Un grup american cumpara 75% din actiunile companiei care detine fabrica de vagoane de la Arad, dupa o tranzactie de 60 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 octombrie 2016, 17:42 Economie | Companii

Vagon produs de Astra Vagoane Arad
Foto: astra-passengers.ro
Grupul american Greenbrier si compania Astra Rail care detine cunoscuta fabrica de vagoane de la Arad au anuntat o fuziune in urma careia va rezulta o companie numita Greenbrier-Astra Rail. Americanii vor avea 75% din actiuni in noua companie si vor plati 60 milioane euro, arata un comunicat publicat pe Nasdaq. Astra Vagoane are afaceri anuale de peste 100 milioane euro si aproximativ 2.500 de angajati. Marele "of" al companiei este ca nu a avut comenzi din Romania, ci doar din afara tarii.

Noua companie va produce vagoane pentru transportul de marfa, va avea si o divizie de inginerie si va face si reparatii.

Operatiunile Greenbrier (cu sediul european la Swidnica - Polonia) vor fi combinate cu cele ale Astra Rail (din Arad si din Germania.

La Greenbrier-Astra Rail americanii vor avea 75% din actiuni, iar pentru asta vor plati catre Astra Rail 30 milioane euro dupa incheierea tranzactiei si alte 30 milioane euro la 12 luni din acel moment. Presedintele Astra Rail, Thomas Mannswill, va detine 25% din noua companie.

Sediul Greenbrier-Astra Rail va fi in Olanda, iar operatiunile principale vor fi in Polonia si Romania. Noua companie va avea 4.000 de angajati si sase unitati de productie si reparatii.

Astra a exportat vagoane de calatori catre mai multe destinatii, inclusiv Brazilia.

Astra Rail are fabrici la Arad, Caracal si Turnu Severin.

Astra Rail Industries a avut in 2015 afaceri de 609 milioane lei si profit net de 57 milioane lei, numarul de angajati fiind de peste 2.400. Lucrurile s-au schimbat mult fata de 2012 cand afacerile erau de sub 150 milioane lei, compania avea pierderi, iar numarul de angajati era de 1.700.

Industria feroviara aradeana a debuttat in 1891 cand austriacul Johann Weitzer fondeaza in orasul Arad, Fabrica de Vagoane si Motoare Johan Weitzer S.A., societate pe actiuni, pentru acoperirea nevoilor de material rulant pentru intreaga zona estica a Imperiului Austro-Ungar si a Europei Centrale si de Sud-est.

Fabrica producea la acea data vagoane de marfa, vagoane de calatori, locomotive, tramvaie electrice dar si echipament militar, bucatarii de campanie, masini agricole, pentru Caile Ferate din Austria, Ungaria, Societatea de Transport Urban din Viena, Budapesta, Arad si exporta in Romania, Italia, Grecia si Bulgaria.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
14998 vizualizari
  • -3 (9 voturi)    
    Greenbrier (Joi, 13 octombrie 2016, 17:54)

    pehash [utilizator]

    Blackbrier
  • +15 (35 voturi)    
    Semnale . (Joi, 13 octombrie 2016, 17:54)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Este evidenta preocuparea americanilor fata de economia romaneasca . Dupa ce acestia au devenit sefi la UniCredit Romania de la inceputul lui 2016 , fara mult zgomot , lucrurile au inceput sa se precipite . Tot mai multe firme americane investesc in Romania , in special in zona Ploiesti si in indiverse domenii . Chiar si marile lanturi de supermarketuri americane vor fi prezente . In zona Baneasa , se va construi un magazin al celor de la Walmart .
    • +9 (13 voturi)    
      Cum adică "șefi la Unicredit"? (Joi, 13 octombrie 2016, 18:31)

      AdrianS [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Acționar majoritar (>95%) la Unicredit România estre UniCredit Bank Austria AG.
      • -3 (23 voturi)    
        14 mil. $ profit în 2015, cumpărată cu 30 mil.!! (Joi, 13 octombrie 2016, 22:04)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui AdrianS

        Pe o companie cu profit de 57 mil. lei (14 mil. dolari) în 2015 se plătesc în 2016 doar 30 mil. dolari bani pe care cumpărătorul și-i scoate în 2 ani și 2 luni. Deci în 4 ani și 4 luni firma care a luat Astra Arad își va recupera cele 60 mil. dolari pe care spune ca ii va da în 2016 și 2017.

        Nu am menționat ca cei 60 mil. nu sunt bani văzuți de statul roman ci în majoritate investiții pe care compania cumpărătoare nu le face. Cu alte cuvinte fabrica de vagoane a fost luata pe gratis.
        • +8 (10 voturi)    
          mai postacila, ce treaba are statul roman aici??? (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          1. compania Astra Rail e detinuta acum de ger­ma­nul Thomas Manns.
          2. deci... tranzactia e una privata, nu are nici o traba statul
          3. calculul tau e gresit, avind in vedere ca se vinde 75% din companie
          4. valoarea de piata a unei companii nu e data exclusiv de profitul pe anul precedent. E posibil, de exemplu, ca actionarul actual sa isi fi dat seama ca daca nu investeste 50 mil azi, in 2-3 ani ajunge in faliment, pentru ca nu va mai face fata pe piata. Sau un concurent mult mai mare detine patentul pentru o tehnologie care ii va crea un avanataj competitiv net. Vorbim pur teoretic, datr vreau sa-ti arat ca lucrurile sunt mult mai complicate decit simpla contabilitate...

          5. Avind in vedere ca tranzactia e intre doua entitati private, asta e valoarea de piata. Asta ca sa nu mai spunem ca articolul a mbiguu, vorbindu-se de o fuziune intre Greenbrier si Astra Rail fara a se preciza cu ce vine Greenbrier in aceasta fuziune. Deci vezi tu, viata e mult mai complexa decit crezi tu....
      • +7 (13 voturi)    
        Precizari . (Joi, 13 octombrie 2016, 22:12)

        Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui AdrianS

        Au fost cei din Austri , grupul UniCredit Italia , in fapt , pana la 1 ianuarie 2016 . S-au schimbat stapanii pentru ca americanii au preluat participatia italienilor si detin cota si din actiunile bancii mama din Italia . Asta-i viata .
        • +6 (6 voturi)    
          eu nu stiu (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:42)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

          de unde ai tu informatiile astea legate de unicredit. Sunt curios. Partea lui Tiriac a fost cumparata de UniCredit Bank Austria AG. La randul ei detinuta de UniCredit SPA Italia.

          Tu zici ca americanii au preluat UniCredit SPA ? de unde informatia asta ?
          • -1 (5 voturi)    
            Replica . (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:47)

            Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

            Cel mai simplu este sa intri la banca si sa intrebi . Ce mare branza . In rest , chestia cu Tiriac , este si ea o abureala a perioadei de atunci . Pot spune ca a fost ceva de tip radio Erevan : s-a luat si nu s-a dat . Adica , Tiriac , avea destule datorii la banca , datorii facute de firmele lui de-a lungul anilor si s-au facut regularizari . Evident ca toate astea n-au fost pentru ochii publicului , asa cum este si normal intr-o afacere . Intrucat a trecut ceva timp de atunci , se mai poate spune cate ceva , nu ? .
            • +1 (3 voturi)    
              doamne cate aberatii mai zici! (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:37)

              eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

              esti pe langa subiect rau. ti-o zice o persoana foarte avizata.

              Cum adica cel mai simplu e sa intri in banca sa intrebi? Cine sa iti spuna? Omul de la ghiseu ?! WTF !!! Exista pe internet daca cauti actionariatul UniCredit SPA.. nu e niciun american acolo ce naiba vorbim.

              Cu Tiriac nu e nicio abureala. Firmele lui nu prea aveau credite la banca unicredit. Deci care regularizari de 700mil eur (atat a primit cica)? Ok poate pretul vehiculat nu o fi ala real dar asta e altceva.

              In concluzie UniCredit nu e detinuta de niciun american..
              • 0 (0 voturi)    
                Din nou . (Vineri, 14 octombrie 2016, 15:14)

                Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

                Asa , la repezeala , cat crezi ca a costat complexul ''Stejarii '' ? Documenteaza-te si vei avea un punct din raspuns . In rest , ramane cum am stabilit . Nu cauta cai verzi pe internet . Bazele de date pot fi vechi sau mai rau , sa lipsesca .
              • +1 (1 vot)    
                Reluare . (Vineri, 14 octombrie 2016, 22:50)

                Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

                Ca sa poti dormi linistit . Consulta Milan Stock Exchange si vezi cat detine din UniCredit SpA , grupul american Knight Capital ( vreo 62,5 % cred ) .
    • -8 (20 voturi)    
      HAI LASA-MA! (Joi, 13 octombrie 2016, 18:38)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Walmart? Really? Si cu ce o sa-l umple (51% produse romanesti!!) Cu vagoane de la Astra?!
      • +8 (14 voturi)    
        Precizari . (Joi, 13 octombrie 2016, 22:17)

        Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        In fond este treaba americanilor cu ce si de unde vor umple . Cert este ca au inceput demersurile pentru avize si supermarketul va fi amplasat in superzona destul de aglomerata comercial din Baneasa . S-a acceptat locatia aia , chiar plina de concurenta la maxim din motive ce tin de politica grupului si de renumele acestuia .
        • +7 (7 voturi)    
          Exista si alta logica... (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:05)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

          ... pentru amplasarea unui nou magazin cu profil asemanator exact unde mai sunt si altele.
          Pare absurd, dar practica - de sute de ani - a dovedit ca nu-i asa.
          L-am putea numi "efect de vad (comercial)." Cumparatorii se vor indrepta in masa spre acel loc TOCMAI pentru ca acolo mai sunt si alti vanzatori cu acelasi profil, au de unde-alege, pot compara etc.
          E un lucru dovedit de-acum sute ani, cand, in mod doar aparent paradoxal, mai toti slefuitorii de diamante si marii bijutieri din Amsterdam s-au inghesuit toti in aceeasi zona, in ciuda concurentei feroce.
          De ce? Pentru ca au inteles ca un cumparator, decat sa umble de nebun prin tot orasul de la un magazin la altul, va prefera sa se duca acolo unde gaseste mai multe la un loc. Si, chiar daca e concurenta dura, in final fiecare va vinde mai mult decat daca si-ar face magazinul la dracu-n praznic, unde n-are concurenta. Exemplu clasic in toate manualele de business.
          In plus, zona Baneasa e cea mai bogata din Bucuresti si posibil si din tara, ambasada SUA e peste gard...
          Si, da, aveti dreptate in ceea ce priveste umplutul magazinelor. E de-a dreptul amuzant cum multi nu sesizeaza ridicolul situatiei - ma gasesc eu, un habarnist anonim, sa plang de mila CELEI MAI MARI COMPANII DIN LUME, ca, saracii, ce prosti sunt ei si fac investitii fara sa se gandeasca la cele mai elementare lucruri, cui vand si de unde se aprovizioneaza... Ridicol.
          Nu-s deloc fan al acestui tip de comert, dar, daca intr-adevar vine Walmart, m-as bucura foarte tare - in primul rand pentru semnalul dat rusilor, unul foarte important in actualul context.
          Cu Greenbrier nu e nicio mare noutate; oamenii astia se invart de multi ani pe-aici, au participat, sau au vrut sa participe si la privatizarea CFR Marfa.
          Iar pentru linistea d-lui Dumitrica ar mai trebui spus ca fabricile astea de vagoane au fost privatizate la sfarsitul anilor 90, vandute fiind catre... tot niste americani, Trinity Ind. Care, sa vezi dracie, nici gand sa le taie sau inchida.
          • +2 (4 voturi)    
            Complectari . (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:38)

            Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Exista si alte proiecte ale americanilor pentru economia romanesca . Unul deosebit este tunelul pe sub Dunare din dreptul bacului de la Smardan , care va tine loc de pod , fiind gandit ca o solutie mai economica . S-au facut deja exproprierile in zona . Dar cel mai important este ca americanii au capitalizat banca UniCredit , incepand cu martie 2016 cu sume importante si au depasit BCR - ERSTE , locul unu in top banci , la capitolul bani , lasand chiar si BNR cu gura cascata . Probabil ca , in viitorul apropiat , multi vor remarca progresul capitalului american la noi in tara .
          • -4 (4 voturi)    
            interesant punct de vedere! (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:55)

            Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Totusi, acest efect de "vad comercial" se vedea inainte de 1989 pe Lipscsani, era o pietonala COMERCIALA, cu multe magazine, sau in prezent pe Valea Cascadelor, cauti materiale de constructie si amenajari interioare, sunt mulet magazine de profil.
            La Baneasa este totusi altceva, daca m-am dus sa imi fac cumparaturile de la Carrefour, indiferent daca este cel mai bun sau nu, ies cu caruciorul plin de ACOLO, nu mai parcurg 2-3 alte hypermarketuri, chiar daca sunt in zona!
          • 0 (0 voturi)    
            cei de la trinity (Vineri, 14 octombrie 2016, 15:39)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            Au plecat pentru ca nu puteau sa intre pe piata evropeana - aveau pe unii cu frana de mana trasa...

            Acum ca nu mai sunt - au revenit americanii.
            Combinatia este intersanta - inregistrat in Polonia cu sediul in Olanda si unitati in Polonia si RO...

            Numele corect ete Thomas Manns si nu Mannswill... Presa ne omoara...

            Bijutierii - Asa este peste tot in lume se produce o concentrare, intr-o anume zona, si de obicei pestele mai mare inghite pe cel mic, iar daca toti sunt mici convietuiesc intr-o armonie...In Macedonia erau toti amplasati pe o strada si erau asa de amabili ca doar, doar cumperi ceva de la ei...

            La Mall-uri nu ma pricep - mi se par ca deja sunt mult prea multe si dese in RO - asa ca ma gândesc când o sa moara toate acestea ce o sa se intample in cladirea alea care unele sunt naspa rau de tot... La americani a inceput de ieri sa se goleasca mall-urile asa ca vine si pe aici...
        • -1 (3 voturi)    
          BAIETE... (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:37)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

          Aiurezi! Nu exista nimic care sa te faca sa faci o asemenea declaratie.
          Pentru info, a fost o delegatie de cca 50 de angajati Walmart in UK pentru a studia posibiliatile de extindere in EU.
          Dar nimic! Americanii de la WALMART au mai detinut un lant din DE la care au renuntat!
          Mai interesanta ar fi iesire Carrefour din ROU, ca si din alte tari central europene.
          • +2 (4 voturi)    
            Precizari . (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:55)

            Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            Sunt operatiuni comerciale care uneori exced comportamentul normal dintr-o afacere . Adica , atunci cand statul american vrea ceva , fie si alocarea unui mare comerciant privat intr-o zona de interes , toata lumea se supune . Chiar si orice multinationala cu buget cat zece Romanii . Pentru operatiune din Romania nu a fost nevoie de asa delegatie ca cea din UK . Au venit trei oficiali ai companiei si au semnat deja actele pentru teren , acum circa o luna. Ce te costa sa mai astepti ceva vreme ? .
    • +17 (19 voturi)    
      Americanii, ... (Joi, 13 octombrie 2016, 19:03)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      ... cand vine vorba de afaceri, au un singur interes (legitim, de altfel): banii. Cata vreme in Romania exista posibilitati de investitie mai rentabile ca in alte parti de lume, americanii vor investi.

      Exista o diferenta esentiala intre investitorii americani si cei vest-europeni. Europenii au un apetit si o toleranta pentru risc mult mai scazuta decat americanii. De-aia, date fiind multele riscuri pentru afaceri in Romania (pozitia la limita UE si NATO, in relativa apropiere a mai multe focare de instabilitate - Transnistria si Ucraina, instabilitatea legislativa - cod fiscal mai des si mai din scurt schimbat ca la noi mai rar, nivelul ridicat al coruptiei), sanse mai bune sunt pe moment sa investeasca in Romania americanii decat nemtii, de exemplu.

      De-aia, n-as atribui prea mare semnificatie unui potential trend crescator al investitiilor americane in Romania. Cred insa ca efectele unui asemenea trend, daca acesta chiar exista, sunt benefice pentru Romania, cel putin pe termen scurt si mediu. Anume, in momentul in care investitiile americane in Romania ajung la un nivel semnificativ, investitorii respectivi vor investi si in lobby pe langa congres si presedentie, in cazul unor riscuri externe pentru Romania. Evident, nu de dragul nostru, ci din interes - o destabilizare externa a Romaniei le-ar pune in pericol afacerile.
      • 0 (2 voturi)    
        apreciez optimismul! (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:59)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Tare, tare mult as vrea sa fie asa!
        "vor investi si in lobby pe langa congres si presedentie, in cazul unor riscuri externe pentru Romania"

        Dar in afara ragitatiei razboinicie a lui Putin, mai avem o serioasa problema interna, este asteptat ca dupa alegerile din 11 Decembrie, pedesereul sa detina nu doar majoritate zdrobitoare, ci cvasi-unanimitate in Parlament!
        Sa vedeti atunci cum Romania va alerga spre rasarit in zbor, si vor fi din nou actuale versurile din 1945:
        "Unde ie americanii?!
        A fugit ca sobolanii!
        Cosma, Ilcii si cu Bej
        Baga spaima in burghej!"
    • +7 (7 voturi)    
      Precizari (Joi, 13 octombrie 2016, 19:20)

      Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Americanii au preluat de la italieni UniCredit Romania , incepand cu 2016 . Eu spuneam ca au devenit sefi , in sensul asta , pentru ca altfel , poti sa fii sef si fara sa fii detinatorul unei afaceri .
    • -17 (25 voturi)    
      Vreo noua hotie prin care fabrica va fi ruinata (Joi, 13 octombrie 2016, 20:07)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Cel mai probabil fabrica a fost cumpărata (nu este clar cit s-a dat pe ea) pentru a fi falimentata și închisă deoarece făcea concurenta altor unități similare din străinătate.
      • +19 (27 voturi)    
        ba (Joi, 13 octombrie 2016, 21:57)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        tu ai ramas in '90, cind venea ratiu sa ne cumpere fabricile si sa le vinda la fier vechi. Asa a fost, dar nu ratiu le-a vindut la fier vechi, ci iliescu, bombonel si restul legiunii arhanghelului lenin.
        Capitalisii astia americani nu prea le au cu religia asta comunista.
      • +8 (14 voturi)    
        Amice, nu rusii au cumparat (Joi, 13 octombrie 2016, 22:15)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Vezi ca ai gresit biletelul. Si tu ai vazut ce vagoane fac americanii? Nu ai cum sa fii competitie pt ei cu bagoane africane.
      • +12 (18 voturi)    
        ceva nu mi-e clar (Joi, 13 octombrie 2016, 22:27)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ca orice bun, daca o fabrica e cumparata, noul proprietar are dreptul sa decida ce va face cu ea imediat a doua zi dupa semnarea actelor - inclusiv s-o dezmembreze si s-o vanda la fier vechi sau, la un pret inzecit, inapoi fostului proprietar.
        • -8 (14 voturi)    
          Astra cumpărata sa vândă metrouri Romaniei (Vineri, 14 octombrie 2016, 2:36)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Fabrica de Vagoane Arad s-a vândut la jumătate din prețul dat de Romania pe un singur avion F-16 la mina a treia. 30 mil. Euro cit s-a plătit pe ea până acum atâta face, 1/2 rabla F-16. Ceva este în neregula rău de tot.

