memorandum, România nu poate construi la Cernavodă decât pe tehologie Candu, că aşa avem licenţa de la Comisia Europeană şi nu se poate altceva. Deci, cred că oamenii aceia nu şi-au pierdut o oră din viaţa lor neînţelegând despre ce este vorba, au înţeles perfect despre ce este vorba. Problemele au fost altele, apropo de 2011. Cred că şi atunci a fost vorba de o mare miopie a Guvernului României, în faptul că noi am vrut să vină cineva cu banii, fie germani, italieni, francezi, chinezi, dar să fim tot noi şefi peste ele, adică să ţinem 51%. În contextul în care există criză economică în Europa, în contextul în care sursele financiare nu sunt foarte mari, în contextul în care după Fukushima, ştiţi foarte bine, s-a schimbat foarte mult în Europa percepţia asupra energiei nucleare, cine vine cu banii ca să rămân eu şef peste banii lor? Cred că asta a greşit Guvernul României. Dacă accepta să păstreze o participaţie minoritară, probabil că se putea face din 2011 proiectul.

Decizia vânzării participaţiei majoritare a fost luată încă din 2010 şi a fost, după aceea, aprobată în şedinţă de guvern în 2011.

Victor Ponta: Prea târziu.

Şi atunci când compania chineză a cumpărat caietul de sarcini, deja...

Victor Ponta: Caietul de sarcini la ce? Avem caiet de sarcini?

A fost o licitaţie pentru Reactoarele 3 şi 4, demarată în septembrie 2011. Iar compania chineză, împreună cu o altă companie, coreeană, a cumpărat caietul de sarcini. Şi, apoi, s-au blocat discuţiile

Cosntantin Niță: Compania din Coreea - eram deputat pe vremea aceea şi a venit la mine, nu este adevărat - nu a fost niciun Caiet de sarcini, ei s-au dus, erau interesaţi şi sunt şi acum, însă li s-a spus că nu li se dă 51%...După ce au discutat cu guvernul au mai revenit o dată şi li s-a spus că mai erau nişte acţionari - ENEL, Arcelor ş.a.m.d. - şi ei au cerut alte condiţii, în afară de cele 51%, şi nu s-au înţeles pe această temă, pe modul de management, pe alte lucruri, de finanţare, cine finanţează, cum se împarte profitul, cine vinde curentul electric ş.a.m.d. Pe aceste motive, dar nu a existat o licitaţie, în care să existe un Caiet de sarcini clar, supus unor dezbateri ale companiilor care doresc să investească. Acum intenţinăm să facem o selecţie de oferte, pentru că sunt mai mulţi doritori de a investi la 3 şi 4. Şi pregătim acum. Nu ştim câţi or veni, o veni unul, or veni doi, nu o veni niciunul, nu ştim.

Observ că de pe lista cu proiectele legate de independenţa energetică lipseşte AGRI...

Victor Ponta: Pentru că am vrut să pun doar proiecte care sunt în desfăşurare. AGRI este un proiect care sperăm că va fi, în perioada următoare, dar nu are rost să vorbim despre..., din nou, despre pielea ursului. Vedeţi, 12 ani am vorbit despre Nabucco şi a fugit ursul în pădure. Hai să nu mai vorbim decât de lucruri concrete şi sigure.



Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

8585 vizualizari

  • -33 (123 voturi)    
    oare se mai gasesc..... (Joi, 11 iulie 2013, 11:23)

    translativus [utilizator]

    ...prosti care sa asculte minciunile plagiatorului ?
    • -35 (117 voturi)    
      Destui (Joi, 11 iulie 2013, 12:52)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Dar trebuie gustat si comicul declaratiilor: "Vrem să dezvoltăm agricultura sau industria nu ştiu care. "
      Pana o sa afle, se termina mandatul !
      • +47 (109 voturi)    
        experienta (Joi, 11 iulie 2013, 13:27)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        poate va avea un mandat reusit. Eu il rog pe Victor Ponta sa se concreteze pe domeniul resurselor minerale, unde sunt multi someri, dar experienta multa, care poate fi folosita in beneficul tarii, dar si a actualilor someri
        • -35 (95 voturi)    
          Postacii RMGC - Anda St., Lica.lica... (Joi, 11 iulie 2013, 14:32)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          Mai rasfirati baieti, mai rasfirati ca bate la ochi!
          • +1 (77 voturi)    
            Concluzii sumare (Joi, 11 iulie 2013, 16:47)

            Arh. [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

            Este cea mai mare mobilizare a morbizilor postaci de cand se vorbeste despre exploatare & explorare - aur & gaze.
            Sunt pe toate site-urile de stiri.

            Cred ca se scrie de pe maxim 10 IP-uri. Va dati seama ce organizare?

            Dar va dati seama ce s-ar putea petrece daca si ceilalti, care sunt de buna credinta - milioane de romani - ar fi organizati?

            Reflectati la asta!
            • -1 (1 vot)    
              Reflecta (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:09)

              rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

              tu mai bine la cat de rau le merge minerilor din RM care au ramas fara locuri de munca serioase de ani buni. sa traiesti tu cu banii din sapa un an intreg.
              • 0 (0 voturi)    
                si de ce e in situatia asta? (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 3:21)

                gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui rebe_ka

                niciodata nu am inteles de ce trebuie sa vina aia din canada, care am inteles ca sint mina in mina cu jidani sa ne ia aurul, sa puna mineri la munca asa cum au muncit si pina acum dar sa fie aurul nostru al tarii, nu instrainat altora, cu aurul de acolo am putea avea si noi un cuvint de spus in lume, dar binenteles ca copy paste si compania nu stiu decit sa vinda sa faca si ei un ban de "tigari", parca atunci cind conducea boc au spus ca nu e bine sa dea drumul la forarea gazelor de sist , de ce e bine acum? ca sint ei la putere si pot lua banu' de la chevron?
        • -48 (94 voturi)    
          Consecintele inconstientei (Joi, 11 iulie 2013, 15:18)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          Jean François Revel spunea: Informatia este sacra, comentariul este liber!"

          Multumim Hotnews pentru informatiile - bune sau rele - pe care le oferiti cititorilor.

          Angajatii RMGC sunt liberi sa comenteze. Dar sa tina minte ca va veni o vreme cand lucrurile se vor intoarce impotriva lor si a stapanilor lor.

          Pentru ca asa e istoria...
        • +34 (44 voturi)    
          cazul (Joi, 11 iulie 2013, 20:31)

          eleiele [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          e cazul sa mai punem accent si pe industrie ca vad ca ne axam pe imprumuturi si consum ori astea ne cam afunda economic daca nu producem nimic
      • +39 (69 voturi)    
        sa speram ca nu (Joi, 11 iulie 2013, 16:50)

        dani20 [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        Spre binele nostru ar fi sa nu se temrine mandatul pana se apuca de treaba. Nu de alta dar toti au promis marea cu sarea, ac dau drumu la proiecte ca una ca alta si...pauza de masa
        • +26 (50 voturi)    
          daca (Joi, 11 iulie 2013, 20:33)

          eleiele [utilizator] i-a raspuns lui dani20

          daca ne opunem investitiilor, proiectelor si locurilor de munca nu facem decat sa ne apunem dezvoltarii. de ce am vrea sa ramanem ultima tara din UE?
        • +28 (48 voturi)    
          . (Joi, 11 iulie 2013, 22:09)

          Olizx [utilizator] i-a raspuns lui dani20

          Macar de Rosia Montana sa se apuce, ca aia chiar asteapta de vreo 12 ani, ceea ce nu mi se pare deloc OK cand vine vorba de o investitie asa de mare.
    • -39 (113 voturi)    
      Exista si 2 Adevaruri in powerpoint (Joi, 11 iulie 2013, 13:26)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Exista si 2 Adevaruri in powerpoint

      Ele se numesc

      1. Cianuri

      2. 58 de substante cancerigene injectate in pamant si in panza freatica

      Asta e mizeria maxima a Plagiatorului care urla anul trecut si impotriva gazelor de sist si impotriva cianurilor
      • +51 (97 voturi)    
        best available technique (Joi, 11 iulie 2013, 14:21)

        nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

        din cate stiu eu, cianurile au aprobarea UE de a fi folosite in minerit, considerate a fi "best available tecnique",deci utilizarea lor nu ma sperie, ba din contra, o sustin
        • +76 (80 voturi)    
          Majoritatea Populatiei Nu O Sustine (Joi, 11 iulie 2013, 16:06)

          tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

          Majoritatea Populatiei Nu O Sustine

          cf. Sondajelor de opinie

          Deci e nevoie de un Referendum

          Clar?
          • 0 (0 voturi)    
            care-s alea? (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:10)

            rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

            ca pe mine nu m-a intrebat nimeni nimic. mai usor cu minciunelele.
      • -27 (39 voturi)    
        cutremur (Vineri, 12 iulie 2013, 10:13)

        serju [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

        Sper ca a auzit lumea de Abruzzo, acolo exact aceeasi tehnologie a fost folosita.
        Lucrez in domeniul proiectarii de petrol si gaze si cand am aflat asta mi a cazut fata.
        E foarte trist, trebuie facut ceva fratilor.
        urmari:"A trecut un an de la cutremurul din Abruzzo, la 70 de kilometri de Roma, cutremur care a făcut peste trei sute de morţi şi a lăsat pe drumuri 80 de mii de persoane."
  • -38 (106 voturi)    
    Proiectele lui Ponta sunt niste prostii (Joi, 11 iulie 2013, 11:41)

    dumitrica [utilizator]

    Voi da citeva exemple recente:

    1) Pe 14 Iunie 2013, aflat la inaugurarea podului Calafat – Vidin, Victor Ponta spune ca doreste sa construiasca o autostrada intre Craiova si Dunare. La un trafic pe pod estimat intre 100 000 si 400 000 vehicule pe an, adica maxim 46 masini pe ora in ambele sensuri, este clar ca autostrada ar sta pustie.

    2) Simbata 22 Iunie 2013, aflat in vizita la Sofia, Victor Ponta declara ca ar dori ca Romania sa construiasca impreuna cu Bulgaria o hidrocentrala pe Dunare. Afirmatia este complet gratuita deoarece o asemenea instalatie ar produce considerabil sub 250 MW pentru Romania (Portile de Fier II ne furnizeaza 250 MW).
    La un consum mediu national de 6-7000 MW, cam la jumatate din cit era in 1989, este evident ca noua statie hidroelectrica ar avea o contributie nesemnificativa la productia totala de energie. Costurile sale ar fi cel putin cit ale Portile de Fier II iar timpul de executie similar. Prea putina energie pentru prea multa cheltuiala. Daca inainte de 1989 s-ar fi justificat o asemenea centrala deoarece era construita cu resurse interne fara imprumuturi din strainatate, azi indatorarea tarii cu miliarde de euro pentru 250 MW si in conditiile unui consum national scazut nu are nici o argumentatie economica.

    3) Luni, 1 Iulie 2013, acelasi Ponta, aflat in China, afirma total in necunostiinta de cauza ca Romania este dispusa sa cedeze pachetul majoritar de actiuni al Nuclearelectrica catre chinezi pentru ca acestia sa ne construiasca reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, fara sa stie ca tehnologia pe care vor sa o utilizeze asiaticii in Romania este cu uraniu imbogatit pe care Romania nu il fabrica, si nici nu poate sa-l produca din cauza unor restrictii internationale, trebuind sa-l importe. Cu alte cuvinte, grupurile 3 si 4 vor creste, total inutil, dependenta tarii de furnizori externi de combustibil scump si vor produce energie la costuri net superioare unitatilor 1 si 2.
    • -43 (65 voturi)    
      Proiectele sunt ale unuia smecher (Joi, 11 iulie 2013, 15:46)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      care l-a facut pe Ponta sa creada ca sunt ale lui. Calea cea mai usoara pentru a-ti transforma ideile politice in realitate este prin a transfera partenitatea ideilor adversarilor politici. Iar cand printre adversari e un plagiator treaba devine floare la ureche.
    • -40 (56 voturi)    
      mincinos patent! (Joi, 11 iulie 2013, 18:20)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      "Am iesit, dupa cele doua trimestre - trimestrul IV din 2011 si trimestrul I din 2012 - din procedura de recesiune economica" Adica a fost Ponta premier atunci? De ce il injura pe Boc?
  • -40 (106 voturi)    
    Eu deja ma pregatesc cu popcorun-ul (Joi, 11 iulie 2013, 11:43)

    Je__ [utilizator]

    Mi-am rezervat si loc in fata.

    Ii invit si pe cele cateva mii de disponibilizati de la Oltchim, Posta, Mechel, functionari, etc., ca sigur intr-un milion de noi locuri de munca o sa incapa si ei fara probleme.

    Eu deja imi fac griji, ca o sa trebuiasca sa chemam si capsunarii inapoi.
    Problema n-ar fi ca se intorc....ca doamne e loc pt toti, dar o sa fim iar 23 milioane, ceea ce invalideaza iar referendum-ul.
  • -53 (101 voturi)    
    Ce a facut (Joi, 11 iulie 2013, 11:47)

    Gabi M [utilizator]

    acest guvern de USLacomi in acest peste un an de cand sunt la guvernare?Si acum va prezenta alte minciuni!
    • +54 (100 voturi)    
      sper sa se tina de cuvant (Joi, 11 iulie 2013, 13:29)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      sa speram ca se vor tine de cuvant in privinta investitiilor si vor aproba destule, pentru ca Romania sa-si revina macar economic. Gata cu imprumuturile la FMI, gata cu plansul de mila!
    • +36 (64 voturi)    
      depinde (Joi, 11 iulie 2013, 16:54)

      dani20 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      Eu tind sa cred ca nu vor fi minciuni si sti de ce? Daca reusesc sa dea drumu proiectelor cum e cel de la rosia montana de exemplu, care fac multe locuri de munca inclusiv in alte industrii e posibil sa prinda inca un mandat.
    • +29 (47 voturi)    
      Sigur? (Joi, 11 iulie 2013, 22:10)

      Olizx [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      Doar faptul ca amcar se chinuie sa dea drumul minelor, tot e ceva. Si sa dea locuri de munca, nu sa dea oamenii afara cum au facut altii.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai mult (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 15:20)

      Anck [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      decat ce au facut altii. macar vor sa miste proiectele care stagneaza.
  • +59 (103 voturi)    
    sa se mizeze pe industrie! (Joi, 11 iulie 2013, 11:59)

    sonnia [utilizator]

    ar trebui ca Romania sa fie, cu adevarat, mai deschisa la investitii, pentru ca ele chiar pot sa ne ridice tara, nu aceleasi imprumuturi la FMI. Sa se mizeze pe industrie, ca in acest domeniu eram odata in fruntea Europei!
    • -59 (89 voturi)    
      investitii (Joi, 11 iulie 2013, 14:02)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

      Asta cu investitiile e o mamaliga servita de vreo 20 de ani. Fiecare investitie straina inseamna multe exporturi pentru straini si putine importuri pentru noi. Investitiile straine inseamna inrobirea muncitorilor romani si transformarea tarii intr-o piata de desfacere ieftina.
      O tara puternica e una care investeste! Nu una in care se investeste. Cate investitii sunt in germania ?

      O strategie inteligenta ar fi dezvoltarea si finantarea afacerilor si Imm-urilor romanesti, sa ajungem noi sa investim si sa exportam la altii in casa.
      Mai ganditi si cu capul inainte sa inghititi toate prostiile.
      • +38 (58 voturi)    
        depinde (Joi, 11 iulie 2013, 16:55)

        dani20 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Sa sti ca depinde de proiect, daca lucrezi cu romani, platesti si taxele aici deci castigi destul. Daca mai si procesezi materialele e si mai bine. Daca folosesti o parte din materiale din ROmania lafel
      • 0 (0 voturi)    
        pai da (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:11)

        rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui HP

        dar ce sa-i faci cand nu ai de munca? de exploatat noi clar nu suntem in stare, uita-te la ce a lasat in urma ultima exploatare a aurului de la RM facuta de noi.
      • 0 (0 voturi)    
        Pai nu e mai (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 15:21)

        Anck [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Pai nu e mai ok sa investeasca altii si noi sa primim si joburi si profit? Nu e mai simplu?
    • -58 (88 voturi)    
      De ce Minti? (Joi, 11 iulie 2013, 14:28)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

      De ce Minti?

      Plagiatorul tocmai a trimis o noua scrisoare de intentie catre FMI

      prin care se angajeaza sa vanda tot ce a mai ramas nevandut!

      Cine te pune sa faci propaganda la Cianuri?
  • -53 (97 voturi)    
    o zi mare.... (Joi, 11 iulie 2013, 12:17)

    kata_m [utilizator]

    pentru somerii patriei care s-au adunat de la orele diminetii la birtul din sat, unde vor urmari pe antena 3 discursul lui pONTA despre valul de angajari din industrie. Felicit guvernul, felicit parlamentul pentru realizarile de pana acum si munca asidua depusa la acest proiect. As indrazni sa divulg, din surse credibile, ca A1 va fi terminata cu ajutorul a ~300,000 de tineri, fara BAC. Dintr-o alta sursa credibila (o stiu pe doamna care face curat in salile guvernului), investitia la metroul din Dr. Taberei va fi realizata cu aportul a ~100,000 someri din valea Jiului. Acestia vor sapa tunelul cu uneltele din dotare. Ma opresc pentru ca restul de 600,000 locuri de munca sa le spuna dl. premier.
    • +55 (97 voturi)    
      locuri de munca (Joi, 11 iulie 2013, 13:30)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui kata_m

      un procent important de locuri de munca s-ar putea crea odata inceput proiectul de la Rosia Montana. In minerit, dar si domenii adiacente, precum constructiile sau transportul. Doar sa se puna Guvernul pe fapte, sa lase declaratiile deoparte!
      • -56 (84 voturi)    
        Indemn tovarasesc.. (Joi, 11 iulie 2013, 14:15)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        ...mai ai in tine!

        Asta-i politica USL trasata postacilor, anume sa calmeze spiritele daca se intind prea tare?

        Hai bai, fugi de aici cu idiotii tai de USL-ama.
      • +21 (21 voturi)    
        a promis (Vineri, 12 iulie 2013, 21:47)

        adi24 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        tot a promis un milion, sa inceapa cu 3500 cate vor fi generate de proiectul de la Rosia si tot e bine
  • -53 (93 voturi)    
    până acum, Ponta l-a plagiat pe Boc (Joi, 11 iulie 2013, 12:28)

    visio [utilizator]

    impozitul forfetar pe turism, programul blondei dela turism și dezvoltare merge înainte, etc...totuși, a făcut ceva și USL: a montat ceasuri de 35000eur prin bucurești...am numai cuvinte de laudă despre bucureșteni: speciali, deosebiți, etc...
  • -58 (94 voturi)    
    ?! (Joi, 11 iulie 2013, 12:29)

    rochiri [utilizator]

    Dupa 1 an de guvernare acum prezinta planul mai dureaza 2 ani pana cand sa implementeaza si dupa alegerile.
    • +65 (99 voturi)    
      sinucidere! (Joi, 11 iulie 2013, 13:00)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      sa speram ca le vor implementa rapid, nu de alta, dar Romania chiar are nevoie de investitii. Ieri! Sunt atatea proiecte bune care se pot face si ar fi sinucidere sa le dam cu piciorul, pentru ca nu suntem in stare sa ne miscam mai cu talent!
      • +40 (54 voturi)    
        Una din cele mai mari realizari... (Joi, 11 iulie 2013, 18:17)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

        ...este acapararea INS. Astfel, pehartie, realizarile pot fi hiperbolizate. De exemplu: datoria pe care urmeaza sa o plateasca Rompetrol este incadrata, dupa declaratiile premierului, la investitii.
      • 0 (0 voturi)    
        Si (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 15:24)

        Anck [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

        cu cat le dau drumul mai devreme, cu atat mai bine va iesi pt toata tara, ca de profit ne folosim toti. de infrastructura facuta de rmgc nu mai zic.
    • +40 (56 voturi)    
      :)) (Joi, 11 iulie 2013, 16:59)

      dani20 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Eu sper sa nu ai dreptate si sa se pauce de implementare foarte repede. Ca daca o sa se apuce cu 2-3 luni iante sa se termine guvernarea atunci nu o sa mai castige ei nici un mandat.
      • +21 (21 voturi)    
        decizie (Vineri, 12 iulie 2013, 21:48)

        adi24 [utilizator] i-a raspuns lui dani20

        dupa atatia ani, chiar ar fi cazul sa se decida si sa se inceapa cat mai repede si investitiile ca doar de asat e nevoie
  • -57 (97 voturi)    
    vorbe goale (Joi, 11 iulie 2013, 12:31)

    Sorrows [utilizator]

    Daca are cineva rabdarea sa citeasca documentul atasat articolului, va descoperi - nu-i nicio surpriza - doar vorbe goale, sforaitoare si mentiuni de tipul: "Sursa: din informatii publice" (Atentie: documentul este elaborat de Guvernul Romaniei). Documentul este identic cu brosurile sau pliantele candidatilor in campaniile electorale (vom atrage investitii, vom crea locuri de munca etc.). Numarul informatiilor concrete: zero. Documentul merita citit pentru ca este o mostra exceptionala de incompetenta.
    • +62 (100 voturi)    
      de la plan la actiune (Joi, 11 iulie 2013, 13:05)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui Sorrows

      in momentul in care chiar o sa treaca la treaba si o sa demareze investitiile, efectele se vor vedea asupra economiei. insa sunt de acord, e nevoie sa se treaca de la stadiul de "plan" la stadiul de actiune, ca investitori sunt!
      • +59 (97 voturi)    
        sa ne punem pe picioare (Joi, 11 iulie 2013, 13:31)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        Doamne ajuta, de investitori inca nu ducem lipsa. Dar daca tot vom trage de timp si nu vom oferi raspunsuri, o sa ne ocoleasca si astia! Poate inca nu e prea tarziu sa ne punem pe picioare tara!
        • -57 (87 voturi)    
          ti-ai incasat Prima? (Joi, 11 iulie 2013, 14:29)

          tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          ti-ai incasat Prima?

          in urma postarilor Pro-Cianuri?

          Sau ai fost doar laudata la sedinta de marketing?
        • +40 (58 voturi)    
          ra investitii nu se poate (Joi, 11 iulie 2013, 17:00)

          dani20 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          Pai daca nu facem rost de investitii atunci nici nu o sa ridicam economia vreodata. Eu chiar vrea sa avem un guvern curajos care sa dea drumu proiectelor
        • -28 (36 voturi)    
          „Doamne-ajută... (Vineri, 12 iulie 2013, 9:45)

          marchi [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          să-mi intre și mie niște bănuți (ce-are a face că-s murdari?) în buzunar!”, zise naiva Anda St., transpirată de atâta „trudă” în slujba cianurii...
    • -1 (1 vot)    
      Doar (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:12)

      rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui Sorrows

      pt ca sunt informatii care nu-ti convin tie dintr-un motiv sau altul nu inseamna ca sunt si baliverne asa cum ti-ai dori tu.
  • -53 (97 voturi)    
    powerpoint (Joi, 11 iulie 2013, 12:40)

    omidius [utilizator]

    Vad ca omul care se ocupa de powerpoint-uri la USL a ajuns acum sa se ocupe de powerpoint-uri la Guvern.

    Cuvinte frumoase, steag, culori, fonturi bine alese, dar atat. Spectacol de lumini pentru distragerea antentiei de la lipsa de consistenta.

    Plus cateva minciuni "nevinovate" (vorbim totusi de Ponta, nu puteau sa lipseasca minciunile). De exemplu, situatia locurilor de munca, aprilie 2013 vs aprilie 2012: +90.000 (nu 100 de mii cum e tot folosit. De acord, martie/martie au fost +103.000; dar nu putem sa luam doar cifrele care ne convin).
    Sau "moneda stabila" Variantia ultimelor 52 de saptamani (cf. bloomberg) 4.2952 - 4.6520
  • +78 (94 voturi)    
    POnta se ocupa personal de toate problemele tarii (Joi, 11 iulie 2013, 12:43)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ponta se ocupa personal de elaborarea listei de investitii, pe termen scurt, mediu si lung (XXXlong), cot-la-cot cu cei doi ministri de resort -'Buget' si 'Finante'.
    Ponta imbogateste lista, bazat pe indelungata lui experienta in materie.
    Pe lista sunt trecute si sursele de finantare, pentru fiecare pozitie, in parte.
    Dupa ce sunt epuizate sursele de investitii cunoscute de cei doi ministri, acestia ii semnaleaza 'angajatorului' lor ca au ramas multe pozitii fara acoperire.
    In acel moment intervine inventivitatea sclipitoare a lui Hahalera : 'Ati trecut toate bancile din Grecia, din Luxemburg, din Scotia, din Guatemala, din Zanzibar, din Dakota de Nord, din Luiziana, din Bulgaria, din Albania, din Carolina de Sud?
    Ministri isi recunosc aceste 'imense scapari', isi cer respectuos iertare si trec imediat la treaba, facand promisiunea ca, in max. doua ore, vor face copletarea salvatoare.
    Acesta este numai un mic exemplu asupra felului in se ocupa Ponta, personal, de rezolvarea tuturor problemelor tarii. Ne pune pe toti (ca angajati ai lui) la treaba.
    • -62 (86 voturi)    
      O maaaare valoare la IASI (Joi, 11 iulie 2013, 13:06)

      LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      "POnta se ocupa personal de toate problemele tarii "

      Nu cred !
      O problema importanta - rectae casapitul (defrisatul) ecosistemelor urbane - a fost lasata pe mana primarului de Iesi. Care primar (distinsul domn Nechita de USL) a descoperit o chestie: hotii nu se mai pot camufla intr-un oras lipsit de vegetatie. Drept pentru care centrul Iesilor este acum un fel de Sahara. Cu monumente istorice pe margini. In centru troneaza corturile aducatoare de plusvaloare ale beduinilor (pardon, ale comersantilor rromi) !
      Modelul este exportat in mare viteza in spatiul carpato-PONTO-danubian.
      Garda de Mediu este fericita, Ministerul Mediului la fel , fiscul nu pare interesat pe ce cai incurcate o ia vegetatia proaspat asasinata, Politia e ocupata pe la televiziuni......................NOI , din pacate, inca respiram !
  • +58 (102 voturi)    
    S-au trezit la realitate (Joi, 11 iulie 2013, 12:52)

    Lica.lica [utilizator]

    In sfarsit si-au dat seama si guvernantii ca nu se pot crea locuri de munca si nu se poate creste nivelul de trai fara investitii, fara productie. In cazul proiectului de la Rosia Montana, pornirea acestuia este o veste foarte buna pentru zona, dar si pentru economie pentru ca, la urma urmei, este vorba de cea mai mare investitie privata din tara noastra de pana acum!
    • -61 (99 voturi)    
      @Lica.lica (Joi, 11 iulie 2013, 13:05)

      jcao [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      bre, ne lesi...
    • +58 (96 voturi)    
      sa demareze! (Joi, 11 iulie 2013, 13:33)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      vestea buna va fi cand proiectul va demara. Zona va primi un aport important de capital, economia tarii de asemeni. Dar de la vorbe la fapte e cale lunga in tara noastra, din pacate!
      • -58 (86 voturi)    
        Vestea rea ca populatia si mediul (Joi, 11 iulie 2013, 14:25)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        Vestea rea ca populatia si mediul

        vor fi otravita cu Cianuri (la Rosia Montana)

        si 58 de substante cancerigene (pt. gazele de sist)

        Dupa ce copiii tai vor bea apa de la Rosia Montana
        din lacurile "nepoluate"
        atunci sa vorbesti!
        • +55 (81 voturi)    
          nimic rau (Joi, 11 iulie 2013, 15:19)

          sonnia [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          este doar o presupunere de-a ta ca va fi otravita, nu o certitudine. tu presupui ca se va intampla un dezastru, in loc sa te gandesti ca va fi bine. nu de alta, dar in tari unde se foloseste aceeasi tehnologie, tari super-dezvoltate, nu s-a intamplat nimic rau!
          • -41 (67 voturi)    
            Bea tu apa cu cianura (Joi, 11 iulie 2013, 16:09)

            tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

            Bea tu apa cu cianura

            Eu presupun ca vei pati ceva

            Tu presupui ca nu vei pati nimic

            Hai ca te filmez si postez aici?

            Punem exact concentratia propusa de Gold

            si refuzata de Guvernul BOC.

            Ce zici?

            Bei O Luna Doua, apa asta?

            Daca nu,
            Putin bun simt nu-ti strica!
            • +38 (58 voturi)    
              iar? (Joi, 11 iulie 2013, 17:06)

              dani20 [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

              Iar incepem cu, chestii de genul asta ?Mai documenteaza-te putin inante, n ude alta dar sunt atatea tari care folosesc tehnologia asta fara nici o problema
              • -29 (35 voturi)    
                Pentru toți postacii RMGC... (Vineri, 12 iulie 2013, 10:05)

                marchi [utilizator] i-a raspuns lui dani20

                Ce-ar fi ca, în locul vorbelor goale, (gen: „investiții”, „locuri de muncă”, da' să se înceapă odată!”, „da' de ce nu se începe?”) să ne dați voi un link cu informații elaborate, concrete, competente, despre cât de „binefăcător” este mineritul cu cianuri?

                Pentru că, dacă ați dori cu adevărat să vă informați, ați fi uimiți să aflați cât de mult vă trage pe sfoară Goldu'. Amănunte, aici:
                „Suplimentar, vă prezint astăzi schema afacerii Roşia Montană. O schemă care vorbeşte de la sine cât de „onorabil” este proiectul şi cine câştigă, de fapt, de pe urma lui. Cu precizarea că graficul de mai jos este realizat chiar de către reprezentanţii Gabriel Resources (fiind cuprins în raportul Gabriel pe anul 2012, făcut public pe 14 martie 2013). Ce arată această schemă? Că există un Gabriel Resources, cu sediul în Yukon (Canada), care deţine în proporţie de 100% subsidiara Gabriel Resources cu sediul în Insulele Barbados, care deţine subsidiara Gabriel Resources cu sediul în Olanda, care deţine subsidiara Gabriel Resources cu sediul în Insulele Jersey, care deţine 80,69% din RMGC. La capătul „lanţului trofic” se află exploatările de la Roşia Montană şi Bucium şi partea română – Minvest. Cu precizarea că Rom Aur SRL, deţinută de Gabriel Resources Olanda, unde, după cum se poate vedea, statul român nu mai deţine nicio acţiune (!), are licenţă de explorare la Băişoara (jud. Cluj).”

                http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/exclusiv-schema-lui-gabriel-foto-imaginea-incredibila-a-hotiei-de-la-rosia-montana-si-de-ce-se-grabeste-ponta-sa-i-faca-pe-plac-lui-gabriel-93525.html
    • +41 (55 voturi)    
      .. (Joi, 11 iulie 2013, 17:03)

      dani20 [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      S-au trezit ei la realitate, aproape de ultimul moment ca sa zic asa. Daca au inceput sa prinda curaj si sa spuna ca vor porni proiectele, sa aibe curaj sa le si dea drumu
      • 0 (0 voturi)    
        eh (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:13)

        rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui dani20

        puteau sincer sa se trezeasca si mai devreme ca nu mureau. insa somerii o duc cam rau deci pt ei e mai important sa inceapa sa lucreze cat mai repede.
    • +21 (21 voturi)    
      pot (Vineri, 12 iulie 2013, 21:55)

      adi24 [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      pot crea si locuri de munca si redresa economia dac aaproba investitiile si sustin proiectele. la rosia oricum e zona miniera, de ce sa nu inceapa mineritul...
  • -67 (87 voturi)    
    Programul Albaniei comuniste era mai bun (Joi, 11 iulie 2013, 13:02)

    NicolaeA [utilizator]

    Varianta 1: se dezvolta intai industria si apoi, pe baza unei industrii puternce, se dezvolta agricultura !
    Varianta 2: se dezvolta intai agricultura si apoi, pe baza unei agriculturi puternce, se dezvolta industria !
    Varianta 3: se declara razboi Statelor Unite, astia ne ocupa si dezvolta si industria si agricultura ! Apoi, ne declaram independenti !
    (banc vechi).
    • +36 (40 voturi)    
      ... (Joi, 11 iulie 2013, 23:04)

      alex17 [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      ca sa dezvolti ceva de la 0 in romania nu prea mai ai cum pentru ca statul nu are bani de asa ceva. finantarae trebuie sa vian tot din exterior, ca sa poti sa incepi sa faci ceva
  • -58 (100 voturi)    
    Ponta linge unde a scuipat (Joi, 11 iulie 2013, 13:02)

    hotnewsfil [utilizator]

    Inainte de alegeri, Ponta spunea ca proiectul Rosia Montana distruge mediul si ne invata ca acest proiect apartine celui mai dezastruos guvern din intreaga istorie a Romaniei -guvernul Boc.
    Acum, stiind bine ce face, Ponta sustine proiectul in cauza.
    Asa sunt unii : ling unde au scuipat.
    • +63 (101 voturi)    
      norme de mediu (Joi, 11 iulie 2013, 13:14)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      in opozitie vorbea doar ca sa vorbeasca, insa proiecte ca si cel de la Rosia se fac in tari ca Finlanda sau Suedia si avem aceleasi norme de mediu ca si ei. diferenta e ca ei nu amana pornirea investitiilor ani in sir fara niciun motiv, cum se intampla la noi
      • +67 (83 voturi)    
        Minciuni! (Joi, 11 iulie 2013, 14:22)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        Minciuni!

        Nu exista asemenea otravire a mediului pe sute de hectare nici in Suedia si nici in Finlanda

        Mai mult acolo normele sunt mai stricte : nu dezinforma
        • +49 (75 voturi)    
          de fapt (Joi, 11 iulie 2013, 15:41)

          Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          sunt aceleasi norme, sunt normele europene de mediu, care reglementeaza mineritul cu cianuri. In caz ca nu te-ai mai uitat recent pe o harta, tara noastra este in UE. Adica, se aplica si aici normele europene. otravirea este doar dezinformarea pe care o practici dumneata.
          • -42 (66 voturi)    
            Minciuni a doua oara (Joi, 11 iulie 2013, 16:10)

            tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

            Mai repet odata:

            Nu exista asemenea otravire a mediului pe sute de hectare nici in Suedia si nici in Finlanda

            La punctul asta te-ai facut ca ploua , nu?

            2. Nu sunt aceleasi norme

            Concentratia de Cianuri Propusa de Gold a fost refuzata de Guvernul BOC.

            Asa ca nu mai dezinforma
            • +33 (43 voturi)    
              exista (Joi, 11 iulie 2013, 23:05)

              alex17 [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

              Normele exista si sunt puse in vigoare, proiectul fiind in conformitate cu normele le indeplineste si mega indeplineste. Daca exploatarile din europa ti se par mici poti sa te uiti si in alte parti unde tehnologia este ceva mai veche, daro sa vezi ca tot fara probleme este folosita
        • +39 (59 voturi)    
          ce sa le faci... (Joi, 11 iulie 2013, 17:10)

          dani20 [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          Ce sa te faci cu astia care sunt ei gica contra si nu vor sa inteleaga ca atatea tari folosesc o tehnologie fara nici o problema, iar la noi ar fi si mai ecologica...dar ei o tin pe aia cu tehnologia de acum 60 de ani, ca acuolo le-a ramas gandirea
          • -42 (56 voturi)    
            Dani, Gica-contra e chiar cel care... (Joi, 11 iulie 2013, 18:19)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dani20

            ...s-a opus din rasputeri proiectului, iar acum incearca sa-l impuna din scaunul de la Palatul Victoria.
          • 0 (0 voturi)    
            inclusiv australia (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:14)

            rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui dani20

            inclusiv australia, noua zeelanda, finlanda, suedia. lor le merge, vezi doamne numai la noi nu ar merge.
        • 0 (0 voturi)    
          da? (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:13)

          rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          si care ar fi diferentele? normale ar fi aceleasi peste to, nu mai dezinforma tu.
    • -59 (99 voturi)    
      idem gazele de sist (Joi, 11 iulie 2013, 13:17)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      doar un popor de cretini poate sustine un guvern care vrea sa faca exact inversul unei motiuni de cenzura reusite de demitere a altui guvern.
      fraza de mai sus este alambicata intentionat, n-am chef sa ma cert cu postacii rmgc pe aici. prefer in camp deschis, asa vom vedea cu totii ce putini oameni sunt la mai multe ip-uri.
      • -63 (95 voturi)    
        Corect! Mare Dreptatea ai (Joi, 11 iulie 2013, 13:24)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        Corect! Mare Dreptatea ai

        O tara vanduta Multinationalelor chiar de cei alesi
        s-o pazeasca

        Plagiatorul si marinarul sunt Lupii paznici la Stana
    • +57 (95 voturi)    
      nevoie de investitii (Joi, 11 iulie 2013, 13:37)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      tot timpul a declarat ca trebuie respectate normele de mediu, nu ca ar fi dezastruos. Din surse de la Ministerul Mediului se stie ca le respecta si ca avizul e ca si acordat. Poate a ajuns si Ponta sa constietizeze ca e nevoie de investitii in tara asta!
      • -60 (82 voturi)    
        "Nevoile" Multinationalelor , nu? (Joi, 11 iulie 2013, 14:24)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        "Nevoile" Multinationalelor , nu?

        si ale Plagiatorului care ignora sanatatea populatiei!

        AI vazut tu vreo norma de mediu pentru Cianuri si Gaze de Sist publicata in Romania?

        Ai vazut tu vreo analiza independenta a unui organism deasupra oricarei banuieli?

        Atunci ce povesti postezi si cine ti le-a soptit?
        • +41 (55 voturi)    
          :)) (Joi, 11 iulie 2013, 17:11)

          dani20 [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          Nu cred ca e vorba de nevoia nici unei multinationale, eu zic ca este nevoia noastra ca stat sa avem locuri de munca. Tu nu vezi ca rata somajului e mare? E un lucru bun ca guvernul vrea sa faca locuri de munca
    • +39 (57 voturi)    
      sau s-a trezit (Joi, 11 iulie 2013, 17:08)

      dani20 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Eu zic ca s-a trezit la realitate si si-a dat seama ca este un proeict foarte bun care poate sa ne aduca multe beneficii. Cred ca a scuipat doar din orgoliu ca toata lumea zicea ca e un proeict bun si vroia el sa fie gica contra...ei bine acum se poate ca s-a trezit si el
      • -41 (53 voturi)    
        dar daca... (Joi, 11 iulie 2013, 18:23)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dani20

        ...se culca la loc?
      • +33 (43 voturi)    
        asa este (Joi, 11 iulie 2013, 23:07)

        alex17 [utilizator] i-a raspuns lui dani20

        S-a trtezit si el duap ceva timp, acum sa speram ca nu vine caldura si il adoarme din nou:)). Acum vorbind serios, sper sa aibe tupeul necesar sa puna in aplicare tot ce spune
  • -63 (97 voturi)    
    ponta devine mai rau decat ceausescu (Joi, 11 iulie 2013, 13:19)

    un dac [utilizator]

    cei care stiu putina istorie recenta isi aduc aminte cum nici macar ceuasescu nu a vrut sa construiasca cernavoda cu comunistii.
    Vestea proasta este ca ponta are sanse sa conduca tara mai mult decat ceausescu. A promis 1 milion de locuri de munca, acum zice ca targetul pana la finalul anului este de 50k. In ritmul asta practic ne va lua mult sa scapam de ei pana-si vor indeplini promisiunile.
    Asta daca suntem prosti si ii lasam.
    • -61 (83 voturi)    
      dupa cum vezi ai luat 8 minusuri (Joi, 11 iulie 2013, 14:21)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      dupa cum vezi ai luat 8 minusuri

      iar comentariul meu un rand mai jos a luat 9 minusuri

      si totusi tu esti pro-basescu , HotNews in general e pro-Basescu.

      Eu nu sunt pro-Basescu dar nici pro-USL: am condamnat lovitura de stat data de usl anul trecut si n-am fost la referendum

      Si-atunci cum explici ca Plagiatorul e aplaudat cand vine vorba de Cianuri si 58 de Substantate Cancerigene?

      Intelegi ca unii posteaza aici "cointeresati"?
      • +56 (80 voturi)    
        la coada Europei (Joi, 11 iulie 2013, 15:17)

        sonnia [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

        deci romanii care sunt de acord cu cea mai avansata tehnologie din mineritul aurifer nu sunt sinceri? cu asemenea teorii ale conspiratiei si refuzul de a ne moderniza am ajuns la coada Europei!
        • -39 (61 voturi)    
          Uite-o ! (Joi, 11 iulie 2013, 16:41)

          tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

          Uite-o ! cum a aparut la ordin!
      • -40 (56 voturi)    
        postacii crimei (Joi, 11 iulie 2013, 17:42)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

        Eu ma lupt cu ei de la inceputurile agendei HN in ceea ce priveste rmgc. Niste nemernici tradatori de tara, asta sunt. Prefer sa cred ca sunt totusi niste programe construite pe computer care genereaza aceste mizerii. Refuz sa cred ca oameni care au copii, parinti, prieteni sau chiar dusmani pot gandi in halul asta de criminal.

        O singura mentiune, sunt anti USL fara sa fiu pro basescu. ll prefer unui antonescu sau unui iliescu, dar e enorm de mult spus ca sunt fan basescu.
        sunt toti o apa s-un pamant, doar ca unii sunt mai otraviti decat altii.
  • -64 (96 voturi)    
    Cianuri si 58 de substante cancerigene (Joi, 11 iulie 2013, 13:23)

    tanase_v [utilizator]

    Cianuri si 58 de substante cancerigene asta e "Programul Economic" al Plagiatorului

    Practic acelasi cu al Marinarului ...numai ca atunci Boc s-a opus implementarii lui....
    • +56 (96 voturi)    
      despre cianuri (Joi, 11 iulie 2013, 13:39)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

      Cianurile se folosesc si astazi in Romania, chiar si industria alimentara. Nu vad de ce ne e frica de ceva devenit banal, pana la urma!
      • -59 (83 voturi)    
        Unde se da cu cianuri pe sute de hectare? (Joi, 11 iulie 2013, 14:18)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        De ce minti?



        Unde se da in Romania cu cianuri pe sute de hectare?

        Arata-mi mie locul acela in Romania?

        Vad ca sunt multi aplaudaci ai Plagiatorului cand vine vorba de Cianuri si 58 de substante cancerigene la gazele de sist!

        Baieti, sunteti renumerati sa postati si sa aplaudati cianurile si substantele cancerigene?
      • -59 (83 voturi)    
        banalitatea in romania (Joi, 11 iulie 2013, 14:23)

        lyth [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        si violenta domestica a devenit banala in Romania. sa inteleg de la tine ca e un lucru bun :))

        postacii RMGC scriu, nu gandesc...
      • -59 (83 voturi)    
        Exact (Joi, 11 iulie 2013, 14:25)

        LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        Chiar asa ! Pana la urma tot omul moare. Trebuie doar o cauza !

        Pa bobor !
      • -62 (84 voturi)    
        Pai da pe gat doua picaturi de cianura... (Joi, 11 iulie 2013, 14:35)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        sa vezi de ce ne este frica!
        • +53 (83 voturi)    
          exagerari! (Joi, 11 iulie 2013, 15:15)

          sonnia [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          noroc ca nu va bea nimeni nicio cianura. ea ar fi folosita doar in circuit inchis, in uzina de procesare, nu ar consuma-o nimeni! terminam cu exagerarile?
          • -38 (62 voturi)    
            Minciuna (Joi, 11 iulie 2013, 16:50)

            tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

            Minciuna

            Cianura se devereseaza in lacuri de decantare si cu vorbim de sute de hectare ea se va scurge in panza freatica

            Asa ca bea cianura in Concentratia propusa de Gold

            si eu filmez cum te albesti la fata!
      • +41 (55 voturi)    
        :)) (Joi, 11 iulie 2013, 17:28)

        dani20 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

        Normal ca se folosesc si au fost folosite si intrecut, dar multi oameni nu stiu asta si isi dau cu parerea ca au azit ei de la o organizatie ca e naspa cu cianurile, in loc sa se intereseze singuri
  • +60 (86 voturi)    
    schimbare de atitudine (Joi, 11 iulie 2013, 14:11)

    nicupanait [utilizator]

    eu sunt de acord sa mergem pe calea investitiilor si chiar il felicit pe Victor Ponta pentru aceasta initiativa. Dar pana acum am vazut doar cum investitiile sunt tinute la usa, nu se iau decizii si speriem investitorii. Ne schimbam atitudinea in 2013? sper!
    • +54 (84 voturi)    
      investitii vs FMI (Joi, 11 iulie 2013, 15:14)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

      daca nu ne schimbam atitudinea, Romania va fi ocolita de investitori si asta ar fi un dezastru. Eu prefer banii rezultati din investitii, care raman in tara, nu banii de la FMI, luati cu imprumut
  • +58 (84 voturi)    
    Avem crestere economica (Joi, 11 iulie 2013, 14:13)

    mircea66 [utilizator]

    s-au deblocat programele europene, somajul este redus, a fost oprit jaful PDL, avem parte in sfarsit de liniste si stabilitate politica. Pe aceste baze, este normal ca Ponta sa anunte investitii care vor aduce cca 10 miliarde de euro si care vor crea peste 50 de mii de noi locuri de munca: https://www.facebook.com/Ponta.Victor/app_620798921266196
  • -57 (89 voturi)    
    Revolutia postacilor USL (Joi, 11 iulie 2013, 14:17)

    Sani [utilizator]

    ...e clar, s-au primit de la centru noi directive, s-au definit noi nickname-uri,....

    Anda St. este cap de lista.
    Anda draga, nu te numeai inainte mazeta? Sau finutza?
    • -35 (65 voturi)    
      Mazeta nu e postac GOLD (Joi, 11 iulie 2013, 16:40)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Mazeta nu e postac de tip GOLD, l-am urmarit

      Lista cu postacii de tip GOLD:
      - Anda
      - ionut.m
      - sonnia
      - lica.lica
      plus multi altii care dau minusuri

      Observati aceleasi lozinci mincinoase
      ale acestor postaci:

      1. minciuna-1: "avem nevoie de investitii"
      a se citi "avem nevoie de otravuri cu cianuri si 58 de substante cancerigene"

      1. minciuna-2: "scapam de FMI"
      (asta-i o lozinca noua a postacilor)
      a se citi "minciuna ordinara: Plagiatorul tocmai a trimis o noua scrisoare de intentie catre FMI prin care se-angajeaza sa vanda tot cea mai ramas adica ce n-a termina sa vanda in acordul anterior"
  • -55 (91 voturi)    
    trolleri rosia montana (Joi, 11 iulie 2013, 14:35)

    AndreiPinta [utilizator]

    Iti sar in ochi comentariile scrise de trollerii angajati de Rosia Montana. E strigator la cer ca acest program cu minele cu cianuri sa fie implementat. Sper ca oamenii care au inca constiinta si moralitate sa iasa in strazi sa protesteze impotriva acestei porcarii uriase care va transforma Romania intr-un cos de gunoi al lumii.
    • +53 (87 voturi)    
      minele cu cianuri (Joi, 11 iulie 2013, 15:08)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui AndreiPinta

      Mine cu cianuri exista si in Suedia sau Finlanda, de exemplu, dar acolo nimeni nu e speriat de ele. Cum se face, ca doar in Romania exista aceasta isterie? sper sa nu vada niciun reprezentant UE aceste comentarii,ca sa nu ne considere inapoiatii Europei!
      • -48 (78 voturi)    
        rmcg (Joi, 11 iulie 2013, 15:39)

        beee [utilizator] i-a raspuns lui sonnia

        va garantam ca nu veti scoate aur de la rosia montana, calmati-va. chit trebuie sa ne mutam acolo.
        • +42 (66 voturi)    
          cea mai avansata (Joi, 11 iulie 2013, 16:12)

          sonnia [utilizator] i-a raspuns lui beee

          aur se scoate de 2000 de ani. Chiar cand se pune problema de tehnologia cea mai avansata la ora actuala si care este admisa de Uniunea Europeana, nu mai suntem de acord? Atunci de ce am mai intrat in UE? Ca sa avem propriile reglementari?
    • 0 (0 voturi)    
      de ce? (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:15)

      rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui AndreiPinta

      adica e rau ca oamenii sustin niste muncitori care vor sa lucreze in loc sa stea sa frece menta pe banii statului?
  • -54 (76 voturi)    
    de ce (Joi, 11 iulie 2013, 15:41)

    sabo [utilizator]

    ne se fac aceste lucruri cu societati romanesti
    aurul fiind de mare importanta
    cu statul
    de altfel si gazul
    !
    care problema ca si asa statul are nevoie de bani multi ca sa iesim din gaura!
  • -40 (70 voturi)    
    Ponta poate sa isi faca bagajul (Joi, 11 iulie 2013, 15:43)

    beee [utilizator]

    Nu credeam ca o sa se termine atat de repede mandatul USL, la cate acumulase populatia dupa domnia PDL. Nu cred sa apuce anul. Ce este atat de greu de priceput ca Rosia Montana este intangibila si ca romanii nu vor exploatari de sist?
  • -40 (70 voturi)    
    Rosia Montana pe lista "Europa Nostra" (Joi, 11 iulie 2013, 15:46)

    Denea [utilizator]

    De ce atita graba. Domnul Ponta poate nu stie (inca) Sunt mari sanse ca Rosia Montana sa se afle printre cei 7 cistigatori ai programului "Cele mai amenintate 7 monumente" organizat de Europa Nostra (cea mai mare organizatie paneuropeana de patrimoniu care, impreuna cu Uniunea Europeana acord fonduri pentru proiecte de restaurare, iar rosia Montana se afla printre finaliste, fiind votata cu o majoritate confortabila de voturi.
  • -42 (70 voturi)    
    Rosia Montana finalista a 7 Most Endangered (Joi, 11 iulie 2013, 15:53)

    Denea [utilizator]

    De ce domnul Ponta nu a inceput declaratia prin a saluta faptul ca Rosia Montana este printre finalistele programului si va beneficia de fonduri pentru proiectul de conservare nu distrugere, cum se intentioneaza de fapt. Aici este la unison cu Presedintele. Oare de ce?

    Europa Nostra a anuntat astazi, 12 iunie 2013, in cadrul unei conferinte de presa la Biroul din Atena al Parlamentului European, lista finala a siturilor si monumentelor selectate pentru Programul de advocacy si salvare „7 Most Endangered” (Cele mai periclitate 7 situri) initiat anul acesta in colaborare cu Banca Europeana de Investitii si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei.
    Peisajul cultural istoric Rosia Montana a fost selectat in lista finala, alaturi de amfiteatrul roman din Durrës (Albania), centrul istoric al orasului Nicosia (Cipru), fortificatiile Vauban din Briançon (Franta), manastirea San Benedetto Po (Italia), manastirea din Setúbal (Portugalia) si biserica armeneasca Sf. Gheorghe din Mardin (Turcia).
    • -41 (67 voturi)    
      Plagiatorul e Omul Multinationalelor (Joi, 11 iulie 2013, 16:32)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui Denea

      Plagiatorul e Omul Multinationalelor
      de aceea ia decizii contra vointei Majoritatii Poporului
      sau (vezi sondajele pe tema cianurilor si a gazelor de sist)

      Plagiatorul aproba cianurile, aproba 58 de substante cancerigene (legate de gazele de sist) si vinde vinde vinde repede tot cea mai ramas la preturi de nimic cf. acordurilor cu FMI (unde 90% din acord stipuleaza ce se vinde: o lista uriasa)

      Lozinca Plagiatorului:

      "Un Plagiator contra Propriului Popor!"
    • +40 (60 voturi)    
      conteaza o lista? (Joi, 11 iulie 2013, 17:05)

      nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui Denea

      De ce ar conta ca Rosia Montana este inclusa pe o lisa? fonduri nu vin de pe o lista. pana acum, din partea ecologistilor romani sau straini nu s-a vazut vreun fel de implicare inspre ajutorarea zonei, in afara de proteste si graffitiuri, ceea ce nu reprezinta niciun ajutor real
      • 0 (0 voturi)    
        Da, conteză ! (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 12:43)

        Denea [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

        DA, contează, deoarece este o recunoaştere mondială a celei mai importante organizaţii din UE in domeniul protecţiei monumentelor. Te poti documenta mai bine acceând informatia direct de la sursa de pe internet sau citind articolul din Formula As nr.10+70 din 23+30 mai 2013.
        A vazut /auzit cineva la vreun post aceasta ştire ? Nici la B1TV, care e sponsorizat de Gold corporation dar nici la alta televiziune independentă.
  • -42 (66 voturi)    
    REFEREDUM pe tema Cianurilor si (Joi, 11 iulie 2013, 16:20)

    tanase_v [utilizator]

    REFEREDUM pe tema Cianurilor si celor 58 de Susbtante Cancerigene utilizate in Exploatarea Gazelor de Sist..


    Majoritatea Populatie e Impotriva acestor mizerii

    Si in ciuda acestui lucru Plagiatorul actioneaza impotriva dorintei Propriului sau Popor

    Cum se cheama un Conducator care actioneaza impotriva Dorintei majortitatii Propriului Popor :

    Va spun eu: se cheama ca tradeaza Dorintele si Interesele acelui popor, din moment ce face exact pe dos
    • +39 (55 voturi)    
      hmm (Joi, 11 iulie 2013, 17:30)

      dani20 [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

      Ok faci referendum, dar inainte de asta trebuie sa informezi corect toata populatia sa inteleaga ca nu exista nici o problema, nu cum propaga niste ong-uri minciuni. Caz in care degeaba mai faci referendum ca arunci si banii pe geam, ca oamenii oricum vor vrea sa inceapa propiectul daca inteleg ca nu sunt peericole
  • -39 (67 voturi)    
    Un Plagiator Contra Propriului Popor (Joi, 11 iulie 2013, 16:43)

    tanase_v [utilizator]

    Lozinca cu care sa ne aparam pamantul
    de cianuri si 58 de substante cancerigene:

    "Un Plagiator Contra Propriului Popor !"
    • +37 (61 voturi)    
      ilogic (Joi, 11 iulie 2013, 17:01)

      nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

      e ilogic sa-ti aperi pamantul de cianuri daca el nu va fi afectat de aceste substante. Cianurile se utilizeaza in circuit inchis, nu in aer liber,intr-o uzina,nu direct pe pamant. Si de ce ai vrea sa ne aparam de tehnologia cea mai avansata? nu ne dorim sa progresam?
      • -9 (9 voturi)    
        de ce? două cuvinte: baia mare (Vineri, 12 iulie 2013, 23:45)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

        ...
      • 0 (0 voturi)    
        http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/642880.stm (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 10:14)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

        Degeaba dați minusuri, simpaticilor, tiltul rămîne vizibil :)
        Ionuțe, explică-ne tu nouă cum pămîntul nu e afectat de cianuri, adică lacul ăla o să fie construit în aer, pe autostrada suspendată, zici tu?
    • 0 (0 voturi)    
      alta (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:16)

      rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

      evident ca nu puteti mentine o discutie serioasa fara sa va legati de cele mai absurde si inutile detalii. trist pt toti, mai ales pt cei seriosi.
  • +42 (60 voturi)    
    e de bine (Joi, 11 iulie 2013, 16:47)

    dani20 [utilizator]

    Imi place ca totusi s-au trezit sa faca ceva cei de la guvernare. Ma bucur ca vor sa dea drumu proiectelor profitabile pentru romania, sper totusi sa nu fie doar vorbe
    • +41 (59 voturi)    
      votul nostru sper sa conteze (Joi, 11 iulie 2013, 16:55)

      nicupanait [utilizator] i-a raspuns lui dani20

      pana la urma, se bazeaza pe votul nostru si ar trebui sa ne asculte vointa. Daca se vor tine doar de promisiuni, ii alegem pe altii. E timpul sa arate ca acest nou Guvern face, totusi, ceva, spre deosebire de celalalt si ca Romaniei ii va fi mai bine cu USL la guvernare
      • -42 (54 voturi)    
        Care vot al vostru? (Joi, 11 iulie 2013, 18:16)

        tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui nicupanait

        Care vot al vostru?

        Sunteti doar 6 aici trimisi sa postati ca v-am numarat

        Majoritatea Poporului (sunt sondaje) sunt impotriva gazelor de sist!

        Mai rasfirati baieti ! Mai Rasfirati!

        Vorba bancului!
        • -31 (35 voturi)    
          De fapt ii doar unul (Vineri, 12 iulie 2013, 9:02)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

          E acelasi stil de scris.
    • -40 (54 voturi)    
      Ati spus-o pe asta cu "datu' drumu' " (Joi, 11 iulie 2013, 18:39)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dani20

      ...de cel putin trei ori. E suspect.
      Dar consecventa e laudabila.
      Ce parere aveti despre coruptia de la Bac?
    • -43 (53 voturi)    
      Ati spus-o pe asta cu "datu' drumu' " (Joi, 11 iulie 2013, 18:39)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dani20

      ...de cel putin trei ori. E suspect.
      Dar consecventa e laudabila.
      Ce parere aveti despre coruptia de la Bac?
  • -29 (49 voturi)    
    Hotnews? (Joi, 11 iulie 2013, 17:12)

    abisala [utilizator]

    Hackeri, ceva? Asa plusuri/minusuri unitare n-am mai vazut de mult.
  • +35 (59 voturi)    
    ideal (Joi, 11 iulie 2013, 17:29)

    dani20 [utilizator]

    E chiar foarte bine ca vor sa deschida tara investitorilor. Ideal ar fi sa faca asta cat mai repede si sa porneasca proiectele care asteapta de ani de zile aprobari care in alte tari erau date de ani de zile
    • -40 (60 voturi)    
      Ai aparut si tu Gold-ule? (Joi, 11 iulie 2013, 18:17)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui dani20

      Ai aparut si tu Gold-ule?

      Cam tarziu.

      Ai intarziat la servici si nu te-au gasit de dimineata

      sau lucrezi in schimbul doi?
  • +34 (46 voturi)    
    fb (Joi, 11 iulie 2013, 20:29)

    eleiele [utilizator]

    foarte bine ca a inclus si investitiile de la Rosia in plan c adoar de asta e nevoie acolo, de investitii, masuri si locuri de munca
  • -32 (48 voturi)    
    cam 15 conturi rmcg (Vineri, 12 iulie 2013, 0:59)

    beee [utilizator]

    draga webmastere hotnews, daca ne-ai oferi o statistica a ipurilor troll care posteaza aici, ti-as da o lada de bere...
  • -19 (41 voturi)    
    culmea ipocriziei (Vineri, 12 iulie 2013, 9:33)

    Ava_ps [utilizator]

    La Roșia Montană EXISTĂ o mină. Este de stat, ținută închisă de către stat. De ce nici un guvern pînă acum nu a permis minei romînești să lucreze, cu tehnologia proprie, în ritm propriu? Iată locurile de muncă pe care le doreați, chiar guvernul vostru vi le-a negat!
    La Roșia Montană S-A INTERZIS desfășurarea activităților de orice alt tip decît industrial prin declararea zonei monoindustriale. Deci toți localnicii care au încercat să practice turism au fost descurajați - din nou, guvernul a tăiat investiții în zonă!
    Haideți, dragi postaci, explicați-mi de ce trebuie să vină străinii să facă ceea ce statul nu a vrut să facă pînă acum. E limpede ca apa că cineva din stat ia niște bănuți pentru asta. Probabil chiar cei care vor da drumul proiectului. Dar explicați-ne în continuare cum cianurile sînt mai sigure ca moartea și taxele!
    • +30 (36 voturi)    
      Informeaza-te, ca nu e greu (Vineri, 12 iulie 2013, 11:32)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

      mina aia de stat era atat de ineficienta (ca era administrata de stat) incat era o gaura in buget, costa mai mult sa se extraga aurul decat era valoarea aurului extras. Mai mult, mina aia de stat nu respecta nicio norma de mediu, de aia a si fost inchisa in 2006, inainte sa intram in UE. Mina aia de stat este responsabila de dezastrul, de mizeria de la Rosia Montana, ca de aia sunt apele rosii acolo. doar ca mizeria aia va fi curatata pe banii investitorilor. mai mult, e nevoie de cateva miliarde de dolari pentru deschiderea unei mine la standarde de mediu corespunzatoare, bani pe care statul nu ii are. dar prin RMGC, la care statul e actionar, luam mai mult decat investitorii la buget, fara sa scoatem niciun leu de la buget.
      • -31 (35 voturi)    
        slab de tot! (Vineri, 12 iulie 2013, 12:29)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        Să înțeleg că ne salvează străinii, nu? Oarecum contrar discursului recent cu „nu ne trebuie străini, ne-am săturat să fim sluga străinilor”, dar să nu ne mirăm, fiindcă discursul romînesc fluctuează după cum bate banul.
        Cred că există și alte soluții pentru a scăpa de apele murdare decît să excavăm cu totul localitatea și cîțiva munți învecinați și să le înecăm în cianuri. Bani există; dacă Roșia Montană tot e o oportunitate grozavă, haideți să transformăm banii de pasaje supra- și subterane și borduri în București în investiții în zonă. Doar pasajul de la Piața Presei este estimat la 18 milioane de euro, un început foarte bun.
  • -23 (43 voturi)    
    USL = Tradare Nationala (Vineri, 12 iulie 2013, 9:57)

    Sani [utilizator]

    Acesti idioti nu sunt in stare de nimic. NIMIC!

    Cateva argumente la botul calului:
    1. In educatie accepta ca Funeriu a avut dreptate, dupa ce l-au murdarit non-stop (vezi ultima declaratie a lui Ambramburica).
    2. In ministere au pus ministrii interlopi care "asigura" instabilitate USL-amista.
    3. Motiunea lor de cenzura s-a bazat. printre altele pe problema exploatarii gazelor de sist si problema Rosia Montana. Ambele acceptate acum in mare graba.
    4. Investiiile straine sunt in groapa.
    5. Pretul la energie a crescut cu 26% in guvernarea USL.
    6. Somajul a crescut...

    Intrebare pentru 70%:
    Mai aveti bre incredere in USL-ami? Fraierilor!
  • -26 (42 voturi)    
    fooly (Vineri, 12 iulie 2013, 9:58)

    iustas [utilizator]

    Ce demagog , dupa ce a criticat subtil in cateva cuvinte politica mineritului la Rosia , acum sustine folosirea cianurei la Rosia Montana , iar dupa ce va fura si banii rezultati de acolo , cea va mai face ? de unde va mai scoate bani , mineritul e o solutie provizorie pe termen scurt , cianura din sol si riscul de infectare a panzei freatice in toata Transilvania este pe termen foarte lung , trebuie sa construiesti industrie sa devii competitiv pe piata exporturilor , ca celelalte tari dezvoltate . cata comoditate pe capu lui Ponta asta , oare daca n-ar fi mineritul de unde ar scoate bani ?
  • -25 (43 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 12 iulie 2013, 10:28)

    obikeno [utilizator]

    Ce raspunsuri dau dronele astea de la rmgc. Parca e dialogul surzilor. Parca vorbesti in fata unui perete asteptandu-te la un raspuns normal. Zombie rmgc.
    Este atat de evident ca au peste 50 de conturi cu care voteaza negativ la tot ceea ce este impotriva lor.
    Armata undead. Mortii umblatori (white walkers). Au 2-3 idei pe care le tot repeta in diverse contexte. Degeaba le spui ca daca ingurgiteaza otrava vor muri, ei iti raspund ca investitiile sunt bune si ca avem nevoie de locuri de munca.
    Baieti, roata se invarte...
    • +2 (2 voturi)    
      propaganda clară, părerile împotrivă ascunse (Vineri, 12 iulie 2013, 23:36)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui obikeno

      interesant e că băieții se mobilizează după ora 18... poate citește unul și îi anunță pe toți :)
  • -28 (36 voturi)    
    incredibil (Vineri, 12 iulie 2013, 13:57)

    moby dick [utilizator]

    Ponta minte fara sa clipeasca !
    Cum pot fi atrase 10 miliarde pana la sfarsitul anului,
    cand ei se lauda cu cateva sute de milioane chioare pana acuma ?
    Asta in conditiile in care iulie si august sunt luni de concedii si nu misca nimic pe la autoritatile centrale
    iar de la jumatea lui decembrie deja miroase a porc si sarmale.
    Deci onor guvernu atrage 10 miliarde, repet, in mai putin de 4 luni ? Haida de !
  • -24 (34 voturi)    
    E prea greu sa gasim alternative (Vineri, 12 iulie 2013, 17:47)

    abel [utilizator]

    Hai sa mai sacrificam orase, sate , oameni pentru ca e greu cand ai burta prea plina sa gasesti o solutie vie ca sa si traiasca oamenii sanatos si fericiti , sa promovezi energia nepoluanta, agricultura eco, produsele eco romanesti in toata Europa.Ar avea toata lumea de castigat, inclusiv turismul romanesc si chiar turismul in zona Rosia Montana.
    • -3 (3 voturi)    
      sacrificii (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 0:17)

      rebe_ka [utilizator] i-a raspuns lui abel

      sacrificii toti fac. important e sa iasa si ceva bun din ele. si ideea profitului plus reabilitarii unei localitati/zone intregi nu suna deloc rau. de ce esti carcotas?
      • 0 (0 voturi)    
        ... poate pentru ca vad si in viitor (Duminică, 14 iulie 2013, 20:08)

        abel [utilizator] i-a raspuns lui rebe_ka

        si dupa ce se epuizeaza un zacamant , nimeni nu poate trai cu cianura ... Poate nu m-am gandit ca de fapt se doreste nu numai epuizarea bogatiilor ci si exterminarea formelor de viata... Dupa noi ... ,Dumnezeu cu mila...
    • 0 (0 voturi)    
      ok cu mineritul (Marţi, 16 iulie 2013, 15:01)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui abel

      cred ca oamenii vor fi foarte in regula cu reluarea mineritului avand in vedere ca vorbim de o zona miniera in care traditia cea mai indelugata e tocmai in minerit
  • +1 (1 vot)    
    Suntem condusi de hoti (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 8:29)

    Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator]

    E TRADARE de tara sa dai resursele tarii pe mana strainilor fara ca macar statul roman sa aiba pachetul majoritar.
    Istoria ii va judeca pe Ponta si Basescu alaturi de Nastase ca oamenii care au facut cele mai dubioase afaceri impotriva statului Roman, numai pt a-si mentine puterea.
    Oameni buni.... Trezirea, ca astia ne vand cu totul!
    • 0 (0 voturi)    
      Mafia nu trebuie sa lucreze? (Duminică, 14 iulie 2013, 1:25)

      xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      Si se mai lauda cu independenta energetica :)
      Când practic o vand,
      Gazele sunt ultimul praf de pe toba, altceva nu mai au ce vinde.
      Si dacă o vand altora, cum doamne iartă-ma mai avem vreo independenta sau resurse strategice?

      E si comic, la ce mai stau aia prin ministerele energiei si mănâncă salarii degeaba daca noi nu mai avem productie sau resurse proprii, gestionate de stat?
      Nici de gestionat pe aia nu mai au nici o șansă cu liberalizarea preturilor
  • 0 (0 voturi)    
    a urma urmei (Marţi, 16 iulie 2013, 14:59)

    eleiele [utilizator]

    la urma urmei fara investitii nu stim cum refacem economia, iar la rosia nu stu ce sanse are zona fara minerit


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri