Radu Berceanu se intalneste cu sindicalistii CFR. 12.000 de angajati din sistemul feroviar risca sa fie disponibilizati

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2009, 9:10 Economie | Companii

Sindicalistii de la CFR se intalnesc, luni, cu Radu Berceanu, dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat, saptamana trecuta, ca intentioneaza sa reduca cu 12.139 numarul salariatilor din sistemul feroviar.

Ministerul a inaintat, vineri, organizatiilor sindicale, programul de restructurare a sistemului feroviar, ce prevede concedierea a 5.949 de angajati de la CFR Marfa, 2.545 angajati ai CFR Calatori si 3.536 de salariati ai CFR SA. Totodata, vor fi disponibilizati 109 de salariati de la Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviara de Turism, Autoritatea Feroviara Romana si Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara.
  • Fara forme de protectie sociala pentru angajatii disponibilizati
Reducerea de personal ar urma sa se faca prin desfiintarea unor subunitati si rastrangeri de activitate. Reprezentantii Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial arata ca in programul de restructurare nu se prevede nicio forma de protectie sociala pentru personalul disponibilizat.

"Un salariat disponibilizat in aceasta perioada deosebit de dificila este un om sacrificat fara nicio perspectiva. Mai mult, programul va afecta si anumite comunitati locale si agenti economici prin inchiderea unor sectii de circulatie si prin anularea unui numar mare de trenuri", se arata in comunicatul asociatiei sindicale.

Contactati, saptamana trecuta, de HotNews.ro, reprezentantii Ministerului Transporturilor nu au putut da detalii in legatura cu programul de restructurare a sistemului feroviar, precizand doar ca  ministrul Radu Berceanu se va intalni luni cu sindicalistii.


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

913 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Sa-i dea afara... (Luni, 23 martie 2009, 9:28)

    Je [anonim]

    Cei de la CFR si-o fac cu mana lor.

    Eu pot sa dau exemplu un accelerat de pe ruta Iasi - Galati, unde la casa de bilete nu se mai elibera nici un bilet.

    Peronul era plin...si trenul a venit cu 2 vagoane. La primul s-au urcat cei cu bilete cumparate. In al doilea au fost inghesuiti ca oile cei care nu aveau bilet. A trecut nashu pe la fiecare...a luat malaiul...si s-a pus trenul in miscare.

    Imi ziceti mie de ce sa nu-i dea afara si sa desfiinteze CFR?

    Nu au nici un studiu..cate vagoane trebuie, cati calatori circula intr-o anumita zi la o anumita ora....iar la cei care chipurile circula...nu le dai bilete si-i fortezi sa mearga pe shpaga.

    Sa-mi fie mila ca protesteaza in strada? IN NICI UN CAZ. Si-au facut-o cu mana lor.
    • +1 (1 vot)    
      @Je: Te înşeli... (Luni, 23 martie 2009, 10:15)

      Alx MAX [anonim] i-a raspuns lui Je

      Nu, celor de la CFR li se face pocinogul de către altcineva. Se circulă pe aceeaşi infrastructură de zeci de ani. Ceea ce s-a modernizat, tot tehnologia de acum zeci de ani a folosit. Exceptând garniturile alea motorizate, toate locomotivele şi vagoanele sunt vechi! Nu s-a mai investit nimic! Pe scurt, mai involuntar, mai [mult] voluntar, CFR-ul nu este competitiv şi ca să nu se scufunde, hai să concedieze oameni! Ar mai fi o soluţie: elaborarea unei strategii de termen lung de modernizare, reunificarea CFR-marfă cu CFR-călători (scindarea a fost cea mai proastă soluţie), investiţii masive în infrastructură (cum ar fi un TGV în România? cum ar fi ca orice român să-si poată cumpăra singur biletul de pe Internet sau de la borne amplasate în gară?) şi atunci CFR-ul ar fi competitiv.
  • +1 (1 vot)    
    Niste calcule (Luni, 23 martie 2009, 10:35)

    Reshape [utilizator]

    Pret bilet Bucuresti - Craiova: 50 lei.
    Numar aprox. de vagoane: 5
    Numar aprox. de locuri in vagon: 70
    Numar aprox. de trenuri / zi: 6
    Numar aprox. de calatori/vagon: 50
    Numar aprox. de calatori fara bilet: 10%
    La un singur tren rezulta o pierdere de 1250 lei noi.
    Pe luna, tinind cont ca trenurile se si intorc, sint 450.000 de lei noi, numai pe ruta Bucuresti - Craiova si retur. Faceti si voi calculul la nivel national.
    Estimarile au fost facute mult in minus. Spre Craiova sint zilnic nu 6 ci 15 trenuri, la unele trenuri numarul calatorilor e mai mare decit 50/vagon iar procentul celor care nu platesc bilet poate ajunge uneori si la 25%.
  • +1 (1 vot)    
    Sa traiti Bine! (Luni, 23 martie 2009, 12:09)

    Vlad [anonim]

    Decat sa votati politruci mai bine stati acasa.
    • 0 (0 voturi)    
      Parere (Luni, 23 martie 2009, 18:58)

      bebe [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      cfr e cel mai sigur mijloc de transport . Cei care merg cu nasu sant inconstienti pentru ca tot ei vor pierde . Le vor scoate trenurile si or sa mearga pe jos .CFR-ul a fost distrus de conducere ,de cei care au salarii colosale nu de cel care a dus greul la cfr


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică