CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, spune că clienții francezi au început să renunțe la pește, să cumpere carne mai ieftină și să ignore mâncarea organică din cauza inflației ridicate, relatează Reuters.

Supermarket Carrefour din RomâniaFoto: Carrefour

Bompard spune că discuțiile dintre economiști despre momentul în care inflația își va atinge nivelul maxim înainte să înceapă să scadă sunt inutile și că importantă este viziunea consumatorilor, care acum au ajuns să cumpere produse cât mai ieftine.

„Faci alegeri în favoarea celor mai mici prețuri. Nu voi cumpăra carne de vită ci cea mai ieftină carne de porc. Nu voi cumpăra pește. Nu voi cumpăra mâncare organică”, a explicat acesta.

„Acest fenomen este aici și este profund și a prins avânt în ultimele săptămâni”, a mai spus Bompard la o întâlnire a federației Medef, cea mai mare asociație patronală din Franța.

El a declarat de asemenea că atât Carrefour cât și concurenții săi au început să se adapteze la noua mentalitate a consumatorilor cu campanii promoționale care „îngheață” prețurile la produsele din coșul de cumpărături zilnic.

Inflație record în Europa

Inflația a atins recorduri istorice în Europa în 2022, întâi datorită presiunii puse de pandemia de COVID-19 asupra lanțurilor de aprovizionare în ultimii doi ani, apoi de creșterea astronomică a prețurilor la energie din cauza războiului din Ucraina, ajuns în a 188-a sa zi.

În Franța, piața domestică a Carrefour, inflația a ajuns la 6,8% în luna iulie, cel mai ridicat nivel de la începutul anilor 1990, când autoritățile franceze au început să folosească metodologia UE de calculare a acesteia.

Guvernul francez a adoptat însă măsuri mai ample decât alte state din zona Euro în ceea ce privește ridicarea poverii inflaționiste de pe umerii consumatorilor, plafonând prețurile la gazele naturale și electricitate.

Executivul de la Paris a decis de asemenea să crească salariile funcționarilor publici și mărească pensiile, totodată acordând subvenții pentru săraci.