VIDEO Guvernele Romaniei si Chinei analizeaza proiectul unei linii de mare viteza Bucuresti-Iasi- Chisinau

de CP     HotNews.ro
Marţi, 2 septembrie 2014, 12:46 Economie | Companii

Guvernele Romaniei si Chinei analizeaza realizarea unei linii feroviare de mare viteza pe ruta Bucuresti-Iasi-Chisinau care vine sa inlocuiasca initiativa privind unui astfel de proiect pe traseul Bucuresti-Constanta, a declarat marti premierul Victor Ponta, potrivit Agerpres. Acesta sustine ca este un proiect la care Guvernul Chinei tine foarte mult.

"Proiectul de a avea o linie de cale ferata, pentru ca nu este doar trenul, ci este mai ales calea ferata care permite aceasta viteza, este un proiect la care Guvernul Chinei tine foarte mult. L-a prezentat primul-ministru Li Keqiang anul trecut in vizita de la Bucuresti nu doar pentru Romania, ci pentru toate tarile din Europa Centrala si de Est. Si acum domnul Rus a intrat in discutii mai avansate pentru ca nu se poate face acest proiect pilot pe linia Bucuresti-Constanta, acolo este coridor european si Comisia Europeana se opune unui nou proiect. Insa cu ce am propus noi si urmeaza sa avem si studiile de fezabilitate ar fi o linie care sa lege Bucuresti-Iasi si mai departe spre Chisinau. Sigur, costurile sunt destul de mari, insa ca un prim proiect pilot pentru Centrul si Estul Europei mi-as dori ca Romania sa fie prima care sa aiba o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltata in China s-a dovedit in ultimii ani ca fiind extrem de performanta si extreme de sigura", a spus Ponta.



In privinta pretului unei linii de mare viteza, respectiv pentru limita maxima de viteza de 350 de km/h, Ponta a spus ca pretul mediu este 20 de milioane de dolari pe kilometru.

"Insa eu cred ca Romania are nevoie, nefiind distante atat de mari, are nevoie de tehnologia care prevede 200-250 km/h. Ati vazut, pentru Bucuresti-Constanta, viteza de 160 km/h schimba fundamental datele problemei", a spus premierul.

Ponta a explicat ca proiectul ar urma sa fie unul integrat.

"Problema principala este de finantare pentru ca, cu siguranta, nici nu avem noi atatia bani alocati si pentru fonduri europene 2014-2020, avem cu totul vreo sapte miliarde de euro pentru toata infrastructura si cea rutiera si cea navala si cea aeroportuara. Deci, problema, in primul rand este de finantare si daca finantarea vine din China evident ca proiectul va fi integrat in acest sens", a declarat premierul, intrebat daca proiectul include si achizitia de trenuri de mare viteza din China.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

5573 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    Ponta (Marţi, 2 septembrie 2014, 12:45)

    Snitzelvienez [utilizator]

    promite fraierilor votanti din Moldova lapte si miere..
    • +17 (19 voturi)    
      Fara 6 mil. calatori/an linia e nerentabila (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:09)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      O linie ferata de 200 - 250 km/h (atentie, este dedicata doar pentru pasageri ca in toate tarile, din motive tehnice nu se poate utiliza si pentru marfa) costa cam 20 mil.$/km. Deci cei aproximativ 380 km dintre Bucuresti si Iasi vor necesita o investitie de 7.6 miliarde dolari. La un pret al biletului situat la 50 $, calculele arata ca este nevoie de minim 16 657 calatori/zi adica 6.08 milioane pe an si asta doar ca investitorul chinez sa-si recupereze banii in 25 ani fara a face profit si considerind costurile de intretinere zero!! Comparativ, Bucurestiul nu are nici macar 2 milioane locuitori. De unde scoatem atita trafic de mare viteza, 6 mil. oameni/an, pe ruta Bucuresti - Iasi?!

      Linia Bucuresti - Iasi de 200 - 250 km/h
      - Lungime: 380 km
      - Cost pe km: 20 mil. dolari
      - Cost total: 7.6 miliarde dolari
      - Pret bilet: 50 $
      - Recuperarea investitie de 7.6 miliarde $: 25 ani
      - Numar necesar calatori/zi: 16 657
      - Numar necesar calatori/an: 6.08 milioane
      - Durata calatorie minim teoretic posibila: 1 ora si 31 minute la 250 km/h. Practic drumul va dura cel putin 2 ore.
      • +15 (15 voturi)    
        Interesant (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:19)

        maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Prin urmare, daca e nevoie de 16.657 calatori / zi, in aproximativ 20 de zile mutam toata populatia de la Iasi la Bucuresti. urmand ca in urmatoarele 20 de zile sa o mutam inapoi de la Bucuresti la Iasi. Si tot asa...
        Sa vedem ce parere au bucurestenii despre asta :)))
      • +12 (12 voturi)    
        16657 (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:24)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        fabuloase cifre. Probabil ca aceasta cifra este targetul de parlamentari de Moldova pentru anul inaugurarii?
      • +7 (9 voturi)    
        /// (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:06)

        hmara [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dumitrica, vorbim dupa alegeri. Apoi vorbim si dupa alegerile din 2016.
        Dupa care alegeri mai vrem sa vorbim???
        Naiv.
      • +3 (3 voturi)    
        Ar trebui (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:22)

        RoFa [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        calculat numarul de hoti care se deplaseaza zilnic intre Chisinau si Bucuresti. Poate ca totusi se acopera numarul necesar de calatori determinat - problema esta ca indivizii din tagma asta nu obisnuiesc sa plateasca bilet de calatorie!
      • +2 (2 voturi)    
        Alo (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:53)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pai nu vin toti in Iasi, se mai opresc si in Buzau sau chiar si la Vaslui.
        Cred totusi ca Iasului i-ar trebui mai degraba expertiza tehnica a lui Oprescu, pentru a crea o autostrada suspendata (intre 8 si 12 metri), ce ne va lega de Europa. N-ar fi decat a 7-a autostrada care vine/trece prin Iasi, si in plus dupa cel mai mare caltabos din lume, am putea avea si singura autostrada ce leviteaza.
        Una peste alta eu le multumesc chinezilor pentru gandurile frumoase, imi place mancarea chinezeasca, asa ca e placut ca in aburelile lui Ponta sa intre si cateun chinez binevoitor.
      • -1 (3 voturi)    
        Stie doctor Ponta ce face, si bine face! (Marţi, 2 septembrie 2014, 23:29)

        ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Va cere de la chineji, la pachet cu proiectul si finantarea, si calatori... Iar pentru chineji ce-s saispemii de oameni?!
    • +6 (6 voturi)    
      Vrem chinezarii la calea ferata ? (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:51)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Ati vazut vre-un accident feroviar ? Asta vrem ?!
  • +23 (23 voturi)    
    of doamne (Marţi, 2 septembrie 2014, 12:45)

    buncrestin [utilizator]

    mai aveti multe?? cate proiecte Romania - China ati vazut concretizate in ultimii 10 ani? ZERO. cate proiecte romano-chineze ne-au fluturat pe la nas guvernele in acelasi timp? cat sa umpli o carte SF despre Romania anului 2250
    • +12 (12 voturi)    
      Asa e (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:49)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Mult mai realista ar fi reabilitarea liniilor existente, astfel incat viteza medie sa creasca de la 50-60 km/h la 90-100 km/h.
  • +2 (26 voturi)    
    asta-i romania (Marţi, 2 septembrie 2014, 12:57)

    VW_Bora [utilizator]

    bucuresti - iasi - chisinau. Cu prelungire până la moscova, neapărat!

    ştiam dintotdeauna, dar atunci mai lăsa-ţi-ne (de tot) pe ăştia de pe ruta Braşov, Cluj, Viena. Că nu ne potrivim. Nicicum...
    • +19 (19 voturi)    
      Sindromul persecutiei (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:46)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      Aceasta linie nu se va face in urmatorii 100 de ani. E doar gargara electorala.

      Insa pe rutele mentionate de tine se construiesc deja doua autostrazi, nu prea cu spor, dar se construiesc.
    • +8 (8 voturi)    
      Sopirle rusesti sau unguresti (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:50)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      Tu alegi.

      In Ardeal se construiesc cele mai multe autostrazi din Romania.

      Pe de alta parte, mitomania asta nu se va face niciodata, ca de altfel si celalalt proiect propus in tandem cu chinezii: linia de mare viteza Bucuresti-Cluj-Budapesta.
    • +3 (7 voturi)    
      ei, iata o noua manifestare..... (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:07)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      .....a ideii de separatism.
      Daca magaria cu tinutul secuiesc nu tine, trebuie inventat altceva, si mai perfid, pentru dezmembrarea tarii.
      Ce ar fi daca ne-ai lasa tu pe noi (de tot) cu astfel de otravuri. Stim ca dusmanii externi ai romaniei si-au dat mana cu tradatorii autohtoni si ca deja, in mintea lor, si-au luat fiecare cate o halca.
      Visare lunga si umeda va doresc !
      • +1 (1 vot)    
        vai dragă (Miercuri, 3 septembrie 2014, 4:12)

        VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        da' sensibil mai eşti! N-ai încercat un after shave for "sensitive skin"?

        Dezmembrarea n-o vei decide tu sau eu. Cei care se ocupă acum de Ucraina, poate. Şi n-are nimeni nici o garanţie că va fi mai bine după.
    • 0 (2 voturi)    
      Lol (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:57)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      S-a suparat borat ca pe el nu-l minte Ponta.
      Domnu' Ponta, ia vorbeste cu chinejii si sa faceti in ardeal o panza de paianjen formata din 24 de autostrazi intretaiate.
      Sa promita don ponta ca in locul padurilor taiate vor planta autostrazi cu 300 de benzi pe sens, sa se poata lafai si utilizatorul VW_Bora.
      Gata, se rezolva!
    • 0 (0 voturi)    
      corect ar fi fost (Miercuri, 3 septembrie 2014, 4:09)

      VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      "lăsaţi-ne", dar deh, ar trebui şi un pic de atenţie în timpul lecturării...
  • +9 (13 voturi)    
    uăi mă (Marţi, 2 septembrie 2014, 12:58)

    levierul [utilizator]

    ş zâşi astă? că o s vin cu ţâgări cu tijiveu uăi ?
  • +9 (15 voturi)    
    forte bine dar..... (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:01)

    translativus [utilizator]

    ....trbuie sa tina cont de "specificul locului" si sa inlocuiasca traseele electrice din cupru cu......nu stiu, cu ceva care nu se fura. Cum ? Nu exista ceva care sa nu se fure?
    Mda....inseamna ca avem o problema.
    • +4 (10 voturi)    
      Nu zau (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:44)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Chiar un director de la CFR spunea intr-un interviu ca 70% din furturi au loc pe segmentul Bucuresti - Constanta.
      • +6 (6 voturi)    
        ba zau..... (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:11)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        ....si daca nu stiai, si Bucuresti - Constanta tot in romania se afla,chiar daca sunt unii care doresc altceva,
  • +12 (12 voturi)    
    Guvernul Chinei ţine foarte mult la proiect (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:09)

    Kentt [utilizator]

    O fi chiar proiectul de suflet al Chinei!

    :)
  • +9 (9 voturi)    
    Intai trebuie schimbata conducerea CFR-ului (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:09)

    Matrafirefox [utilizator]

    si pusi niste oameni competenti in locul lichelelor numite politic.

    Ca degeaba e modernizata linia Bucuresti-Constanta, daca tot se strica contactele si iar trebuie insotit trenul de personal CFR care merge pe jos.
  • +17 (17 voturi)    
    Know-how (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:24)

    Trojan.H [utilizator]

    Habar n-au chinezii de autostrazi sau de linii de mare viteza. Ei si le-au construit tot cu occidentalii. Stam cu Germania la usa dar o tot ardem aiurea cu chinezii si cu rusii. Grupul Infractional Organizat vrea sprijinul Chinei si al Rusiei pentru a ramine la putere 500 de ani, li se rupe lor de dezvoltarea Romaniei. Oricum, cu astia la putere, Romania dispare de pe harta.
  • +11 (11 voturi)    
    iar (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:34)

    miluch [utilizator]

    Iar "analize" ?? Iar "proiecte" ?? O poveste fara sfarsit...
  • +11 (11 voturi)    
    numai proiecte inutile si costisitoare (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:43)

    H0mbre [utilizator]

    nu ne trebuie linie de mare viteza, ca e prea scumpa. Nici astea existente nu-s folosite.
    Reactoarele 3 si 4 de la cernavoda or fi bune, dar toata lumea are excedent de energie electrica (care a ajuns si foarte ieftina). Aruncam numai bani degeaba.
    Si nici alte proiecte mamut nu se justifica. Castigam economic 0.05% din PIB si platim 5% dobanzi pe an.

    Ponta asta vrea neaparat sa indatoreze Romania si nu gaseste motiv.
    • +6 (8 voturi)    
      Electricitate (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:29)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

      1) Incalzire electrica, desi poate nu-i asa eficienta (uz caznic, poate fi folosit pt incalzit apa in loc de pacura/gaz, de ex)
      2) Scapat de termocentrale poluante
      3) Hidro nu produc constant, depind de precipitatii pt a functiona, daca e seceta pot fi oprite (e drept ca si Cernavoda parca a fost oprit intr-o vara ca scazuze nivelul Dunarii). La fel si metodele alternative, eoliene, solare.
      La alea hidro, in SUA a aparut moda sa le darame, din ce-am vazut, pt a reface ecosistemul bla bla.
      4) E folosita la greu in anumite industrii (aluminiu). Daca nu ma insel astia de la noi si-au facut propria centrala pana la urma...
      5) Excedentul se poate exporta. As prefera sa le exportam la bulgari decat sa mai avem un incident la nici 100km de Bucuresti, tu ce zici?
      Nu stiu care-i situatia cu Rep Moldova, din ce-am citit industria ar fi in Transnistria, posibil si productia de electricitate sa fie tot acolo asa ca pt ei ar fi o gura de independenta, no?
  • +6 (6 voturi)    
    Precizez ca sunt unionist (Marţi, 2 septembrie 2014, 13:54)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Si intreb care este rostul de a face o cale ferata pana la Iasi, pentru a coborî dupa aceea la Chisinau?

    e chiar retardă ideea
  • +11 (11 voturi)    
    Ponta fugi cu ursul ca sperii copii !!! (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:01)

    andreesanu [utilizator]

    Care guvern ???,guvernul lui habar-nam !!!,pai asta nu-i guvern este o facatura,o adunatura de derbedei care nu stiu nici cite roate are brisca !!!,care proiect ???a cui proiect ???,pai voi voi hahalerelor confundati povestile voastre cu proiectele.Se vede de la o posta ca habar n-aveti ce-i ala proiect !!!.Ca sunteti niste trepadusi prin China cine confirma din partea chineza angajamente la nivel guvernamental cu Romania ???.
    Voi gugustiucilor ati promis acu 2 ani jumate un milion de locuri de munca si le-ati dat romanilor un cacat si un car de impozite si taxe,sictir guvern de papagali .
  • +6 (6 voturi)    
    Proiect (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:03)

