Apple este cel mai valoros brand din lume dupa ce 13 ani acest loc a fost ocupat de Coca Cola, arata editia 2013 a topului celor mai valoroase marci, realizat de Interbrand. Compania din Cupertino este urmata de Google, Coca Cola, IBM si Microsoft.

Cele mai valoroase 30 de brand-uriFoto: interbrand.com

In top 100, 14 marci sunt din industria auto, cate 12 sunt din sectoarele FMCG si tehnologie, 11 marci sunt din finante, iar sapte, din industria marcilor.

Ca si provenienta, 57 de brand-uri sunt din America, 33 din Europa si 10 din zona Asia-Pacific.

Apple valoreaza peste 98 mld dolari ca brand, Google peste 93 mld, iar Coca Cola si IBM trec de 70 mld dolari. Samsung este pe locul 8, pe 10 este Toyota, iar pe 12, BMW. Facebook a fost plasata pe locul 52, valorand ca brand peste 7 miliarde dolari. Totusi, reteaua sociala a fost compania care a crescut cel mai mult fata de editia din 2012 (42%). Top 100 este incheiat de retailer-ul Gap care e cotat la circa 4 mld dolari.

Nu asa bine a dus-o Nokia care se gaseste pe locul 57, insa valoarea brand-ului a scazut cu 65%.