General Motors din ce in ce mai aproape de faliment

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2009, 23:47 Economie | Companii

General Motors a anuntat joi ca auditorii companiei au ridicat „semne serioase de intrebare” cu privire la capacitatea grupului de a scapa de faliment daca nu reuseste sa limiteze pierderile si nu inceteaza sa cheltuiasca bani, scrie Reuters. Firma a anuntat ea insasi ca ar putea sa solicite protectie impotriva falimentului, daca nu reuseste sa realizeze un plan de restructurare. Valoarea actiunilor GM a scazut cu 17%, ajungand la 1,82 dolari pe unitate la finalul sedintei de tranzactionare de joi.

Analistii si-au manifestat ingrijorarea cum ca avertismentul auditorilor de la Deloitte & Touche poate conduce la anularea creditelor catre furnizorii GM, asta pentru ca numeroase companii furnizoare se confrunta, la randul lor, cu probleme legate de lichiditati.

"Viitorul nostru depinde daca putem sa ducem la bun sfarsit planul de viabilitate. Daca pentru un motiv sau altul, nu vom reusi sa ne continuam activitatea, vom fi nevoiti sa intram sub incidenta legilor care se aplica institutiilor falimentare", a anuntat GM intr-un raport anual.

Actiunile General Motors au scazut cu 17%, ajungand la 1,82 dolari pe unitate la finalul sedintei de tranzactionare de joi.

General Motors cauta sa obtina un ajutor in valoare de 30 de miliarde de dolari de la stat pentru a scapa de faliment. In ultimii trei ani, compania a acumulat pierderi in valoare de 82 de miliarde de dolari, dintre care 30,9 miliarde doar in 2008. GM a primit 13,4 miliarde de dolari ca imprumut din rezerva federala si incearca sa dubleze suma pentru a indeparta efectele crizei economice si pentru a supravietuii celei mai slabe perioade pe piata auto din ultimii 27 de ani.



Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

5432 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    Cateva intrebari... (Vineri, 6 martie 2009, 1:06)

    dorubarbu [utilizator]

    1) Nu trebuie sa suferi de paranoia ca sa te intrebi: "..cine are, totusi, interesul sa falimenteze GM"? Realizati ce inseamna falimentul GM? Cati oameni ramani fara loc de munca?

    2) Si-a pus cineva intrebarea: "...de ce sindicatele de la GM (in special), Ford si Chrysler (in general) au facut ani de zile presiuni fantastice pentru mentinerea unor salarii foarte mari pentru angajati?" Acum n-au decat sa plece acasa toti papagalii stangisti/mafioti si sindicalisti in acelasi timp! Asa le trebuie!

    3) Pana cand se halucineaza pe tema "masinilor americane ce consuma mult"?????????" Ceilalti producatori auto produc masini care functioneaza cu aer? Prostii universului ce sunteti! Ce diferente de consum exista intre un Nissan MAXIMA (motor 3.5 l/V6) si un Chrysler 300M (motor 3.5l/V6)????? Cumparati-va masini japoneze si platiti de va sar ochii (asigurari, piese, reparatii), ca masinile americane "consuma mult"!!! Asa va trebuie, acum cu mult anuntatul si trambitatul faliment GM va raman msinile japoneze, germane sau sud-coreene! A, era sa uit de Dacia! :)))))))))))))))

    PS Hyundai GENESIS e o copie jalnica, atat la design (fata de Mercedes si spate de BMW) cat si motorizare (4.6 l/V8 - motorizarea Cadillac DTS)!!! N-am auzit O VOCE CARE SA SPUNA CA E O MASINA CARE "CONSUMA MULT"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SAU CA DESIGN-UL E O COPIE ORDINARA DE LA ALTI PRODUCATORI CONSACRATI!!!!!!!!!!!!!!!!

    Asta ati vrut asta aveti!!! Sa va stea in gat!!!
    • 0 (10 voturi)    
      si un singur raspuns (Vineri, 6 martie 2009, 1:37)

      vio [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Pentru simplul motiv ca americanii nu le mai cumpara! De ce? Stiu ei mai bine.
      • +1 (5 voturi)    
        Iti explic eu (Vineri, 6 martie 2009, 2:21)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui vio

        Americanii care cumparau masini americane asteapta acum masinile electrice. De ce sa isi cumpere acum o masina daca la anu se schimba toata treaba. Mai bine conduc masina care o au acum inca 1 an si iau electrica la anu'
        • -1 (1 vot)    
          . (Vineri, 6 martie 2009, 9:52)

          Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

          care treaba se schimba la anu?
          se produc masini electrice performante in serie?
          • 0 (2 voturi)    
            se fac (Vineri, 6 martie 2009, 10:30)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

            Se produc dar scumpe. Vezi Tesla Roadster
            • 0 (2 voturi)    
              Wrong (Vineri, 6 martie 2009, 11:00)

              Alex S [utilizator] i-a raspuns lui gigi

              Tesla Roadster se produce acum. De la anu se produce Chevy Volt, Opel Ampera si altele.
              • +1 (3 voturi)    
                Masini electrice fssss (Vineri, 6 martie 2009, 12:59)

                Cristi [anonim] i-a raspuns lui Alex S

                De ce mi-as lua o masina electrica? Sa platesc aproape 3 mai mult pe ea decat un echivalent pe benzina? Sa nu-mi recuperez niciodata banii pe ea pentru ca nu pot merge doar pe motorul electric mai mult de 50 km? Cat de fiabile sunt si cat de des o sa merg cu ea la service, unde niste mecanici total imbecili vor da din umeri...
                Nici macar diesel-urile nu mai sunt rentabile, dai bani in plus pe ea si ti-i recuperezi dupa 7 ani, cand deja ai vandut masina...
                • -2 (4 voturi)    
                  Lasa-i Cristi..... (Vineri, 6 martie 2009, 15:10)

                  dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

                  Lasa-i pe prosti sa isi cumpere masini electrice! Au pus "botul" la aburelile comunistilor deghizati in "ecologisti"si o sa plateasca pe bulshit-ul ala de masina electrica de o sa le iasa pe ochi! Atata ii duce capul, ce vrei? La fel i-au aburit si cu "incalzirea globala"!!! Mai putin....nu va dura mult....si vor pune nemernicii taxe de "incalzire globala", de o sa se sature toti si de abureala asta!!! Mai vorbim...
                • 0 (0 voturi)    
                  Tesla (Sâmbătă, 2 mai 2009, 11:26)

                  Arian Mares [anonim] i-a raspuns lui Cristi

                  Tesla scoate in 2011 seria S, costa 50000 USD, autonomie 300 de mile, se incarca in 45 minute si face suta in 5.8 sec.
                  Eu sint dezamagit de producatorii europeni, germani in special care de atitia ani cheltuie in nestire pe timpenii ca pumpe duse si mai stiu eu ce, cind o mica parte din ce s-a cheltuit pe cercetari in motoarele termice ar fi fost de ajuns pentru a produce ceva interesant in zona electricelor
    • +9 (11 voturi)    
      raspunsuri la iesirea din criza? (Vineri, 6 martie 2009, 1:50)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Cam greu de urmarit ce vrei sa intrebi de fapt... Ai urmarit la inceputul anului acesta audierile din Congres ale presedintilor celor 3 mari producatori americani? S-au dus acolo ca sa cerseasca bani si nu cu un plan de viitor, pentru salvarea companiilor lor! Clinton a incercat din 1993 sa determine companiile astea sa se apuce sa construiasca masinile viitorului, dar ele inca vand masini cu motoare de 3.5l/V6... Se vorbeste si in US deschis ca managementul de la GM a condus compania la dezastru. Din Chrysler nu a reusit nici Daimler sa faca o companie profitabila. Iar Ford se pare ca va supravietui destul de bine, mai ales daca vor construi si in US cu tehnologia si filosofia pe care o au la Ford Europe.
      Problema cea mai mare in industria auto la nivel mondial sunt supracapacitatile de productie construite in ultimii 20 de ani. Vor fi falimente, preluari, fuziuni, inchideri de uzine. Unii producatori, ca VW sau Audi de ex, insa se gandesc sa intre pe piata americana cu productie; deci nimic nu se pierde, totul se transforma...
      Prin tinerea in viata a unor companii ca GM sunt de fapt "penalizati" cei care si-au facut temele...
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate intr-un fel (Vineri, 6 martie 2009, 3:37)

      io [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Sunt de acord cu tine in privinta consumului si a costurilor, si germanele si japonezele per total au costuri mai mari. Iar la consum sa avem pardon, fac si japonezii si nemtii troace mari consumatoare, iar in alea mici de abia incapi.

      Anii trecuti cand tipau la americani, japonezii tocmai intrasera pe piata cu troace imense, de carat marfa etc. Dar a prins la populatie, asta e.

      Si nu in ultimul rand am tot citit pe siteuri pareri ale unor americani "verzi" (ca vezi doamne, honda sau toyota sunt din alge construite), dar sunt niste nesimtiti pt. ca bunicii lor se lafaie in pensie de la GM. Acu tipa sa nu dea bani statul, dar tac in mama lor cand e vb de pensiile si salariile imense cu care i-au crescut ai lor.
    • +5 (9 voturi)    
      intrebari inutile (Vineri, 6 martie 2009, 4:18)

      joh [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      1. GM este o afacere care este mult prea mare si greu de controlat. Astfel vine destul de natural sa moara daca nu este eficienta.
      Nu conteaza alte interese, atata timp cat managementu a scapat de sub control compania, ei nefiind interesati decat de chefuri, bonusuri sau alte plimbari in jurul lumii pe banii firmei.

      2. Sindicalistii au cerut pentru ca au avut justificat de unde sa ceara. Nu uita ca firma asta a facut profituri uriase in conditiile in care salariile angajatiilor nu erau deloc mari. Insa a inceput sa cumpere o gramada de afaceri mai mici care intotdeauna au dezvoltat rezistenta la preluare si a fost tot mai greu de controlat aceasta companie.
      Piata se schimba iar acum daca nu se vand masini, apoi nu se vand la mai toti producatorii.

      3. Pe noi cel putin nu ne doare cat consuma masiniile americane vs japoneze.
      Conteaza ca americanu este un ignorant si accepta sa cumpere un monstru de 3-5 tone ca sa plimbe 100 de kg si nici aia oricum ci cu motoare de litraje nesimtite bine.
      Nu le iau apararea acestor dobitoci care nu au nici cel mai mic respect pt. mediu. GM a facut masini cum a cerut piata. Daca piata a cerut litraje mari asta ai primit.

      90% din resursele lumii sunt consumate de 10% din populatia lumii.
      Nu asta am vrut! Dar asta e situatia actuala.
      • +1 (3 voturi)    
        Cateva precizari (Vineri, 6 martie 2009, 5:26)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui joh

        1) e adevarat ca un "mastodont" gen gm e foarte greu de controlat. o singura intrebare iti pun, cred ca poti sa iti raspunzi, mai ales daca traiesti in sua: ai idee cati pensionari sunt platiti in prezent de gm si cam care este media pensiilor primite? dar asigurarile medicale pe care gm le plateste acestor pensionari? intereseaza-te...

        2) daca au cerut sindicalistii salarii mari acum sa suporte consecintele. e bun un sindicat intr-o companie, insa cand sare calul ajunge, paradoxal, din aparatorul "intereselor" angajatilor intr-un mastodont care le sapa groapa, ruinand economic compania si, implicit, bagandu-i in somaj pe angajati!

        3) "io" a inteles mai bine ce am vrut sa spun; exista o campanie media puternica impotriva masinilor americane, campanie ce pedaleaza pe aceeasi idee obsesiva, a consumului! fara a se spune nimic, totusi, in legatura cu celelalte companii!!! pai nu te supara, dar nu am auzit nici o critica la noul audi a8 (motor 6l/v12), sau la bmw 760 li (aceeasi motorizare) sau chiar la mercedes s600 (la fel, cu aceeasi motorizare)!!!!!!! curios lucru e ca doar masinile americane sunt mari consumatoare de benzina! ai inteles, pana la urma, unde vreau sa ajung?

        4) indolenta si mai ales ipocrizia oamenilor sunt maxime. iti spun imediat la ce ma refer. traiesti in sua? eu sunt putin mai la nord, adica la montreal/canada. zilele astea benzina e undeva la 88c/litru (toate taxele incluse!). ai idee cat costa o sticla de apa (chioara as spune eu....) de 1/2 l, la cinema quartier latin, in montreal??????????
        3 cad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! da domnule, 3 dolari canadieni o jumatate de litru de apa chioara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pana si sora-mea, care e o super sclifosita (isi cumpara apa regulat, cam la 2 zile) s-a revoltat de pretul asta!!!!!!!!!!!!!!! intelegi acum unde vreau sa ajung??????????
        o sa revin cu alte comentarii dar acum e tarziu....revin....numai bine tuturor! :)
        • 0 (4 voturi)    
          hummer (Vineri, 6 martie 2009, 11:12)

          barbu stefanescu delamontreal [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

          Nu esti primul schaiser plecat de la stana cu oi care acuma bea apa mai scumpa de la io stiu' ce rahat de mall yankeu.
          Cat despre GMC - le urez faliment placut.Scuteste-ma de comparatii cu masinile europene sau japoneze.Yankeul tre' sa-si duca plodul cu Hummer-ul la gradinita.Cat credeai ca o sa mearga asa? Cat timp crezi ca jandarmul universului poate sa calce in picioare lumea asta?
          Deocamdata," in god we trust" e in agonie.Mai darama acus vreo 2-3 blocuri , mai face un razboi "contra teroristilor", dar sfarsitul e inevitabil oricum.
          Asa ca bea linistit apa aia cu 3 dolari jumatea, ca tot la grajdul de unde ai plecat o sa te intorci.
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Vineri, 6 martie 2009, 15:55)

            dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui barbu stefanescu delamontreal

            iarta-ma ca iti raspund in acelasi stil (tu ai inceput cu jignirile, nu eu!!!) dar nici tu nu esti primul roman frustrat si complexat care, ascunzandu-se in spatele unui nick-name pueril si ridicol isi permite sa jigneasca ieftin. mai gandeste-te...
            .
            daca erai putin mai atent si aveai mai putina bere bavareza in cap si mai putini carnati (tot bavarezi) in stomac ai fi inteles exemplul meu cu apa! dar pentru ca esti un bizon complexat care fetisizeaza produsele germane (in special cele auto) si sufera de un soi de "complex social al lui oedip" pe care il aplica in raport su sua....asta nu mai e vina mea, crede-ma!!!

            ps intre un "schaise" de audi a6 si lincoln mks...prefer un lincoln mks!!! intre un alt "shaise" de audi a8 si cadillac dts performance....prefer un cadillac!
            iar intre un "schaise" de vw tuareg si un buick enclave...stii ce prefer, nu?

            hai noroc si mai moale cu jignirile ieftine, ca nu tin loc de argument! :)
        • +2 (4 voturi)    
          mda (Vineri, 6 martie 2009, 11:13)

          calator [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

          Ar trebui sa vezi cate masini din cele pe care le-ai mentionat tu se vand in Europa. O sa vezi ca sunt semnificativ mai putine decat in USA. Pe de alta parte platiti un pret minuscul pe benzina. Aici e in jur de 1.12 euro litrul. Nimeni nu doreste raul altuia, dar niste planuri de restructurare serioase tot trebuie facute la GM.
          • 0 (2 voturi)    
            Informeaza-te "calatorule"! (Vineri, 6 martie 2009, 15:17)

            dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui calator

            Asa e, benzina e considerabil mai scumpa in UE decat in SUA sau Canada!!! Dar ti-ai pus intrebarea DE CE? Hai ca iti spun eu! Pentru ca fraierii aia de socialisti din UE taxeaza la greu benzina si alte produse derivate din petrol, DE AIA!!! Ai idee cat la suta din pretul final (benzina la pompa) reprezinta taxe luate de stat? In SUA, media federala e undeva la 23 % (corectati-ma daca gresesc!), in QC e undeva la 32 % din pretul final (uitati-va cei din QC la graficul afisat de cei de la Petro-Canada la pompa). In UE procentul asta e undeva la 75 %!!!!!!! Uite aici o referinta! Acum intelegi de ce in UE platiti mai mult pe benzina????????


            http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_tax
    • +1 (3 voturi)    
      Consum (Vineri, 6 martie 2009, 7:05)

      Radmann [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Cand discutam de consumuri nu comparam masinile americane cu altele facute pentru tot piata lor, pentru ca, asa cum ai spus, consumurile nu numai ca nu difera, ci dimpotriva, sunt mai mari ale celor straine fata de cele americane.
      Revenind: eu am o germana a carui consum este undeva, la 5,4 l/100 Km, asta inseamna 16 gallons imi ajung pentru 750 de mile, sau 47 de mile la gallon. DECI 47 si nu 24 sau 18!!!!
      Cand veti invata sa faceti masini, abia atunci va vor supravietui fabricile!
    • -3 (3 voturi)    
      Comparatie GM - Masini nemtesti :)))) (Vineri, 6 martie 2009, 9:17)

      Me [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Sti care e singura masina nemteasca comparabila cu astea americane? Opel. Dece? fiindca e tot americana. Daca vrei sa vezi finisaje proaste design ramas in urma masini total neprietenoase cu soferul sau pasagerii, masi cu motoare mari si paradoxal accelerari de toata jena si capi putere deasemenea, masini par a fi facute cu fierastraul - cumpara-ti masina americana. Care se ridica bine la nivelul celor coreene gen defunctul Daewoo. Enjoy.
      • -2 (2 voturi)    
        gm (Vineri, 6 martie 2009, 9:46)

        Arkan [utilizator] i-a raspuns lui Me

        Esti vai de capul tau. Nu cunosti, nu stii, liniste!!!
        Opel e 100% nemteasca, dar ce sa stii tu?!!
      • 0 (2 voturi)    
        Iti place comparatia? Enjoy! (Sâmbătă, 7 martie 2009, 6:40)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Me

        http://compare.autodata.gm.ca/compare/frameset.asp?comps=CAB90FOS152B0&comps=CAB90HOS031D0&comps=CAB90VWS021B0&YearComp=B90&BrandComp=&SuperMakeIDComp=&ModelIDComp=&compVeh1=CAB90VWS021B0&compVeh2=CAB90HOS031D0&compVeh3=CAB90FOS152B0&Year=B90&BrandID=BU&MakeID=10059&SuperMakeID=Enclave&BaseAcode=CAB90BUS032B0&Lang=en&ModelID=&Internal=N&adv=&dealer=&ds=&dc=&includeGMNavs=True&DeleteAcode=&Type=&returnToUrl=http%3A%2F%2Fwww.gm.ca%2Fgm%2Fenglish%2Fvehicles%2Fbuick%2Fenclave%2Fmodel01
    • 0 (2 voturi)    
      halal comparatie (Vineri, 6 martie 2009, 9:41)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Musiu, nu cred ca ce ai comparat tu e fair. In primul rand o mare parte din portofoliul masinilor GM au motorizari puternice care consuma mult mai mult decat majoritatea masinilor de serie asiatice sau chiar europene. Asta a fost cauza pentru care Toyota a ajuns lider in SUA si a depasit clasicele lor masini mari, greoaie si consumatoare de combustibil.
      Inca din deceniul trecut se tot tipa ca producatorii americani sa isi schime tehnologia dpdv motorizari insa mandria americana nu a vrut nici in ruptul capului.
      Acum doar suporta consecintele . . . si asa le trebuie . Oricum nu cred ca restul lumii va duce lispa masinilor americane :)
    • +2 (2 voturi)    
      Cateva raspunsuri (Vineri, 6 martie 2009, 10:01)

      Georgel [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      1) Interesul il are economia americana. GM consuma in loc sa produca. Iar pierderile nu-s de ieri de azi, doar ca acum s-a strans latul.

      2)De bonusurile managementului nu zici nimic? Macar angajatul isi facea treaba, intr-un fel sindicatele aveau o baza pentru marire. Pana la urma managementul defectuos a dus compania pe margiea prapastiei...

      3)Bmw, Volkswagen, Mercedes vand masini in State cu motoare mult mai eficiente. In general pentru aceeasi putere masinile nemtesti au o cilindree semnificativ mai mica, de aici si un consum mai mic (in general).
  • 0 (4 voturi)    
    Eu nu inteleg de ce nu dau oamenii afara (Vineri, 6 martie 2009, 1:43)

    Alex S [utilizator]

    Desi le-au scazut foarte mult vanzarile, tot au vandut destul de multe masini. Nu ar fi logic sa dea afara acelasi procentaj de oameni cat a fost scaderea? De ex daca vanzarile scad cu 40% sa dai 40% din oameni afara si nu mai iesi in pierdere? De ce sa ii tii daca nu ai nevoie sa produci oricum.
  • +4 (6 voturi)    
    Totul se plăteşte. Inclusiv greşelile. (Vineri, 6 martie 2009, 3:07)

    Sakura [utilizator]

    GM a făcut multe greşeli de-a lungul timpului. S-a adaptat enorm de greu schimbărilor, a luptat din toate puterile împotriva masinilor electrice, s.a. Acum a sosit timpul să achite nota de plată.

    O soluţie pentur ei ar fi să înceteze să facă maşini, cum zice aici: http://www.techcrunch.com/2008/11/29/a-modest-proposal-for-the-auto-industry-stop-building-cars/

    Şi au bineînţeles nevoie de o conducere vizionară, nu blocată în trecut. Ceva în genul: http://www.techcrunch.com/2009/02/22/letter-to-obama-what-the-car-industry-needs-is-a-steve-jobs/

    Şi dacă se duc de râpă, piaţa se va echilibra. Cum spunea cineva mai sus, intră europenii sau japonezii şi vor face maşini americanilor. În mare se păstrează şi locurile de muncă, şi infrastructura, se schimbă doar eficienţa. Aşa că lucrurile nu sunt chiar aşa de rele cum par la prima vedere.
  • +1 (3 voturi)    
    Inevitabil (Vineri, 6 martie 2009, 8:49)

    G [anonim]

    GM da faliment sigur, la fel ca si Hypo Real Estate.

    Problema e ca se ard banii care se baga in firmele astea la plezneala, pt ca inevitabilul tot se va produce. Daca nu ieri atunci poate azi, daca nu azi atunci sigur maine!
  • -1 (3 voturi)    
    As General Motors Goes, So Goes the Nation (Vineri, 6 martie 2009, 9:22)

    saruman [anonim]

    http://www.marketoracle.co.uk/Article9129.html - 'As General Motors Goes, So Goes the Nation ' - un articol interesant despre istoria GM si viitorul US
  • -1 (1 vot)    
    GM in criza. (Vineri, 6 martie 2009, 10:05)

    Octavian Ionescu [anonim]

    Ce vom face noi cu investitia GM de la Craiova?Se gandeste cineva din guvern la o solutie in caz de...Tot restul discutiei despre consumuri de benzina etc, nu ne intereseaza!
    • +2 (2 voturi)    
      Craiova (Vineri, 6 martie 2009, 11:47)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Octavian Ionescu

      baiete pe ce lume traiesti? La Craiova a investit Ford si ei surprinzator o duc cel mai bine dintre gigantii americani.

      In legatura cu falimentul GM problema este ca sunt atat de mari ca un faliment al lor prezinta risc sistemic, adica poate subrezi tot sistemul economic american si chiar mondial. Daca ii lasa pe ei sa moara - desi nimeni nu contesta ca sunt la tinuti in viata cu perfuzii - s-ar putea sa murim toti mai devreme sau mai tarziu indiferent de industria in care activam.
  • +1 (3 voturi)    
    ma intreb (Vineri, 6 martie 2009, 16:54)

    ideamatei [utilizator]

    ma intreb daca GM este evaluata in continuare cu AA de catre agentiile de rating...
  • 0 (2 voturi)    
    Calitatea (Vineri, 6 martie 2009, 18:39)

    Capsunaru [anonim]

    Am citit comentariile dar am vazut ca majoritatea considera consumul. In SUA benzina se invirte pe ca ceva gen 55c litrul. In plus la cit costa restul benzina nu este o problema. Pt cei care benzina este o problema exista compacte si subcompacte japoneze care nu au un concurent real de la GM.
    Problema reala a lor este calitatea si fiabilitatea. Ma refer la ideea de plastic cheap cind te urci cit si la faptul ca la o masina de citva ani incepi sa cotizezi puternic in service-uri. Principiul cunoscut romanului cu Dacia se aplica si la ei, desi piesele sint ieftine costul si mai ales tevatura reparatiilor sint dese.
    Daca sint o groaza de posesori de toyote si honde care se pot lauda ca in 10 ani nu schimat nimic la masina decit ulei/benzina si frine la GM esti happy daca trece anul si nu ai nimic de facut.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri