Michael Schmidt, director general Automobile Bavaria:

Michael Schmidt, director general Automobile Bavaria:  Masinile BMW se vind bine pentru ca romanii vor sa arate ce au

de Vlad Barza     HotNews.ro
Duminică, 10 februarie 2008, 12:33 Economie | Companii

Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, partenerul BMW in Romania, considera, intr-un interviu acordat HotNews,  ca vanzarile BMW in Romania ar putea sa creasca de sapte ori in urmatorii maxim sapte ani, daca Romania se va dezvolta la fel ca Spania, dupa intrarea in UE. Faptul ca in Romania BMW se vinde mai bine decat in tari precum Polonia si Cehia se datoreaza SUV-urilor care au o pondere record in totalul vanzarilor marcii la noi. Totusi, Schmidt a investit intr-un dealer BMW in Germania si mai vrea sa investeasca peste trei milioane euro, pentru a continua o traditie de familie. In 2003 se vindeau sub 500 de masini BMW, anul trecut germanii si-au deschis birou de reprezentanta iar vanzarile au trecut de 2.700 de masini.

Cresteri puternice ale vanzarilor BMW sustinute de apetitul romanilor pentru SUV-uri

Rep: Cat de mult poate ajunge BMW sa vanda in Romania?

Michael Schmidt: Este o chestiune strict personala, nu e bazata pe calcule stiintifice. Eu iau ca exemplu piata Spaniei, tara care are 50 de milioane de locuitori. Acolo, inainte ca tara sa intre in Comunitatea Europeana se vindeau 1.000 de BMW-uri pe an, dar anul trecut s-au vandut 65.000. Daca evolutia merge si in Romania in directia asta ar trebui ca in cinci - sapte ani sa se vanda 20.000 de BMW-uri, raportat la populatie.

Rep: Este posibil sa se ajunga la o astfel de cifra in Romania ?

Michael Schmidt: Uitati-va ce s-a intamplat in Spania, cred ca inainte de intrarea in Comunitate veniturile in mediul rural nu erau cu mult mai mari decat la noi. Asta vine automat, infrastructura, se construieste urias, sunt factori economici care impulsioneaza si alte domenii si sunt lucruri care nu se intampla in alte tari. Incet, incet si salariile, mai ales in Bucuresti, sunt tot mai bune iar romanul, in comparatie cu alte natiuni, nu este unul care sa-si bage banii la ciorap, ii place sa-si traiasca viata.  

Suntem si la Mini dar si la BMW din toata regiunea centrala si est europeana  lideri la vanzari, adica am vandut mai mult decat Ungaria, Cehia sau Polonia, iar lucrul acesta s-a intamplat de anul trecut. Aceste tari au potential ca venit pe cap de locuitor mult mai mare decat Romania.  

Rep: Cum se explica faptul ca Romania a depasit aceste tari la vanzarile de BMW ?

Michael Schmidt: E o explicatie legata de mentalitate, romanii pun mult accent pe statut, vor sa arate ce au si asta se poate bine arata in masini. A doua componenta este si pasiunea pentru masini. Si asta e legata si de faptul ca 50 de ani romanii n-au putut sa se orienteze decat spre Dacia si atunci e setea asta de a avea si altceva. Si drumurile au contat. Daca Romania ar fi avut o retea de autostrazi sunt sigur ca evolutia ar fi fost mult mai mare.

In Romania noi avem succesul acesta numai datorita SUV-urilor, daca nu am fi avut X5, X3 si seria 5 4X4 noi vindeam jumatate din ce vindem. In nicio tara BMW nu vinde ca aici, adica 50% SUV-uri. In Germania 15 - 20% reprezinta SUV-urile la BMW, acolo se vand 200.000 de BMW, jumatate sunt seria 3, in timp ce alta jumatate sunt din restul gamei.

Rep: De ce exista o sete atat de mare de SUV-uri in Romania?

Michael Schmidt: E vorba si de calitatea soselelor, vor sa aiba 4X4, nu au avut mult timp de unde sa cumpere astfel de masini, iar cand BMW nu le avea veneau si ne intrebau, iar apoi cumparau de la concurenta. Fixul acesta de 4X4 apare si pentru ca oamenii se duc spre exemplu la munte, ninge peste noapte, se trezesc dimineata si vad ca au doar tractiune spate si nu mai pot iesi de acolo, in timp ce unul cu o Dacie se descurca fara probleme, iar celalalt ramane cu o masina de 50.000 de euro fara sa se poata misca. Cand o sa fie soselele mai bune, mai curate o sa se vanda mai multe seria 3 spre exemplu. Un fenomen e iar ca seria 1 cu cel mai mic motor aproape nu vindem. Omul care vrea un BMW, vrea unul puternic.


Putine schimbari dupa deschiderea reprezentantei BMW

Rep: Ce s-a schimbat dupa venirea BMW cu propriul birou de reprezentanta la jumatatea anului trecut ?

Michael Schmidt: Nimic nu s-a schimbat pentru ca avand control de 98% din toata piata romana nu prea are scop acest birou, dar au luat aceasta decizie pentru toata Europa Centrala si de Est si nu puteau face o exceptie. Pana anul trecut noi eram autorizati sa numim dealeri, iar la propunerea noastra a fost desfiintat dealerul din Arad care nu a respectat programul de investitii si nici standardele cerute. In prezent sunt 14 locatii, puncte, fie de service fie de vanzari complete si unul in Iasi unde nu am eu controlul. BMW a infiintat biroul pentru a controla mai bine retailul.

Rep: E adevarat ca la infiintarea biroului au fost intarzieri la comenzile de masini?

Michael Schmidt: A fost o perioada anul trecut, doua-trei luni de zile cand masinile intarziau cu saptamanile, dar nu biroul a fost de vina, ci centrul de logistica din Germania, in iunie - iulie anul trecut cand tocmai se infiinta biroul. Oamenii, nestiind despre ce e vorba au crezut ca e biroul de vina.  Nu biroul importa, masinile tot noi le importam, biroul nu are depozit central, au sase persoane angajate.

Investitii noi in Germania, vanzari dezamagitoare de motociclete in tara

Rep: Care e planul de investitii pentru Germania ?

Michael Schmidt: Pana acum este una singura, am preluat un dealer existent in aceeasi locatie, dar intentionez anul acesta sa cumpar un teren si sa construiesc o cladire noua. Investitia imi apartine. Cea de anul trecut am deschis-o in iulie, am vandut 150 de masini, iar anul acesta vreau sa vand 250 - 300. E o cifra normala, majoritatea dealerilor din Germania vand cam 400 de masini, atata iti trebuie ca sa supravietuiesti. E intr-o regiune foarte buna la 35 de kilometri de Munchen, as compara-o cu Snagovul, au foarte multi oameni cu bani in zona. Investitia in ce voi construi nou va fi de trei - patru milioane de euro.

Am investit mai mult sentimental pentru ca parintii mei stau acolo iar bunicul meu a avut demult un Autohaus care se chema Schmidt si e ceva sentimental. Acolo salariile mecanicilor sunt de patru ori mai mari ca la noi, dar si o ora de manopera e cam tot de patru ori mai scumpa, 100 de euro, in timp ce la noi e 25 - 30 euro.

BMW a decis sa micsoreze numarul dealerilor in Germania pentru ca daca sunt prea multi in aceeasi zona se pot canibaliza unii pe altii. Se incearca spre exemplu si acum intr-o regiune pe un cerc de 50 de kilometri sa se faca din trei dealeri, doar unul, dar asta de multe ori se rezolva biologic pentru ca sunt proprietari care nu au mostenitori si business-ul nu mai continua. As gresi sa ma orientez unde nu mai e loc pentru inca un dealer ci ma orientez acolo unde e potential.

Rep: Cu cat contribuie Bucurestiul la vanzarile totale Automobile Bavaria ?

Michael Schmidt: Cam cu 50%, anul trecut a fost Brasovul pe locul doi, acum doi ani a fost Clujul, insa sunt patru orase Brasov, Cluj, Timisoara si Constanta care sunt cam la egalitate.

Rep: Ce veti lansa anul acesta ?

Michael Schmidt: In aprilie vom aduce modelul X6, iar in septembrie - octombrie noua seria 7.

Rep: La partea de motociclete s-au vandut 60 de unitati anul trecut. E multumitor ?
 
Michael Schmidt: Aici nu sunt multumit, am crezut ca vindem 100 dar poate ca piata nu e coapta pentru nivelul acesta de motociclete. E pregatita pentru o gama intre 3.000 si 7.000 de euro, iar ale noastre pornesc de la 7.000 si ajung pe la 20.000 euro. Inca nu s-a format gama de clienti care pot sa-si permita timp liber sa-si foloseasca motocicleta. Cei care ar putea sa-si permita sunt manageri, insa au multa treaba si nu au timp sa mearga cu ele.

Rep: Ce tinta privind cifra de afaceri aveti anul acesta?

Michael Schmidt: Pe grup, incluzand si MAN, in 2007 am avut estimativ circa 300 milioane euro. Pentru anul in curs estimez  o crestere de 15%. Estimarile pentru vanzarile BMW si MINI sunt de 3.000 - 3.200 de unitati, iar la camioane 2.000 - 2.300.

Rep: S-a schimbat ceva odata cu deschiderea fabricii MAN in Polonia ?

Michael Schmidt: Numai din punct de vedere logistic, oricum fabrica nu este mare si-au dimensionat-o pentru a produce 15.000 de unitati pe an. Inainte sa ia decizia cu Polonia se gandeau sa faca si in Romania o fabrica, insa acum trei - patru ani era inca neclar daca Romania va intra in Uniunea Europeana. Au gasit 150 de hectare in Arad, au pus si accent pe scoala germana, pe aeroport. Au renuntat si s-au decis pentru Polonia, dupa ce au analizat si Ungaria si Slovacia, in afara de Romania si Polonia.











4676 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sa vedem cat costa barilul (Luni, 11 februarie 2008, 0:59)

    tovarasul [anonim]

    Sa vedem cat costa carburantul pentru masini in viitor. Petrolul a ajuns la maxima productie posibila, este prima data in 150 de ani cand productia mondiala in cativa ani este aproximativ plana, semn ca nu mai poate creste si de acum incolo posibil sa inceapa sa scada an de an. M. King Hubbert ( expert in petrol) a prezis in anii 50 ca in 1970 productia americii va ajunge la punctul maxim, fapt confirmat. Tot el a prezis ca prin anii 2000 productia mondiala de petrol va atinge punctul maxim, iar acum in mai putin de 9 ani pretul a crescut de 10 ori. Daca cautati pe internet rezervele mondiale estimate sunt pentru 41 de ani la actualul consum, dar noi stim ca in viitor toata lumea vrea sa produca mai mult deci consum mai mare de energie (trebuie sa mai micsoram cifra), daca adaugam crestere populatiei mondiale cererea de energie creste, si daca luam in calcul ca unele tari si-au supraestimat rezervele ca sa aibe mai multa greutate politica la nivel mondial sau sa aibe dreptul in OPEP sa extraga mai mult . (in OPEP tarile au o cota in functie de rezerve, ca o tara din organizatie sa poata extrage mai mult trebuie sa masluiasca rezervele, guvernele mereu au nevoie urgenta de bani asa ca tendinta sa exagereze rezervele este evidenta). Daca pretul a crescut de 10 ori fara ca productia mondiala sa scada, doar a stat constanta, cat va creste isteria mondiala cand lumea va sti va petrolul este mai putin ani de an? Razboiul din Irak arata ca Bush are informatie privilegiata, iar tarile producatoare de petrol incep sa fie paranoice taurizand petrolul.
    • 0 (0 voturi)    
      care e legatura cu bmw ? (Luni, 11 februarie 2008, 12:21)

      domnul [anonim] i-a raspuns lui tovarasul

      Organizatia cu pricina se numeste OPEC, dar cine se uita la o litera in ziua de azi ?
      Nu prea vad legatura cu bmw-ul ... si ce daca pretul la petrol creste ... pune mana si munceste ca sa acoperi cresterea, pune mana si investeste ca sa acoperi inflatia. Daca te gandesti numai la consum normal ca nu ai bani. Nu oricine isi cumpara bmw.

      Ai auzit de combustibili alternativi ? BMW vrea banii mei si daca o sa ii vrea si in continuare o sa se gandeasca cum sa imi vanda masini. Asta e treaba pe care trebuie sa o faca BMW si sunt sigur ca o face.

      EU trebuie sa ma gandesc cum sa fac banii ca sa nu imi pese de pretul petrolului, de inflatie. EU trebuie sa muncesc si sa imi protejez banii.

      Numai bine tovarase.
  • 0 (0 voturi)    
    asa' i romanu (Luni, 11 februarie 2008, 7:43)

    ciumpi [anonim]

    romanu vrea sa arate... ce tare!!! asta nu se cheama exhibitionism?
    • 0 (0 voturi)    
      SNOBISM (Marţi, 12 februarie 2008, 16:20)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui ciumpi

      Snobism nu exhibitionism ...
      Cine vrea SUV are in adancul sufletului sau dorinta taranului din anii 80 de a avea ARO (mai scump ca Dacia si putei sa cari si ceva ceapa si cartofi la piata).
  • 0 (0 voturi)    
    adver________ (Luni, 11 februarie 2008, 8:44)

    ionut balea [anonim]

    mai mascati si voi reclama in spatele unor articole de middle - bottom page!
    Cu putin bun simt ar trebui sa puneti cap de afis o stire serioasa nu o reclama la o firma care va face discount-uri la masini!
  • 0 (0 voturi)    
    Romanii sunt ghiolbani (Luni, 11 februarie 2008, 9:31)

    Beavis & Butthead [anonim]

    Romanii nu pun accent pe statut, ci sunt ghiolbani, si vor sa se dea smecheri. Faptul ca ai o masina misto nu te face mai destept, mai bun sau mai civilizat. In viziunea mea, o astfel de masina te face mai sarac cu 80.000 euro, iar suma asta depaseste cu mult cifra necesitatilor si trece in zona luxului. Mi se pare destul de jenanta aceasta situatie in conditiile in care Romania sta destul de prost la capitolul "nivel de trai".

    varianta I. Pe romaneste unii mor de foame iar altii, care i-au tinut pe primii pe salarii de cacao se plimba cu masini de lux si ii scuipa in timp ce ii calca pe trecerea de pietoni.

    varianta II. Unii cersesc pentru ca altii care i-au obligat pe primii sa cerseasca, se plimba cu masini de lux si ii scuipa in timp ce ii calca pe trecerea de pietoni.

    varianta III, foarte rar intalnita, unii isi iau o masina mare pentru ca au o familie mare si nu au loc in ea. A, pardon, aia nu isi cumpara BMW.
  • 0 (0 voturi)    
    tara parvenitiilor (Luni, 11 februarie 2008, 10:01)

    complexatu [anonim]

    RO este cu siguranta tara in care toate jigodiile si parvenitii isi iau masini tari. De, .... parvenitii au nevoie de status , de recunoastere. E doar un complex si atat. Oricum sunt niste nulitati, fara acoperire, joaca la cacialma si isi pun in valoare tupeul. In sfarsit, au dat ei cateva tunuri (de obicei imobiliare) si hopa isi iau bmw-eu (pardon pocusor).
    Insa le plang de mila ca banii lor easy come, cu siguranta tot 'easy go' in conturile unora si mai jmecheri de la bmw.
    Apoi nu le trebe multa minte sa isi ia masini scumpe sa le strice repede si sa infiga banii in piese exagerat de scumpe.
    Cu statusu-nainte! Si atentie la frana ca va prapaditi singuri.
  • 0 (0 voturi)    
    BMW (Luni, 11 februarie 2008, 10:46)

    Pompi [anonim]

    Si pana la urma, EU ca cetatean, cat sunt de interesat de petrol cand imi cumpar masina? Iti spun eu... NU sunt! ;-)
  • 0 (0 voturi)    
    Ohh da (Luni, 11 februarie 2008, 10:55)

    dedeiu [anonim]

    Pai atat ii duce capul:
    "Michael Schmidt, director general Automobile Bavaria: Masinile BMW se vind bine pentru ca romanii vor sa arate ce au"
  • 0 (0 voturi)    
    Bavaria? (Luni, 11 februarie 2008, 19:19)

    Nagga Buy [anonim]

    Niciun cuvant despre serviceul de rahat oferit de Bavaria pentru toate brandurile importate? Mitocanul roman are de unde plati :)
  • 0 (0 voturi)    
    bmw (Luni, 11 februarie 2008, 19:50)

    alexandru ioan [anonim]

    Marea problema a retzelei bmw in Romanie este service-ul. Nu exista nici o preocupare, la nivel inalt, fata de relatia client-service. Dupa ce intri pe mina lor este jale .
  • 0 (0 voturi)    
    service (Luni, 11 februarie 2008, 23:04)

    Nautilus [anonim]

    Reteaua de service prin dealeri este instrument de jupuire stiintifica a clientului in mai toate tarile, de asta e preferabil sa apelezi la un service privat, unde risti doar sa strice ceva, in timp ce la dealer risti sa strice ceva, sa iti ia o caciula de bani si sa te mai faca si prostalau, taran, parvenit etc :))

    ~Nautilus


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version