MedLife raporteaza incheierea primului trimestru al anului 2016 pe o directie ascendenta si anunta o cifra de afaceri cumulata in valoare de 27,6 milioane euro aferenta acestei perioade. Compania estimeaza ca va incheia 2016 cu o cifra de afaceri cumulata la nivel de grup in valoare de 117 milioane euro, crestere organica, iar in functie de concretizarea tranzactiilor aflate in derulare, exista premize importante ca MedLife sa ajunga la o cifra de afaceri cumulata de 130 pana la 150 milioane euro pana la finalul anului acesta.

Mihai MarcuFoto: Hotnews

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele obtinute in primul trimestru sunt in linie cu obiectivele de business anuntate, ritmul de crestere fiind in continuare peste cel a pietei de profil.

"2016 a inceput foarte promitator. Am demarat un nou program de investitii ca urmare a contractarii creditului in valoare de 56 milioane de euro, si am anuntat alte doua tranzactii noi. In continuare, suntem in discutii avansate cu 3-4 operatori mari si daca vom finaliza respectivele tranzactii credem ca vom atinge un nou record istoric, respectiv o cifra de afaceri cumulata la nivel de grup intre 130 si 150 milioane euro", a spus Mihai Marcu, Presedinte CA MedLife.

Aditional tranzactiilor aflate in curs, MedLife continua sa isi consolideze pozitia de lider la nivel national si prin proiecte de tip green field. Astfel, pentru a doua jumatate a anului compania si-a propus sa deschida 2 clinici noi in Brasov si Ploiesti, urmand sa ajunga la o retea de 35 de unitati medicale de mari dimensiuni in Bucuresti si in tara.

"Deschiderea celor doua clinici noi vine ca rezultat al cererilor pe care le avem din partea clientilor multinationali. Piata pachetelor de preventie a crescut foarte mult la nivel local, astfel incat unitatile existente nu mai fac fata la cererile clientilor. De altfel, in primul trimestru, numarul arondatilor la serviciile noastre de preventie si profilaxie medicala a crescut cu 17.000 astfel incat intreg portofoliu de arondanti MedLife la nivel national a ajuns la 450.000 de clienti corporate, un nou record pe piata de profil. In perspectiva, credem ca noua calificare a consultantilor fiscali privind imposibilitatea deductibilitatii asigurarilor facultative de sanatate va duce probabil la o crestere si mai accelerata a serviciilor de preventie medicala" a mai spus Mihai Marcu.

Pe langa investitiile in clinci, MedLife doreste sa investeasa in extinderea Life Memorial Hospital, cel mai mare spital al grupului. In acest sens compania, va inaugura in a doua jumatate a anului un departament de radioterapie, ca urmare a achizitionarii a doua acceleratoare de ultima generatie, precum si o noua sectie cu cca 40 de paturi. Ca urmare a noilor investitii, Life Memorial Hospital va deveni primul spital pavilionar din sectorul medical privat, cu o suprafata construita de peste 20.000 mp, in urmatorii trei ani, la care se adauga 10.000 mp de spatii exterioare pentru parcari si un parc special amenajat pentru clientii spitalului.

"Intentia de a intra pe o noua nisa medicala, radioterapie oncologica, reprezinta un pas firesc in dezvoltarea noastra pe segmentul spitalicesc. In ultimii ani complexitatea cazuriilor medicale gestionate in spitalele noastre a crescut foarte mult, iar partea de chirurgie oncologica a inceput sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in numarul interventiilor chirurgicale pe care le derulam. Pe langa chimioterapie, rezolvam chirurgical cancere cerebrale, cancere digestive, ginecologice sau urologice la standade comparabile cu cele din strainatate, noile echipamente urmand sa vina in completarea terapiei pacientilor oncologici care ne trec zilnic pragul" a precizat Mihai Marcu.

Planurile MedLife nu se opresc aici. In urmatoarele 12 luni compania are ca obiectiv si prezenta cu unitati proprii in Sibiu, Alba Iulia, Oradea, Suceava si Bacau, avand ca prima optiune achizitii de pachete majoritare si colaborarea cu antreprenori locali. De asemenea, MedLife isi va consolida pozitia de lider prin investitii green field sau achizitii in Cluj, Iasi si Timisoara.

Potrivit, reprezentantilor companiei, pentru o dinamica si mai mare a sectorului medical privat este nevoie si de implicarea autoritatilor, atat in ceea de priveste contractarea serviciilor medicale, cat si in ceea ce priveste deductibilitatea asigurarilor facultative de sanatate si a serviciilor de preventie.

"In calitate de lider al serviciilor medicale private, cerem o predictibilitate mai mare in ceea ce priveste contractarea serviciilor medicale. Este pentru prima data in ultimii cinci ani cand contractarea serviciilor medicale se face mai tarziu de 1 iunie. Autoritatile trebuie sa inteleaga ca aceasta lipsa de predictibilitate duce la stagnarea dezvoltarii sistemului medical in ansamblu. De asemenea, facem un apel catre Ministerul de Finante si catre ANAF sa rezolve problema deductibilitatii fiscale a asigurarilor voluntare de sanatate pentru operatii si boli cronice, precum si deductibilitatii serviciilor de preventie. In acest moment bunii platitori de taxe achita din buzunar servicii medicale de calitate cu bani la care au fost achitate asigurarile sociale de sanatate si este in defavoarea pacientului sa continuam in aceasta directie", a conchis Mihai Marcu.