          Metroul din București urmează sa ia garnituri pentru linia Drumul Taberei - Eroilor și cumpărătorul american al fabricii de la Arad tocmai bine va câștiga o licitație la suprapreț de pe urma căreia va livra cu vreo jumătate de miliard de dolari cine știe ce vechituri recondiționate, sau nici măcar atât, la Arad.

          Oricum cumpărarea fabricii la un preț de nimic are legătura cu noua linie de metrou.
          • +10 (12 voturi)    
            arad (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:21)

            horis [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            in arad sunt doua fabrici de vagoane.cea care produce metrouri,tramvaie si vagoane pentru calatori se numeste fabrica de vagoane calatori si e detinuta de un roman.lar americanii au cumparat fabrica de vagoane marfa care nu are nici o legatura cu producerea de metrouri
          • +6 (8 voturi)    
            Confuzie (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:26)

            mns [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Faci o confuzie. Astra Rail e o compania, adica cea care se vinde acum. Astra Vagoane calatori, cea care face tramvaie, rame de metrou si alte chestii pentru calatori e o alta companie.
          • +1 (1 vot)    
            pai e o firma privata (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:54)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            who the feck cares, tu, dumintrica?
    • +7 (15 voturi)    
      Eu zic ca... (Joi, 13 octombrie 2016, 20:34)

      ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      ... e de bine.
      • +12 (12 voturi)    
        Cel mai de bine ... (Joi, 13 octombrie 2016, 21:59)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui ismail paine de circ

        Ar fi ca romanii sa faca intr-o mica fabricuta din Cucuietii de campie un aparat de realitate virtuala. Firma respectiva sa nu fie inchisa de vreun inspector spagar care sa se lege de aspecte neimportante din activitatea lui. Intrucat are produse bune si nu este tracasata de mafia securisto-pcr-ista firma face si vinde tot mai multe produse, la un moment dat prinde in UE si apoi global se vand cu 2000 de euro pe bucata 100 milioane de aparate, doar aceasta firma ridicand PIB-ul tarii cu 50%!
        Alta firma care face baterii pe un nou principiu nu este inchisa si tracasata toata ziua buna ziua si inca un venit mare.
        Etc, etc. Nu stiu de ce au aparut start-up-uri de peste un miliard in toata zona, doar la noi nu! De ce firmele nu se dezvolta in locul asta? Ce se intampla cu ele? Aia care-ar face un miliard pentru tara, unde se duc? Ce patesc?
  • +2 (10 voturi)    
    Marele of (Joi, 13 octombrie 2016, 18:18)

    banel [utilizator]

    Daca nu esti in partidul care trebuie, normal ca nu pupi contracte cu statul.
  • -1 (19 voturi)    
    investitie strategica (Joi, 13 octombrie 2016, 18:42)

    middle_brick [utilizator]

    sa nu trezim ca in urma acestei fuziuni Astra Rail va fi falimentata, s-au mai văzut astfel de "investiții" in Romania, aproape toată industria romanească a fost in felul acesta mazilita.
  • -3 (15 voturi)    
    Nu a avut comenzi din Romania (Joi, 13 octombrie 2016, 18:58)

    Trojan.H [utilizator]

    Infrastructura feroviara a ajuns in paragina. De parca cineva din afara tarii ar fi avut oameni in interior care au sabotat sistematic caile ferate, autostrazile, in general, caile de comunicatii. Bineinteles, sunt doar speculatii, cine ar vrea sa faca asa ceva?
    • +9 (17 voturi)    
      "Cineva din afara tarii" (Joi, 13 octombrie 2016, 22:31)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Adica Ghita, Basescu, Tariceanu, Videanu, astia n-au fost din "afara tarii", ci chiar din interior.

      Oameni patrioti, cu carnet de partid ...
  • +5 (11 voturi)    
    O reorientare ce va fi masiva si binevenita (Joi, 13 octombrie 2016, 19:14)

    Plagarus [utilizator]

    Welcome ! ISD SUA – România,la finele anului precedent, investiţiile americane la noi erau de cca. 1,3 mld. dolari,
    Dacă vom lua în considerare volumul ISD ale firmelor SUA mijlocite prin firme din Olanda, Malta, Cipru etc., cifra în discuţie este mai ridicată. Sub aspectul abordat, interesul american vizează: industria auto şi cea constructoare de maşini; anumite echipamente; agricultura şi industria alimentară; industria electronică, cea chimică şi farmaceutică; IT şi comunicaţii; turism, energie etc.
    SUA = 2,41% din totalul ISD din România (2015),
  • -1 (17 voturi)    
    cam 6 cumintenii (Joi, 13 octombrie 2016, 20:08)

    jackalphonse [utilizator]

    Sper sa l faca profitabil, fiare vechi avem.
  • +5 (7 voturi)    
    Recomandare site informatii (Joi, 13 octombrie 2016, 22:11)

    PopaAdam [utilizator]

    Salut, va sugerez urmatorul site ( http://adf.ly/1eo5GS ) pentru informatii detaliate despre decursul infrastructuriii feroviare de-alungul anilor

    http://adf.ly/1eo5GS
  • +3 (3 voturi)    
    extraordinar (Vineri, 14 octombrie 2016, 0:38)

    virgula [utilizator]

    extraordinar!
  • +5 (5 voturi)    
    arata bine, totusi... (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:05)

    jescu [utilizator]

    Vad ca incepusera sa faca lucruri care arata bine:

    http://astra-passengers.ro/img_vag_800/ava200-express-1319795008.jpg

    http://astra-passengers.ro/img_vag_800/ava200-express-1319795024.jpg

    Totusi ca sa vinzi in vest nu e suficient sa arate bine, vagoanele alea trebuie sa mearga cu 150 km/h(ca sa nu spun 200km/h) fara probleme mari de confort si in siguranta. Pentru Romania ar fi bune in urmatorii 5-10 ani, ca la noi CFR ofera standarde de confort sub cele ale unei masini personale de 3000 de euro, pe care o are deja toata lumea.

    Pacat ca CFR n-a stiut sa atraga fonduri europene la timp, sa faca comenzi, si ramanea si fabrica cu capital autohton. Ar fi mers si lumea cu trenul mai mult. Sunt de vina si guvernele...
    • +4 (4 voturi)    
      VAGONUL N-ARE MOTOR! (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:41)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Ca sa mearga cu 200 km/h ii trebuie ca sistemul de rulare (boghiurile) sa fie proiectate pt. acea viteza.
    • 0 (2 voturi)    
      sa nu mai vorbim de confortul interior (Vineri, 14 octombrie 2016, 15:22)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      ex sageata albastra produsa de fabrica de la Arad era o mare nenorocire in ceea ce priveste confortul interior.

      In schimb am mers cu o rabla de tren second-hand operata de un particular in Ro si era de zeci de ori mai comod statul pe scaun...

      Nu vreau sa povestesc despre mersul pe sine in UK - confort, viteza, regularitate - dar deh...
    • 0 (0 voturi)    
      Trebuie subliniat din nou... (Sâmbătă, 15 octombrie 2016, 14:29)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      ... desi a mai facut-o cineva mai sus.
      Vorbim de companii diferite. In Arad sunt DOUA companii care produc vagoane.
      Cea la care va referiti dvs. si care a mai fost implicata si-n asamblarea automotoarelor "Sageata albastra", produce tramvaiele Imperio etc., este controlata de un om de afaceri roman, Valeriu Blidar.
      Aceasta companie NU are nimic de-a face cu tranzactia despre care vorbim.
      Implicat este celalalt producator din Arad, care insa intotdeauna a produs vagoane de marfa. Acest alt producator a fost cumparat de americanii de la Trinity in urma cu aproape 20 de ani, impreuna cu un producator de vagoane-cisterna din Turnu Severin (numit pe atunci Meva), cu fabrica de la Caracal (Romvag, poducator cu precadere de boghiuri) si parca inca vreo doua unitati mai mici.
      La o vreme dupa ce Trinity au plecat, acest conglomerat a ajuns pe mainile lui Cristian Burci, care i-a mai adaugat niste fabrici parca prin Cehia, Slovacia, nu stiu daca nu cumva si Serbia, totul sub brandul Int'l Railway Systems. IRS ajunsese spre sfarsitul anilor 2000 cel mai mare producator de vagoane de marfa din Europa, dar... asta este o industrie foarte ciclica, a mai venit si criza, Burci este cine este si... s-a ales praful.
      Cam asta este, cu aproximatie, istoria.
  • +5 (9 voturi)    
    >>>>>>>>>>> (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:38)

    Invincible [utilizator]

    Mazeta, Dumitrica, Troiene si ailanti postasi rusnaci, i-auziti teoria conspiratiunii: Rusia va cadea curand si trebuie sa avem cu ce cara bogatiile de acolo. :D
    • 0 (4 voturi)    
      Sa inteleg ca rus este cine nu i de acord cu tine (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:41)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Invincible

      imi vine greu sa cred ca pamantul asta se imparte intre SUA si Rusia
      • 0 (0 voturi)    
        Nu (Vineri, 14 octombrie 2016, 16:57)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Este rus cine il lauda toata ziua pe taica Putin si pe poporul rus. Nici 1% din populatia Romaniei nu este rusofila, deci daca vine unul ca tine pe forum, e vizibil imediat. Acum intelesi?
    • 0 (2 voturi)    
      numai sa nu! (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:01)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Invincible

      Ar fi excelent!
      "Rusia va cadea curand "
      Numai a nu cada peste noi Federatia mujica, ca ne striveste!
  • +2 (4 voturi)    
    Inadvertențe (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:47)

    samuraijack [utilizator]

    'Marele "of" al companiei este ca nu a avut comenzi din Romania, ci doar din afara tarii.'

    Atunci de ce în poză apare un vagon produs pentru CFR? CFR nu e din România?
  • +5 (7 voturi)    
    Dumitrica (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:11)

    Chianti [utilizator]

    Bai nene, tu esti votantul PSD tipic: vorbesti mult, prost si vrei sa iti dea cineva tot timpul ceva pe ce crezi tu ca ai.

    Dupa ce ai vorbit fara sa ai habar despre energia regenerabila (iti amintesc de prostia aia cu "trebuie aruncati nu-stiu-citi MW din retea ca sa produca energia regenerabila") acum reusesti sa te faci de rahat iar.

    Compania de care vorbesti tu este una privata, detinuta de un cetatean german. Trebuia sa vina respectivul proprietar sa te intrebe pe tine, marele Dumitrica, clantanitor de forumuri, cit sa ceara pe actiunile lui (75%, dar pt tine asta inseamna ca vinde toata fabrica, la citi neuroni ai)? Te-ai uitat sa vezi ce EBITDA avea?

    Esti un papagal si ne poluezi cu ideile tale de 2 bani.
  • -1 (1 vot)    
    ma dispera faptul.... (Vineri, 14 octombrie 2016, 18:22)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    ca toate companiile astea isi fac sediul in Olanda. Acilea este o magarie la mijloc a olandezilor, deoarece in tara aia taxele si impozitele, cel putin pt populatie, nu sunt mai mici decat la noi. Cred ca Olanda se comporta magareste precum un off-shore.
  • 0 (0 voturi)    
    2 Astra Vagoane la Arad (Duminică, 16 octombrie 2016, 20:10)

    rockdani [utilizator]

    Poza nu-i buna, arata vagoane de calatori de la Astra Vagoane Calatori detinuta de Vasile Blidar.
    Astra Rail, care produce vagoane de marfa, e o alta firma, care a mai fost la americani, apoi a preluat-o un neamt (Thomas Manns) care a mostenit o firma de logistica in Germania, a vandut-o si a investit in Romania.
    Un detaliu "simpatic": acest patron la Astra Rail, Thomas Manns, a cumparat anul trecut vila celebrului scriitor Thomas Mann, din München, cu 30 de milioane euro. Probabil in virtutea numelui!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi