Romania pierde teren in lupta pentru atragerea unei investitii de cinci miliarde euro

Grupul siderurgic austriac Voestalpine a semnat un memorandum de intelegere cu autoritatile bulgare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 8 septembrie 2008, 16:02 Economie | Companii

Grupul siderurgic austriac Voestalpine a semnat luni un memorandum de intelegere cu autoritatile de la Sofia si este cu un pas mai aproape in alegerea tarii vecine ca destinatie pentru investitia de cinci miliarde euro pe care vrea sa o faca in aceasta zona a Europei, scrie Novinite. In cursa mai sunt Romania, Turcia si Ucraina, insa Voestalpine nu a semnat nici un memorandum de intelegere cu tara noastra.

Memorandumul a fost semnat de ministrul bulgar pentru economie si energie, Petar Dimitrov, si directorul financiar al grupului siderurgic Voestalpine, Alfred Dusing.

Bulgarii sunt decisi sa-i aduca pe austrieci la ei, iar pe 4 septembrie au anuntat ca vor plati 150.000 euro pentru consultanti straini care sa-i ajute in negocieri.

Austriecii vor investi cinci miliarde euro intr-un combinat siderurgic care va avea 4.500 de angajati.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1882 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    ... (Luni, 8 septembrie 2008, 16:20)

    dragos [anonim]

    N-a facut Ceausescu destule combinate siderurgice? Ne mai trebuie si altele acum? Mai bine sa aducem niste investitii nepoluante.
    • -1 (1 vot)    
      subscriu (Luni, 8 septembrie 2008, 16:47)

      alin [anonim] i-a raspuns lui dragos

      nu ne mai trebuie fratilor si alte surse de poluare.
      de ce nu-si fac la ei combinate siderurgice ?! nu e vorba numai de costuri si forta de munca. Mediul conteaza pt ei in primul rand.
    • 0 (0 voturi)    
      sigur (Luni, 8 septembrie 2008, 17:16)

      alex [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Din combinatele pe care le-a facut Ceausescu nu a mai ramas mare lucru (industria siderurgica produce acum cam un sfert din cat planuise Ceausescu)...asa ca loc mai e destul...plus ca tehnologiile de azi sunt mult mai ecologice decat cele de acum 30 de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Linz (Luni, 8 septembrie 2008, 22:39)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Am fost in 1993 in combinatul de la Linz in coxerie si circulam in halate albe ,pasarelele nu aveau pic de praf si culmea era in functiune.
      Combinatul era si este in oras .
      Relocarea se face pentru materiile prime ale caror costuri de transport deja devin prohibitive.
      Orice loc de munca in metalurgie (aici siderurgie) creaza pe orizontala inca 9 locuri de munca .
  • +1 (1 vot)    
    titlu nepotrivit (Luni, 8 septembrie 2008, 16:28)

    alex [anonim]

    Romania nu pierde nici un teren (poate doar alea pe care vor sa le dea VA pentru investitie).

    Pana una alta VA semneaza memorandum cu toate tarile care spera la aceasta investitie (inclusiv cu Romania). Aceste memorandumuri sunt de fapt angajamentul fiecarei parti (VA si guvernul tarii respective) la o anumita structura a afacerii/investitiilor etc DACA tara respectiva este aleasa pentru investitie.

    In momentul in care se va sti unde se face investitia, celelalte trei memorandumuri isi pierd valoarea.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Luni, 8 septembrie 2008, 16:40)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui alex

      Adevarul e ca daca nu puneau acest subtitlu pentru articol nu il citea nimeni ... era ca si cum o firma din China a semnat nu stiu hartie cu Vietnam (Concluzia o stim cu toti: Romania nu a participat in aceasta tranzactie sau de fapt a fost exclusa; sa fi livrat hartia macar ...)
      • 0 (0 voturi)    
        de fapt.... (Luni, 8 septembrie 2008, 17:29)

        costi [anonim] i-a raspuns lui Paul

        De fapt toat treaba e la misto.
        Semneaza cu 4 tari si dupa face bau bau cu semnaturile la tara tinta .Si zce : uite mai am 3.
        Tara tinta se sperie , se face mangla ,si se iese in presa : uite i-am batut pe ceilalti 3 .
        Ca sa vezi ce tari santem noi .
        Totul este o "austriaca" Ca Petrom sau BCR
        • +1 (1 vot)    
          de fapt... (Luni, 8 septembrie 2008, 17:43)

          alex [anonim] i-a raspuns lui costi

          Tu daca ai avea 5 miliarde de investit nu ai face la fel? Toti investitorii vor sa isi reduca costurile...mai ales cand e o investitie din-asta pe care se bat toti...
          • 0 (0 voturi)    
            Alex PR (Luni, 8 septembrie 2008, 18:00)

            costi [anonim] i-a raspuns lui alex

            Alex = PR la VA
      • 0 (0 voturi)    
        nu e chiar asa... (Luni, 8 septembrie 2008, 17:42)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Paul

        Eu cred ca discutia asta cu VoestAlpine e destul de cunoscuta incat nu e nevoie de titluri care induc in eroare pentru a atrage cititori...

        Pe principiul asta...pot sa inventeze ce vor ei numa sa se citeasca nu? Atunci ne alegem cu "Povesti Nemuritoare",...nu cu articole de informare.
  • 0 (0 voturi)    
    Petrom (Luni, 8 septembrie 2008, 16:40)

    MG [utilizator]

    pai noi suntem buni la tepe - afacerile in alta parte;
  • 0 (2 voturi)    
    Petrom (Luni, 8 septembrie 2008, 16:50)

    Aneta [anonim]

    Pai da , bulgarii n-au dat nimic , noi am dat Petromul si s-or fi gandit austriecii sa echilibreze balanta in sensul ca iau de la noi dar investesc la bulgari . Buna treaba .
  • +1 (1 vot)    
    Bakshish (Luni, 8 septembrie 2008, 17:21)

    Balkanicus [anonim]

    Datorita "mostenirii" de la turci avem obiceiul de a da si lua bakshish. Austriecii stiu bine care sunt naravurile prin regiune, asa ca semneaza un memorandum cu fiecare tara vizata, ca sa fie siguri totusi de un minim legal.
    Apoi urmeaza shpaguirile, negocierile, jocurile de picioare, telefoane si vizite diplomatice, campanii in presa cu tonomate, dezvaluiri senzationale, etc.
    Cred ca Ucraina e in afara sanselor reale, situatia politica e absolut haotica, atmosfera de razboi civil, rusii sunt nu la frontiera, ci in interiorul tarii :)). Acolo va fi teatru de razboi.
    Turcia e deja teatru de razboi, intre separatistii kurzi si guvernul islamo-nationalist. Economia turca e sub perfuzie de investitii straine si Erdogan-Gul au mare nevoie de astfel de contracte "de prestigiu". Numai ca Turcia e intr-o zona de turbulenta geo-strategica, frontiere cu Irak, Iran, Siria, Georgia, guvern islamist f. ostil armatei laice, explozii prin Istanbul, Izmir, Antalia, etc. Totusi au o sansa, se pricep bine la mita, ei au inventat-o in regiune :)
    Bulgaria face doar jocuri de picioare, guvernul sta sa cada, UE le-a taiat fonduri, saptamanal sunt explozii sau asasinate prin Sofia, mafia rusa e la putere, etc. Singura sansa a bulgarilor ar fi sa de agratis totul austriecilor si sa mai puna si de la ei niste bani :)).

    Romania are cu adevarat o sansa buna, nu avem teroristi kurzi ca la Istanbul, nu avem separatisti rusi ca in Crimeea "ucrainiana", nu avem o mafie atat de violenta ca in Bulgaria.
    Constanta e f. bine plasata, un port modern la Agigea, canal Dunare-M.Neagra, teren cat vrei in Dobrogea, centrala nuclearo-electrica e in apropiere, avem si carbune si fier din zacaminte proprii, traditie siderurgica f. buna si stim sa dam si shpaga daca trebuie :))
  • +1 (1 vot)    
    investitie otravita (Luni, 8 septembrie 2008, 17:21)

    costi [anonim]

    De fapt austrieci vor sa mute combinatul de la Lintz
    altundeva .S-au saturat de poluare .
    Daca gaseste prostii se duc altundeva.
    Acest combinat va intoxica aerul si apa uriunde este el. Asanumitele tehnologii nepoluante nu exista . Otelul se produce cu o multime de emisii
    de gaze si zgura fina .Nu o vezi nu o simti decat cand te imbolnavesti .Copii nostri o sa sufere.Este prea aproape de oras.De ce nu se duc mai departe ? Este loc destul pe canal .
    • +1 (1 vot)    
      nu chiar (Luni, 8 septembrie 2008, 17:38)

      alex [anonim] i-a raspuns lui costi

      Prietene, esti usor dezinformat.

      Nu as vrea sa ma leg de argumentul (care ar putea parea rautacios) ca la Galati combinatul este mult mai aproape de oras si nu cred ca in Galati problemele de sanatate sunt mai mari decat in alta parte in Romania...si combinatul e in functiune de ceva vreme...

      Productia de otel nu mai este atat de poluanta pe cat era (daca ai imaginea cosurilor care arunca emisii in toate directiile cred ca te inseli, acum toate combinatele sunt obligate sa puna nenumarate filtre anti-particule). Iar Voest Alpine are tehnologie de productie nepoluanta, in comparatie cu ceilalti producatori.

      Inteleg ca esti din Constanta...eu in locul tau m-as bucura ca mi-a pus Dumnezeu mana in cap cu investitia asta...sincer... uita-te cati alti sub-contractori vin pe langa investitiile mari...cum se dezvolta un oras din punctul de vedere al serviciilor (aeroport, transporturi auto, restaurante, banci etc) dupa ce are loc o asemenea investitie.
      • 0 (0 voturi)    
        nu merge (Luni, 8 septembrie 2008, 17:58)

        costi [anonim] i-a raspuns lui alex

        Alex ,Alex..... tu lucrezi la Voestalpine sau la cineva interesat .
        Tu nu stii unde vor sa faca acest combinat : chiar in oras .In interiorul zonei metropolitane Constanta. Problemele de sanatate poluare in Galati sant secrete. Nimeni nu face nimic ptr ca es vorba de locuri de munca.Intreaba pe cineva din Galati.
        Probuctia de otel este acelasi proces tehnologic de 100 de ani .Povestile cu filtre sant pentru copii .Nu s-a inventat asa ceva .
        vezi ce procese tehnologice sant necesare.
        Haldele de steril ? unde le duci ?in Austria?
        Unde le transporti spre depozitare veshica ?
        In Ukraina sau Brazilia de unde a venit carbunele si minereul?
        Eu nu ma bucur de loc .Chestia cu D-zeul mana in cap merge la triburile de pe Amazon
        Sinceritatea ta este cumparata cred ca est PR la VA nu / He he .Constanta este un oras supraaglomerat acum.Nu ma intereseaza mai mult .
        Austrians go home !
        • 0 (0 voturi)    
          sigur (Luni, 8 septembrie 2008, 18:23)

          alex [anonim] i-a raspuns lui costi

          Nu am ce sa intreb in Galati pentru ca cunosc destul de bine situatia. Cu un combinat in care protectia mediului e la limita si care face investitii pentru mediu doar sub amenintari, in care Garda de Mediu le-ar da amenzi zi de zi, etc etc eu unul nu am vazut probleme serioase de sanatate (mai mari decat in alte locuri). Treaba asta cu problemele de sanatate...ca sunt secrete...nu stiu ce sa zic...daca ai date in sensul asta poate te cred.

          Eu fac PR pentru copiii nostri, pe care eu ii doresc mai putin ecologisti (daca e neaparat nevoie) dar mai educati si mai bine platiti, decat ecologisti si cu burta goala- adica traind oricum mai putin si mai prost.

          PS: stiu unde vor sa faca combinatul...si nu e mai aproape de orasul actual decat e combinatul de la Petromidia (de exemplu)...
          PS2: pana la urma combinatul asta depinde si de lumea din localitatea unde s-ar construi. Nu o sa se lupte nimeni cu comunitatea locala daca se doreste ecologism... daca in Constanta sunt majoritari cei ce gandesc ca si tine nu cred ca ii poate nimeni obliga sa accepte o asemenea investitie. Asa ca degeaba as face eu PR pentru austrieci.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu ai raspuns (Luni, 8 septembrie 2008, 18:43)

            costi [anonim] i-a raspuns lui alex

            Alex nu a raspuns :
            Unde se vor face haldele de steril?Depozitele vor exista acolo pentru todeauna
            De ce eviti raspunsul?Daca tot te pricepi?
            Unde se vor face iazurile de decantare?
            Unde se evacueaza apa din iazurile de decantare? In mare in canal?
            Turismul industrial si agricultura ecologica
            Poftiti la noi !
            • 0 (0 voturi)    
              ok (Luni, 8 septembrie 2008, 19:16)

              alex [anonim] i-a raspuns lui costi

              Ceea ce vezi tu la Galati (presupunand ca faci diferenta intre depozitele de materii prime si cele de produse reziduale) sunt depozite de zgura (aia rosiatica).

              Din procesul de productie al otelului prin convertizor nu rezulta steril si iazuri de decantare (probabil faci o confunzie cu industria extractiva) ci rezulta in principal zgura. Zgura este folosita in industria cimentului sau in amestec pentru prepararea asfaltului.

              Celelalte produse de sinteza secundare au fiecare domeniul lor de utilizare in industria chimica. O parte din ele pot fi folosite si la Petromidia.

              Apele reziduale se trateaza si se recicleaza in procesul de productie.

              Am raspuns indeajuns, Mr Ecologist?
            • 0 (0 voturi)    
              supliment (Luni, 8 septembrie 2008, 19:52)

              alex [anonim] i-a raspuns lui costi

              Costi, daca chiar te intereseaza subiectul ecologiei in industrie, si nu doar diletantismul ecologic, uite aici cateva argumente:

              http://www.osti.gov/bridge/servlets/purl/810269-jqPT3b/native/810269.PDF
            • 0 (0 voturi)    
              Ecologia (Luni, 8 septembrie 2008, 22:47)

              Nicolae [anonim] i-a raspuns lui costi

              1)Nu se produce steril ci zgura ,aceasta e utilizata in toata Europa pentru autostrazi + zero produs secundar Are aceleasi caracteristici ca si roca din cariere sau balastul -mai scapa niste munti maiscapa niste albii de rauri !!!
              2)Apele fenolice se trateaza cu bacterii si se evacueaza prin bazine cu pesti care monitorizeaza nivelul produselor potential periculoase etc
              Inexistenta instalatiei de tratare a apelor menajere Bucuresti polueaza de sute de ori mai mult.
              Verificati zona Duisburg Germania !
  • 0 (0 voturi)    
    voest alpine (Luni, 8 septembrie 2008, 18:20)

    binevoitor [anonim]

    Bulgaria nu are oricum sansa ca Voest Alpine sa construiasca acest combinat acolo din urmatoarele motive :1. nu are materii prime proprii prin urmare acestea vor trebui importate2.daca le importa are nevoie de un port cu adancimi mari ,pentru nave mineraliere de peste 165000 tone pe care sa il construiasca si pentru care in prezent NU  ARE NICI UN FEL  DE INFRASTRUCTURA .3.O asemenea infrastructura costa ,doar ea ,singura, multe miliarde ( Euro).4.Daca Voest/Alpine/Bulgaria nu ar vrea sa construiasca aceasta infrastructura  portuara atunci investitorul va plati pentru fiecare tona de minereu si carbune importat cate 25 $ /to in plus pentru transportul maritim de-acum in veacul vecilor cat va exista combinatul acesta ,cost care se va regasi/adauga in costul otelului produs.5.Tabla produsa ,destinata fabricarii automobilelor va fi livrata in Turcia(de exemplu pentru uzina Toyota) pe nave (simplu!) si in Austria (destinatie fireasca pentru ,sa zicem , Audi )  cu costuri de transport rutier MARI deoarece Varna sau Burgas nu sunt porturi la Dunare.Cheia este deci transportul fluvial si infrastructura portuara dezvoltata.Bulgaria nu indeplineste niciuna din aceste conditii.
    Constanta indeplineste ambele aceste conditii fiind, asemeni Bulgariei , membru UE.
    Si ,atentie, in cazul Romaniei STATUL nu ar trebui sa plateasca NIMIC ! Totul Exista Deja !
    6.POLUAREA? Sa fim seriosi !Tehnologia actuala nu este de departe poluanta cat ar putea unii crede iar Romania a inchis din '90 incoace 3(TREI) combinate siderurgice plus alte instalatii industriale invechite incat sa nu-si faca griji in privinta emisiilor pe de-o parte iar dezvoltarea sa economica ,pe de alta parte, nu-i permite acum sa gandeasca asa sau sa refuze oportunitati de dezvoltare firesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Bulgaria Ucraina (Luni, 8 septembrie 2008, 18:38)

      radulescu [anonim] i-a raspuns lui binevoitor

      Binevoitorul nu stie ca ; Voest alpine are in Ukraina participatii la mine,uzine de pelete de fierexploatari minereu de fier,De la Reni -Ukraina pe Dunare cu barje la Ruse se practica si acum.
      De fapt voest alpine chiar acum isi aduce marfa pe Dunare de la Ukraineni .Pe tacute.In Austria Lumea crede ca vine prin Constanta .
      Dar mai este un factor ; Acelor mittal Sidex galati
      a cumparat 40% din Comvex ,terminalul de mare adancime unde vroiau austriecii. Sa vedem acum cum negociaza tarife Veost alpine cu mital steel.Adica concurenta.
      • 0 (0 voturi)    
        Si nu va spun! (Luni, 8 septembrie 2008, 19:45)

        Eu stiu!;-))) [anonim] i-a raspuns lui radulescu

        Corect! in romania singura problema a austriecilor este banii ceruti de proprietari si grupurile de interese(base/tarice) pe ternurile vizate pentru constructie!

        daca ar platii cat vor romanasi nostrii, terenul ar costa mai mult decat investitia!

        sa traiti bine!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          Asa, de plictiseala! (Luni, 8 septembrie 2008, 21:38)

          johnny [anonim] i-a raspuns lui Eu stiu!;-)))

          Ca sa ma aflu in treaba, incerc si eu, din "informatiile" furnizate de cel care stie, sa fac un calcul simplu: 5 mld euro impartit la 1000 ha necesare inseamna 5 milioane euro /ha! Ca de n-ar fi nu s-ar povesti!
          • 0 (0 voturi)    
            chiar ca de plictiseala :) (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:12)

            alex [anonim] i-a raspuns lui johnny

            Pai moshule...aia cumpara doar pamant...nu mai si construiesc pe el? Mai umbla un pic la calculele alea :)
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 8 septembrie 2008, 18:39)

      alex [anonim] i-a raspuns lui binevoitor

      "Lupta" este intre Constanta si Odessa. Acuma o sa vedem ce va fi. Norocul Romaniei s-ar putea sa fie si situatia politica incerta din Ucraina.

      PS: in cazul Romaniei semnarea memorandumului este intarziata si pentru ca o parte din terenul solicitat (care este in proprietate publica) tocmai a fost cedat prin concesiune unui investitor din Constanta (nimic de zis, frumos ca ne protejam investitorii autohtoni)... care vrea sa faca o centrala termoelectrica...curat ecologica :)))
  • 0 (0 voturi)    
    ...aia e (Marţi, 9 septembrie 2008, 16:22)

    Ce se vede... [anonim]

    Alex, felicitari. Esti destul de bine informat. Radulescu si binevoitor de asemenea.
    Problema pe care nu o sezizeaza nimeni e ca in timp ce vorbim despre cat de mari avantaje are romania, in spate concurenta liciteaza din ce in ce mai tare. Voest o sa ii pastreze pe toti in joc. asta e interesul companiei, dar tare imi e sa nu ne doara si sa acuzam arbitrajul cand o sa ne spuna politicos: auf wiedersehen, wir sehen uns in Bulgarien!
    • 0 (0 voturi)    
      ok (Marţi, 9 septembrie 2008, 19:21)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Ce se vede...

      @Ce se vede: mersi, eu nu am vorbit de avantajele Romaniei, doar am incercat sa dau cateva motive pentru care sa nu ne batem singuri cuie in talpa (ecologism extrem, speculatii imobiliare etc).

      Evident ca e o investitie mare si toti se lupta pentru ea. Si nu ai cum sa acuzi arbitrajul pentru ca pana la urma e vorba de banii VA pe care ii investesc unde vor ei.... sper ca ai nostri guvernanti sa inteleaga asta si sa nu umble cu spagi si alte ghesefturi... pentru binele nostru comun...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri