Tesla a pierdut 619 milioane de dolari in trimestrul trei

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 2 noiembrie 2017, 10:45 Economie | Companii

Tesla Model 3
Foto: Tesla Motors

Tesla a inregistrat o pierdere de 619 milioane de dolari in trimestrul al treilea, cea mai mare din istoria companiei, pe fondul cheltuilelilor mari cu productia automobilului de serie Model 3, informatie care a dus la scaderea puternica a actiunilor producatorului american de vehicule electrice, transmite Reuters, citata de news.ro.

In urma cu  un an, Tesla obtinuse un profit de 21,9 milioane de dolari.

Compania condusa de miliardarul Elon Musk a confirmat totodata ca nu a reusit sa indeplineasca obiectivele de productie stabilite pentru trimestrul al treilea, fabricand numai 260 de vehicule, fata de 1.500 cat estimase initial.

Actiunile Tesla au scazut miercuri cu 5,4% in urma publicarii rezultatelor, in timpul tranzactiilor electronice de dupa inchiderea bursei de pe Wall Street.

La 30 septembrie, Tesla detinea rezerve de numerar si echivalente in valoare de 3,53 de miliarde de dolari, fata de 3,04 miliarde de dolari la sfarsitul trimestrului al doilea.

Tesla a anuntat in octombrie ca a livrat 26.150 de vehicule in trimestrul al treilea, in crestere cu 4,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar a precizat ca "blocajele din productie" au dus la intarzieri mari in fabricarea automobilului Model 3, de 35.000 de dolari.

Potrivit noilor estimari, Tesla ar urma sa ajunga la o productie de 5.000 de automobile Model 3 pe saptamana, pana la sfarsitul primului trimestru al anului 2018, fata de sfarsitul acestui an, cum prevedea estimarea initiala.

Marja bruta din productia de automobile, care exclude creditele obtinute din vanzarile de vehicule cu emisii zero, a scazut la 18,7%, de la 25% anul trecut. Analistii anticipau o marja de 18,4%, potrivit datelor FactSet.

Automobilul de serie Model 3 este considerat esential pentru profitabilitatea pe termen lung a companiei.

Tesla a anuntat in octombrie ca a ratat obiectivul de productie pentru Model 3 stabilit pentru trimestrul al treilea, producand numai 260 de vehicule in loc de 1.500, iar Musk a declarat atunci ca automobilul este "intr-un iad adanc al productiei".

Veniturile Tesla au crescut cu 30% in trimestrul al treilea, la 2,98 miliarde de dolari.














​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2402 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    go Tesla (Joi, 2 noiembrie 2017, 10:58)

    Ragnar [utilizator]

    Probabil jigodiile din industria petroliera ii pun bete in roate.Poate mai cresc si ei putin barilul pentru cativa ani cat le-a mai ramas de supt din combinatia asta
    • +6 (6 voturi)    
      Cum ii pun bete in roate ? (Joi, 2 noiembrie 2017, 12:04)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ragnar

      Intrebarea mea este 100% sincera !
  • +6 (10 voturi)    
    ei trebuie sa ajunga cu productia (Joi, 2 noiembrie 2017, 11:00)

    Ed___ [utilizator]

    ei trebuie sa ajunga cu productia la nivelele programate, pentru ca in 2018 deja incep sa vina alte masini de la concurenta - Hyunday si apoi din 2019-2020 toate celelalte Mercedes, VW, Audi, PSA !!

    asta in timp ce deja Renault Zoe si Nissan new Leaf sunt in vanzari, cu cresteri mari si chiar daca nu au ajuns pe continentul american, mananca clar din piata din Europa (a se citi Norvegia in special, dar si Germania si Olanda) !

    Daca Tesla nu ajunge sa produca cu fabrica la nivelul maxim atunci vor avea mari probleme in viitor.
    • 0 (0 voturi)    
      LEAF S-A VANDUT... (Joi, 2 noiembrie 2017, 17:16)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Intai in SUA, dupa aceea in EU.
      Nu mai scrieti tampenii!
  • -4 (8 voturi)    
    Tesla e o teapa, bugetofaga (Joi, 2 noiembrie 2017, 11:18)

    Emancipatorul [utilizator]

    Tesla nu a fost niciodata pe profit.
    De ani de zile este pe pierdere operationala. Traieste numai din credite si subventii (tax credit, facilitati la construirea de fabrici, subventie la cumpararea de automobile electrice, etc.)
    Pe o piata capitalista autentica, Tesla era demult uitata, nici nu s-ar fi infiintat de fapt.

    Unii zic ca deep-state-ul American il tine in brate pe Musk, altfel nu se explica de ce in continuare mai traieste firma asta. Sau oricare din firmele lui Elon Musk.
    Cam nici o firma a marelui antreprenor Elon Musk nu a fost pe profit. E un ponzi scheme intretinuta de media.
    • +2 (2 voturi)    
      Lipsa de experienta (Joi, 2 noiembrie 2017, 13:22)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

      in domeniul productiei de masa isi spune cuvantul. Tesla a investit mult si a fost capabila sa produca o masina mult diferita de ceea ce e pe piata dar la un pret mult peste ceea ce isi permite majoritatea clasei mijlocii. Ei au avut succes cu modelele de lux deoarece oamenii cu bani le-au cumparat pentru ca erau diferite iar pretul nu conta pentru cei care aveau deja 2-3 Ferrari sau Porsche in garaj. Cand faci milioane nu te uiti la bani.
      Puteau ramane la atat dar nu prea aveau un viitor, cel mult ramaneau ca si Morgan, un producator de nisa. Trebuiau sa creasca pentru a ramane in piata si a pastra avansul dobandit destul de greu prin costuri de cercetare si dezvlotare destul de ridicate. Problema e ca ei nu au experienta marilor producatori de automobile pentru de fabrica in masa si foarte ieftin. Deocamdata nu sunt in stare sa scoata o masina pe usa fabricii la minut, cu un cost accesibil pentru majoritatea clasei de mijloc si la un nivel de calitate ridicat. De aici si problema lor de a livra la timp si in cost prevazut iar pe de alta parte constientizarea faptului ca in cazul in care clientii decid in masa sa treaca pe electric marii producatori ii vor surclasa daca nu isi rezolva problemele de productie. Totul depinde acum de cat timp le mai lasa piata. Daca mai dureaza pana se schimba trend-ul spre electric au sanse mari sa devina un mare producator. Daca nu, producatorii consacrati ii vor manca cu fulgi cu tot cand va deveni profitabil sa produci masini electrice.
      • 0 (0 voturi)    
        Tu nu vezi nicio contradicție aici? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 9:39)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        A produs Tesla profit cu modelele de lux? A produs tot pierderi, degeaba vinzi mașina cu 100.000 dacă te costă 155.000 s-o produci.

        Firmele lui Elon Musk au primit 4,9 mld. dolari subvenții din bani publici, însă odată cu plecarea lui Obama de la Casa Albă a înțărcat bălaia.
  • +2 (2 voturi)    
    Good riddance (Joi, 2 noiembrie 2017, 13:29)

    oopsie_daisy [utilizator]

    Aveam respect pentru Musk, pina la faimosul lui email in care spunea ca nu e nevoie in comunicare sa iti implici managerul direct, ca nu e nevoie sa respecti the chain of command, etc. Ba mai mult, managerii vor fi pedepsiti daca solicita expres sa fie inclusi in fluxul de comunicare.
    Ce spune el are valoare, poate, intr-un start up. Intr-o firma mare, de dimensiunile si cu bugetele Tesla, teoriile lor nu pot decit duce la dezastru, si cifrele o arata.
    Ii doresc succes la adunat oalele sparte. Socialismul comunicational nu poate functiona intr-o firma de dimensini mari, dimpotriva, e reteta sigura pentru haos.

    https://www.inc.com/chuck-blakeman/an-email-from-elon-musk-reveals-why-managers-are-always-a-bad-idea.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi