Airbus estimeaza ca va produce abia in 2019 primele elicoptere H215 la Ghimbav, din cauza pietei globale care stagneaza

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 27 aprilie 2017, 16:04 Economie | Companii

La Airbus Helicopters Ghimbav
Foto: Hotnews
​Airbus Helicopters estimeaza ca primele elicoptere H215 vor fi produse din 2019 la Ghimbav, mai tarziu decat spera compania initial. Decalarea apare fiindca nu sunt inca destule comenzi, Airbus stabilind un prag de 16 unitati pentru fabrica a carei constructie a inceput anul trecut, spune directorul grupului francez pentru Romania. El adauga ca productia ar putea sa inceapa mai repede daca piata globala isi revine. Pe de alta parte fabrica Airbus care se ocupa de modernizarea elicopterelor la Ghimbav are multe comenzi si functioneaaza la capacitate maxima, iar despre aceasta unitate veti putea citi intr-un articol pe care-l vom publica vineri.

In toamna trecuta cei de la Airbus spuneau ca ar vrea ca primul elicopter H215 sa fie produs spre final de 2017, acum cateva luni termenul inaintat a fost 2018, iar acum, Serge Durand, seful Airbus Helicopter Romania, spune ca un termen realist ar fi 2019, fiindca "piata mondiala trebuie sa isi revina".

Durand explica ca intreaga piata are probleme fiindca stagneaza si multe proiecte sufera intarzieri. Anul trecut a fost unul slab pentru toata piata elicopterelor. De ce? Din cauza economiei, fiindca multe tari si-au reprogramat achizitiile si un factor important tine de faptul ca pretul petrolului este foarte scazut si sunt folosite multe elicoptere la operatiuni offshore.


Elicopter modernizat la Ghimbav de IAR si Airbus

Seful companiei spune ca nu "ingheata" proiectul, nu renunta la angajari si la calificari si ca totul este gata pentru momentul cand piata isi revine. Planul este ca la Ghimbav, in noua fabrica, sa se faca 15 elicoptere/an, insa pentru ca totul sa inceapa, Airbus trebuie sa aiba 16 comenzi ferme. Din acel moment va dura opt-zece luni pana cand toate utilajele vor fi pregatite pentru inceperea productiei. Ca exemplu, seful Airbus spune ca in primul an ar putea fi produse doua-trei elicoptere, iar in al doilea cinci unitati. Pretul unui elicopter este in jurul a 15-20 milioane euro, insa variaza mult in functie de dotarile instalate. Planul este ca in cativa ani la fabrica sa lucreze 350 de persoane.

In 2019 productia va urma sa fie mica, insa va creste treptat. Oficialul francez spune ca exista comenzi pentru Airbus Romania, insa mai putin de 16, Durand nedorind sa spuna exact numarul. Tari precum Spania, Germania si Chile au comandat elicopterul H215.


Serge Durand

Intrebat daca se va incepe cu versiunea militara sau cu cea civila a aparatului de zbor, Durand a spus ca totul depinde de piata. El a dat ca exemplu faptul ca se declanseaza tot mai multe incendii de padure si va fi nevoie de mai multe aparate pentru stins incendii, H215 fiind, spune el, o varianta excelenta.

Intrebat daca productia din Franta ar putea fi mutata la Ghimbav, Durand a spus ca nu se pune problema, Airbus dorind sa-si creasca productia si cota de piata si sa "muste" din cotele concurentilor rusi si americani.

Elicopterul H215 a fost produs incepand cu anul 2013 si in prezent sunt utilizate 13 aparate, in sase tari, realizandu-se 3.600 de ore de zbor. H215 a obtinut certificarea in septembrie 2013, iar in octombrie 2013 s-a facut prima livrare.



Elicopterul poate transporta 22 de pasageri si doi piloti, atinge viteza de 262 km/h, masa maxima la decolare este de 8.600 kg, iar autonomia cu rezervoarele standard este de 866 km (4 ore si 25 de minute). Rata de urcare este 8,2 m/s. Exista doua versiuni: lunga multiroll de 4.691 kg si utilitara scurta, de 4.549 kg.

Modelul multiroll H215 poate fi utilizat in misiuni de salvare, misiuni ale fortelor de politie, transport persoane, operatiuni de mentinere a pacii, dar si de stingere a incendiilor.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1453 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Adica...am ocupat locul; acum, mai vedem ! (Joi, 27 aprilie 2017, 16:23)

    newlook [utilizator]

    Adica...am ocupat locul; acum, mai vedem !

    Din categoria :
    "O ce veste minunata, a venit investitoru' !"
  • +1 (1 vot)    
    Nu numai lipsa comenzilor... (Joi, 27 aprilie 2017, 21:37)

    Sar Castic [utilizator]

    ... opresc productia. Elicopterele din familia Puma sint o tehnologie veche si sint inlocuite peste tot de unele mai moderne.

    Se pare ca Airbus a golit fundul galetii de gunoi la Ghimbav.

    MApN ar trebui sa gindeasca bine inainte sa comande mai multe Puma! Mai bine investesc in ceva mai modern ca AgustaWestland 101 Merlin sau NHIndustries NH90 si chiar Sikorsky UH-60 Black Hawk. Orice altceva e o risipa de bani si un pericol pentru armata romana si Romania.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă