Proiect de OUG: Cu cat firma este mai mare, cu atat impozitul forfetar reprezinta un procent  mai mic

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2009, 15:39 Economie | Companii

Noua grila de impozitare prevazuta in proiectul de Ordonanta de Urgenta privind rectificarea bugetara favorizeaza firmele cu cifre de afaceri mai mari. Practic, cu cat firma este mai mare, cu atat nivelul impozitarii este mai mic. Noul sistem de impozitare este convenabil mai ales pentru societatile care ruleaza intr-un an sume apropiate de nivelul de 30 de milioane de euro.

- Pentru o firma cu cifra de afaceri de pana in 11.999 de euro, nivelul impozitarii este de 4,2%. Impozitul este de 500 euro pentru cifra de afaceri intre 0-12.000 euro
- Firma care deruleaza afaceri de 49.999 euro intr-un an, va fi nevoita sa plateasca 2%. Impozitul este de 1.000 euro pentru cifra de afaceri intre 12.000-50.000 euro  
- Pentru o cifra de afaceri de 99.999 euro, impozitul va fi de 1,5%. Impozitul este de 1.500 euro pentru cifra de afaceri intre 50.000-100.000 euro
- Pentru o societate cu afaceri de 999.999 euro, impozitul va fi de 0,2% din cifra de afaceri. Impozitul este de 2.000 euro pentru cifra de afaceri intre 100.000-1.000.000 euro
- Pentru o firma cu afaceri de 4.999.999 euro intr-un an, impozitul va fi de 0,05%. Impozitul este de 2.500 euro pentru cifra de afaceri intre 1.000.000-5.000.000 euro
- Pentru o cifra de afaceri de 29.999.999 euro, impozitul este de 0,01%. Impozitul este de 5.000 euro pentru cifra de afaceri intre 5.000.000 - 30.000.000 euro
- Intreprinzatorul cu o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, va plati doar 0,03%. Impozitul este de 10.000 euro pentru cifra de afaceri de peste 30.000.000 euro.


Citeste mai multe despre   











5155 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    saracii cu saracii si bogatii cu bogatii (Marţi, 7 aprilie 2009, 15:52)

    neamih [anonim]

    saracii vor ramane saraci si bogatii din ce in ce mai bogati
  • -2 (6 voturi)    
    Inexact (Marţi, 7 aprilie 2009, 15:54)

    Hadrian [anonim]

    Vrei sa spui "procentul de impozit e mai mic", cucoana.

    Daca procentul e mai mic, nu inseamna deloc ca o firma mai mare plateste un impozit mai mic.

    Filologie ? Stiintele naturii ? sau pur si simplu Jurnalistica ?

    :)
    • +2 (2 voturi)    
      la aritmetica stai bine cu logica nu prea le ai! (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:45)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

      cand ai 12000 si dai 500 nu e la fel de usor ca atunci cand ai 50000 si dai 1000! dar sa fie echitabil nu e pentru romania e pentru o alta planeta! ce sa mai vorbin despre cei care castiga 5.000.000 si trebuie sa plateasca 2500 euro cred ca de astia va fi cel mai greu! e la asta popor de oameni ca tine sa nu zic tampiti au aparut asa guvernanti! de ii meritam!
  • +2 (4 voturi)    
    facuta ca pentru ei (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:00)

    major_ballsack [utilizator]

    Pogea, Videanu, Blaga etc. au firme cu cifre de afaceri de ordinul zecilor de milioane, da?
  • +1 (1 vot)    
    Gresit. (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:02)

    Kevi [anonim]

    Nu ai luat in calcul impozitul minim de 6.500 ron/an.
    Nu ai luat in calcul faptul ca sumele pe care le-ai mentionat mai sus sunt impozitele minime. O firma platitoare de impozit pe profit va plati impozitul de 16% din profitul anual in cazul in care acesta depaseste 0.5% din venituri sau 6.500 lei/an.
    Prin urmare, povara fiscal mentionata in articol este povara minima, nu cea reala.
  • +1 (1 vot)    
    Corect (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:11)

    Mario Popa [anonim]

    De fapt se impoziteaza pe paliere iar procentele specificate sunt pentru valoarea maxima a fiecarui palier. Deci daca depasesti un palier de putin adica daca treci intr-un palier mai mare (de exemplu12500 euro) te-ai ars!
  • 0 (0 voturi)    
    eroare profesionala a jurnalistei (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:31)

    viorel ionescu [anonim]

    autoarea face eroarea de a compara micro intreprinterile cu IMM-urile si companiile mari si mijlocii. Suma forfetara la care se refera, priveste doar sectorul microintreprinderilor, care au cifra de afaceri de pana in 100.000 Euro. Restul cifrelor enumerate in articol sunt ireale.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 7 aprilie 2009, 18:07)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui viorel ionescu

      Conform ordonantei ( cu specificatiile ei) si grilei, sunt valabile si pentru imm-uri.
    • 0 (0 voturi)    
      Microintreprindere (Marţi, 7 aprilie 2009, 18:45)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui viorel ionescu

      "Micro-intreprinderile sunt definite ca intreprinderi care au până la 9 salariati şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane de euro"
    • 0 (0 voturi)    
      Contribuabili (Miercuri, 8 aprilie 2009, 6:56)

      Anti impozit [anonim] i-a raspuns lui viorel ionescu

      Viorel,proiectul de OUG la care face referire articolul nu specifica marimea intreprinderii.Este specificat clar Contribuabili,deci aici intra orice persoana fizica sau juridica cu activitati economice.
      Vezi Capitolul 2 Art.18 alin.2.
  • +1 (1 vot)    
    gresit (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:36)

    ileana [anonim]

    Cred ca-i gresit tot articolul.
    Astia impun grila, pentru toate firmele, indiferent daca-s pe pierdere (!?!!?!) sau profit, dar daca ai profit considerabil, ramane stabilitul 16%.
    Profitul de pana la criza , este clar diminuat si asa s-au gandit sa introduca SI PE CIFRA DE AFACERI, dar nu renunta la 16 %.

    Stie cineva:
    1.daca esti pe pierdere si platesti cei 500 EUR, ii recuperezi cand intrii pe profit?
    2. Cum se stabileste incadrarea in grila?
    3. Chiar nu-i lasa in pace pe cei fara activitate? Se calicesc pentru taxele de inchidere/lichidare?
  • +1 (1 vot)    
    aberatiile lui boc care ingroapa mica afacere (Marţi, 7 aprilie 2009, 18:13)

    rubicon [anonim]

    o aberatie fiscala care ingroapa zeci de mii de oameni si ii indatoreaza peste masura la stat, fortandu-i sa se ocupe de ilegalitati pentru a-si hrani familiile. este ultima cretinitate pe care am auzit-o: pe sistemul actual de cota unica, incasarea unui impozit de 6480 lei inseamna sa ai un venit net impozabil de 40.500 lei, ceea ce la randul lui inseamna un volum anual de incasari de aproape 100.000 (un miliard vechi); cum isi imagineaza cineva ca persoanele fizice autorizate care fac diverse meserii singuri acasa saul micul birou de traduceri sau contabilitate trebuie sa aiba anual incasari de 1 miliard ? le da boc 1 miliard pe an acestor oameni ? cum isi imagineaza boc ca persoanele fizice autorizate (corecte fiscal din moment ce si-au scos autorizatie) si mai cos o fusta la ele acasa pentru diversi clienti vor avea incasari anuale de 1 miliard de lei vechi ca sa plateasca cel putin 64 milioane anual la stat, in plus fata de contributia la pensii, asigurari sociale si de sanatate si alte taxe locale ? dar mai sunt si alte aberatii, domnule prim ministru in proiectul acesta: cum poti sustine ca benzina nu este deductibila pentru ca nu este folosita in interesul desfasurarii activitatii ? aberatia asta avantajeaza comerciantii de carburanti care nu vor mai elibera tot timpul bonurile fiscale: nimeni nu va mai fi interesat sa le ia de la casa. ati calculat oare cat veti pierde din impozitarea vanzarii de carburanti pentru ca statiile de benzina vor avea mai putine incasari pe hartie ? sunteti o mare dezamagire; in fata unei situatii de relativa criza, nu aveti nici o viziune coerenta asupra economiei si fiscalitatii sau asupra consecintelor sociale si fiscale ale masurilor aberante pe care le luati cu atata usurinta
  • 0 (0 voturi)    
    formularea e gresita (Marţi, 7 aprilie 2009, 18:49)

    io [anonim]

    Bai tata:

    "Pentru o societate cu afaceri de 999.999 euro, impozitul va fi de 0,2% din cifra de afaceri. Impozitul este de 2.000 euro pentru cifra de afaceri intre 100.000-1.000.000 euro"

    Pai daca e 0.2%, inseamna ca in intervalul 100.000-1.000.000 euro, impozitul variaza intre 200 si 2000 de euro, in functie de marimea firmei, si nicidecum "Impozitul este de 2000 de euro" cum se spune. Poate "maximum 2000 de euro".

    De exemplu la o firma cu cifra de afaceri de 150.000 de euro, impozitul e 300 de euro, nicidecum 2000, cum rezulta din text.

    Poate voiati sa spuneti:

    "Pentru o societate cu afaceri de 999.999 euro, impozitul va fi de 2000 de euro. El este de 0,2% din cifra de afaceri pentru cifra de afaceri intre 100.000-1.000.000 euro"

    Apropo, titlul articolului e si mai aiurea. Evident, procentul e cel care variaza, in valoare absoluta firmele mai mari evident ca vor plati mai mult ...
    • 0 (0 voturi)    
      hmm (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:25)

      marius [anonim] i-a raspuns lui io

      Pai si ce daca in valoare absoluta platesc mai mult? Faptul ca procentual platesc mai putin conteaza de fapt. In timp ce firmelor mici li se pune o piatra de moara de gat celor mari li se pune o piatra de polizor.

      Cum v-ar placea la firmele mari sa se puna impozitul asta undeva la 4-5% iar la firmele mici undeva la 0.03%? Evident, doar in felul acesta se vor inregistra cresteri la buget, ca doar iei banii de unde sunt nu de unde nu sunt.

      Nu zic sa facem asa, zic egalitate pt toate firmele. x% pt unii, x% si pt restul.

      Inclin olecuta totusi pt impozite mai mari pt firmele mai mari pt ca prin dimensiunea lor de cele mai multe ori fac concurenta neloiala celor mai mici.
  • 0 (0 voturi)    
    mailuri (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:19)

    george [anonim]

    Aveti mailuri spre a protesta

    Legea52@mfinante.ro, nfo@mfinante.ro, drp@gov.ro, procetatean@presidency.ro
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:35)

    CINEVA [anonim]

    prea multi bani facuti fara sa se plateasca nimic la stat de atatea firme, prea multe portite de scapare. toti patronii inoata in bani si cand vine finalul anului fac ce fac si iese profitul 0 si nu platesc nimic la stat...
    cum e si la orice salariat care plateste toate darile la stat si nu are nicio modalitate de a scapa de plata lor asa trebuie sa fie si la firme!
    si nu mai vaitati voi saracele persoane fizice autorizate (in special notari, traducatori, contabili etc) fiindca veniturile lor ajung si la 20000 EUR pe luna. voi castigati atata? si daca un contabil sa zicem ca munceste cat de cat notarii doar pun o stampila si o semnatura si castiga salariul mediul pe o zi...cat despre traducatori mai bine traduce google translate
    • 0 (0 voturi)    
      traducatori (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:15)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      baiatu, pune tu mana prima data si tradu din romana in engleza (sa zicem c-o fi mai simplu pt tine) un bilet de externare din spital pt o persoana bolnava de o boala grava, cu analize complexe atasate si dupa vorbeste de traducatori. si sa vedem daca stii traduce macar la fel de bine ca si google translator.
    • 0 (0 voturi)    
      foarte bine??? (Miercuri, 8 aprilie 2009, 7:35)

      zhao [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      daca toti patronii inoata in bani de ce nu te faci si tu patron? nu costa asa de mult infiintarea unei firme. poate o sa te trezesti la realitate cand o sa realizezi ca se intampla frecvent (cel putin in primii ani de activitate) sa castigi mai putin decat angajatii desi lucrezi cot la cot cu ei.
    • 0 (0 voturi)    
      foarte bine ???????? (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:43)

      diana [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      Sunt contabila, si nu am decat 4 firme sarace, de cartier. Nu scot decat maxim 800 euro pe luna. din care dau zdravan la stat. Daca platesc si 500 euro /trimestru impozit, + contributiile mele pe salariu, nu-mi ajunge nici de coliva. Da sa stii, domnule drag, ca asta e realitatea mea...nu cea pe care o crezi tu.,cu contabili cu sute de clienti,Eu sunt propria mea angajata, si mi-am deschis SRL pe datorie. Mi-am luat un calculator si un fax, tot pe datorie,pentru ca mi-am pierdut postul fiind restructurata. Ca mine sunt multi oameni, poate ca ar trebui sa fii un pic in situatia lor

      DIANA
      • 0 (0 voturi)    
        de, firme de cartier (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:43)

        ion [anonim] i-a raspuns lui diana

        Banuiesc ca si 800 de euro e un pic prea mult pentru o contabila ca dumneata ;)

        Impozitul de 500 de euro e pe an, nu pe trimestru. Ai de platit din cei 800 de euro 41 de euro catre stat. Pana acum aveai de platit 24 de euro catre stat (3% din venituri). Ai o plata sumplimentara de 17 euro lunar.
    • 0 (0 voturi)    
      re "foarte bine" (Vineri, 10 aprilie 2009, 9:26)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      Ba bine ca nu esti "CINEVA" ; cu acest mod de gandire as dori sa stiu daca ai fi in stare sa-ti faci si sa dezvolti o afacere legala, respectiv o firma, prin care sa mai platesti si salariati si sa realizezi investitii spre a rezista concurenti! In ce privesc persoanele fizice autorizate, stai linistit nu te mai preocupa, deocamdata nu intra sub incidenta acestui aberant proiect legislativ!
      Ps: Nu-ti dau adresa ca nu o meriti!
    • 0 (0 voturi)    
      foarte bine? (pentru "Cineva") (Miercuri, 15 aprilie 2009, 11:16)

      Altcineva [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      Dumneata se pare ca ai niste frustrari destul de serioase daca iti imaginezi ca PFA se scalda in bani. Te sfatuiesc, pentru a-ti rezolva problema aceasta sa nu te mai uiti atata in ograda altora si sa faci estimari eronate, ci sa incerci sa gasesti un serviciu mai bine platit, sa faci ceva pentru a-ti creste nivelul de cunostinte, aptitudinile si pentru a te dovedi competent in sectorul dumitale de activitate. Persoanele ca dumneata fac parte din acea categorie care ne ajuta sa involuam ca natie pe zi ce trece: in loc sa faci ceva pentru a castiga mai bine, pentru a-ti lua si dumneata o masina ca a vecinului sau o casa ca a colegului de birou, stai si-ti rozi unghiile, considerand ca undeva ai fost furat de oamenii aia. Drept exemplu, imi poti spune de curiozitate, pe dumneata ce anume ce te-a impiedicat sa devii PFA?
  • +1 (1 vot)    
    Gasca de nebuni (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:02)

    Teo [anonim]

    Guvernantii astia parca sunt adunati de la spitalul de nebuni. Bocanila asta habar n-are ce vorbeste, dar spune si el ceva ca sa nu taca din gura. Nu e de ajuns ca suntem tara cu cele mai multe taxe din Europa, mai sunt si prost gandite.

    Nu inteleg de ce trebuie ca o firma sa aiba zeci de taxe cand ar putea fi doua taxe mari si late: TVA si impozit pe profit. S-ar rezolva astfel si problema cu economia neagra, cu fentarea Fiscului, declaratii false etc.

    Si asta pentru un motiv foarte simplu: vreau sa dorm linistit seara stiind ca maine nu vine iar de la garda sa le dau spaga ca sa nu-mi caute nod in papura. Voi sta linistit stiind ca am platit la stat ce aveam de platit dar mi-au ramas bani sa ma bucur de munca mea si sa-mi dezvolt afacerea, nu sa acopar gaurile din buget facute de altii.

    Tot ce fac acesti "ganditori" care vor neaparat sa reinventeze roata este sa duca la faliment firme care incercau sa supravietuiasca situatie actuale. Din prostia guvernantilor, mii de oameni vor ramane someri pentru ca firmele cu venituri foarte mici isi vor inchide portile. Si uite cum in loc sa colecteze niste bani (mai putini, dar mai mult decat nimic), statul va plati ajutor de somaj fostilor angajati la IMM. Din ce bani? Din bugetul public. Care trebuie alimentat..cum se va face asta? Prin alte taxe.

    Stiti ce ar trebui in tara asta? Greva fiscala. Sa nu mai plateasca nimeni nimic pana nu sunt aduse taxele si impozitele la un nivel acceptabil in UE.

    Dar cainii latra, turma merge. Degeaba facem noi scandal pe net, pana nu le punem pumnul in gura nu se rezolva nimic
    • -3 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:25)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Teo

      poti sa dormi si acum linistit daca ai facut totul cum trebuie
      garda gaseste nod in papura fiindca exista nu il inventeaza si tie iti convine cu nod in papura fiindca e mai mica spaga decat profitul adus de nod...
      cat despre tva sa fim seriosi...ai tva colectat prea mare si tre sa platesti la stat? nu-i nimic mai luam o masina pe care o folosim in scop personal si nu mai platim tva
      la fel si profitul...exista atat de multe moduri de a-l aduce la 0...ei un muritor de rand care munceste pt voi plateste tva si taxe in toate partile si nu mai se vaita atata

      sunt de acord cu tine ca-s prea multe taxe dar si daca s-ar ramane doar la tva si imp pe profit nu s-ar mai colecta nimic la buget in conditiile de fata
      • +1 (1 vot)    
        zeule... (Marţi, 7 aprilie 2009, 23:15)

        superior [anonim] i-a raspuns lui cineva

        stimate zeu, de ce naiba nu-ti faci firma de le stii chiar asa bine...dute ma inteleptule si fa-ti firma sa ii poti cumpara nevestei sau amantei masina...chiar si pe firma, ca statul isi ia oricum partea (tva, impozite si taxe de la firma de leasing si de la firma constructoare daca este dacia, accize pe combustibil,parte din asigurare, impozit...mai vrei? La cheltuieli cu auto chiar daca le deduci crezi mai CINEVA ca statul nu-si ia partea???? Sau in spiritul comunist crezi ca nu este pozitiv ca circuli banii si ca o industrie auto si conexe se bucura de achizitia ta, inclusiv statul??? Si ce ca deduci, esti de la fisc sau bugetar???? Daca ma duc pana in oras cu masina de firma in interes privat, sa beau o cafea, trebuie sa anunt pe Dumnezeu? Dar daca lucru pana la 12 noaptea ca privat pot cere te rog ore suplimentare platite dublu din bugetul de stat (ca la bugetari). Sau atunci sunt doar un privat prost? Daca eu fac ore de munca suplimentare ca privat cine ma plateste? Taci si da banii mai frauda...asta zice statul...
        Daca cunosc o limba straina pot te rog sa primesc sporuri la privat? Daca lucru sambata primesc te rog sporuri?
        Si cu garda las-o moale ca sunt si ei oameni...ca si la RAR, spitale, si ei vor sa traiasca si inainte de a cauta prea mult iti spun "pretul corect" Poate daca ai cunostinte minime de economie iti dai seama ca din interpretarea legilor te pot face, daca n-ai cunostinte intreaba la cine stie ca nu este rusine.
      • +1 (1 vot)    
        Gresesti, prietene (Miercuri, 8 aprilie 2009, 0:58)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui cineva

        TVA-ul este o taxa desteapta, nu poti sa o fentezi. Poti sa iei si 10 masini pe firma - sau ce viseaza muritorul de rind - dar te maninca taxele si impozitele ulterioare.
        Asa ca, mai usor cu pianul pe scari.
        Este o treaba complicata si TVA-ul asta. Noroc ca mai are putin si ajunge ca fotbalul si politica.
        • 0 (0 voturi)    
          greu cu TVa-ul, lumineaza-ma (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:48)

          ion prostu [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Inteleptule, lumineaza-ne. Am o firma de servicii si am de platit TVA la stat din greu. Imi cumpar 3 masini si anulez tot TVA de platit cu TVA-ul de recuperat de la stat. Platesc TVA 0 la stat (ciuciu). Masinile le dau asa: una mie, ca merit, una la nevasta, alta la fiu-meu, ca a trecut de 18 ani.Si dupa asta bag bonuri de benzina la geu in firma. Ce nu am facut bine? Cum am reusit sa fentez taxa asta? Sunt foarte destept? Sau sunt foarte prost? ;)
      • +1 (1 vot)    
        afara...din piata (Miercuri, 8 aprilie 2009, 1:40)

        superior [anonim] i-a raspuns lui cineva

        prietene...esti departe rau de adevar. Si iti zic si de ce. Ai reusit sa faci vreodata un exercitiu de gandire si sa te intrebi cat "colecteaza" statul de la o firma cu 5 X5-uri, dar in tot lantul economic? Si ce firma si le permite? Si ce ai dori? Ca un patron cu o firma in care a bagat bani si viata si pe deasupra sa mearga bine sa se "fereasca de urmatoarele cheltuieli doar din dorinta de a maximiza profitul si implicit taxele: de ce masina tare ca poate merge si pe jos, de ce laptop ca mai exista indigo, de ce telefon bun daca poate folosi cele publice cu fise, de ce sediu daca poate si in pivnita acasa, de ce internet daca gaseste ziare gratis pe banca in parc, de ce haine bune cand poate folosi la intalniri si halatul de casa, de ce parfum cand poate trage o dusca "acoperitoare"...tine minte ca poate faci si tu la fel...omul acela a riscat niste bani pe care vrea sa ii recupereze, vrea sa se dezvolte si sa faca performanta, are un statut care ii asigura performanta, plateste in orice forma dari la stat si nu este dispus ca un pierdevara sa il interogheze de ce are masina buna...atata vreme cat a cumparat-o dintr-un bussines si nu din "2 semnaturi si-o spaga" credema ca nu ai ce-i reprosa...poate tristetea ca banii pe care i-a facut cinstit si ii plateste la stat merg pe contracte paguboase gen autostrada facute de niste "competenti"...asta este economia si poate iti dai si tu seama ca si atunci cand iei o paine din piata statul tot isi ia partea leului...nu-ti fa griji ca nu pierde decat pe favorizari de milionari "din sleahta"
  • +1 (1 vot)    
    TVA-ul ? (Miercuri, 8 aprilie 2009, 1:47)

    marius [anonim]

    ca intreprinzator incerc din toate puterile sa fac profit si sa duc si eu bani acasa ... tendinta de evitare a platii impozitelor este naturala si este in fiecare dintre noi ... statul ca legiutor ar trebui sa stabileasca o ordine... perfect de acord cu asta.
    am profit platesc impozit ...incerc ma zbat ma dau peste cap .. tot platesc impozit. impozitele sunt normale intr-o societate normala.
    avem o problema aici in articolul de mai sus... impozitul forfetar este pus in cazul in care suma datorata prin cota unica este mai mica decit impozitul forfetar. foarte multe firme din jurul meu reusesc sa nu aiba profit ... eu sunt mai prost ... platesc :). am obosit sa platesc ma chinui de 6 ani si tot am platit si platit si platit.
    nu ma deranjeaza impozitul forfetar aplicat numerelor mari (sa nu imi veniti cu anumiti oameni care vor muri de foame, putini dar vor fi) bugetele se aplica natiunilor nu exceptiilor ... nu ii poti multumi pe toti,
    ce ma enerveaza este adaugarea TVA-ul nu mai este deductibil ... ceea ce simt ca este un bullshit.. daca eu il platesc cineva il incaseaza nu ? banii oricum ajung la stat. DE CE STATULE nu imi deduci acest impozit indirect ? Imi vinde dealerul masina fara TVA ? prin nededucerea acestei taxe ...ma furi ... statule ... si iti promit ca daca ma vei fura .... TE VOI FURA.
    inteleg plafonarea deducerii chelt cu combustibili si la o anumita cantitate sau km ...dar deducerea tva-ului aferent ... COME ON. IAR MA FURI ?
    DE CIT MA VEI FURA .. TE VOI FURA DE 10 ORI MAI MULT. astept de la legiuitor un cadru fair.
    daca gresesc undeva va rog economistilor corectati-ma .. simt un abuz foarte mare aici
    va multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Cam asa este (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:54)

      ion [anonim] i-a raspuns lui marius

      E corect ce spuneti dumneavoastra pana la un punct. Exista o gramada de firme care nu au nicio legatura cu transportul si au achizitionat masini la greu pe firma: se deduce TVA, se deduc amortizari, se deduc reparatii etc, iar masina se foloseste preponderent in interes personal.

      Dupa cum sunt si firme care au nenumarati agenti de vanzari sau activitate la sediul clientului si care chiar folosesc masina in interes activitatii companiei.

      Statul e incapabil sa faca diferenta si atunci da cu parul in toti. Ca o consolare palida, nu suntem singuri: sunt multe tari in Europa care nu accepta masinile mici (sub 3 tone) ca si cheltuieli deductibile la firme, daca firma nu are legatura directa cu transporturile sau vanzarile de masini.
  • +1 (1 vot)    
    nedumerire (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:19)

    BOGDAN [anonim]

    Am primit C.U.I - ul pe 30.03.2009. M-am bucurat, poate ca voi putea candva, sa castig niste bani,sa-mi hranesc familia. Nu am cum sa scot pe trimestru mai mult de 3500 Ron, si aveam de gand sa-mi platesc impozitele, cinstit. Dar, daca dau peste 1600 ron impozit pe venit la stat + alte cheltuieli de activitate cam 800 ron+ contabil cam 250 ron, conform grilei, ma siliti sa inchid, firma, inainte de a incepe activitatea, pentru ca, din 800 ron, din care scadem contributiile sociale calculate pe statul salarial, eu nu mai am din ce sa-mi platesc salariul. De ce domnilor, guvernanti ? Deci, o microintreprindere ca a mea nu poate sa reziste nici o luna. Domnilor care faceti grile de impozitare, aflati ca majoritatea microintreprinderilor indiferent de cat ar vrea patronul lor, nu pot scoate atat cat sa plateasca 500 euro impozit, pentru ca venitul lor maxim este mic, deoarece sunt microintreprinderi, cum le spune si denumirea. Dar sunt multe. unele sunt cinstite,altele nu. Lichidandu-le la gramada, veti ramane fara venituri de impozitat la buget. Faliment placut Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Angajati-va oriunde (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:58)

      ion [anonim] i-a raspuns lui BOGDAN

      "Nu am cum sa scot pe trimestru mai mult de 3500 Ron"???? Angajati-va oriunde, daca aveti studii superioare veti beneficia de salariul minim de 1200 ron, brut. Asta nu e afacere, va vindeti ora munca cu 1.7 euro, sunteti exploatat de clienti mai rau ca de patron.
  • 0 (0 voturi)    
    O surpriza de pasti din partea guvernantilor (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:48)

    Anton KOVACS [anonim]

    Daca impozitul forfetar nu ajunge iata o noua surpriza:

    Lege nr. 52 din 01/04/2009
    pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 224 din 07/04/2009
    Intrare in vigoare: 10/04/2009

    Ordonanţă nr. 47 din 28/08/2007
    ......................................................................................
    "(5) Declaraţiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de către un consultant fiscal, în condiţiile legii, cu excepţia celor pentru care este obligatorie auditarea."
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:54)

    roman [anonim]

    Corect: cu cat o firma are o cifra de afacere mai mare , cu atat impozitul fix este mai mic pentru ea. matematica simpla.
    Deci..ban la ban trage asta ca sa nu spun ca interesul este sa se distruga micile firme.
  • +1 (1 vot)    
    Marea jefuiala si prosteala (Miercuri, 8 aprilie 2009, 9:22)

    Sorin [anonim]

    As vrea sa spun doar atat.
    Daca acesti domni se gandesc ca o sa faca ceva cu aceast asaraiala se inseala.
    Chiar am vorbit cu contabila si jumatate din firmele pe care le are se vor inchide sau vor trece fara activitate.
    Domnilor "Alesi" cum credeti dumeavoastra ca eu ca microintreprindere daca nu am incasari de 15000 Euro va voi plati 500 ,o sa aduc bani de acasa?
    In cazul meu am facut micro sa pot fi legal deoarece in timpulliber mai faceam cate ceva.
    De 6 luni nu am mai incasat nimic, contabila si darile catre stat pentru angajat le platesc ca sa nu o inchid.

    In toata lumea asta si am lucrat pentru firme din multe tari, se incurajeaza sa se faca locuri de munca sa aibe lumea bani sa consume.
    TVA-ul este cea mai sigura cale ade a incasa la buget si procentul cel mai mare ca taxa.
    Daca eu cumpar un produs voi plati totdeauna TVA.
    O sa ingropati firmele mici si daca ma gandesc bine cred ca asta este si scopul . Sa ramana Barosanii Europiei (doar asta e comanda nu?) sa controleze tot.

    Ultima Solutie GO West!.
    V-am pupat
  • 0 (0 voturi)    
    Haideti sa ne strangem (Miercuri, 8 aprilie 2009, 11:37)

    Barbu [anonim]

    Daca ne strangem cateva zeci de mii cred ca putem schimba ceva.

    http://www.petitieonline.ro/petitie-p67433048.html
  • 0 (0 voturi)    
    Guvernul cu prostia distruge romania! (Miercuri, 8 aprilie 2009, 12:50)

    Razvan Marin [utilizator]

    .. in fine... am o dilema.. prostie sau nesimtire?
  • 0 (0 voturi)    
    o rezolvare simpla (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:05)

    sorin [anonim]

    Vreti mai multi bani la buget?
    De ce nu ii luati pentru ca aveti parghii legale, pe care nici macar nu trebuie sa le inventati ci doar sa le aplicati. De ce nu faceti o campanie bine pusa la punct , cu cel putin 2 obiective? Si anume, :
    1- constientizarea populatiei , pe toate caile de necesitatea preluarii si , eventual solicitarii bonului de casa, facturii , etc?
    2.-controlul, la iesirea din magazine, depozite(locuri unde se mai practica obiceiul netaxarii) ;
    Veti avea surpriza cresterii spectaculoase si fara efecte adverse a incasarilor, in special a celor privind tva.Treburi simple , in fapt,nu?
    • 0 (0 voturi)    
      corect dar.... (Miercuri, 8 aprilie 2009, 14:24)

      Razvan Marin [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      pentru mintile simple nu este atat de simplu... Simplu nu? Astia sunt.. ne omoram de pomana (sau ne omoara de pomana)
  • 0 (0 voturi)    
    Iesim primii din criza!! (Miercuri, 8 aprilie 2009, 22:51)

    Idiotul [anonim]

    Minunat!!Am certitudinea ca primele cosecinte vor fi o gramada de firme inchise(asta daca nu se hotarasc direct pentru faliment,sa scuteasca cheltuielile) si trecerea in economia subterana(acolo unde se poate,eu cel putin asta voi face si am sa mai ies din "codru" fie cind mavor prinde :))) ,fie cind mediul economicva semana cu cel din UE,adica nu in urmatorii 20 de ani),de aici incasari mai mici,bani mai putin la buget si prin ricoseu cresterea impozitelor acolo unde se colecteaza sigur(imobile,auto,CAS,TVA,etc).Geniile astea genereaza o spirala mirobolanta si asta fara sa mai luam in calcul povestea cu imprumutul FMI ,probabil ca vom ajunge la 80% economie subterana.Protestul si alte forme de raspuns civilizate ,sau o eventuala atitudine a UE (extrem de putin probabila)nu cred sa rezolve ceva,vezi ultimii 20 de ani,probabil trebuie mers la limita,greva fiscala,insubordonare civica si ce-o mai fi prin debara :)) .Dam foc la recolte,otravim fantanile si fugim in munti,ca la asta avem traditie din pacate......
  • 0 (0 voturi)    
    ar putea mari putin TVA-ul si cu asta basta (Joi, 9 aprilie 2009, 17:14)

    idee [anonim]

    Daca au nevoie de bani la buget, ar putea sa creasca putin cota de TVA. Astfel, toata lumea va participa la completarea bugetului, nu doar firmele. Nu e mai simplu asa? Ca doar suntem cu totii in criza, deci toti trebuie sa facem eforturi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri