IKEA Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, retailerul comercializand in aceasta perioada 8,2 milioane de produse de mobilier, decoratiuni si accesorii, se arata intr-un comunicat al companiei. Magazinul companiei a fost vizitat in primele 9 luni de la deschidere de aproape doua milioane de persoane.

Cele mai bine vandute produse din categoria de mobilier au fost combinatiile de dulapuri PAX, cu 15.730 de unitati vandute, in vreme ce printre cele mai apreciate decoratiuni si accesorii se numara cele din familia IKEA 365+ (tigai, farfurii, borcane, ustensile de bucatarie), care s-au vandut in numar de peste 60.000 de bucati.

“Suntem foarte multumiti de rezultatele pe care le-am inregistrat in primele 9 luni de la intrarea pe piata din Romania. Vanzarile din aceasta perioada ne arata ca vom depasi estimatul de 80 milioane de euro pe care il aveam stabilit pentru primul an de activitate la noi in tara", a declarat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.

In ceea ce priveste restaurantul IKEA, situat in interiorul complexului comercial, a comercializat 28,64 tone de chiftelute suedeze si nu mai putin de 103 km de hotdog, in timp ce prajitura Almondy s-a vandut in peste 120.000 de portii.

Primul magazin IKEA din Romania, situat in cadrul Zonei Comerciale Baneasa, a fost inaugurat in data de 21 martie a anului trecut, in urma unei investitii de aproximativ 25 de milioane de euro.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. In 2007, pe toate cele 4 continente unde exista magazine IKEA, numarul total al vizitatorilor a fost de 583 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 191 de milioane.

Asemenea celorlalte magazine IKEA din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza de catre firma Moaro Trading, in baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., detinatoarea conceptului IKEA si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza.