Compania aeriana de stat Tarom opereaza in prezent cu 22 de aeronave, dupa ce unul dintre aparatele Airbus A310, cumparate in 1992, a iesit din uz in data de 12 septembrie, iar operatorul ia in calcul pastrarea unei flote de 21 de aeronave in sezonul de iarna, dupa ce a doua aeronava de acelasi tip va iesi din uz in data de 31 octombrie, potrivit unui raspuns trimis de reprezentantii companiei, la solicitarea News.ro.

Fostul director general al companiei, Gabriel Stoe, anuntase in iunie ca analizeaza posibilitatea achizitionarii a doua aeronave noi pentru a inlocui cele mai vechi aparate din portofoliu, cele doua Airbus A310 cumparate in 1992. Stoe estima o suma necesara de 5 milioane de dolari pentru fiecare aeronava si declara ca mai este nevoie doar de aprobarea consiliului de administratie. Insa Tarom a raportat pentru primul semestru pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari fata de nivelul prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli, astfel ca acest plan a fost amanat.

Pentru sezonul de iarna, compania ia in calcul doua variante, iar una dintre ele este ¬acoperirea rutelor actuale cu cele 21 de aeronave disponibile in flota, dupa retragerea celor doua Airbus A310, concomitent cu reevaluarea frecventelor si a rutelor existente in portofoliul companiei¬. A doua varianta ar fi, in opinia reprezentantilor Tarom, inchirierea in regim ¬wet lease¬, adic[ inchirierea unui avion cu tot cu personalul auxiliar, a unei aeronave care sa acopere inclusiv volumul de operare a unor curse charter suplimentare, solicitate in mod regulat in perioada de iarna.

Cumpararea a doua aeronave noi in acest an pentru a inlocui cele doua Airbus-uri iesite din uz este exclusa, potrivit informatiilor transmise News.ro de catre reprezentantii companiei. Pentru sezonul de vara 2017, compania analizeaza oportunitatea de inchiriere in regim ¬dry lease¬ - sau inchirierea unui avion fara personalul auxiliar - a unei aeronave compatibile cu flota detinuta. Compania Tarom are acum o flota de 22 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare.

Operatorul aerian low-cost Blue Air, care, cu 1,42 milioane de pasageri transportati in primul semestru, a depasit Tarom din punctul de vedere al flotei, ajungand la 26 de avioane. Tarom a transportat, in 2015, 2,39 milioane de pasageri. Cea mai mare companie aeriana de pe piata romaneasca, dupa numarul de pasageri transportati, este Wizz Air, cu 2,422 milioane de pasageri in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu peste 10% fata de perioada echivalenta din 2015.