AVAS va schimba strategia de vanzare a Avioane Craiova, dupa ce nu a ajuns la o intelegere cu Alenia Aeronautica

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 31 iulie 2009, 12:04 Economie | Companii

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va schimba, in urma consultarilor cu reprezentantii Comisiei Europene, strategia de vanzare a Avioane Craiova, dupa ce valabilitatea ofertei de privatizare a companiei a expirat, fara a se ajunge la o intelegere cu Alenia Aeronautica, potrivit unui comunicat al Autoritatii. Noua strategie de vanzare a constructorului de aeronave va fi realizata "in regim de maxima urgenta".

"Noua strategie va cauta sa gaseasca metoda optima de valorificare si sa creeze cadrul necesar pentru ca aceasta sa se realizeze cu succes. Totodata, strategia va include si solicitarea unui ajutor de stat pentru societate, in conditiile in care acesta va fi aprobat de catre Comisia Europeana", se arata in comunicatul AVAS.

Aceasta decizie a fost luata ca urmare a faptului ca valabilitatea ofertei de privatizare pentru Avioane Craiova a expirat vineri, fara ca AVAS si Alenia Aeronautica sa ajunga la o intelegere pentru finalizarea tranzactiei.

Potrivit reprezentantilor AVAS, unele dintre solicitarile cuprinse in oferta finala imbunatatita si irevocabila depusa de Alenia Aeronautica, si anume anularea datoriilor istorice ale statului roman si preluarea de catre stat a cheltuielilor de disponibilizare a salariatilor, exced cadrul legal. "O posibila anulare a datoriilor istorice ale statului roman si preluarea de catre stat a cheltuielilor de disponibilizare a salariatilor trebuie anuntata tuturor potentialilor ofertanti, prin dosarul de prezentare, iar AVAS trebuie sa obtina, in urma unei notificari, avizul favorabil al CE", se mai precizeaza in comunicat.

AVAS a fost mandatata sa continue procesul de privatizare a companiei Avioane Craiova, in numele si pentru Ministerul Economiei, pana la data de 14 octombrie 2009.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

650 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Probabil... (Vineri, 31 iulie 2009, 12:23)

    Vorbe goale [anonim]

    ... nu s-au inteles la spagi.
    • +1 (1 vot)    
      Alo, mintea e acasa ? (Vineri, 31 iulie 2009, 13:12)

      Terente [anonim] i-a raspuns lui Vorbe goale

      Italienii vroiau pe de-a mocca.
      AVAS nu a vrut sa o de-a pe nimic, bashca sa preia datoriile societatii.

      Stiu ca e vacantza, dar mintea ta a pe litoral ?
      • -1 (1 vot)    
        Faptul... (Vineri, 31 iulie 2009, 13:32)

        Vorbe goale [anonim] i-a raspuns lui Terente

        ... ca italienii vroiau pe de-a mocca (?!) nu inseamna ca s-au inteles la spagi. Daca s-ar fi inteles, se dadea pe de-a mocca (?!) fara nici un fel de probleme, la fel cum multe altele s-au dat pe de-a mocca (?!), unele cu tot cu zacaminte subterane...
  • -1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 31 iulie 2009, 12:28)

    marius [anonim]

    Asta inseamna privatizare cu orice pret?
    Am mai avut noi dinastea....si nu a fost deloc bine
  • -1 (1 vot)    
    de ce vindem? (Vineri, 31 iulie 2009, 12:43)

    virgil [anonim]

    Totusi, in tara asta nu trebuie sa mai ramana nimic? S-au vandut petrolul, apa, electricitatea, bancile, culmea, majoritatea unor societati de stat. Dupa 20 de ani de experienta in privatizare (?!), n-am invatat nimic?
    Ar trebui ca cineva sa se mai gandeasca si la copiii ce vor veni dupa noi si vor gasi o tara goala, lichidata.
    • +1 (1 vot)    
      de ce vindem (Vineri, 31 iulie 2009, 16:49)

      Todo [anonim] i-a raspuns lui virgil

      Sa iti explic in cateva cuvinte de ce vindem

      Pentru ca Petrom inainte de privatizare avea o pierdere anuala de 250milioane euro si dupa privatizare peste 250 milioane euro profit.

      pentru ca Sidex inainte de privatizare pierdea 1 milion de dolari pe zi si era vestit prin sutelel de firme care il capusau, si mai era vestit ca nu platea nici un impozit la stat. Indienii l-au transformat intr-o masina de facut bani , iar statul castiga din taxe, impozite, si salariatii care mai lucreaza acolo.

      Pentru ca Aro sub maangementul statului s-a dus dracului, in timp ce Dacia odata cumparata de renault vinde in toata Europa.

      pentru ca Bancorex, dupa ce a dat credite la tot Ministerul de Interne, a dat faliment si am platit tot noi contribuabilli de la buget, dar nu am auzit de ING Romania, ERSTE- BCR sau RZB sa dea faliment. Apropo de Raiffeissen- stii ce a cumparat- o banca de stat care a dat faliment- Banca Agricola.

      Iar Alenia Aeronautica nu este Gogoasa Infuriata si niciCostel SRL- oamenii chiar vroiau sa faca avioane. Lasa ca o pastram la stat, si dupa 2-3 ani o sa cititi ca se inchide. Mult success cu managementul de stat!
      • 0 (0 voturi)    
        transparenta (Luni, 3 august 2009, 9:12)

        naesebi [utilizator] i-a raspuns lui Todo

        Intr-adevar, italienii vor fabrica pe mai nimic. Chiar daca spaga este generoasa, felicit AVAS-ul ca n-a dat-o!
        Totusi, este incredibil cum o fabrica buna de avioane nu are cautare, iar tot felul de ruginituri se dau ca painea calda. Nu cumva este vorba de altceva?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi