Traian Basescu: Suntem la limita competitivitatii la Dacia. Daca se majoreaza taxele, nu vad o perspectiva foarte buna

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 11 noiembrie 2013, 21:33 Economie | Companii

Presedintele Traian Basescu a avertizat luni ca noile taxe si impozite ar putea afecta investitii majore in Romania, precum combinatul siderurgic din Galati sau uzina Dacia-Renault, unde deja "suntem la limita competitivitatii".

Afirmatiile au fost facute intr-un interviu acordat B1 TV, in care seful statului a fost intrebat cum comenteaza criticile formulate de investitorii straini fate de noile taxe si impozite anuntate recent de guvern.

"Va spun ca un om care a discutat cu un mare investitor, presedintele Renault Nissan, iar un subiect a fost mentinerea productiei la Pitesti. De ce am ridicat subiectul? Renault a anuntat deschiderea unei a doua linii in Maroc. Nu e un lucru care sa ne faca sa nu ne gandim daca vor sa reduca sau nu productia in Romania. Raspunsul sau a fost foarte simplu: atata timp cat uzina va fi competitiva va ramane deschisa", a raspuns presedintele.

Pentru aceasta, a spus el, trebuie evitata introducerea de noi taxe iar salariile trebuie majorate rezonabil, lucru care s-a realizat pana in prezent.

"Dar, daca scade competitivitatea pe costuri introduse prin taxe, eu nu vad o perspectiva foarte buna pentru uzina de la Pitesti, nici pentru combinatul de la Galati. Pentru ce, ca sa dai bani la baronii locali? Oare merita asa ceva?", s-a intrebat el.

"Nu vreau sa se interpreteze ca sunt un prevestitor de vesti rele. Suntem la limita de competitivitate si introducerea de taxe noi care se baga la Dacia risca sa conduca la reducerea productiei si pe urma la incetarea productiei", a sustinut Basescu.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2392 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    demisia sova (Luni, 11 noiembrie 2013, 22:29)

    /./ [utilizator]

    Iar guvernu USL se gandeste cum sa schibe traseul coridorului 4 prin brasov pt ca sa le iasa spaga grasa.Inchiderea Dacia ar insemna peste 100000 de locuri de munca pierdute, oare isi permite tara asta sa renunte asa usor la joburi in perioada de criza???Acest incompetent de sova ar trebui demis imediat, incompetenta si habarnismul ating cote cosmice.
  • -2 (6 voturi)    
    nu stiu zau (Marţi, 12 noiembrie 2013, 4:30)

    oaspetele [utilizator]

    Renault's profit machine is called Dacia - marja de profit e una din cele mai mari din domeniul asta.
    • +4 (6 voturi)    
      asa e (Marţi, 12 noiembrie 2013, 8:00)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui oaspetele

      Doar ca e mai mare in Maroc. Si cu piata auto din Romania pusa pe butuci de taxe, ce sens mai are sa fabrice aici la costuri mai mari in loc sa fabrice direct in Maroc?
      • 0 (0 voturi)    
        Trebuie tinut cont (Marţi, 12 noiembrie 2013, 14:15)

        danbaloiu [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        si de integrarea locala. Difera mult in cele 2 locatii.
        In România sunt implantati, foarte multi furnizori pentru gama M0 Renault. Plus calificarea oamenilor. Nu trenuie uitat nici RTR-ul, care e in România in 3 locatii: la Bucuresti-Titu si Pitesti.
    • +3 (5 voturi)    
      Dacia nu e doar Mioveni (Marţi, 12 noiembrie 2013, 8:19)

      EMP [utilizator] i-a raspuns lui oaspetele

      Asa e cum ziceti, dar Dacia se poate fabrica si in Maroc. Si daca vor fi costuri semnificativ mai mici la uzina africana, puteti fi sigur ca se va muta productia acolo.
  • -8 (10 voturi)    
    Suntem ? (Marţi, 12 noiembrie 2013, 7:32)

    Koczka [utilizator]

    Eu nu am actiuni la Renault sau Arcelor Mittal si nici Romania nu are. Doar niste amarate de salarii impozitate sunt miza acestor intreprinderi.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 12 noiembrie 2013, 15:45)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      ma,si nici putin si nici varanul nu au actiuni la tenault sau arcelor mittal, exact ca tine. In schimb au actiuni la gazprom ca si tine. Altfel, niste amariti de sute de mii de oameni care muncesc, nu sint asistati, nici pensionari ceausisti, chiar depind de salariile alea amarite. Dar matale, putin si varanul, uniti salvati interesele gazprom in Romania.
  • +1 (1 vot)    
    sa-nteleg ca muncitorii de la Dacia (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:40)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    au salarii ca si cei din Franta ? ma-ndoiesc...
    totusi adevarul este ca guvernul neocomunist, nu a luat nici o masura pt. stimularea economiei private, ci doar a introdus noi taxe si impozite pt. a sustine un aparat bugetar enorm pt. voturile din campaniile electorale.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri