Metrorex da un contract de pana la 440 milioane euro, fara sa anunte/ Ioan Rus: Nu stiu, nu ma intereseaza cui

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 10 martie 2015, 19:08 Economie | Companii

Ioan Rus, Ministrul Transporturilor
Foto: Agerpres
Metrorex a atribuit un contract estimat la 440 milioane euro pentru achizitia de trenuri, cel mai mare acord de acest tip pentru metroul bucurestean, dar nu a comunicat compania selectata, care ar urma sa fie anuntata in SEAP si Jurnalul Oficial al UE dupa solutionarea eventualelor contestatii, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma ca nu stie castigatorul si ca nici nu il intereseaza participantii la procedurile de achizitie organizate in minister, relateaza Mediafax.

"Nu ma intereseaza niciun fel de participant la nicio licitatie in minister. Ma intereseaza ca fiecare companie sa respecte legea, criteriile (...) In rest, cine castiga, e problema competitiei interne, eu nu stiu nici castigatorul, nici daca-s inalti, nici daca-s grasi, nici daca-s slabi", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa, intrebat cine este castigatorul acestui contract.

Metrorex anunta in decembrie ca amana pana cel tarziu in luna martie desemnarea castigatorului contractului de achizitie a maxim 51 de trenuri de metrou la magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, contract estimat la 440 milioane euro cu TVA pentru care concurau cinci companii, din cauza "complexitatii ofertelor".

Pentru acest contract, Metrorex a primit oferte din partea Alstom (Franta), CAF (Spania), CSR (China), Pesa (Polonia) si Astra Vagoane (Romania).

"In prima decada a lunii martie a fost finalizata etapa de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurii de licitatie deschisa, avand ca obiect atribuirea acordului - cadru pentru "Trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Drumul Taberei - Pantelimon" prin transmiterea comunicarilor prevazute de legislatia in domeniul achizitiilor publice catre fiecare dintre participantii la procedura, cu privire la rezultatul evaluarii ofertelor depuse. In prezent ne aflam in perioada prevazuta de legislatie pentru depunerea contestatiilor, respectiv 10 zile de la data comunicarii", se arata intr-un comunicat al Metrorex.

Compania sustine ca rezultatele finale, stabilirea castigatorilor si atribuirea contractelor de achizitie publica vor fi comunicate printr-un anunt de atribuire, publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, dupa expirarea termenelor de contestare sau solutionare la CNSC.

Luand in calcul valoarea estimata a contractului, acordul ar fi cel mai mare incheiat pana in prezent de Metrorex.

Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri de cale dubla, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii.













VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

5261 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Ucule tu esti nauc,mai "draga" ? sau.... (Marţi, 10 martie 2015, 19:01)

    Plagarus [utilizator]

    Aproape la fel de senil precum binefacatorul sau, rumanul Tziri Salatiera !
  • +7 (9 voturi)    
    ... oferiti ma bani si locuri de munca romanilor! (Marţi, 10 martie 2015, 19:31)

    kubbity [utilizator]

    Astra Vagoane (Romania)!
  • +9 (11 voturi)    
    Alo , domnu' ministru !!! (Marţi, 10 martie 2015, 19:34)

    polonyca [utilizator]

    Cum adica..."Nu ma intereseaza "..???!!!!! Pai ar tre sa te intereseze !!! Pt asta iei un salariu , ca sa gestionezi banii publici !!!!!!!!!! Bine zic oare ?????
  • +5 (7 voturi)    
    Rus (Marţi, 10 martie 2015, 19:36)

    nano2k [utilizator]

    Vorba rusului: "ia niznaiu, ia niznaiu".
  • +3 (5 voturi)    
    Ce nu-l intereseaza, unde se duc banii? (Marţi, 10 martie 2015, 20:08)

    bigbrother [utilizator]

    Din cate inteleg, acest contract este deja atribuit, nu este in faza de licitatie a.i dl ministru sa nu vrea sa influenteze rezultatul prin declaratii politice. Cu alte cuvinte, unde se duc banii aia? Au fost atribuiti pe bune sau iar luam metrouri fara suruburi si mai taiem din peroane?

    Domnul ministru nu e la prima gafa de fel, incearca el ceva da' nu-i iese. Eu stiam ca ardelenii sunt mai chibzuiti cand spun ceva, da' asta le tranteste de fuge trenul.
  • +3 (5 voturi)    
    ce replica de tembel! (Marţi, 10 martie 2015, 20:21)

    __alex__ [utilizator]

    Da-ti demisia, esti doar inca un incapabil din lunga serie de impostori girati de ponta.
    • +1 (1 vot)    
      replica de tembel, dar doar la prima vedere (Miercuri, 11 martie 2015, 9:58)

      alex [anonim] i-a raspuns lui __alex__

      nu e replica de tembel, omul zice extrem de clar "toata afacerea e o imensa porcarie, nu ma intereseaza, nu vreau sa fiu implicat".

      o declaratie care ar trebui sa sune foarte interesant pt DNA & Co
  • +3 (5 voturi)    
    Asta face 8,62 mil. euro (Marţi, 10 martie 2015, 20:33)

    MVSorin [utilizator]

    pentru un tren de metrou de 4 vagoane, sau peste 2 mil. euro pentru un vagon. Pare un pret supraevaluat de 4-5 ori.
  • +2 (4 voturi)    
    Despre oferte (Marţi, 10 martie 2015, 21:02)

    felis_tigris [utilizator]

    Să ne ferească Dumnezeu să câştige licitaţia CAF. CAF-urile pe care le avem deja produc numai belele: uşi ce rămân deschise şi trenul pleacă, arderea cablurilor/motoarelor, diverse piese, şuruburi, fie erau slăbite, fie lipsă din fabrică, piese sau componente desprinse din tren, ruperea barelor, ţiuitul de la ultimul vagon (încă se aud puternic la unele rame), nerecunoaşterea semnalelor, ceea ce împiedică demarajul...
  • +1 (3 voturi)    
    Alstom (Marţi, 10 martie 2015, 22:47)

    Gheorhe12 [anonim]

    castiga licitatia ca el a facut caietele. A aranjat lucrarea de mai bine de 2 ani in urma.
  • 0 (0 voturi)    
    funny! (Marţi, 10 martie 2015, 23:43)

    kubbity [utilizator]

    ... mă nu știu care ești, dar să îți fie rușine de tine ca om. :)

    ca să ma explic:
    când am scris comentariu ăsta, erau 9 comentarii la acest articol. cineva, dar de sus pâna jos, a dat câte un "-" ptr. fiecare comentariu și am o bănuială că atunci când comentează el ceva, își acordă și votul lui. :)
  • +1 (1 vot)    
    Bai surub, (Marţi, 10 martie 2015, 23:46)

    Leon [anonim]

    Nu te-o interesa pe tine, dar ii intereseaza pe romanii care platesc contractul asta. Asa ca, te intereseaza, nu te intereseaza, trebuie sa faci publice informatii de interes public.
  • +2 (2 voturi)    
    Biata spaga, (Miercuri, 11 martie 2015, 0:26)

    rutger [utilizator]

    a zburat in alta parte si nenea rus a ramas cu buzele umflate, d'aia nu-l intereseaza ! Apai, in general, pe asta , ca si pe ceilalti ministri din cel mai cinstit ( la sprit!) guvern, nu prea il intereseaza ceva in legatura cu boborul !
  • +2 (2 voturi)    
    Cum "prietene"... (Miercuri, 11 martie 2015, 1:52)

    MyGame [utilizator]

    Cum "prietene" nu te intereseaza, daca e una sau alta, daca e din Romania sau nu...? Daca contractul era in Germania sau Franta si compania de stat, ii interesa. Mai mult alegeau fara sa clipeasca compania din tara lor. Pai daca platesti 500 milioane euro si se duc toti la francezi ( exemplu ) sau daca platesti 520 milioane la o firma din Romania si 100 se intorc tot la tine statul prin taxe si impozite, alta suta tot din taxe si impozite dar platite de furnizorii romani ai Vagoane Arad, tu statul te gandesti ca e mai convenabil prima sau nu te intereseaza? Ca alta suta de milioane ramane in Romania, la Astra Vagoane pentru mentenanta urmatorii 10 ani, iar nu te intereseaza? Daca faci pe desteptul si spui ca suntem in Europa si banii vor ramane in Europa, afla draga domnule ministru ca Europa nu da doi bani pe principiile enuntate de dansii dar nerespectate niciodata. Daca nu castiga firma din Romania, atunci demisia!
    • +1 (1 vot)    
      Ti-am dat un + (Miercuri, 11 martie 2015, 8:02)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui MyGame

      Pentru ca teoretic ai dreptate. Insa daca Astra livreaza ciurucuri, si in timp trebuie sa le schimbi piesele sau mai rau trebuie sa faci o noua licitatie pentru ca s-au dovedit proaste, pierderile statului vor fi si mai mari.
      Cum se spune, sintem atit de saraci ca nu ne putem permite lucruri ieftine, Vedem peste tot lucruri si lucrari de proasta calitate. Sigur, daca vom vedea vagoane chinezesti, va fi clar ca am dat-o din nou in bara.
      Problema e ca oamenii aia care decid sa aiba si o responsabilitate.
  • +1 (1 vot)    
    clarificare (Miercuri, 11 martie 2015, 8:02)

    ioan rus [anonim]

    Vad ca trebuie sa va explic:
    Nu ma interesează cine a castigat. Comisioanele au ajuns cu bine la cine trebuie așa ca pt mine este irelevant cine le-a dat, înțelegeți odată pt totdeauna!
    Obositori mai sunteți. Bine spunea Sova ca vouă nu trebuie sa va răspundă nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    indiferenta, sau... (Miercuri, 11 martie 2015, 16:14)

    viorica [anonim]

    Oare de la ce mi-e atit de greata ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri