De ce au aparut probleme cu taxiurile la Aeroportul Otopeni? Noul regulament afecteaza taxiurile cu GPL: Masinile cu volumul portbagajului mai mic de 500 de litri nu au acces in Aeroport

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2016, 15:07 Economie | Companii

Taxiuri in Bucuresti
Foto: Agerpres
Incepand de la 1 aprilie a intrat in vigoare un nou regulament de acces al taxiurilor in Aeroportul Henri Coanda din Otopeni, una dintre reglementari fiind aceea ca taxiurile cu portbagaj mai mic de 500 de litri nu au acces. Soferii de taxi acuza ca regelementarea afecteaza marea majoritatea a taxiurilor din Capitala care functioneaza pe GPL, cu rezervorul montat in portabagj. Pe de alta parte, regulamentul Aeroportului a fost anuntat inca din vara lui 2015, iar reglementarea privind volumul portbagajului este stipulata in Legea taximetriei inca din 2010.

Din 1 aprilie, la Aeroportul Henri Coanda au acces doar autoturismele taxi care respecta toate normele legale si ai caror soferi au obtinut din partea institutiilor abilitate ale statului toate autorizatiile necesare pentru desfasurarea in legalitate a activitatii in regim de taxi la aeroport, relateaza Aeronews.ro.

Practic, a intrat in vigoare un nou regulament de acces pe care Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti l-a anuntat din luna iunie 2015 si care a tot fost amanat. Termenul de 1 aprilie 2016 a fost stabilit la solicitarea companiilor de taximetrie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a informat, inca din luna iunie 2015, societatile care detin terminalele pentru comenzi taxi in Aeroportul Henri Coanda, cu privire la aplicarea acestor masuri referitoare la desfasurarea legala a activitatii de taximetrie la aeroport, relateaza sursa amintita.

"Activitatea de taxi la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti se desfasoara strict in conformitate cu prevederile Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cerintele autoritatilor statului in domeniu, transpuse in "Regulamentul CNAB/AIHCB privind transportul de persoane in regim de taxi", potrivit unei comuncari CNAB.

In acest sens, este interzis accesul la aeroport al autovehiculelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri, al soferilor de taxi care au cazier judiciar si este obligatorie obtinerea unor avize ale institutiilor statului (Politia Transporturi Aeriene, Politia de Frontiera), transmite CNAB.

In acest moment, aproximativ 500 de taximetristi au indeplinit deja toate conditiile pentru a-si desfasura activitatea la Aeroportul Henri Coanda si pot prelua pasageri fara nicio restrictie, potrivit Aeronews.ro

Dincolo de Noul regulament al Aeroportului, restrictia privind volumul portbagajului este stipulata in Legea Taximetriei inca din 2010, potrivit formei actualizate disponibile pe portalul oficial legislatie.just.ro al Ministerului Justitiei

Astfel, printr-o modificare facuta in 2010 la Legea 38/2003 (Legea Taximetriei) a fost introdus alineatul 4 la articolul 24^1 care spune ca "In locul de asteptare au acces numai taxiurile care detin autorizatii taxi emise de autoritatile de autorizare din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov si au volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor de cel putin 500 de litri."

Restrictia privind volumul portbagajului ar afecta marea majoritate a taxiurilor din Bucuresti care functioneaza pe baza de GPL. Potrivit informatiilor vehiculate de patronii companiilor de taximetrie, circa 80% dintre taxiurile din Bucuresti functioneaza pe GPL, iar majoritatea lor au rezervorul montat in portabagj, astfel incat volumul este diminuat.

Pe de alta parte, unii soferi de taxi au optat pentru montarea rezervorului GPL in locul rotii de rezerva astfel incat capacitatea portbagajului sa nu fie diminuata.


Citeste mai multe despre   









10859 vizualizari
  • +9 (15 voturi)    
    da, sigur (Joi, 7 aprilie 2016, 15:23)

    Bittick [utilizator]

    Pai daca eram si noi o tara civilizata, aveam si noi terminal de metrou, tren si autobuze la aeroport... Asa depinzi 100% de taxiuri. A fost foarte misto cand am aterizat fix pe 01 aprilie la ora 23:00 si dupa vreo 15 minute de butonat fara succes la automatele de taxiuri a trebuit sa aleg una din variantele cu 3,49 lei/km ca altfel ramaneam p'acolo... Si uite asa m-a costat taxiul spre casa 77 lei in loc de 35... Acu' tre' sa recunosc, am mers cu ditamai mertzanu'...
    • +1 (11 voturi)    
      afla ca sunt si altii in aceiasi situatie, si nu (Joi, 7 aprilie 2016, 16:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      se plang: spre exemplu aeroportul international Dulles din Washinton D.C. este la vreo 40 km de centrul orasului, si nici pomeneala de tren sau metrou pana acolo; se circula sau cu taxiul, sau cu autobuzul (bus) sau cu maxi taxi (super-shutle). Se da lumea jos din avion si, in funcite de ce finante dispune, alege una din cele 3 posibilitati.
      • -8 (10 voturi)    
        Hai sa mori tu... (Joi, 7 aprilie 2016, 22:55)

        HalikiBuliki1 [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Nu castigi nici jumatate din salariul din D.C. si apoi vorbim de confort, educatie...etc
        • +3 (5 voturi)    
          nu toti au salarii mari acolo (Vineri, 8 aprilie 2016, 9:58)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui HalikiBuliki1

          sunt si salarii de 1000 USD pe luna. Multi cred ca America este miracolul imbogatirii rapide....dar nu e chiar asa: unii o pot duce bine, dar altii pot sa fie mai saraci decat in tarile de origine. Depinde de ce stii sa faci, si ce oameni cunosti. Sa o crezi tu ca toti o duc bine in SUA.
          Iar legat de transport, taxiul din Dulles pana in centru m-a costat 45 USD, iar un maxi taxi 21 USD. Biletul la autobuz era vreo 7-8 USD, dar aveau program fix de plecare, si nu am fost dispus sa astept.
      • +7 (7 voturi)    
        exista autobuz catre Bucuresti (Vineri, 8 aprilie 2016, 9:14)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        este foarte ieftin si foarte incapator

        si din Bucuresti iti chemi apoi orice taxi sau uber vrei
        • 0 (0 voturi)    
          Nu! (Vineri, 8 aprilie 2016, 22:57)

          Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Autobuze nu exista dupa miezul noptii, cind ajung foarte multe curse din Europa.
    • +2 (8 voturi)    
      civilizatule (Joi, 7 aprilie 2016, 17:14)

      TrueBlue [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Pai in tarile "civilizate" cat costa taxiul?
      • +7 (9 voturi)    
        costa (Joi, 7 aprilie 2016, 17:54)

        Bittick [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

        pe masura salariilor de acolo. Acu' daca suntem saraci trebuie sa fim si prosti?... Asa bine mergea sistemul la Otopeni dupa ce au introdus automatele de comanda taxi; nu dura 2 minute si erai in masina cu bagaj cu tot, fara "sefu`vreti taxi" sau negocieri de pret etc etc. Acum astepti la greu si mai dai si bani in plus...
    • +4 (4 voturi)    
      sfat (Joi, 7 aprilie 2016, 20:01)

      geag [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      poti sa te duci in terminalul "plecari"(exista un pasaj de legatura) si sa iei un taxi care vine din oras
      • 0 (0 voturi)    
        pai eu am inteles ca ,,este interzis (Vineri, 8 aprilie 2016, 10:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui geag

        accesul pe aeroport al taxiurilor cu capacitatea portbagajului mai mica de 500l'', Deci, nu ai voie nici la Plecari, nici la Sosiri pt ca nu te lasa sa intri.
    • +1 (1 vot)    
      tu de pe ce planeta ai aterizat? (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:54)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Se poate merge foarte lejer cu autobuzul. Circula regula si este destul de confortabil
    • 0 (0 voturi)    
      ce mertzan? (Vineri, 8 aprilie 2016, 17:39)

      claude_chi [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Presupun ca nu cu ultimul model de Mercedes C Classe.
      Amarata aia de masina are portbagaj doar de 475 litri, fara butelie de gaz, deci nu are voie sa fie taxi la aeroport!

      Iti dai seama daca ii mai pune si butelie pe gaz? :)
  • +8 (10 voturi)    
    Cică (Joi, 7 aprilie 2016, 15:27)

    nick24 [utilizator]

    Iar va avea Flytaxi monopol cu 3.5 lei /km
    Cei cu 1,39 lei/km li se interzice să aibă acces la aeroport.
    Trenurile s-au rărit f mult, iar autobuzele 783 și 780 sunt f aglomerate și vin rar.
    • 0 (2 voturi)    
      sunt si Grant Taxi (Vineri, 8 aprilie 2016, 10:02)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      cost tot 3.5 RON/km, dar au Mercedesuri Eklasse (cu portbagaj de vreo 600 litri).
      Eu as chema un Grant Taxi in dauna lui Fly (desi si Mercedesurile de pe Grant sunt vechi de cel putin 7-8 ani).
  • +4 (8 voturi)    
    Nu stiu daca este OK sau nu aceasta decizie (Joi, 7 aprilie 2016, 15:37)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Insa tin minte ca am venit odata cu doua genti mari in aeroport si una dintre genti a trebuit sa fie pusa in fata langa sofer deoarece nu avea loc in spate din cauza buteliei de gaz.
    Poate cei cu GPL ar trebui sa aiba portbagaj pe acoperis in loc sa le fie interzis sa intre in aeroport.
    • +3 (9 voturi)    
      evident ca nu este ok (Joi, 7 aprilie 2016, 16:22)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      singura reglementare de bun simt ar fi fost cea care sa permita clientului sa stie daca masina are sau nu portbagaj suficient de mare pt nevoile sale, ATAT
  • -1 (19 voturi)    
    CE puii mei??!! (Joi, 7 aprilie 2016, 15:43)

    Codruta N [utilizator]

    Reglementari peste reglementari - CE ii rupe grija pe cei de la aeroport de volumul portbagajului taxiului cu care circul??

    De cate ori vin cu avionul, bagajele mele in totalitate au CEL MULT 80 l - DE CE trebuie MUSAI sa iau un taxi cu portbagaj de 500 l??!!

    Astia nu mai stiu cum sa omoare concurentza! Da' daca sunt ASA morti de grija mea, nu or sa vrea azi-maine sa vina si la mine in dormitor, sa vada daca lungimea paturii imi ajunge sa-mi invelesc picioarele? >:
    • +4 (12 voturi)    
      trebuia facut ceva... (Joi, 7 aprilie 2016, 16:38)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      O familie de 4 nu prea reuseste sa-si bage toate bagajele in portbagaj care-i pe jumatate ocupat de butelie. Cand comandam taxi acasa specificam ca vreau fara butelie in portbagaj... si-mi trimiteau o cazatura de logan diesel care se dezmembra.
      Dar la aeroport nu puteam sa specific asta in aplicatia lor de chemat taxi-uri.
      Nu stiu daca e cea mai buna solutie.. dar era cazul sa faca ceva.
      • +6 (12 voturi)    
        :) (Joi, 7 aprilie 2016, 17:03)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        pai nu era mai simplu sa schimbe aplicatia sa te lase sa specifici cum vrei sa fie taxiul? cu bagaje, cu animale, etc
      • +6 (6 voturi)    
        Oriunde (Joi, 7 aprilie 2016, 18:56)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        In lumea normala cand suni la taxi te intreaba cate persoane si cate bagaje , cat de mari pt a trimite o masina corrspunzatoare. Coruptia din Bucuresti este f mare , de acolo se hranesc multi politicieni/rude etc
      • -1 (7 voturi)    
        mananci (Vineri, 8 aprilie 2016, 7:01)

        sun [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        cine te oprea sa comanzi flytaxi sau variantele de lux de la celelalte firme? da tu vroiai moca 4 persoane (2% din zburatori)
    • +3 (11 voturi)    
      este de bun simt reglementarea (Joi, 7 aprilie 2016, 16:54)

      tba [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      o familie de doua persoane, cu doua bagaje de cala si doua trollere de cabina n-are ce face daca va chema un taxi care are butoi de gpl in portbagajul autoturismului
      • +1 (5 voturi)    
        nici un bun simt, e prostie pura (Vineri, 8 aprilie 2016, 11:00)

        Erwin [utilizator] i-a raspuns lui tba

        E o prostie reglementarea. Au transformat o aparenta problema minora (lipsa spatiu bagaje pentru unii pasageri) intr-o problema majora: lipsa mijloace de transport in aeroport.
        Si problema era aparenta: erau deja firme de taxi la care se putea comanda varianta premium (la 3.49/km) si era spatiu suficient.
        • +1 (1 vot)    
          Problema de fapt (Vineri, 8 aprilie 2016, 15:25)

          mimo [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

          Marimea portbagajului e problema pentru anumite destinatii care accepta un numar mai mare de bagaje (transatlanticele de exemplu).

          Dar cea mai mare problema la Otopeni e lipsa transportului in comun, mai ales dupa miezul noptii, cind ajung in Ro o multime de curse de seara. Nu cunosc nici un aeroport serions fara access la tren sau macar autobuz cu legatura in centru. Cinicul din mine observa ca cineva acolo sus are ceva de cistigat din asta, poate actiuni in firme de taxi sau asa ceva.

          Pina nu se implementeaza transportul in comun in Otopeni - tigania asta va continua.

          Marimea portbagajului ar trebui aplicata pentru TOATE taxiurile - ce rost are sa iei un taxi care nu are loc in portbagaj?!!! GPL sau nu!
          • 0 (0 voturi)    
            orar (Miercuri, 13 aprilie 2016, 1:18)

            sema [utilizator] i-a raspuns lui mimo

            783 merge toata noaptea : http://www.ratb.ro/pdf_statii/783/783_50.pdf
  • +9 (9 voturi)    
    uite asa... (Joi, 7 aprilie 2016, 16:16)

    Gicu2 [utilizator]

    ...ne am intors la anii 2000 cand jigodiile cu "mistar, nid a texi?" faceau legea iar un drum de la aeroport in oras costa 50 eur
    este incredibil cum Romania reuseste sa strice rapid orice progres facut in ani.

    hint: decat sa mergeti cu escrocii aia cu 3,50 lei/km, cel mai simplu e sa va duceti per pedes pana la plecari si de acolo sa faceti comanda pe aplicatie.
  • +1 (7 voturi)    
    De curiozitate (Joi, 7 aprilie 2016, 16:24)

    antrax [utilizator]

    Exista o statistica acolo cam ce masini se folosesc in Bucuresi & Ilfov pe post de taxi? Asa ochiometric as zice ca Dacia Logan este prezenta peste 50%, daca nu spre 75% din masini?
    Are Loganul volum de 500L in portbagaj? Pai cica nu are saracul! Ajungem sa fie la aeroport doar Dacia MCV si alea de la FlyTaxi si alte masinute gen dubite?

    Si da, in Logan cu rezervor GPL e cam greu sa intre 3 adulti cu 3 geamantane, insa asta ar trebui sa fie optiune cand chemi taxi din panourile de comanda!
    • +5 (5 voturi)    
      are (Joi, 7 aprilie 2016, 17:13)

      TrueBlue [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      Are 510 litri
    • +5 (5 voturi)    
      Loganul are (Joi, 7 aprilie 2016, 17:13)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      510 litri
    • +1 (1 vot)    
      are 510l, la fel ca si Clio Symbol, (Vineri, 8 aprilie 2016, 10:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      mai mult decat la Mercedes Cklasse, BMW seria 3, Opel Astra, Toyota Corolla.
      Dar, daca isi puna rezervor de GPL, ramane cu max 350l in portbagaj.
  • +4 (10 voturi)    
    simplu: (Joi, 7 aprilie 2016, 16:33)

    dan.c [utilizator]

    Atunci cand un lucru merge bine trebuie sa vina mafiotii sa il strice.
  • -1 (9 voturi)    
    Volum portbagaj (Joi, 7 aprilie 2016, 16:39)

    mtaran79 [utilizator]

    90% din autoturismele de pe piata au porbagaj mai mic de 500 de litrii, fara butelie de gaz. Mai are putin aeroportul si spunesi ce marca de masina trebuie sa fie taxiul.
    • +6 (6 voturi)    
      90% (Vineri, 8 aprilie 2016, 5:59)

      trient [utilizator] i-a raspuns lui mtaran79

      din romani vorbesc fara sa verifice. Cauta si matale inainte sa vorbesti "volum portbagaj logan" pe google si vezi cum vine cu "litrii".
  • 0 (4 voturi)    
    pe plafon merge? (Joi, 7 aprilie 2016, 17:12)

    TrueBlue [utilizator]

    Solutie: portbagaj pe plafon.
  • +1 (7 voturi)    
    celor cu butelia de gpl in portbagaj (Joi, 7 aprilie 2016, 20:05)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    ar trebui sa li se interzica sa faca taxi.
    am avut nevoie de un taxi, dar nu avea loc pt. bagaje din cauza buteliei.
    • -2 (6 voturi)    
      ce te opreste sa iei un taxi mai mare? (Vineri, 8 aprilie 2016, 11:08)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      ai optiunea sa iei un taxi mare daca ai dubii ca nu iti incape bagajul intr-un logan.
  • +5 (5 voturi)    
    ma intreb si eu (Vineri, 8 aprilie 2016, 6:50)

    claude_chi [utilizator]

    1. Cati litri avea portbagajul taximetristului care a ucis-o pe studenta japoneza?

    2. Ce capacitate are portbagajul celor care vor reaparea (e firesc si previzibil) din nou in aeroport ca sa ofere "mistar, nid a taxi"?

    3. De ce daca exista un sistem modern care functiona si care a fost cerut pentru a elimina mafia taxiurilor din aeroport trebuie acum sa omoram, iar, concurenta libera?

    4. Care e proportia pasagerilor cu bagaje ce nu incap in portbagajul cu GPL raportat la numarul total de pasageri?

    5. Mi se pare mie sau comentariile unor useri care comenteaza cat de greu le-a fost cu bagajele in masina nu par a fi scrise de tipul de familist ce se chinuie cu copiii si bagajele prin aeroport? Il si vad pe acest familist chinuit cum abia astepta acest articol pe hotnews sa scrie cat de indignat a fost el toti anii astia!

    6. Legea in aceasta forma e in vigoare din 2010. Se aplica abia in 2016? Nu cumva de cand functioneaza automatele in aeroport s-a stabilit ca locul din fata peronului este loc de imbarcare in taxi, ci nu de asteptare? Ce s-a schimbat?

    7. Daca un taxi cu 1.39 lei nu mai poate sa se intoarca plin din aeroport, nu cumva devine absolut nefiresc sa mai accepte curse spre aeroport? Si daca da, cine beneficiaza?

    8. De ce e scris articolul la aceasta maniera? De ce pare campanie de PR a baietilor "destepti" conectati la "problema"? De ce singura propozitie de bun simt, care enunta noul statut al 80% din taximetristii din Bucuresti e combatuta fraza urmatoare de prostia ca unii si-au pus rezervorul GPL in locul rotii de rezerva si pot fi autorizati? Really??

    9.Vor avea acces la peron taximetrele care au asteptat in localiattea Otopeni, ci nu in iocul de asteptare amenajat? Sau se ridica bariera doar la ecusonul de 500 de liltri? Daca da, nu e un pic de discriminare?
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate, (Vineri, 8 aprilie 2016, 10:12)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui claude_chi

      mie si sotiei ne-a ajuns mereu un taxi, cand am fost la aeroport. Daca sunt familii mari, pot sa ia 2 taxiuri cu 1,39 ron/km. Tot iesi mai ieftin decat daca iei un Fly cu 3,5 ron/km
  • +7 (7 voturi)    
    am infrant din nou ne-am `revenit la normal` (Vineri, 8 aprilie 2016, 10:08)

    aanonim [utilizator]

    Acum cativa ani, ma intorc ca tot omu`dintr-o calatorie ... cu avionul...pe Otopeni.
    Eu pregatit sufleteste sa ma tocmesc cat face o cursa taxi pana in oras cu un apache, comanche, cherokee, sioux, daia de pe la noi si cand colo ce sa vezi :
    touch screen-uri pentru comanda taxi in Romania.
    Zic:koae am gresit tara sau astia fac un film aici pentru Lucas, Spielberg ceva..si aveau nevoie de niste tehnologie si au pus astea de decor.
    Dau in ele si...minune mare: chiar functionau.
    Io zic opaaa!....ia uite cata civilizatie pe capul nostru...ce-or fi patit astia ?..dupa atatia ani de hotie si tiganie (sau e totuna ?), careva a renuntat la spaga si s-au instalat touch screen-urile pentru comanda taxi in aeroport Otopeni....au cazut in cap si au uitat sa ceara parandaratul...au baut apa dupa caine...ceva `anormal` s-a intamplat in orice caz.
    Pacat ca nu am pastrat bonurile de comanda de pe vremea aia si nu am filmat turistii straini care comandau taxiuri. Timpul de sosire pentru taxi pe bon era in jur de 3-5 minute, se golea aeroportul de pasagerii sositi in 20-30min, in conditiile in care afara nu astepta nici un taxi, toate veneau la comanda. Nimeni nu se plangea ca nu are loc in porbagaj si oricum asta cu cat loc ai in taxi e irelevant la 1,39 (puteam sa comand un taxi doar pentru mine si unu doar pentru geanta, doar asa ca o aroganta...)
    Anul trecut,iar intoarcere...avion..Otopeni...si ..deja se schimbase calimera.Touch-urile erau acum pe firme, timp de asteptare pe bon 10 min si ceva, iar la iesire apasii se intorsesera si asteptau gusterii sa pice la ei la un tarif de 3.5lei/km in sus, sa le dea prima tzeapa la intrarea in Ro.
    Atat putem : in 26 de ani de mizerie, 2 ani si ceva de civilizatie( in 2013 s-a implementat sistemul cu touch-uri)..si asta doar intr-o chestie destul de marunta fata de restul nenorocirilor


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version