Navrom: Transportatorii pierd zeci de milioane de euro din cauza inchiderii circulatiei fluviale in urma ghetii de pe Dunare

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 20 ianuarie 2017, 8:31 Economie | Companii

Dunarea, blocata de gheata
Foto: Captura YouTube
Transportatorii fluviali inregistreaza pierderi de zeci de milioane euro din cauza inchiderii circulatiei navale in urma ghetii formate pe Dunare, a declarat vineri, pentru Agerpres, directorul Sucursalei Drobeta a CNFR Navrom Galati, Florin Bejenaru. 

Potrivit acestuia, convoaiele de nave stationeaza in porturi incarcate cu marfuri, asteptand redeschiderea traficului naval imediat ce conditiile de iarna vor permite deplasarea acestora fara riscul de a pune in pericol siguranta acestora si viata echipajelor. 

,,De asemenea, se cheltuiesc sume importante cu combustibilul necesar efectuarii manevrelor in locul de ancorare pentru pastrarea in stare de exploatare a echipamentelor. Intarzierile in livrarea marfurilor aduc pagube enorme si beneficiarilor', a afirmat Bejenaru. 

El a precizat ca in afara de sloiurile de gheata, circulatia navelor a fost afectata si de debitele mici ale Dunarii, situatie in care autoritatile navale au emis avize catre armatori pentru respectarea gabaritelor de navigatie si redimensionarea convoaielor pentru tranzitarea punctelor critice situate in naval de Portile de Fier II (863+358). 

,,Autoritatile teritoriale navale din Bulgaria, Serbia, Ungaria si Slovacia au decis, la randul lor, inchiderea circulatiei fluviale pe Dunare pentru preintampinarea unor evenimente provocate de sloiurile de gheata. Doar in zona portului sarbesc Novi Sad se desfasoara activitati portuare, unde trei spargatoare de gheata actioneaza pentru deblocarea senalului navigabil', a aratat Bejenaru. 

Directorul Navrom a mai adaugat ca si ecluzarile prin barajele Portile de Fier I si Portile de Fier II au fost sistate. Prin acestea sunt tranzitate in conditii normale, in ambele sensuri, peste 37 milioane tone de marfuri pe an.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

485 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Nu va plange nimeni de mila! (Vineri, 20 ianuarie 2017, 9:05)

    Andradda [utilizator]

    Dunarea ingheata iarna, in fiecare an pt cateva zile sau chiar saptamani. Si asta de cand lumea, nu doar de ieri de azi.
    Cine face transport de marfuri pe Dunare in timpul iernii stie foarte bine ce se poate intampla asa ca, cei care sunt precauti si procedeaza legal sunt asigurati pt astfel de situatii si nu pierd absolut nimic. Cine nu este asigurat n-are decat sa plateasca.
    Si, oricum, dupa fiecare iarna mai grea, cresc preturile de transport in primavara, pe motiv ca trebuie acoperite pierderile din "perioada glaciara".
    Se poate spune ca pe perioada cat Dunarea este inghetata, armatorii castiga mai putin decat pe perioada de vara, dar in niciun caz nu pierd zeci de milioane.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri