​EXCLUSIV Guvernul vrea sa construiasca fabrici si uzine de stat si sa le privatizeze. Cum va functiona fondul-mamut de dezvoltare si investitii al Romaniei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 22 martie 2017, 18:36 Economie | Companii

Mihai Tudose
Foto: Agerpres
Proiectul Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii a fost transpus intr-un document intocmit de Ministerul Economiei, urmand sa fie discutat zilele urmatoare cu reprezentantii Comisiei Europene. Deocamdata, se cunosc foarte putine lucruri despre acest fond, fiind inca un mister pentru cei interesati. Ministrul Economiei, Mihai Tudose, a explicat pentru HotNews.ro modul in care va functiona fondul. Pe scurt, ministrul spune ca vor fi investitii publice in fabrici si uzine noi, in centre de colectare a legumelor etc, care apoi vor fi privatizate.

Mai exact, vor fi vandute participatii de cate 49% din noile investitii, iar statul va ramane actionar majoritar. Ministrul sustine ca tot profitul obtinut de fond va fi reinvestit, scopul fiind reindustrializarea Romaniei.

Tudose considera ca inainte de a fi pus proiectul in dezbatere publica, trebuie discutat cu reprezentantii Comisiei Europene. Va fi proiect de lege care se va afla in dezbatere publica si inainte de a fi aprobat de catre Guvern, si in Parlament.

Foarte important este cine va administra fondul. Nu oricine ar putea sa tina fraiele unei entitati care va cuprinde zeci de companii, unele dintre ele de mare interes pentru Romania, precum companiile energetice. Va fi o entitate care va gestiona tot ce are Romania in prezent mai profitabil, companii mai mari si mai mici. Guvernul va fi cel care va coordona Fondul, prin Ministerul Economiei.

Ministrul economiei nu se teme de un posibil aviz negativ al CE, pentru ca va fi folosit modelul Poloniei pentru infiintarea fondului. Daca au acceptat un fond suveran de investitii in Polonia, de ce nu ar accepta si in cazul Romaniei? spune Tudose. Fondul din Polonia este nou infiintat, asa ca este destul de greu de spus daca este un succes sau nu.

Despre administratorii fondului, ministrul spune ca acestia vor fi selectati conform Legii 111/2016 privind guvernanta corporativa si ca nu vor fi oameni numiti politic. De fapt, cam acesta este cel mai mare pericol, care starneste ingrijorare in randul opiniei publice: ca oamenii care vor fi selectati sa administreze fondul vor servi interese de partid. Mihai Tudose sustine ca nu se pune problema unor numiri dupa criterii politice.

Mai departe, proiectele de investitii vor fi aprobate prin Hotarari de Guvern. Ministerele vor face propuneri, iar acestea vor fi acceptate in functie de oportunitate si importanta lor. Mihai Tudose a dat exemplul construirii unei uzine metalurgice la Zlatna, pentru a fi valorificat cuprul din zona. Cu ani in urma, a mai existat un combinat de cupru la Zlatna, insa a fost inchis, fiind si foarte poluant. Ministrul a mai vorbit si despre infiintarea unor centre de colectare a legumelor si fructelor. Cu banii fondului, vor fi construite acele uzine sau centre de colectare, dupa care vor fi vandute participatii de 49%. Ministrul considera ca trebuie facute investitii in zonele in care Romania detine anumite resurse naturale. O intrebare este cum vor fi valorificate produsele. Mihai Tudose crede ca vor putea ajunge pe piete externe, pentru sunt tari care ar avea mai multa incredere sa faca afaceri cu societati in care statul detine participatii.

Desi pare greu de crezut ca statul va renunta la o sursa importanta de bani pentru buget, ministrul spune ca tot profitul obtinut de Fond va fi reinvestit. Ministrul considera ca Fondul trebuie sa creasca in fiecare an, iar pentru ca acest lucru sa se intample, este nevoie sa pastreze pentru investitii profiturile obtinute. In acest moment, companiile la care statul este actionar sunt obligate, dupa un memorandum aprobat in ianuarie de Guvern, sa vireze la bugetul statului, sub forma de dividende, minimum 90% din profitul net realizat in 2016. In plus, OUG 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome reglementeaza repartizarea unei cote de "minimum 50% varsaminte la bugetul de stat sau local, in cazul regiilor autonome, ori dividende, in cazul societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor cu capital integral sau majoritar de stat".

Ministrul mai sustine ca nu vor fi cumparate terenuri din zona privata, ci vor fi folosite cele detinute deja de stat si companii de stat. Inca un aspect important este ca dupa infiintarea fondului, ministerele nu vor mai fi administratori de companii cu capital de stat, asa cum a fost pana acum. Rolul lor va fi cel de a elabora strategii in domeniile pe care le reprezinta.

Constituirea unui fond suveran de investitii este cuprinsa in Programul de guvernare 2017-2020. In programul de guvernare se arata ca "alaturi de FSDI, cel tarziu in al doilea semestru din 2017, se va crea un Fond National de Dezvoltare (FND), care va cuprinde companii unde statul detine participatii si care in prezent sunt administrate de AVAS, dar si companii de stat care nu vor putea fi incluse in FSDI din cauza interdictiei europene, care stipuleaza faptul ca in unele cazuri, companiile de productie si distributie nu pot fi administrate de aceeasi entitate, evitandu-se in acest fel comportamentul de monopol. Ca urmare a acestor reglementari, Transelectrica si Transgaz vor fi administrate si detinute de FND, iar Hidroelectrica sau Romgaz de catre FSDI. AVAS se desfiinteaza. Ca si FSDI, FND va ramane pe toata perioada de functionare in proprietatea exclusiva a statului roman".

Programul prevede valorificarea resurselor minerale prin diversificarea produselor finite. Exemple: instalatie de producere a varului din piatra provenita din cariera Paraul Romanesc la S.C. Cuprumin si realizarea unei instalatii de recuperare a metalelor din apele acide provenite din haldele de steril la Societatea Cuprumin. Guvernul se mai gandeste si la crearea unui brand national in domeniul apelor minerale, dupa achizitia de fabrici de imbuteliere de apa minerala de catre Societatea Nationala a Apelor Minerale de pe piata interna.


Citeste mai multe despre   










15236 vizualizari

  • +48 (48 voturi)    
    ... (Miercuri, 22 martie 2017, 18:40)

    DT34 [utilizator]

    si cumparate de catre rude PSD-iste cu 500 Euro...
    • +24 (24 voturi)    
      nu nu (Joi, 23 martie 2017, 1:36)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui DT34

      pai de ce?
      date pe spaga frumoasa 6 cifre
      dupa aia
      se ia ...fabricuta facuta cu banii romanasului de rand
      si se vinde la ....fire vechi in 2 ani asa
      pai nu era buna tehnologia
      am investit in retehnologizare
      bla bla
      cool

      daca nu mai sint bani de furat pe fata
      hai sa creem conditii

      de ce sa dea ei facilitati la privati fara sa miste un deget?
      nu
      ftigdp
      • +12 (12 voturi)    
        pai, (Joi, 23 martie 2017, 8:53)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        de ce sa nu repete ce au facut din '90 incoace?
        era prea simplu sa fi retehnologizat industria existenta la acel moment. n-ar mai fi avut someri si alti asistati sociali si nici "privatizari de succes".
        asa, s-au facut milionari in euro toti smecherii pcr-isti de pana in '90 (aka fsn) iar acum urmeaza plozii lor.
        • +4 (4 voturi)    
          Epoca Ceausescu (Joi, 23 martie 2017, 16:40)

          LLLL [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Ne intoarcem in Epoca Ceausescu, si el a vrut fabrici de stat...., pe langa asta, PSD va putea fura in voie din banii bugetului de stat.
      • +15 (15 voturi)    
        modelul rusesc (Joi, 23 martie 2017, 9:20)

        mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Acesta este modelul economic rusesc. In Rusia functioneaza cca 4000 de intreprinderi detinute de stat si care sunt subordonate, atentie, nu guvernului, ci... presedintelui! Vestea proasta este ca acest sistem nu poate functiona fara un dictator. Romani, vi se pregateste ceva!
  • +35 (35 voturi)    
    guvernul e cu pluta (Miercuri, 22 martie 2017, 18:44)

    Goya [utilizator]

    in aproape 30 de ani statul n-a fost in stare sa faca o autostrada ca lumea si acum viseaza la fabrici si uzine
    inca o cale de sifunat bani la clientele de partid, nimic nou sub soare.
    statul ar trebui privatizat, la fel primariile/consiliile judetene. Ei doar sa ia decizia politica, am buget de 5 lei, vreau sa plantez 10 panselute, sa fac doua statui etc. , apoi managementul privat sa puna in opera
    • +11 (11 voturi)    
      guvernul bate campii! (Joi, 23 martie 2017, 9:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Goya

      de o asemenea politica (adica sa faci fabrici si uzine cu scopul declarat sa le privatizezi) nu am auzit in 20 ani de economie politica.
      Da, fabricile facute de Ceausescu era necesar sa fie privatizate (adica vandute din proprietatea statului in proprietate privata) dar acolo a fost alta situatie: ele fusesera facute de comunisti, nu mai erau rentabile si doar schimbarea formei de proprietate si o infuzie de capital privat le mai salvau de la pieire....
      Dar sa faci tu, ca stat fabrici in scopul privatizarii, eu nu am mai auzit. A mai fost o forma in Venetia evului mediu si a renasterii, cand statul construia corabii pe care apoi le vindea la licitatie celui care platea mai mult. Metoda a fost contestata ulterior pt ca s-a constatat ca statul, daca folosea corabiile in scop propriu, castiga mult mai mult decat a castigat prin vanzarea catre peroane fizice.
      Asa si acum: daca tot fac fabrici, sa le lase de stat sa produca ceva, nu sa le vanda pe degeaba primului client politic.
      • +3 (3 voturi)    
        Pai au cam terminat ce era inainte... (Joi, 23 martie 2017, 13:40)

        Radius [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ... iar din "privatizari" au castigat cel mai bine. Procesul de "privatizare" a fost cel mai mare jaf din istoria Romaniei iar astia nu se pot decupla de la banul public. Se pare ca nu se linistesc pe cale pasnica.
  • +28 (28 voturi)    
    :)))) (Miercuri, 22 martie 2017, 18:52)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    Adicatelea faci "fabrici si uzine " pa' banii mei, ca sa le vinzi pe 1 LEU, pe un ""PARANDARA URIAS" ?...


    :)))

    Astia viseaza cu ochii deschisi la "niste" bani cu care nu i-a imprumutat si nu ii va imprumuta NIMENI, NICIODATA , decat daca vrea sa bage România in executare silita, sa o scoata la licitatie ...

    MAMUT e cuvant cheie, astia au murit PRIMII.

    si cine sa le contruiasca? soldati si studenti scosi cu arcanul nu mai aveti...

    asa ca spor la Treaba Cea Maaaaare !!!
  • +28 (28 voturi)    
    Pe bune? (Miercuri, 22 martie 2017, 18:53)

    Aphex [utilizator]

    Astia in afara de panselute nu-s in stare sa faca nimic, si ei vor fabrici si uzine.
    Dupa aia sa-i auzi "dai in mine, dai in fabrici si uzine".
  • +25 (25 voturi)    
    Guvernul " construieste " ? O gluma proasta ! (Miercuri, 22 martie 2017, 18:57)

    Plagarus [utilizator]

    27 de ani de "constructie ",in deconstructie.
    • +12 (12 voturi)    
      mai intai au inchis, vandut si distrus (Joi, 23 martie 2017, 2:40)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      tot ce era in tara "neperentabil", si-au construit o situatie si acum pe banii nostri repornim socialismul ..

      nu mersi
  • +16 (18 voturi)    
    o prostie (Miercuri, 22 martie 2017, 18:58)

    stefansb [utilizator]

    o prostie. mai bine asigurau fonduri pt cei care vor sa-si retehnologizeze afacerile astfel incaat sa creasca productivitatea si sa poata plati chiar si mai mult decat salariul minim impus prin lege.
    Eu de ex asa as face. Am banii astia disponibili. Bun. Asigur finantare pt cei care doresc sa cumpere utilaje dar cer sa zicem la fiecare 25.000 euro investiti sa asiguri un loc de munca cu minim 500 euro net (conteaza strit locurile de munca in productie, daca iti angajezi secretara cu 500 euro nu se ia in calcul).
    Deci ti-ai retehnologizat afacerea cu 2.5 milioane? Trebuie sa ai minim 100 de angajati in productie pe care sa-i platesti cu minim 500 euro net (vreo 1000 brut). Trebuie sa tii locurile alea de munca minim 5 ani.
    Cati bani vor sa investeasca in fondul asta? Ziceau ceva de 5 miliarde? ar insemna 200.000 de locuri de munca bine platite si bine platite pt ca productivitatea e crescuta, avand in vedere tehnologizarea, deci cu suport in realitatea economica, nu din pix si pe baza de deficit, cum se intampla la stat.
    Se pot include in aia 25.000 euro per loc de munca creat si costurile calificarii personalului intr-o anumita limita (sa zicem 2000 euro).
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Joi, 23 martie 2017, 10:05)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      mai bine ar face o banca de investitii in cooperare cu banca europena de dezvoltare si cu banca mondiala, caci, ca stat au alta putere de negociere, de mobilizat credite.
      banca ce poate finanta proiecte private, cu predilectie ale romanilor, sau mixte. atat star up-uri cat si reutilari, ale unora deja existente.
      tot au cec bank, ar putea reorienta banca intr'o banca de investitii pentru dezvoltare. parca asa era o vorba, ca cec bank se va ocupa de investitii...
      dar, mai ales facilitati fiscale pt. intreprinderi noi sau cele in curs de modernizare.
    • -2 (2 voturi)    
      familia dragnea (Joi, 23 martie 2017, 18:10)

      ValiEu1 [anonim] i-a raspuns lui stefansb

      Tot din familia lui Dragnea cred ca esti si tu cu numerele astea facute din pix.

      Ideea e buna, dar nu facuta din pix, cum se poarta la guvernul Grindeanu. Un planning serios si revitalizam economia, daca nu gasesc astia o metoda sa sifoneze tot
  • +18 (18 voturi)    
    Aha (Miercuri, 22 martie 2017, 19:04)

    miohaiham [utilizator]

    Acum inventeaza ce sa fure si sa privatizeze,se stie cum.cheltuie o data si fura de doua ori.2 in 1.Buna combinatia!
  • +24 (24 voturi)    
    Elegant! (Miercuri, 22 martie 2017, 19:09)

    CapitanulPanait [utilizator]

    1 - face fabrici pe banii nostrii
    2 - printr-un management ''performant'' le aduc in pragul falimentului, timp in care aici vor fi locuri de munca caldute si bine platite pentru ''cine merita''
    3 - dupa ceva vreme le scot la vanzare pe 2 lei fiind declarate falimentare
    4 - ce sa vezi in manile noilor proprietari vor functiona de minune

    Un fel de marea privatizare din anii 1990 reincarnata, dar mai perfid facuta.
  • +12 (14 voturi)    
    iar cumparatorii (Miercuri, 22 martie 2017, 19:41)

    alizee [utilizator]

    le vor falimenta si vor sifona banii
    Cate intreprinderi de stat privatizate pana acum mai functioneaza?!
    Adica intreprinderi facute la suprapret (ca doar banii-s de la buget) vandute cu mult sub valoarea investitiei in mod real (adica undeva la 40% din banii cheltuiti) si apoi, jaful!!!
    Deci mai este de furat in tara asta... nu disperati, domnilor politicieni! Ajungeti toti la rand...
  • +16 (16 voturi)    
    Antreprenoriat cu funcționari publici? :) (Miercuri, 22 martie 2017, 19:54)

    Harald [utilizator]

    Tot ce construiește guvernul costă de 5 ori mai mult decât ar fi normal, astfel că ”investițiile” respective nu vor mai ajunge să producă profit ”ever veci”.

    O asemenea idee descrie cum nu se poate mai bine mentalitatea absurdă a politicienilor aflați la putere: antreprenorii români pleacă din țară cu zecile de mii din cauza climatului legislativ ostil, iar în timpul ăsta politicienii visează să facă antreprenoriat cu funcționari publici. Înainte sau după ce Tarom-ul o ia pe urmele lui Malev? :)
  • +15 (15 voturi)    
    LOL (Miercuri, 22 martie 2017, 20:00)

    DanIoan [utilizator]

    S-au hotarat hotii ca prin companii e mai usor sa furi! Or sa faca ei companii profitabile care sa atraga investitori privati nemajoritari cand o zbura porcul!
  • +16 (16 voturi)    
    Ce gogomanie mai este si asta? (Miercuri, 22 martie 2017, 20:04)

    Ion B [utilizator]

    Le construieste statu' (adica pe banii contribuabilului) si dupa aia le vinde "pe doi lei" la membri "familiei mafiote".
    Bravo "sclavilor" ati votat bine!
  • +14 (14 voturi)    
    se cheama jaf (Miercuri, 22 martie 2017, 20:05)

    torna_fratre [utilizator]

    experienta de dupa revolte nu le spune nimic la amnezicii astia?
    ca in 90 aveam un fond industrial care a fost privatizat fix la fier vechi.
    acum se vor investi bani(in firmele clientelei de partid care sa ridice hale,sa intermedieze echipamente industriale etc) si pe urma la privatizam la baietii psd-isti pe 1 leu ca la ateneu.
    asta e din ciclul programul de guvernare a lui peste prajit ...nimeni nu stie cu ce se mananca fondul asta suveran inclusiv dragnea.
    habarnisti cat cuprinde,incompetenti asisderea
  • +12 (12 voturi)    
    Statul mafiot roman (Miercuri, 22 martie 2017, 20:08)

    yellowdog [utilizator]

    cum se gandeste numai si numai la furt, la pauperizarea romanilor
  • +13 (13 voturi)    
    Nu stiu cum sa mai fure (Miercuri, 22 martie 2017, 20:16)

    24alex24 [utilizator]

    E vorba despre o nouă schemă de furt din bugetul public. Acești penali în funcțiile cele mai înalte în stat sunt nemaipomeniți la invetarea de metode de jecmănirea popurului român. Ăștia sunt românii verzi, cei mai patrioți din lume?
    Țara se scufundă în sărăcie și Dragnea își inundă cu milioane de euro ferma de porci... Trăiască familia megahoților! Restul, ciocu mic și pe loc repaus la coteț.
  • +16 (16 voturi)    
    mai are nevoie fiul lui dragnea (Miercuri, 22 martie 2017, 20:16)

    yellowdog [utilizator]

    de cateva firme de porci pe 500 RON?
  • +14 (14 voturi)    
    hehe (Miercuri, 22 martie 2017, 20:19)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    daca n-ar fi de plans, ar fi de tot rasul ideile astea de la p$d numai bune pentru pensionarii cu iq de gaina :))))
  • +11 (11 voturi)    
    O aberatie (Miercuri, 22 martie 2017, 20:27)

    oxbridge [utilizator]

    De parca statul roman ar avea nenumarate asemenea investitii de succes in ultimile 2-3 decenii.
    Si de parca carmacii ar fi vestiti peste mari si tari in proiectarea, implementarea si operarea unor asememea investitii.
    Bani aruncati pe fereastra, bani care vor costa foarte scump, destul de curand.
    Fyi, si Rwanda are fond suveran. Probabil unul dintre reperele de "succes" pentru carmacii Ro.
  • +12 (12 voturi)    
    of doamne... (Miercuri, 22 martie 2017, 20:32)

    liviu_ [utilizator]

    tot imi repet ca totu o sa fie bine... ca psd o sa plece, ca nu o sa se aleaga prafu de tara asta.... si ca e totusi mai bine sa ramanem aici decat sa plecam in alta tara....

    apoi citesc astfel de articole si-mi dau seama ca-s muuult prea optimist :(
  • +10 (10 voturi)    
    S-au terminat tepele? (Miercuri, 22 martie 2017, 20:40)

    Un-oarecare [utilizator]

    Am avut fabrici si uzine, aveam chiar si combinate de cresterea porcilor. Au fost facute praf.
    Facem unele noi si le privatizam. Cum? Primul venit, primul servit? Cine da spaga mai mare? Care are mai multe neamuri in parlament?
    Faceti sa mearga ceea ce mai avem si lasati visele umede pentru cei care stiu si chiar vor sa faca ceva.
  • +11 (11 voturi)    
    senzatia este ca traim in conjuratia (Miercuri, 22 martie 2017, 20:41)

    __alex__ [utilizator]

    imbecililor.
  • +12 (12 voturi)    
    E mai greu sa scoti banii din panselute si braduti (Miercuri, 22 martie 2017, 21:02)

    cartofil [utilizator]

    Ti le mai si numara societatea civila. Asa, concentreaza malaiul si dupa aceea, stie cum sa puna pe el Ali Dragnea si cei 40 de hoti.
  • +11 (11 voturi)    
    fabrici si uzine (Miercuri, 22 martie 2017, 21:05)

    Walking_dead [utilizator]

    Ca pe vremea comunistilor... chiar ma amuza, cum aburesc astia nefericitii care i-au votat.
    Trebuie sa fii tare naiv sa crezi asemenea idei utopiste.
    Macarale.... macarale....
    https://www.youtube.com/watch?v=bvNFrn2uLrs
  • +12 (12 voturi)    
    ,,,, votca? (Miercuri, 22 martie 2017, 21:09)

    Matusalem [utilizator]

    Tipu' asta a baut ceva sau face misto de noi ?
  • +12 (12 voturi)    
    E o solutie (Miercuri, 22 martie 2017, 21:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Adica un mod elegant si legal ca CIUMA ROSIE sa poata șmenui bani si sa continue sa fure ca si pina acum. Acesti TICALOSI (FSN> PSDR> PSD+PL> USL> PSD+ALDE etc) nu vor scapa nici un prilej ca sa continue JAFUL pe are il practica de 25+ ani.
  • +13 (13 voturi)    
    Can’t tell if this is true or dream (Miercuri, 22 martie 2017, 21:28)

    constantinmarian [utilizator]

    Cosmarul continua, parca nu e zi in care sa nu auzim o tampenie de la "alesii" nostri. Deci, ne intoarcem la statul comunist si la controlul economiei de la centru. Bravos, natiune! Halal sa-ti fie! Pe cand sa ne asteptam la a doua nationalizare?
  • +15 (15 voturi)    
    No comment! (Miercuri, 22 martie 2017, 21:41)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Dai in Dragnea, dar sa dai bine,
    Dai in frabrici si uzine!

    Ce pot spune?! Nu cred ca e argument adus de ei care sa nu fie minciuna.

    Asta e preferata mea:
    "Mihai Tudose sustine ca nu se pune problema unor numiri dupa criterii politice."

    Deci va fi castigat prin concurs impartial si supravegheat, transparent si public, asta vrei sa zici?

    E interesant ca pomeneste de Polonia. Cei care mai recent fac multa galagie in UE. Desi poate au dreptatea lor, insa ce ma fascineaza este ca la propunerea proiectului au enumerat zeci de tari ca si cand Fondul Suveran e unul si acelasi.

    Iata aici o analiza buna:
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21675054-radu-craciun-despre-fond-suveran-dezvoltare-incert-fsdi.htm

    E doar o chestiune de timp pana se opresc fondurile europene. Apoi cand vom trage linie, ce vom avea? Sosele, pasaje si cladiri neterminate, spitale cu tehnologie din 1800, scoli parasite si abandon scolar, paraziti pe ajutor social (nu, nu ma refer la saracii someri dati afara din X motiv, ci la cei ce stau degeaba pe banii statului intentionat si nu vor sa munceasca), zone gri pentru ca verdele de pe ele a fost eradicat.

    Dar macar vom avea mall-uri, biserici si beculete de sarbatori.
  • +14 (14 voturi)    
    grozav (Miercuri, 22 martie 2017, 21:56)

    vh [utilizator]

    pe cand si colectivizarea?
  • +10 (10 voturi)    
    Sigur ca da (Miercuri, 22 martie 2017, 21:59)

    Rex [utilizator]

    Scopul fiind vanzarea pe nimic unor smecheri a fabricilor construite pe banii statului, adica a populatiei.
    Daca nu mai au pe ce sa puna mana/ sa "vanda", inventeaza altceva.
  • +10 (10 voturi)    
    O stire importanta (Miercuri, 22 martie 2017, 22:15)

    PaulE [utilizator]

    Inainte de acest lucru, care poate fi capital pentru Romania, trebuieste adoptata "Legea interesului national". Dupa aceea, succes. Vor dispare saracii din tara...
  • +11 (11 voturi)    
    asta (Miercuri, 22 martie 2017, 22:15)

    trandafil [utilizator]

    bate campii. Cum dracu sa construiesti fabrici si uzine si apoi sa le privatizezi? Nu avem destule fabrici si uzine in ruina? Daca vrea sa le cumpere cineva, sa pofteasca.
    Instalatii de recuperare a metalelor din apele acide? Din cate am cunostinta inca nu s-a reusit in lume asa ceva, decat in situatii cu totul speciale si cu eficienta economica incerta. Ne-am trezit noi sa facem o "investitie" in tehnnologii neconventionale, cand nu suntem in stare sa exploatam un zacamant prin metode clasice.
  • +6 (6 voturi)    
    opinie (Miercuri, 22 martie 2017, 22:39)

    sile1 [utilizator]

    Ideea in sine de a construi unitati de productie (fabrici ,uzine) sau centre de colectare pentru fructe si legume este buna dar vine prea tarziu si este putin credibila.

    Ar fi fost mult mai bine daca fabricile, uzinele silozurile care au fost construite inainte de 1989 nu ar fi fost distruse in cei 27 de ani scursi de la revolutie de catre o clasa politica iresponsabila,fara dragoste de tara,manata doar de interese personale de imbogatire rapida.

    S-au facut privatizari prostesti fara a se urmari apoi respectarea conditiile impuse de contractele de privatizare ,s-au numit manageri lipsiti de abilitati manageriale ghidonati politic toate acestea au pus pe butuci economia romaneasca ducand la disparitia a peste 1600 de unitati industriale

    O responsabilitate mare,din acest punct de vedere, ii revine PSD-ului pentru ca a fost la guvernare cea mai mare perioada de timp.

    In concluzie dupa ce Romania a pierdut sute de miliarde de euro prin distrugerea capacitatilor de productie acum vrem sa investim alte sute de miliarde pentru a reface ceea ce am pierdut fara a avea garantia ca lucrurile nu se vor repeta.

    Desteptaciune maxima... doar tampitii nu au inteles ca doar tarile care produc fac parte din elita lumii !!
  • 0 (10 voturi)    
    Astia s ca tiganii carora li s a terminat fierul (Miercuri, 22 martie 2017, 22:56)

    jackalphonse [utilizator]

    Nu mai au ce fura, asa ca fac o industrie virtuala cu bani reali pe care i fura.
    Sunt mai inventivi decat Basescu care a facut un imprumut de la FMI cand nu a mai avut ce fura.
  • +7 (7 voturi)    
    sa mori de ras (Miercuri, 22 martie 2017, 23:39)

    CRMS [utilizator]

    Niste decrepiti, scoliti in comunism si pentru care Uber, masinile fara sofer si dronele taxi sunt faradelegi capitale construiesc viitorul acestei tari.
    Ma astept ca RO sa o ia pe calea Coreei de Nord daca acesti impostori nu sunt alungati cu furci si topoare.
  • -1 (3 voturi)    
    Fabrici și uzine (Miercuri, 22 martie 2017, 23:43)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    Ce oraș frumos.

    https://youtu.be/QFLqNkzAWYQ
  • +4 (4 voturi)    
    adica (Joi, 23 martie 2017, 1:45)

    Stapanu [utilizator]

    (re)-etatizare inteligenta... pe hartie merge, hartia suporta orice; e ca sunetul banului din povestirea aceea cu Thyll Ullenspiegel.
  • +4 (4 voturi)    
    sa ne vedem lungul nasului (Joi, 23 martie 2017, 7:33)

    Dedalus [utilizator]

    Pai noi nu am fost in stare sa cheltuim fonduri europene.

    In present minunatul govern se kakaie de 4 luni sa lanseze niste programe europene pentru care aveau totul facut in decembrie.

    Nu e vorba insa numai de Guvern.

    Nenorocirea este ca nici functionarii nu sunt capabili de o performanta decenta. A cere functionarimii romane sa faca un fond ce la randul sau sa faca fabrici si apoi tot ei sa le si vanda starneste rasul.

    Veti spune ca nu functionarii vor fi insarcinati cu "facere" fondului, "facerea" fabricilor si "vinderea" lor, ci niste "consultanti".

    Si pe aceia cine ii va selecta? Aud?

    ===

    Singura sansa dupa mine este ca guvernul, oricine ar fi la putere, sa se ocupe de lucruri simple, pe care le pot intelege si gestiona.

    Altfel spus, sa se rezume la a face ce le sta in putinta, nu bazaconii de acest gen, mult peste puterile funcionarilor si mai ales ale cetatenilor Romaniei in general.
  • +8 (8 voturi)    
    Fantezii dambovitene! (Joi, 23 martie 2017, 7:36)

    hotnewsfil [utilizator]

    Borfasii isi freaca mainile, pregatesc sticlele cu sampanie, o sa fie de manglit 'pe saturate', pentru toti, indiferent de culoarea gulerelor. Dupa ce isi vor face 'plinul', vor preda stafeta, vor promova smecheria cu 'manageri' adusi din strainatate, pe bani grei, 'baieti ascultatori'.
    Vom avea campanii electorale 'bogate', ne vom impiedeca iar, la tot pasul, in 'materiale electorale', vor fi din belsug zahar, ulei, mici, sarmale, etc., pentru cei ce vor decide (dupa obiceiul dambovitean -meritocratie damboviteana), soarta alegerilor.
  • +6 (6 voturi)    
    capitalism cu "manecutze" (Joi, 23 martie 2017, 7:40)

    Dedalus [utilizator]

    Citat:

    "dupa infiintarea fondului, ministerele nu vor mai fi administratori de companii cu capital de stat, asa cum a fost pana acum. Rolul lor va fi cel de a elabora strategii in domeniile pe care le reprezinta. "

    O tampenie mai mare nu cred ca se poate imagina. Ideea de a avea mecanisme comuniste mascate intr-un stat cu economie de piata este de un tembelism extraordinary.

    Dupa cum idea ca ministerele, incadrate (normal) cu functioanri care nu au facut in viata lor o afacere macar cu martisoare (:-)) vor incepe sa faca strategii privind implicare acestora in piata (idee cat se poate de fascista fie vorba intre noi) este atat de tembela incat ma face sa ma indoiesc de sanatatea mintala a celor care au grija de fondul asta.

    Copierea unor mecanime birocratice din alte state conduce la astfel de stupiditati in Romania.

    Cei care au trecut clasa copiind au vazut ca merge si vor acum sa copieze si in administrarea statului.

    Numai ca statul nu este numai al lor, este si al meu, si al tau si al vanzatorului de prune din piata si al patronului fabricii de paine din colt....
  • +5 (5 voturi)    
    Fura de doua ori! (Joi, 23 martie 2017, 9:02)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Odata cand o construiesc si odata cand o vand. Asta da eficienta....
    Il interb pe domnul ministru:
    - care sunt criteriile dupa care se vor face aceste fabric? Adica in ce domenii este marea nevoie neacoperita de mediul privat astazi?
    - ce garantii avem ca, hai sa zicem, odata facute, vor fi vandute cu valoare adaugata?
    Intrebarile sunt simple si vin in idea ca au distrus o indistrie intreaga si niciuna din firmele de stat, astazi, nu face profit.
    Cam atat.
  • +4 (4 voturi)    
    >??? (Joi, 23 martie 2017, 9:06)

    Dedalus [utilizator]

    "Cu banii fondului, vor fi construite acele uzine sau centre de colectare, dupa care vor fi vandute participatii de 49%"

    Adica, statul roman - stiti voi, cel care nu e in stare nici sa utilizeze fondurile europene primate moka - doreste sa pastreze controlul intreprinderilor respective.

    Probabilitatea de a gasi investitori care sa fi suferit accidente cerebrale majore este totusi foarte mica.
  • +7 (7 voturi)    
    Genial! (Joi, 23 martie 2017, 9:16)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Vor face fabrici de automobile Lastun, combinate de utilaj greu de care nimeni nu are nevoie, combinate siderurgice... Ce frumos va fi ! Iar dragnea va vizita uzinele atunci cand otelul topit va fi turnat in forme in jerbe de scantei, pentru a fi retopit in cuptoare pentru urmatoarea vizita. Si totul doar pe banii nostri :-))))
  • +4 (4 voturi)    
    PSD si votantii lui ne trag inapoi in comunism (Joi, 23 martie 2017, 9:44)

    Metec [utilizator]

    Este din ce in ce mai clar incotro ne duce aceasta stanga blestemata: inapoi in comunism! Firea vrea sa centralizeze si sa readuca in sarcina Primariei Generale toate activitatile care s-au descentralizat si privatizat cu truda in 27 de ani, iar Guvernul PSD doreste sa reinfiinteze industria ceausista, sub umbrela statului. In paralel, PSD imprastie bani in toate partile si promite cu o mie de guri ca va reinstaura "prosperitatea" comunista,prin majorarea globala a salariului minim, a punctului de pensie si a salariilor la stat. Nimic despre sectorul privat, niciun ajutor pentru acesta, el poate sa moara si sectiunea Romania Comunista ar fi fericita.
  • -5 (5 voturi)    
    Si de ce sa le privatizeze? (Joi, 23 martie 2017, 10:04)

    D-or [utilizator]

    Cu prima parte, respectiv investitiile directe de stat, sunt de acord, dar nu inteleg de ce trebuie vindute apoi pe doi lei.
    De ce trebuie neaparat sa fim afacerea cuiva de cind ne nastem pina murim.
  • +3 (3 voturi)    
    amintiri din epoca de aur (Joi, 23 martie 2017, 10:15)

    bogdan1477 [utilizator]

    Eu stiu o singura firma de stat romaneasca care e pe profit, Antibiotice Iasi. Si acolo meritul e al conducerii care a stiut sa-si tina angajatii aproape si sa faca scandal la orice incercare de privatizare pe 2 lei la prieteni de partid. In rest, nu stiu vro firma de stat care sa se autofinateze, sa-si plateasca darile la stat, sa nu aiba datorii la furnizori si sa fie cu salariile la zi. Si atunci, nu mai bine in loc de ideile astea timpe cu reindustrializarea, facem noi niste autostrazi beton, nu mai schimbam legislatia zilnic, nu mai atacam justitia, si in general ne comportam ca niste oameni civilizati? Ca daca facem toate astea, vin imperialistii din vest si fac ei fabrici si uzine.
  • -7 (7 voturi)    
    foarte bine (Joi, 23 martie 2017, 10:21)

    floarealbastra [utilizator]

    ma bucur ;din profitul firmelor astfel infiintate sa CREASCA veniturile tarii sa iesim din saracie.
    cand incepe sa produca prima "investitie"?
    • +5 (5 voturi)    
      Secolul urmator (Joi, 23 martie 2017, 12:54)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui floarealbastra

      Ce gluma " sa creasca veniturile tarii". Ca de asta nu dorme dragnea ! :-)))))
    • +3 (3 voturi)    
      Prietene, (Joi, 23 martie 2017, 15:01)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui floarealbastra

      esti din Teleorman? Firmele de stat NU au profit, cu foarte putine exceptii, iar aceste exceptii sunt sufocate de cele pe pierdere (numite strategice) care nu se vor a fi inchise pentru ca sunt pline de rubedeniile politicienilor.
      Iti propun o prima de Paste din profitul Tarom. Ce zici?!
  • +4 (4 voturi)    
    Fabrici si uzine noi.... (Joi, 23 martie 2017, 10:26)

    taro [utilizator]

    Mentalitate de pe vremea comunistilor.

    Guvernul vrea sa faca fabrici dar nu sunt in stare sa repare spitale si scoli sau sa termine autostrazi.
  • +4 (4 voturi)    
    Hai să privim un pic în jur. (Joi, 23 martie 2017, 10:47)

    MadalinKrp [utilizator]

    Uitaţi-vă un picuţ la Ungaria şi la Polonia, cât de mult şi-au dezvoltat economia, turismul, industria şi tot ce mai vreţi voi, dupa '89 încoace. Hai să privim şi la ce am făcut noi în aceşti 28 de ani. Hmm, mai nimic. Acuma vor să ne întoarcem la socialism şi vor să construiască pentru ca apoi să privatizeze. Aleşii noştrii întâi fac gaura în perete şi apoi când să fixeze tabloul e gaura prea mare şi evident încearcă să mai ajusteze din spaţiul creat. E inacceptabil ce se întâmplă. Oare când ne vom trezi şi noi şi ne vom dezvolta tot ce este de dezvoltat şi de reparat în ţara asta ?!
    • +3 (3 voturi)    
      Asa este! (Joi, 23 martie 2017, 15:08)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui MadalinKrp

      Oare de ce nu folosesc banii pentru investitii in infrastructura (rutiera, CF, utilitati) care la randul lor genereaza dezvoltarea transporturilor, turismului, serviciilor, agriculturii, comertului samd????????
      Ori sunt prosti (in cel mai adevarat sens al cuvantului) ori incompetenti, ori rau-voitori.
      Oricare ar fi varianta, mergem pe un drum complet gresit.
      In plus, capitalul strain se misca rapid si se duce acolo unde are randamente bune, adica in tari care ofera infrastructura, stabilitate fiscal / legislative si forta de munca bine calificata. Ori, noi tocmai asta ne straduim sa nu oferim.
      • +1 (1 vot)    
        Mda. (Joi, 23 martie 2017, 15:47)

        MadalinKrp [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

        Nici nu trebuie să ne străduim prea tare să nu oferim pentru că asta reiese din ceea ce facem noi sau ce fac aleşii noştri ''dragi''. Eu unul am studiat şi activez în domeniul turismului. Făcând o mică paralela cu Grecia, de ex., care aproape întreaga economie e bazată pe turism, noi de ce nu am putea dezvolta infrastructura şi astel să atragem turişti şi capital străin. Nu se vrea, se pun beţe în roate. Nu cred totuşi că nu se poate. Suntem poate prea mici şi alţii dictează în defavoarea noastră...
  • +3 (3 voturi)    
    S-o credeti voi ca va faceti fabrici si uzine (Joi, 23 martie 2017, 11:48)

    ouyang [utilizator]

    la cheie din bani publici. No way!
  • +4 (4 voturi)    
    Comunisti pana la capat! (Joi, 23 martie 2017, 12:12)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Inteleg ca zilele astea Oltchim va fi impartit in bucati si va fi vandut la fier vechi probabil. Tarom inchide curse interne si este intr-o stare dezastroasa... La fel si alte companii si regii de stat. Si oamenii astia fac fabrici si uzine de stat dar nu se pot ocupa de cele existente!!!! Primaria Bucurestiului a infiintat vreo 20 de companii! Ne intoarcem la economia planificata! Macar daca ar fi ceva rentabil, dar nu e.
    E jaf!
  • -6 (8 voturi)    
    Suntem cam frustrati! (Joi, 23 martie 2017, 12:45)

    PaulE [utilizator]

    Scrie aici ca sunt 56 de comentarii. Le-am rasfoit pe toate. Nu este unul care sa sprijine macar ideea. Ideea este ca daca nu faci tu insuti masini (cineva pomenea de drone) vei fi "mancat" de ai tai si de straini. Sunt convins ca romanul este creator. Am vazut-o de atatea ori. Este imposibil sa lasi spiritul privat sa reindustrializeze tara. Nu o va putea face ca va fi mancat de straini. Daca face statul asa ceva va fi suuper. Nu vreti sa le acordam si un pic de incredere?
    • +4 (4 voturi)    
      Unor infractori (Joi, 23 martie 2017, 12:56)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui PaulE

      condamnati pentru coruptie si furt ? Le dam toata increderea si banii nostri :-)))))
    • +3 (3 voturi)    
      Contabilizeaza-l si pe al 57-lea ! (Joi, 23 martie 2017, 12:57)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui PaulE

      Ca sa aiba "succes" FSDI, mai intai PSD si ALDE trebuie sa modifice legile justitiei si sa inceapa cu aceea prin care se desfinteaza DNA !
    • +1 (1 vot)    
      corect (Joi, 23 martie 2017, 17:19)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui PaulE

      Ai dreptate cu ce spui, si ideea in sine cu acest fond este buna la nivel strict teoretic. Dar dupa cum stim, practica ne omoara. Si practica a dovedit ca nu prea stim sa facem ceva, suntem mult mai buni la distrus. Deci pana cand nu vom fi condusi de cineva care sa aiba ca prioritate interesul tarii, din pacate nu va merge aceasta idee.
  • +8 (8 voturi)    
    Fabrici de ce? (Joi, 23 martie 2017, 13:45)

    ciuche [utilizator]

    Se pune problema ce vor produce acele fabrici,pentru ca eu stiu ca avem economie de piata.Or sa faca niste bmw-uri romanesti,niste panasonice de stat, niste concurenti la iphone,banane,ananas,ardei capia,ce vor produce acele fabrici si ce cerere interna si externa ar avea productia lor?
  • +3 (3 voturi)    
    statul e cel mai prost gestionar (Joi, 23 martie 2017, 16:18)

    qwerasdf [utilizator]

    statul e cel mai prost gestionar..

    ei nu sunt in stare sa elibereze niste hartii, daramite sa construiasca fabrici
  • +2 (2 voturi)    
    of, of (Joi, 23 martie 2017, 17:45)

    g01an [utilizator]

    administratorul celor mai ineficiente companii vrea sa infiinteze altele noi pentru a le vinde pentru profit. ce gluma buna.
  • +1 (1 vot)    
    econimia de piata (Joi, 23 martie 2017, 20:26)

    uzu [utilizator]

    economia libera este singurul mod in care se pot realiza venituri reale si crsteri salariale reale, bazate pe rezultate nu pe aprecierile guvernului.
    guvenul trebuie sa fie o insistutie cat mai mica posibil care sa controleze si sa administreze taxele si din cand in cand sa aduca imbunatatitri legilor.
    idea asta psdista este o porcarie socialista care va rezulta in bani pierduti sau furati de clientela politica.
    sunt fericit ca am plecat din romania in urma cu aproape 20 de ani.
  • +1 (1 vot)    
    PRIVATIZARE (Vineri, 24 martie 2017, 14:43)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    O idee ciudata, am lucrat pentru Siderurgie, iar privatizarile din 1990-2000 au jefuit tot ce avea mai valoros Romania.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri