Fata profitabila a unui CFR falimentar: Trenuri second hand pe 1.300 de kilometri inchiriati de 9 companii private

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 29 iunie 2009, 18:37 Economie | Companii

Trenurile private fac bani
Foto: AGERPRES
Compania Nationala de Cai Ferate este in plina criza si anunta lunar pierderi de milioane de euro. Intre timp, noua companii private reusesc sa faca profit pe liniile CFR. Cele noua companii au inchiriat peste 1.300 de kilometri de cale ferata din cei aproximativ 11.000  detinuti de compania de stat. Reprezentantii operatorilor privati sustin ca reusesc sa faca profit pentru ca isi utilizeaza personalul eficient si nu introduc trenuri suplimentare pe rute unde nu exista calatori. De cealalta parte, compania de stat are peste 28.000 de angajati si numai la CFR Calatori s-au inregistrat de la inceputul anului 75 de milioane de euro pierderi.

Sindicalistii din cadrul companiei de stat sustin insa ca guvernul are politici protectioniste pentru operatorii privati si ca acestia fac profit utilizand trenuri second-hand si chiar unele trenuri cancerigene.  

Compania RC CF Trans este una din cele noua societati care au inchiriat de la Compania Nationala de Cai Ferate sectii de circulatie cu tot cu kilometri de cale ferata aferenti. Compania infiintata in 2001 a intrat pe piata transportului feroviar de marfa si de calatori in anul 2004, iar in prezent detine cele mai multe rute de transport dintre toti cei noua operatori privati.

Operator privat: "La stat, cheltuielile sunt imprastiate fara eficienta"

Directorul companiei, Ioan Nedea, spune ca deschiderea pietei de transport feroviar spre operatorii privati este o solutie pentru criza in care se afla de ceva vreme compania de stat. “E o solutie pentru ca noi suntem mai eficienti si exista o corelare intre realizari si cheltuieli, pe cand la compania de stat cheltuielile sunt imprastiate fara eficienta. Spre exemplu, noi daca avem rute unde sunt multi calatori introducem mai multe trenuri, iar daca nu sunt calatori e ilogic sa punem trenuri in plus”, a explicat directorul Nedea.

Harta CFR
Harta CFR
Foto: HotNews.ro
In opinia sa o alta solutie pentru eficientizarea transportului feroviar ar fi descentralizarea companiei de stat. “In Franta, spre exemplu, gara e detinuta de administratia locala, primarie sau consiliu judetean. Acolo ei fac parteneriate cu operatorii privati si se implica si mai mult in eficientizarea rutelor. Pe cand la noi compania de stat e un mastodont”, a mai declarat Nedea. Directorul companiei este convins ca in anii urmatori piata transportatorilor feroviari privati din Romania se va dezvolta. “Sunt sigur de asta pentru ca e un bussines bun si profitabil”, a mai declarat Nedea.

Impreuna cu operatorul de transport calatori RegioTrans, compania RG CF Trans are in portofoliu peste 30 de rute in mai multe judete din Ardeal. Potrivit propriului site RG CF Trans are peste 450 de angajati. Operatorul RegioTrans a anuntat intr-un comunicat publicat de NewsIn ca in 2008 a avut o cifra de afaceri de 65,8 milioane lei si a transportat 2,73 de milioane de pasageri si ca in primele doua trimestre ale anului numarul de pasageri s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut.

De cealalta parte sindicalistii din cadrul Companiei Nationale sustin ca guvernul ajuta mai mult operatorii privati si ca acestia utilizeaza echipamente vechi astfel ca au costuri reduse si profituri mari.

Sindicalistii CFR: Statul favorizeaza companiile private

Sa ne gandim numai la subventii. Compania de stat abia daca primeste subventiile pentru CFR calatori lunar. Pe cand companiile private au primit subventiile deodata pentru sase luni sau un an. Ei (operatorii privati n.red.) nu ofera serviciile pe care le ofera compania de stat. Fac transport cu automotoare vechi, am inteles ca unele sunt si cancerigene pentru ca sunt tapetate cu azbest” a declarat pentru HotNews.ro Florin Dobrescu, presedintele Federatiei Nationale Drum de Fier, federatia sindicala care reuneste toate sindicatele din cadrul CFR.

Locomotiva CFR
Locomotiva CFR
Foto: AGERPRES
Ministerul Transporturilor raporta la inceputul lunii iunie zeci de milioane de euro pierderi pentru CFR calatori si scaderi importante la traficul de marfa. La inceputul lunii iunie, reprezentantii ministerului au anuntat ca CFR Calatori are datorii de peste 75 de milioane de euro iar CFR Marfa ar fi acumulat o datorie de 16 milioane de lei.

In prezent, in cadrul Companiei Nationale de Cai Ferate lucreza peste 28 mii de muncitori dintre care 17.500 lucreaza in cadrul CFR Marfa. Conducerea CFR Marfa a decis la mijlocul lunii ca mare parte din angajatii companiei sa intre in 4 zile in concediu fara plata in fiecare luna de acum incolo pentru a reduce cheltuielile salariale.

Situatia financiara CFR la finalului lui 2008:
  • venituri totale in suma de 1.764.188.000 lei;
  • cheltuieli totale in suma de 2.473.859.000 lei;
  • rezultand o pierdere in suma de 709.670.000 lei.
Potrivit proiectului de reorganizare a CFR pe anul 2009, document in care se prezinta si situatia financiara a companiei, anul trecut statul roman a platit companiei 230 milioane de euro drept cheltuieli cu personalul. Descarca de aici raportul de reorganizare a CFR.

Reteaua CFR este de 10.882 km, din care 2.707 kilometrii de linie dubla si 3.292 kilometrii de linie electrificata. Descarca aici mai multe date despre reteaua de cale ferata a Romaniei.

Cine sunt ceferistii particulari

Potrivit Ministerului Transportului, inchirierea liniilor de cale ferata este reglementata printr-o Hotarare de Guvern din 2007 si se realizeaza prin licitatie la Bursa de Marfuri din Romania. In 2009, pe sectiile de circulatie scoase la vanzare de CFR activeaza noua operatori privati. Acestia au inchiriat de la CFR 1.300 de kilometri de cale ferata. Cea mai mare parte din caile ferate scoase la vanzare este utilizata de operatorii pentru transportul feroviar de calatori. Citeste aici lista operatorilor autorizati de minister.

Contractele de inchiriere se incheie pentru o perioada de 5-10 ani in functie de perioada
Tren privat
Tren privat
Foto: Evenimentul Zilei
necesara amortizarii sumelor pe care agentul economic se angajeaza prin contractul de inchiriere sa le aloce in activitati de reparatii capitale si/sau investitii pentru fiecare sectie si/sau pentru materialul rulant necesar operarii trenurilor pe sectiile respective. De asemenea, anual C.F.R. va analiza, impreuna cu agentul economic beneficiar de contract, modul de indeplinire a obligatiilor asumate prin contract si va decide modalitatile de continuare a contractului.”, au mai explicat oficialii Ministerului Transporturilor.

Unul dintre operatorii privati a explicat pentru HotNew.ro ca, in general, in contracte este prevazuta o chirie care este colectata anuala si este calculata pe kilometrul de cale ferata inchiriata si pentru fiecare transport efectuat de operator. Tarifele practicate sunt de 14 lei pe kilometru pentru transportul de marfa si 9 lei pentru transportul de calatori pentru fiecare tren utilizat de operator.

Reprezentantii MT au subliniat ca in acest moment Compania Nationala de Cai Ferate “nu privatizeaza, nu concesioneaza si nu vinde calea ferata (pentru clarificarea termenului). Conform legislatiei - H.G. 1409/2007 - au fost aprobate conditiile de inchiriere de CNCF ''CFR''- SA a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora”. Citeste aici explicatia MT referitoare la operatorii privati.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

12152 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    nasule maria ta (Luni, 29 iunie 2009, 19:13)

    silviu b [anonim]

    Logic.. se circula 50% ... daca nu mai bine.. cu spaga la controlorul de bilete... sa luam un exemplu.. Bucuresti - titu trenuri personale.. pana si supracontrolul ia spaga.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu e vorba de nas... (Luni, 29 iunie 2009, 23:28)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui silviu b

      E foarte simplu sa faci profit cind nu iti platesti obligatiile contractuale. In speta TUI (taxa de utilizare a infrastructurii). De asemenea poate nu stiti ca din punct de vedere tehnic trenurile alea nu ar trebui sa circule....dar AFER-ul da autoorizatiile stiti dumneavoastra cum...uitati-va in bilanturile companiilor sa vedeti cite creante neincasate sunt. SI pe ce se duc banii care ar trebui bagati in investitii. NU se vrea eficientizarea sistemului feroviar romanesc. Au fost atitia consultanti americani, japonezi...li s-a ris in nas si nu i0a bagat nimeni in seama. Lasa ca stim noi ....nu se poate asa cum spuneti dumneavoastra ca aici e Romania....si alte chestiuni de astea....Concluzia.....NU se vrea....si operatorii privati de calatori si marfa...sa-si plateasca datoriile catre operatorul de infrastructura. Iar guvernul sa plateasca la timp subventia pentru transport.....si sa puna oameni care stiu si sunt lasati sa faca ce trebuie facut. Lideii de sindicat? O adunatura de afaceristi, care au facut avere din credulitatea oamenilor pe care cica ii reprezinta. Se reprezinta pe ei...atit. Dar stiti cum se spune...daca se zgindare rahatul....incepe sa puta!
      • 0 (0 voturi)    
        aiurea-n tranvai (Marţi, 30 iunie 2009, 23:26)

        cheferist [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        lasati, dl Sivoiu cu 'nu se vrea' si cu acuzatii nefondate.... doar vdateke dumenavoastra de identitate si acuzatia e gata in ceea ce priveste afirmatia ca operatorii particulari nu platesc tui la timp...confundati cu cfr calatori
    • +1 (1 vot)    
      da (Marţi, 30 iunie 2009, 15:53)

      laur [anonim] i-a raspuns lui silviu b

      ai dreptate mai. sunt multe sectii unde controlorii nu fac fata singuri si ar trebui ajutati.
      ar trebui sa controleze mai multe persoane in comun si poate chiar politisti. se circula cu nasul mult.
  • +14 (14 voturi)    
    Sindicatul (Luni, 29 iunie 2009, 19:41)

    cvm [utilizator]

    Ma uimeste ca, in continuare, sindicatele nu vad decat o singura solutie: Mentinerea cheltuielilor cresterea subventiilor de la guvern.
    Gandirea aceasta se aplica in general la toate sindicatele 'de la stat'.
    Pe de o parte au dreptate sa tina de locurile de munca, nimanui nu-i convine sa-si vada colegii dati afara si, ca un efect colateral, sa se reduca si cotizatiile.
    Liderii sindicali si sindicatele, in general, ar trebui sa vina cu solutii de reducere a costurilor, sa ajute la demascarea directorilor si a sefimii de sus care fura cat pot, sa sara la gatul celor de jos, care fura si ei cat pot (sa pastram totusi si proportionalitatea). Dar nu, NU fac asa ceva!
    De ce?
    Poate ca le convine, sau poate ca fura si ei la fel, sau chiar mai mult.
    Si, cum altfel, e mai bine decat sa acoperim gaurile cu bani de la stat.
    Bani care sunt de la mine, de la tine, chiar si de la ei.
    Dar cand facem socotelile ei ies pe plus, nu-i asa?
    • +9 (9 voturi)    
      solutii sunt dar nu alea de care zici tu (Luni, 29 iunie 2009, 21:17)

      je [anonim] i-a raspuns lui cvm

      Am stat 24 de ore la inceputul lui iunie, intr-o vineri spre sambata, la pescuit langa calea ferata pe ruta Constanta - Bucuresti. Am observat trenuri de calatori cu foarte multe vagoane goale. Managerii de la CFR daca observa ca nu se vand bilete decat pentru maxim un vagon pe o ruta de ce pana mea baga atat de multe vagoane. Astia trebuiau dati de mult afara. Cu parere de rau, dar la traficul actual mai trebuie dati afara si din muncitori...Daca vrem sa le platim cateva zeci de mii de oameni din impozitele noastre, mai bine sa-i platim pe ceva util...sa facem autostrazi, parcuri, gradinite, sunt atatea de facut cu banii astia....
      • +4 (4 voturi)    
        PAI DE ASTA (Marţi, 30 iunie 2009, 10:16)

        NASU [anonim] i-a raspuns lui je

        Daca ar fi 2 vagoane pline s-ar vedea nasu luind banii ,asa insirati pe 12 vagoane densitatea privitorilor e mai mica ,chestiii socoteli intelegi matale........Cei cu pacat la ultimul vagon aaaaaaaaaahh sau la etaj ,exista o explicatie!!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        aha (Marţi, 30 iunie 2009, 23:27)

        cheferist [anonim] i-a raspuns lui je

        bravo je
    • +5 (5 voturi)    
      sindicatele... (Marţi, 30 iunie 2009, 10:15)

      ro [anonim] i-a raspuns lui cvm

      Sindicatele sunt (cel putin) uneori mana in mana cu patronatele. La Romtelecom sindicatele au bagat mana adanc in buzunarele angajatilor cu acceptul tacit la conducerii si al alora din Minister: celor care nu erau membrii de sindicat le luau cu japca banii direct de pe statul de plata, o hotie ordinara ramasa nepedepsita. Este posibil ca aceasta hotie sa fie si acum functionala... Deci ce va asteptati sa faca sindicatele?!
    • 0 (0 voturi)    
      sindicatele cfr (Duminică, 26 iulie 2009, 9:23)

      luca [anonim] i-a raspuns lui cvm

      cum sa ajute sindicatul calea ferata cand unul ca molea liderul liderilor de la cfr fura ca in codru.
  • +8 (10 voturi)    
    Eficienta (Luni, 29 iunie 2009, 19:43)

    Constantin [anonim]

    Bugetarilor, vedeti diferenta dintre stat si privat? Voi puneti pe primul loc banii pe cand la privat se pune pe primul loc eficienta. Schimbati-va si voi atitudinea!
    Sa va explic ce inseamna eficienta. O companie devine mai eficienta cu cat diferenta dintre incasarile si cheltuielile companiei adica profitul este mai mare. Cand profitul creste este loc si de salarii mai mari. Acum ati inteles de ce eficienta trebuie sa fie pe primul loc la o negociere si nu banii?
    • -3 (13 voturi)    
      Despre eficienta (Luni, 29 iunie 2009, 21:35)

      Andro [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      sa-ti explic un lucru: la privat cel mai important lucru sunt BANII. Un patron va face orice (va concedia, va vinde, va specula, va face rabat de la calitate, va folosi sclavi, etc.) pentru ca sa creasca profitul. Patronii "calca pe cadavre" pentru a ajunge la profit - nu confunda asta cu eficienta.

      Eficienta nu inseamna profit mare; profitul mare poate fi o consecinta a eficientei.

      La stat banii nu sunt neaparat pe primul loc (vorbesc de sindicate, nu de teparii din conducere). Pe primul loc e siguranta locului de munca si apoi trecerea timpul fara sa faca mare lucru.

      La orice negociere (in afaceri) totul trece in plan secund cand vine vorba de bani. Cand se negociaza orice altceva se mai bea o sampanie, se mai manaca un biscuite, se schimba politeturi - cand vine vorba de bani se pun pistoalele pe masa.
      • +5 (5 voturi)    
        lucrezi la stat, nu? (Luni, 29 iunie 2009, 23:18)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Andro

        chestia despre mediul de afaceri o stii doar din filme

        te pomenesti ca lucrezi chiar in m fin?

        asta ar explica multe
      • +3 (5 voturi)    
        Vai de mine (Marţi, 30 iunie 2009, 0:51)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui Andro

        Banii nu sunt pe primul loc la stat?!? Tu crezi ca suedezul accepta sa plateasca impozit cu care statul sa acopere datoriile societatilor nerentabile? Ah, poate din impozite sa ii fie subventionat pretul calatoriei, dar in nici un caz sa plateasca ineficienta!
        • 0 (4 voturi)    
          Primul loc (Marţi, 30 iunie 2009, 3:15)

          Andro [utilizator] i-a raspuns lui Dani

          Eu cred ca Suedia are unul dintre cele mai generoase programe de protectie sociala (ex: statul finanteaza invatamantul furnizand manuale si carti gratuit chiar si la universitate - deci nu e doar "pretul calatoriei"). Pentru un stat pentru care banul e primul loc asta ar fi o risipa uriasa -> exista lucruri mai importante decat banii.

          Majoritatea statelor lumii (dezvoltate) au bagat acum bani in piata, bani pe care ii da contribuabilul si nu am vazut decat niste proteste anemice si fara convingere din parte populatiei. Statele mai putin dezvoltate au imprumutat bani, pe care tot contribuabilul ii plateste. Cand se face o asemenea risipa de bani nu prea inteleg eu cum banul e cel mai important la stat.