    DaniAndi [utilizator]

    Singurul proiect major sino-roman au fost ceasurile alea vechi mecanice "romanest" cu mecanisme chinezesti. In rest...numai succese :D
  • +8 (8 voturi)    
    Povesti cu China de adormit copiii (Marţi, 2 septembrie 2014, 14:41)

    benicio [utilizator]

    Stirile astea cu marile investitii chineze trebuie citite asa... intr-o cheie umoristica. Adevarul e ca n-o sa faca nimic de anvergura. Pentru ca nu sunt in stare, in primul rand. Si pentru ca SUA, NATO etc. Si pentru ca nu-i intereseaza decat povestile frumoasa pana la alegeri. Linie de mare viteza Ias-Chisinau, pfoa.... De parca infrastructura rutiera din Romania e gata, e ultra functionala, merge brici si nu mai e nimic de facut, trebuie sa mergem peste Prut sa impartasim si acolo bogata experienta in domeniul feroviar.
  • +5 (5 voturi)    
    astia sunt chinezii/turcii... (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:09)

    qwerasdf [utilizator]

    http://stirileprotv.ro/stiri/social/comuna-care-sta-si-se-uita-la-1-milion-de-euro-asteptandu-i-pe-chinezi-ce-s-a-ales-de-liceul-tehnologic-abandonat-de-3-ani.html
  • +5 (5 voturi)    
    Viorel minte cum respira si cand e in China! (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:34)

    hotnewsfil [utilizator]

    Si aceasta este o gogorita electorala de-a mitomanului Viorel!
  • +8 (8 voturi)    
    Preturile cerute de chinezi sunt duble ! Si spaga (Marţi, 2 septembrie 2014, 15:49)

    ddutz [utilizator]

    Asa vrea Ponta sa ia spaga.
    CCCC compania chineza care vrea sa faca "soseaua de viteza Pitesti- Craiova" (la ce trebuie, cand nu avem autostrada Pitesti- Sibiu ?!!) nu vrea licitatie; asigura ea finantarea, dar la pret dublu fata de altii.
    CCCC este pe lista neagra a Bancii Mondiale pana la 12 ianuarie 2017 pentru drumuri si poduri (in 2009 un pod facut de ea s-a prabusit in provincia chineza Harbin; au murit oameni; oficialitatile chineze au dat vina pe o supraincarcare a podului cu camioane. Evident, podul era pentru carute si boi).
    Pe astia ii vrea Ponta; astia dau spaga.
    Asta este tara noastra !
    Suntem mandri ca suntem romani !
    Refuzam fonduri europene, ca sunt greu de furat si luam finantare chineza la pret dublu, dar luam si spaga. Nu noi; Ponta si ai lui. Va fi interesant sa-i vedem averea care trebuie sa o declare la orice noua functie. O sa vedem sute de milioane de euro de la "matusica"...
  • 0 (2 voturi)    
    Tara piere si baba se piaptana.... (Marţi, 2 septembrie 2014, 16:45)

    Cadillac [utilizator]

    Incetati cu 'gogosile' ........sint 'fumate' deja!

    Rominii sint mai isteti decit credeti voi....Mos Gerila e pentru copii.
  • +3 (3 voturi)    
    O alta idee dementa (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:38)

    RoFa [utilizator]

    a lui Victoras numai buna sa fure mintea aia putina a celor 70% dintre romanii care l-au votat. De ce nu se organizeaza o licitatie corecta pentru astfel de proiecte incat sa fie posibila si finantarea de la UE cu fonduri nerambursabile??? De ce alearga guvernul asta spre China si Rusia cu disperare? Ce anume ne-a adus bun in ultimii 60 ani colaborarea cu comunistii rusi si chinezi? Poate doar deschiderea spre o coruptie incontrolabila aducatoare de "profit" in buzunarele conducatorilor nostri. Desteptati-va romani, inainte sa va duceti la vot!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version