Campionatul European de Fotbal din 2008, ce se va desfasura in Austria si Elvetia, va aduce castiguri de 1,4 miliarde de euro economiei europene, potrivit unui studiu MasterCard, unul din sponsorii evenimentului. Fiecare meci jucat la Euro 2008 poate valora, in medie, 42 milioane de euro, potrivit lui Simon Chadwick, director al Birkbeck Sport Business Centre.

Cele mai rentabile meciuri pot genera, insa, castiguri de pana la 49 - 56 milioane de euro.

Castigul va fi impartit de economiile nationale ale celor doua tari care disputa partida respectiva, de gazdele campionatului, Austria si Elvetia, si va avea un efect de „halo” asupra economiei europene.

Potrivit studiului MasterCard, meciurile care pot aduce unele din cele mai mari profituri ar putea fi cele din grupa C, din care face parte si Romania.

In cazul in care vor avea loc pe parcursul competitiei, Germania vs Italia, Germania vs Franta si Germania vs Olanda vor avea cel mai mare impact economic, preconizeaza Simon Chadwick.

Calificarea Rusiei in detrimentul Angliei creeaza o situatie interesanta in cadrul Euro 2008, potrivit lui Chadwick.

In ultimii zece ani, cea mai mare natiune de pe continent s-a calificat doar o data la o competitie in Europa – Euro 2004 din Portugalia. De aceea, Simon Chadwick spune ca este greu de previzionat impactul economic pe care il va avea participarea acestei tari la competitie.

Acesta considera ca Euro 2008 este o competitie care are loc prea devreme pentru a avea un impact real asupra cresterii economice a Rusiei si considera ca Euro 2012, care va fi in Polonia si Ucraina, mult mai aproape de Rusia, va „trezi” economia ruseasca.