          Spre deosebire de privat unde banul face legea. Avem acum o criza mondiala generata exclusiv de foamea de bani venita din privat (statul nu si-a facut treaba sa stopeze aceasta foame, pentru ca angajatul la stat a fost "stimulat" sa nu vada sau astepta sa se incheie incheie ziua de lucru ca sa ia salarul).

          Iti mai atrag atentia asupra cazului Madoff care a fost foarte eficient in a face bani pana n-a mai fost, si a profitat de foamea de bani a celorlalti. Sau poate scandalul supermarketurilor de anul trecut (atat cel din Romania cat si din Franta) spune ceva despre ce inseamna "eficienta in afaceri". Astea nu sunt cazuri izolate, sunt poate unele dintre cele mai vizibile si mai recente.

          Traim intr-o societate capitalista, in care cuvantul cheie e CAPITAL (adica bani) iar piate e controlata de mediul privat.

          Am lucrat atat la stat cat si la privat si am avut ocazia sa vad diferenta de abordare a problemelor (la femeia de servici pana la seful ala mai mare).

          Poate poti totusi sa-mi explici cum banii sunt lucrul cel mai important la stat si cum eficienta e cea mai importanta la privata.

          PS: nu spun ca asa cum e la stat e bine sau rau; sau asa cum e la privat e bine sau rau - asta e alta discutie.
          • +1 (1 vot)    
            Banul este dovada eficientei (Marţi, 30 iunie 2009, 12:36)

            A.Simionescu [utilizator] i-a raspuns lui Andro

            Este foarte simplu...ca este firma privata sau de Stat atata timp cat aduce profit inseamna ca este eficienta. Diferenta este ca firmele private daca nu aduc profit dau faliment (sau ar trebui sa dea faliment) pe cand cele de Stat sunt subventionate. Sunt subventionate din banii proveniti din firmele care aduc profit. Si care sunt firmele care aduc profit? Firmele capitalistilor "infometati de bani". Deci: capitalistii infometati de bani = good; Statul risipitor = bad. Vinovatul pentru criza actuala nu este capitalistul "infometat de bani" ci Statul care a obligat bancile sa dea imprumuturi riscante (vezi Community Reinvestment Act din 1977). Indiferent de veniturile tale bancile erau obligate sa-ti dea credit. Daca nu reuseai sa platesti atunci Statul prelua datoria...Este Capitalism? Nu. Este Piata libera? Nu. Asta se intampla cand Statul se implica si dicteaza.
          • 0 (0 voturi)    
            Da, dar... (Marţi, 30 iunie 2009, 15:22)

            Ariel [utilizator] i-a raspuns lui Andro

            Si la stat banul este pe primul loc dar la manageri si anume sa faca cat mai multi bani pe langa salar. Nu intamplator manageriatul se foloseste ca rasplata pentru cei mai fideli membri si sustinatori. Cum se schimba puterea, cum incepe caruselul schimbarii directorilor, directorasilor, presedintilor, prisidenteilor, etc. Pentru acesti manageri cu cat se cheltuieste mai mult cu atat se profita mai mult dar numai in scop personal, in propriul buzunar. Se cumpara un surub cu un milion de euro!
          • 0 (0 voturi)    
            Eficienta si bani (Marţi, 30 iunie 2009, 18:58)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui Andro

            In orice activitate economica, pentru a avea succes, trebuie sa acorzi cea mai mare atentie eficientei cu care sunt folosite resursele pe care le ai la dispozitie. Cu cat vei folosi mai eficient resursele cu atat vei obtine un profit mai mare. Banii nu sunt altceva decat un rezultat al acestei activitati si trebuie priviti ca atare adica ca un rezultat, ca un produs secundar al muncii depuse.
            Daca, in activitatea ta, te concentrezi mai mult asupra castigului pe care il vei obtine si incepi sa-ti faci socoteli punand banii pe primul loc, e ca si cum ai construi o casa incepand cu acoperisul fara a avea fundatia. Iti dai seama ca totul se va narui ca un castel de nisip. Cei care pun pe primul loc banii n-au sorti de izbanda.
            Asta este valabil atat la stat cat si la privat.

            Dar sunt oameni si oameni, unii au ochelari de cal si nu vad decat bani in fata ochilor.
      • +2 (2 voturi)    
        Pistoale (Marţi, 30 iunie 2009, 9:34)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Andro

        Pana si tu ai recunoscut ca profitul, banii sunt o consecinta a eficientei.
        Cat despre negociere, daca ea este initiata de la bani, bineinteles ca se scot pistoalele pe masa si asta nu mai e negociere. O negociere cu sorti de izbanda nu pleaca de la bani ci de la mijloacele prin care faci bani.
    • 0 (0 voturi)    
      Despre eficienta la privati pe calea ferata ... (Luni, 2 aprilie 2012, 18:01)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Care eficienta ? Exemplu concret: Oradea - Baile Felix - sunt 20 trenuri pe zi care bat distanta dus - intors si sunt in 95 % din situatii goale, inclusiv vara, in plin sezon turistic. Si in week-end, dupa-masa, cand ar fi mai multa lume, domnii operatori de la TRANSFEROVIAR GOUP au scos automotorul care altfel circula in timpul saptamanii ! De ce ? Probabil pauza duminicala... Ei sunt platiti la nr. de km. parcursi, nu la cati calatori transporta, deci nu ii intereseaza cati calatori transporta ! Deci - unde e eficienta ?
  • +7 (9 voturi)    
    GigiM (Luni, 29 iunie 2009, 19:49)

    GigiM [utilizator]

    La noi trenul adus de ei e nou(sau cel putin reconditionat), conditiile mult mai bune, circula mai rapid, nu se ia spaga. Nu vad care e problema cu companiile private? Apropo, ruta de care vorbesc eu e Odorhei - Sighisoara. Pretul e cu 50 de bani mai mare decat a fost cu CFR dar merita pe deplin. Cum sa nu ai pierderi daca esti total ineficient si conditii de toata rusinea? Pai sa dau 100 de lei sa merg pana la mare cu trenul o jumatate de zi cand e maxi taxi cu 45 de lei care ajunge mult mai repede si e si mai confortabil? Mai ganditi-va... M-am cam saturat de ineficienta... Vor bani ? Sa faca Bucuresti - Constanta in 2 ore si sa ofere conditii si garantez ca vor avea profit triplu fata de cat au bagat, cel putin in perioada estivala.
  • -5 (7 voturi)    
    nu se mai termina (Luni, 29 iunie 2009, 20:19)

    FMD [anonim]

    Au baietii grija ca sa nu fie profitabila , sa infloreasca companiile private si sa vanda cfr-ul pe bucati incadrat la 2 lei. sa ne mai lase !!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Ia sa faca o analiza a concediilor medicale! (Luni, 29 iunie 2009, 21:15)

    Tedu [anonim]

    Cine vrea sa vada o furaciune la CFR sa analizeze statistica concediilor medicale la CFR in comparatie cu companii private de transport. Sa ne spuna cati din cei 28.000 de angajati lucreaza efectiv o norma intraga luna de luna. Nu spun, oamenii se mai si imbolnavesc, dar la CFR cei bolnavi sunt regula, iar cei sanatosi si care muncesc sunt exceptiile. Ia analizati si o sa vedeti ce surprize veti gasi.
  • +4 (4 voturi)    
    Metrou (Luni, 29 iunie 2009, 21:35)

    calator [anonim]

    Si aia de la Metrou sunt niste incompetnti, trebuie o ancheta serioasa si la ei. Cateva idei de verificat:
    - trenurile noi: produc prea multa caldura, nu au suficiente bare de sustinere, butoanele de alarma puse aiurea, nu au aerisire
    - circulatia trenurilor e sub orice critica, genereaza aglomeratii mari in tren, pe coridoare, pe scari, pun in pericol oamenii
    - televizoarele-reclama restrang vizibilitatea indicatoarelor si genereaza si ele foarte multa caldura; idiotii le-au pus si la statiile terminale cu peron separat, unde lumea coboara si pleaca!!! (le-au scos dupa cateva luni...)
    - trenurile nu sunt pazite ca lumea, multi tampiti au acces la ele sa le vopseasca in cel mai jegos stil si pe urma astia umbla asa cu ele
  • -4 (4 voturi)    
    Ia sa va mai spun ceva (Luni, 29 iunie 2009, 23:46)

    Unul [anonim]

    Se zvoneste ca Berceanu are 70% din GFR ( una din private). Asta poate e zvon, dar ca sigur va spun ca pe criza asta cand CFR marfa nu mai au ce transporta, o firma s-a dus la Bucuresti sa incheie contract de transport de marfa si i s-a spus ca nu sunt trenuri, desi sunt pe gaura ca nu au treaba. Va spun eu ca interesele sunt mult mai mari. Se vrea CFR pe butuci
  • +2 (2 voturi)    
    Companii Private Cai Ferate (Marţi, 30 iunie 2009, 6:09)

    AN [anonim]

    Absolut nimic nou sub Soare. In Marea Britanie s-a intamplat exact la fel. Si aveau, cu cativa ani in urma, sistemul de transport pe cale ferata (calatori si marfuri) controlat exclusiv de o companie nationala. La fel si ei, mergeau pe pierderi si compania se indrepta spre colaps.

    Exact asa au procedat si ei: au oferit unor companii private oportunitatea de a inchiria portiuni de cale ferata, trenuri si statii. Iar compania nationala s-a transformat intr-o companie nationala dar cu infuzie de capital privat si actionari din sistemul privat, iar aceasta se ocupa in cea mai mare parte de asigurarea infrastructurii.

    Companiile din Romania ar face pasi mari inainte daca ar avea vointa de a se informa si a invata din neajunsurile pe care le-au avut firmele din strainatate. Dar in loc, repetam si noi exact aceleasi greseli, ne lovim cu capul de pragul de sus exact de atatea ori cat s-au lovit si statele din vest. Pacat - potential de a evita esecuri exista, vointa insa este domninata de lene, dezinteres si intentii meschine.

    Sa traiti bine (vorba presedintelui).
  • -1 (1 vot)    
    :((((((((( (Marţi, 30 iunie 2009, 9:27)

    macazul sparat [anonim]

    mie imi miroase a privatizare.....felicitari conducatorilor nostrii .....oare mai aveti multe de vandut si de furat.....oare nu va saturati odata...
    oare , oare , oare ........ne vedem la vot
  • 0 (2 voturi)    
    ha ha (Marţi, 30 iunie 2009, 10:17)

    nu credeti tot ce cititi [anonim]

    la cfr calatori inainte de predarea liniilor la companiile private s-au facut recensaminte pe trenuri luni de zile adica personanul cfr numara calatorii din tren
    si ghici ce s-a intimplat
    liniile unde inca mai exista navetisti gramada au fost facute cadou privatilor
    trenurile cu 2-3 calatori au ramas la cfr
    si cica sunt pierderi
    ha ha
    intrebarea nu e de ce sunt pierderi ci care sunt actionarii ascunsi la aceste companii private care reusesc sa convinga statul sa-si plateasca subventiile la timp???????????
  • 0 (0 voturi)    
    tzapa (Marţi, 30 iunie 2009, 10:24)

    fane [anonim]

    De-abia astept sa privatizeze Berceanu cefereul. Cand or vedea pretenarii lui ca nu iese profitul de 100 % or sa interzica majoritatea curselor cu microbuze si autobuze acolo unde fac concurenta cefereului privat. Vor creste tarifele si vor reduce calitatea, ca la urma urmei nu va exista concurenta. Probabil ca cei ce vor lua tzapa vor fi calatorii, da' ... prostia se plateste.
  • +1 (1 vot)    
    Stat vs Privat (Marţi, 30 iunie 2009, 10:33)

    Anonim [anonim]

    Discutia e lunga si nu cred ca unii angajati de la CFR au vreo vina in chestia asta. Toti sefii de la CFR au fost numiti politic. Tot management la CFR nu e pe competenta e pe prietenii... Imi face greata cand il vad pe Berceanu acuma spunand bla si bla cand PD a ajunt mai tot timpul transporturile in mana si au dus unde au dus CFR. Pana anul trecut CFR marfa a avut profit. O firma privata ar fi reinvestit o parte din profit in modernizare, eficientizare(efentual un soft mai bun de automatizat traficul si mai scape din personal TESA de acolo) etc... La noi au luat tot baietii destepti banii sa dea mici si pomeni electorale la prostime sa ii voteze. Acuma cand nu mai da vaca lapte o punem jos imediat, eventual o vindem sa mai facem un ultim ban. F bine sa o vanda, poate va fi mai bine pt unill angajati (sigur multi vor zbura ) Voi stiti in in 2009 angajatii CFR inca mai cara sina cu spatele. Unii oameni muncesc greu si nu isi iau nici salarul
    • 0 (0 voturi)    
      Intrebari si raspunsuri :) (Marţi, 30 iunie 2009, 11:10)

      mithrill [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      1. Oare de ce sar sinele in urma trenurilor private? 2. Oare de ce nu-i trage nimeni la raspundere pe ceferistii cei care au vandut trenurile lor catre privati? 3. De ce nu li se interzice accesul pe linii in momentul in care nu-s cu platile la zi?

      Si ceva raspunsuri, desi voi primi negative :))
      1. Trenurile private sunt EFICIENTE pentru ca depasesc greutatea pe osie, asa ca vorbim de lucruri diferite intre stat si privat.
      2. Ceferistii care au vandut trenurile pe nimic sunt acum angajatii de acolo. Companiile private merg si fac profit cu ce a fost respins ca necorespunzator de AFER de la CFR. Odata vandute, au devenit brusc potrivite pentru rulat in romania.
      3. Sunt interese (spagi la partidul de la putere) care ii protejeaza. Pentru TOATE partidele care sunt acum, au fost si vor fi la putere.
  • -1 (1 vot)    
    never works (Marţi, 30 iunie 2009, 12:32)

    ivil [anonim]

    privatizarea cailor ferate nu a functionat in nici o tara. la ce va puteti astepta: si mai multa ineficienta si nici o investitie, cresterea preturilor biletelor de calatorie si scaderea nivelului serviciilor (da, se poate si mai rau decat acum), deconectarea unor comunitati (nu va mai fi "profitabil" sa se opereze anumite tronsoane ceea ce va duce la izolare si saracie lucie in unele zone).
    iata ce se intampla pe un drumeag in anglia: abonament anual 6300 lire sterline pentru o calatorie de approx 1 ora (nu e greseala de tipar). trenul este in absolut fiecare saptamana ori stricat, ori ia foc, ori retinut...etc. nu exista saptamana data de la dumnezeu in care sa nu se intample ceva care sa te blocheze in mijlocul pustietatii pentru cateva ore bune cu nici o posibilitate sa scapi pentru ca, a privatiza liniile ferate nu inseama ca mai multe companii vor opera aceleasi rute. e alta idee proasta din traista capitalismulul cazut. serios, in catva ani o sa plangeti la capataiul cfr si veti dori sa mergeti cu personalul de la un capat la celalalt al tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    Inca o data... (Marţi, 30 iunie 2009, 15:42)

    Ariel [utilizator]

    se adevereste ca statul este cel mai stupid manager! Pe un director bugetar il intereseaza un singur lucru: propriul buzunar. si faptul ca aceste companii care au inchiriat fac profit neplatindu-si oblagatiile contractuale se datoreste dezinteresului functionarilor de stat care, fie din comoditate fie din interes (spaga!) nu urmaresc debitele. Iar sindicatele nu urmaresc altceva decat statu quo-ul: fara concedieri si salarii cat mai mari indiferent cat faci (sau mai ales nu faci), indiferent de eficienta. De fapt eficienta nu intereseaza pe numeni la stat, poate doar in campania electorala, dar se pare ca nici atunci (cititi presa cum arunca statul banii si acum pe cai verzi pe pereti). Mai mult te ingheata cinismul puterii o ministra (sic!) a si spus pe sleau ca n-o intereseaza cat costa iar premierul si presedintele au aprobat-o tacit prin faptul ca n-au demis-o imediat. Un guvern pe care nu-l intereseaza cat costa? Vai de mamaliga noastra ce ne mai asteapta.
  • 0 (0 voturi)    
    "cine e sefii" la soc. private? (Marţi, 30 iunie 2009, 18:22)

    Asterix [anonim]

    Ar fi foarte interesant de stiut cine sunt patronii societatilor private. Am avut ocazia sa lucrez pentru o perioada f scurta(din fericire) in acest domeniu si ceea ce am remarcat este faptul ca doar fosti directori sau altii care au avut functii destul de bune in domeniu fac afaceri profitabile in transporturi. Imi pun o intrebare legitima, daca in particular reusesc.... de ce nu au reusit si la stat?(marea majoritate a angajatilor de la particulari au fost la stat). Daca se face restructurare pe bune, eu sunt convins ca ei au posibilitatea sa aduca transporturile pe profit, dar deja am vise erotice. Restructurarea trebuie inceputa de sus, unde se freaca menta pe scara larga, salariile nu sunt tocmai mici.... cine are "coaxx" sa faca asa ceva?... Cred ca situatia este similara si in celelalte ministere.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă