Cat de grav este incidentul de securitate de la Aeroportul Cluj si cine raspunde. Vezi o poveste despre incompetenta, coruptie, dosare DNA si Schengen

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 29 ianuarie 2015, 22:23 Economie | Companii

Pista de pe Aeroportul Cluj
Foto: AGERPRES
O ancheta de proportii, in care este implicat si SRI, se desfasoara zilele acestea pe Aeroportul International Avram Iancu Cluj. Consiliul Judetean Cluj, SRI si Politia de Frontiera au constatat brusc ca aeroportul nu este atat de sigur incat sa nu poata crea probleme aderarii Romaniei la spatiul Schengen. O persoana oarecare a reusit, zilele trecute, sa treaca nestingherit de toate filtrele de securitate de pe aeroport, ajungand pe pista si apoi intr-un avion care era pregatit pentru decolare catre Londra. Un astfel de incident de securitate este extrem de grav, mai ales ca s-a petrecut intr-o perioada in care nivelul de alerta terorista este ridicat in Europa, in tari precum Franta si Belgia. Vezi o poveste despre incompetenta, coruptie, dosare DNA si Schengen, cu un director de aeroport, presedinti de Consiliu Judetean, oameni de afaceri si un ministru al transporturilor.
  • Cu toate acestea, pana acum, nicio persoana responsabila de securitatea aeroportului nu a fost sanctionata in vreun fel.
Contactat de HotNews.ro, presedintele interimar al Consiliului Judetean Cluj, Vakar Istvan, recunoaste gravitatea acestui incident. "Avem o ancheta interna in cadrul aeroportului, am pornit o munca de analizare a cazului, in paralel cu SRI", a spus Vakar Istvan.

Intrebat daca nu se impune demiterea directorului general al aeroportului, David Ciceo, presedintele CJ Cluj sustine ca mai intai trebuie finalizata ancheta pentru a vedea clar care sunt persoanele responsabile.

Solicitarea unei demisii ar fi fost fireasca, chiar si pentru a transmite un mesaj pozitiv la nivelul UE, si anume ca autoritatile romane sunt dispuse sa sacrifice persoane puternic sustinute politic. Intrebat daca ar putea sa ceara demisia directorului pentru a veni cu acest mesaj, Istvan a afirmat ca o schimbare a managementului in acest moment, inainte de finalizarea anchetei, ar crea destabilizare la nivelul aeroportului. "Acum avem o bresa, trebuie sa rezolvam mai intai aceasta bresa", a precizat Istvan.

Acesta mai sustine ca pana acum autoritatile de la Bruxelles nu s-au exprimat in vreun fel fata de acest incident. Reamintim ca anul trecut ministrul de Externe, Titus Corlatean, dar si fostul presedinte Traian Basescu aveau speranta ca autoritatile de la Bruxelles vor lua o decizie privind aderarea Romaniei la spatiul Schengen cu granitele aeriene si maritime.

Este important de mentionat ca aeroportul international din Cluj, al doilea ca marime din tara, se afla in subordinea Consiliului Judetean din 1997 si este condus de 20 de ani de aceeasi persoana, David Ciceo.

In ciuda gravitatii situatiei, incidentul de pe aeroportul din Cluj a fost destul de slab mediatizat la nivel central. Ce s-a intamplat, de fapt? In dimineata zilei de 27 ianuarie, un barbat de 31 de ani, Claudiu Gabriel Constantin, s-a strecurat printre pasageri si filtrele de securitate pentru a ajunge la avionul care urma sa decoleze in cateva ore catre Londra. Sustine ca voia sa ajunga la iubita sa care locuieste in Anglia. Potrivit Monitorului de Cluj, tanarul respectiv a reusit sa patrunda, prin subsolul cladirii aeroportului, dupa ce a spart un geam, pana pe pista, unde a urcat intr-un avion garat, a intrat in cabina pilotilor si si-a facut fotografii cu telefonul mobil, pe care mai tarziu le-a postat pe o retea de socializare. Angajatii aeroportului l-au depistat doar pentru ca au observat blitz-urile camerei de la telefonul cu care facea poze. Fiind intuneric afara, luminitele din interiorul aeronavei Wizz Air au putut fi vazute usor. Barbatul s-a ales cu dosar penal.
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf
"Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion", a spus Ciceo, potrivit Monitorului de Cluj.
￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat  masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

Acum, autoritatile trebuie sa afle cum a fost posibil ca un om sa treaca atat de usor de toate filtrele de ordine. Cea mai mare problema este ca un asemenea eveniment arata cat de vulnerabil este sistemul de securitate intr-un aeroport romanesc. "Bine ca a fost doar o gluma", a spus presedintele interimar al CJ Cluj.

Aeroportul din Cluj a trecut prin mai multe scandaluri de-a lungul anilor. De altfel, fostul presedinte al Consiliului Judetean, Horea Uioreanu, a ajuns sa fie urmarit penal si chiar in arest preventiv si pentru fapte de coruptie care au legatura cu aeroportul din Cluj. Potrivit DNA, Uioreanu Horea Dorin ar fi  luat mita in repetate randuri de la omul de afaceri Ioan Bene, detinatorul societatii de constructii SC Napoca SA, acesta primind in schimb, intr-un mod ilegal, lucrari pe Aeroportul din Cluj. Intr-o prima etapa, firma lui Benea a executat pista de decolare de 3.500 m si suprafete de miscare aferente, la un pret de 32.436.982 euro, durata contractului fiind stabilita la 3 ani, respectiv pana la 5 septembrie 2014. Pe parcursul executarii contractului acesta a fost aditionat cu un numar de 24 acte aditionale care au crescut valoarea contractului pana la suma totala de peste 42.000.000 euro. A doua etapa in construirea platformei de parcare aeronave Apron 4, in lipsa oricaror forme legale si transparente de evaluare si acordare a unei astfel de lucrari finantate din bani publici. Si directorul general al aeroportului a figurat ca suspect in dosar.

Vezi aici ce spagi lua Uioreanu pentru lucrarile de pe Aeroportul Cluj
  • Ioan Rus a fost cand general, cand soldat, pentru aeroportul Cluj
De firma Napoca se mai pot lega numele actualului ministru al transporturilor, Ioan Rus, si multe scandaluri generate de contracte controversate. In urma cu mai multi ani, Ioan Rus a fost unul dintre administratorii firmei. In campania electorala din 2004, Emil Boc a afirmat ca firma Napoca Constructii a obtinut, in urma unor licitatii, mai multe lucrari finantate din bani publici, printre care si cele pentru Aeroportul international din Cluj.

In septembrie 2013, ziarul Cotidianul arata cum a fost castigat compania Napoca Security un contract banos pentru asigurarea serviciilor de paza si protectie pe aeroportul Cluj. Potrivit Cotidianul, "Napoca Security este o firma ombilical legata de conglomeratul de firme detinut de Ioan Ben", iar Ioan Bene, acum urmarit penal, este partener de afaceri cu copiii lui Rus. In octombrie 2013, Ioan Rus spunea, potrivit Transilvania Reporter, ca "in aceasta batalie pentru aeroport am fost cand general, cand soldat, dar de fiecare data am fost acolo si am pus umarul si ma bucur de aceasta realizare".


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

30280 vizualizari

  • -3 (19 voturi)    
    Oi fi eu mai slab la minte (Vineri, 30 ianuarie 2015, 0:05)

    ipolitic [utilizator]

    dar nu pricep mai nimic din acest articol.
    Un barbat s-a strecurat intr-un avion garat si a facut poze. A gasit dovezi in cabina pilotilor despre legatura dintre Rus si Bene? Nu vom intra in Schengen din cauza directorului Ciceo? Desi nu putem exclude aceasta ipoteza. Poti sa ai cel mai perfect sistem de securitate, nu poti intra in Schengen avand oameni in conducere cu nume asa de ciudat. Da, acum sunt convins, aceasta trebuie sa fie cauza ca nu am intrat.
    Macar de il chema Ciceomann sau Ciceoberg...
    • +11 (17 voturi)    
      slab la minte (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:37)

      marius [anonim] i-a raspuns lui ipolitic

      da, chiar esti slab la minte!
      • +1 (1 vot)    
        Felicitări (Vineri, 30 ianuarie 2015, 16:02)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Eu mă strofoc de vreo șaizeci de ani să-mi dau seama de acest lucru, iar tu ai pus diagnosticul din prima.
        Bun băiat.
    • -1 (1 vot)    
      Ai perfecta dreptate (Vineri, 30 ianuarie 2015, 16:25)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      mai ales la inceput....
  • -18 (18 voturi)    
    usurel (Vineri, 30 ianuarie 2015, 0:53)

    srpc [utilizator]

    la aeroport exista o firma de paza, plus angajatii SRI; in ce consta vina directorului aeroportului? cat despre semnele date Schengen. daca asa ii convingem, mai bine lipsa; nu suntem slugi cretine care-si taie o ureche ca sa-i arate stapanului cat de supuse sunt ele.
    • +17 (19 voturi)    
      nu suntem slugi, dar cretini suntem (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:21)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Obligatiile unui director de aeroport nu sunt numai de a veni la serviciu la 10 dimineata si de a pleca acasa la 12, de a-si incasa un salariu gras si de a fi corupt.
      Sa stii ca in fisa postului unui director se afla raspunderea pentru siguranta aeroportului. Nu in sensul ca trebuie sa stea el de paza sa nu intre un cretin pe pista fix de capul lui, ci de a verifica periodic procedurile de siguranta, de a asigura ca acestea sunt respectate, intr-un cuvand de a verifica ca sistemul de securitate asigurati de alti angajati este functional 24/24, 7/7. Si asta se face inclusiv prin simulari periodice de situatii in care acest sistem trebuie sa intre instantaneu in functiune.
      Fiindca vezi tu, la un aeroport cum e cel din Cluj, pe langa firme de paza, tot felul de sisteme electronice, exista (acolo la aeroport) inclusiv angajati SRI. Si nu acoperiti, ci pur si simplu ofiteri care oficial se ocupa de securitatea aeroportului.
      Ori, ce s-a intamplat cu baiatul ala, este absolut naucitor! Chiar nu realizezi stupizenia incredibila a situatiei!
      DEMITEREA IMEDIATA a directorului aeroportului era ABOLSUT NECESARA, data fiind situatia.
      Inchei prin a te intreba daca tu ai fost vreodata intr-un aeroport, gen Cluj sau Bucuresti, sa vezi prin cate trebuie sa treci ca sa te lase sa te imbarchezi in avion?
    • +5 (5 voturi)    
      Confunzi aeroportul cu aprozarul (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:29)

      mnicku [anonim] i-a raspuns lui srpc

      orice director care se respecta face in fiecare zi un tur al firmei, macar o data. Ma indoiesc ca cicerone asta face asa ceva . Si nu are importanta vechimea atita timp cit iti faci treaba ca si director dar ma cam indoiesc ca e el atit de capabil.
      De citiva ani buni se tot scrie presa de matrapazlicurile facute acolo si el tot in functie. O fi si asta vre-un "voinicel"

      NU-I PERMIS nicaieri in lume , sa ajungi in cabina unui avion , pe pista sau pe platforma de garare daca nu ai permisiunea de a ajunge acolo . Oricind cineva poate arunca un surub, o conserva sau o bomba pe pista si apoi sa vezi tragedii
  • +15 (17 voturi)    
    Demisia directorului aroportului si cercetare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 1:04)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Directorul trebuie sa demisioneze imediat. De asemenea, e necsar ca cei vinovati sa viziteze puscaria. Ne jucam cu vietile a sute de oameni si parca nu ne pasa.
    Demisia !!!
  • -3 (15 voturi)    
    Nu sunt scandalizat deloc (Vineri, 30 ianuarie 2015, 6:45)

    Gamma [anonim]

    Da , trebuie sa fie mai atenti cu paza , dar un aeroport are cativa km de gard , care e greu de pazit 24/24 in toate conditiile meteo . De demisionat ar trebui sa demisioneze angazatul pazei ce avea sectorul respectiv in consemn , apoi reziliat contractul cu firma in caz ca mai apare un incident asemanator .
    • +6 (6 voturi)    
      angajatul aeroportului care trebuia sa incuie (Vineri, 30 ianuarie 2015, 8:49)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

      trebuie sa lucreze in continuare caci altfel cum mai afla toata tara cand nu isi face firma de paza si/sau sri-ul treaba.
      Cat priveste lungimea perimetrului exista posturi de observatie si paznici dar acel individ a intrat din aeroport pe pista nu a venit de pe camp si a sarit gardul.
    • +9 (9 voturi)    
      NU e deloc greu de pazit (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:23)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

      Nu fiti naivi. Nu e absolut deloc greu de pazit cativa km de garduri! Acolo la aeroport exista zeci si zeci de angajati strict pentru securitate, exista sisteme de paza electronice performante, paza unui gard de cativa km e floare la ureche!
  • +15 (15 voturi)    
    atentie (Vineri, 30 ianuarie 2015, 7:05)

    dico [anonim]

    Cam in toata tara,in toate unitatiile cu foc continuu,dupa 89 de cind au proliferat firme de paza ale fostiilor politisti,securisti,poiltruci cu influente si relatii la sefii acestor unitati ,unde se asigura paza,se intimpla asemenea fapte,chiar mai variate.Asa se intimpla ca se introduc bauturi alcoolice,se fac chefuri,si alte urgii,punind in pericol securitatea si functionalitatea normala a unitatiilor,fie ca sint unitati industriale gen termocentrale,hidrocentrale,spitale,aeroporturi,combinate,etc.Ori de cite ori se intimpla accidente sau incendii,etc,organele de ancheta dau vina mai mereu pe morti,pe instalatii,si niciodata pe cei ce favorizeaza prin indisciplina aceste situatii!
    Ori aici e buba,ca fie normele nu sint bune,fie cei ce trebuie sa le aplice nu o fac,si astfel,se pericliteaza securitatea!Aici e problema cu Shenghen!
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:36)

      electron [utilizator] i-a raspuns lui dico

      Iar povesti cu sa se finalizeze ancheta bla, bla. Este o forma daca vrei sa ingropi ceva faci o comisie (in cazul asta de ancheta).
      Cand esti sef ai anumite responsabilitati. Daca Doamne fereste se trezeste un terorist la Cluj si merge la aeroport, si nu este oprit pentru ca un agent de paza avea siretul desfacut, si tocmai s-a aplecat sa se lege, tot seful e devina. Asta este ca la fotbal nu joaca echipa nu sunt dati afara 22 de jucatori ci antrenorul asa este peste tot seful raspunde pentru subalterni, de aia i-a mai multi bani decat agentul de paza, pentru ca in caz de ceva el raspunde, indiferent de cauzele reale.
      Numai la noi stai sa vedem ce si cum, daca este alt personaj sustinut politic la rand sau daca cel de acuma are spate destul cat sa nu plece ...
  • +6 (6 voturi)    
    Deci rezolvarea inseamna o demisie?!? (Vineri, 30 ianuarie 2015, 9:17)

    Pepi [utilizator]

    1. Cum adica "Solicitarea unei demisii ar fi fost fireasca, chiar si pentru a transmite un mesaj pozitiv la nivelul UE"? cine a scris opinia asta si cine a pus intrebarea chiar cred ca in UE sunt batuti in cap? Schimbarea unei persoane nu va rezolva niciodata o problema structurala!

    2. Ce legatura are constructia pistei cu sistremul de securitate care a fost implementat ulterior? in afara de faptul ca alaturarea lor va crea mai multa revolta din partea cititorilor?

    3. "Acum avem o bresa, trebuie sa rezolvam mai intai aceasta bresa" Asta e clar o declarie de carpeala si adormit copiii. Bresa de care vorbeste Istvan a existat si inainte, numai ca abia acum a fost descoperita. De fapt ce au acum autoritatile e pur si simplu o dovada ca aeroportul nu e sigur, si au la cunostinta ca exista cel putin o modalitate de ocolire a sistemului de securitate. Dar e posibil sa fie mai multe!

    4. "Avem o ancheta interna in cadrul aeroportului, am pornit o munca de analizare a cazului, in paralel cu SRI" Ce inseamna o ancheta interna? Apa de ploaie! Daca se doreste identificarea a cat mai multe problem si transmiterea unui semnal puternic la nivelul UE ancheta trebuie externalizata, eventual facut un audit pe securitate de catre European Aviation Safety Agency sau un contractor agreat de EASA.
  • +7 (7 voturi)    
    Stiulica stie (Vineri, 30 ianuarie 2015, 11:44)

    Stiulica [anonim]

    Multe nereguli sunt. De ce presa nu cerceteaza cum a fost prelungita platforma de alcoolistii de la Napoca Construct, de ce nu se uita presa la rosturile taiate in zig-zag la platforma veche pe partea de vest de muncitorii beti (lucrarea a fost receptionata ca si buna) De ce nu analizeaza presa de ce sa prelungit pista veche desi se stia ca este inutila prelungirea si nu a fost niciodata folosite acele bucati nici pe directia 08 nici pe 26, de ce nu verifica presa cum a luat nastere Transivania Handling Sertvices , de ce au fost concediati 5 angajati cu vechime 8-11 ani pentru ca au vrut sa faca sindicat, de ce a fost ascuns gradul ridicat de degradare al pistei si in fiecare an se inchidea aeroportul sa faca asa zise reparatii(zilnic adunam cantitati mari de ciment rupte din pista si scriam in procesul verbal fisuri denivelari ca sa nu sune grav), de ce Napoca Construc castiga aproape toate lucrarile pe aeroport....si multe alte de ce?
  • +4 (4 voturi)    
    tare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:01)

    adam [anonim]

    Ce bine ca securitatea aeroportului e pazita de cefele late, care sunt gata sa te rupa in bataie daca faci o poza in incinta aeroportului din Cluj dar nu se considera utila securizarea unor geamuri si a subsolului prin care un prost se poate plimba nestingherit.

    WAY to go!

    Si da, se impune demitarea conducerii aeroportului si amendarea celor care sunt responsabili de securizarea aeroportului si a celor care au semnat contractele de securizare.
  • +2 (2 voturi)    
    Securitate zero pe aeroportul din CLUJ !!! (Vineri, 30 ianuarie 2015, 12:52)

    andreesanu [anonim]

    Cind angajarile se fac pe bani sau relatii de familie ,disciplina ,regulamentele,procedurile sunt apa de ploaie chiar daca activitatea pe un aeroport trebuie sa fie militarizata ,securizata,monitorizata continu.
    Se v-a face o ancheta CU BATISTA PE TAMBAL care v-a dura pina ce uita toti de eveniment,dupa care se da un comunicat de valoarea unui pisat in vint !,v-a stropi la intimplare pe cel mai mic din cei vinovati.
  • 0 (0 voturi)    
    nu induceti in eroare (Vineri, 30 ianuarie 2015, 21:02)

    Diana [anonim]

    In primul rand articolul incepe cu o gresala. Omul nu a trecut prin toate filtrele de securitate, ca se ne intelegem. A intrat pe o usa care trebuia sa fie inchisa, dupa care a ajuns in subsol de unde deja nu mai era mare lucru de facut. Nu mai induceti lumea in eroare, chiar daca vreti sa dati senzatie stirii... oricum ce s-a intamplat e foarte grav ...
  • 0 (0 voturi)    
    incompetenta (Sâmbătă, 31 ianuarie 2015, 12:26)

    rebelu [anonim]

    La SRI toate , dar toate angajarile pt paza aeroportului s-au facut cu pile si relatii ,deci incompetenta.
    • 0 (0 voturi)    
      si ce treaba are sri-ul cu acest caz ? (Sâmbătă, 31 ianuarie 2015, 22:18)

      miska [anonim] i-a raspuns lui rebelu

      ce treaba are sri-ul cu acest caz ? daca trecea ala prin filtru de control, da era vina lor, dar asa ... aeroportul tata ..
  • 0 (0 voturi)    
    O ancheta scurta de 2 ore.... (Duminică, 1 februarie 2015, 14:26)

    Milka Man [utilizator]

    Cred ca ar fi suficienta o ancheta scurta, de doua ore... Un cetatean oarecare a dovedit ca aeroportul din Cluj nu este securizat 100%.Asa ca, in loc de anchete derulate pe ani de zi, ar trebui regandit sistemul de siguranta si imbunatatit in 5 zile. Nu e nevoie de mai mult, ca doar e aeroportul din Cluj, nu Casa Alba. Dar parca vad ca se va organiza o licitatie internationala pentru instalarea unui sistem de alarma pentru 4 geamuri, contenstatii, DNA, etc...Directorul ar trebui sa isi faca "mea culpa" si sa taie niste capete, dupa care sa inceapa sa isi faca treaba de director si sa fie fie sigur ca are oameni competenti in subordinea sa...Ar fi interesant de aflat ce partid "simpatizeaza" acest director.
  • 0 (0 voturi)    
    01 (Duminică, 1 februarie 2015, 20:08)

    crocodilu [anonim]

    Nu este o problema atat de mare cum vor uni sa para.Orice dispozitiv de securitate poate fi depasit ,nimic nu este perfect,trebuie doar o pregatire adecvata care se dobandeste dupa multi ani de munca si studiu interdisciplinar.Respectivul individ nu avea o pregatire adecvata pur si simplu a avut noroc.In schimb eu as putea sa zicem sa beau cafeaua dimineata in biroul lui
    iohannis dar ar trebui sa fiu motivat suficient de mult ca sa fac treaba asta.(nu financiar,banii nu ma intereseaza)
  • 0 (0 voturi)    
    Aeroport de c*cat (Duminică, 1 februarie 2015, 22:39)

    Eugen [anonim]

    Si cica astia au dat de vreo 20 de ori la tribunal Aeroportul International Transilvania din Tg.Mures,ca sa inchida portile ca na aeroportul ala care arata parca mergi inapoi in timp vreo 50 de ani din Cluj e mai benghos.Aeroportul din Cluj mai are un minus,ca nu se mai poate dezvolta,nu este loc pentru a marii aeroportul si este foarte aproape de oras.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version