Bechtel: Restrangem activitatea la Autostrada Transilvania si luam in considerare concedierea colectiva

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2010, 15:50 Economie | Companii

Autostrada Transilvania in lucru
Foto: Hotnews
Compania americana Bechtel a anuntat ca isi reduce activitatea la constructia autostrazii Transilvania din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Bechtel ameninta ca ar putea recurge chiar si la concediere colectiva. In replica, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, a declarat pentru HotNews.ro ca exista o intelegere cu Bechtel ca datoria de peste 214 milioane de euro sa fie platita esalonat pana in martie. In ianuarie, a fost achitata o prima transa de 16 de milioane de euro, sustine Tiron.

"In acest moment exista obligatii financiare importante catre Proiectul Autostrada Transilvania care nu au fost onorate. De asemenea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu ne-a putut oferi informatii despre fondurile disponibile in 2010 pentru plata lucrarilor ce vor fi executate in acest an", se arata intr-un comunicat al Bechtel.

Potrivit acestuia, din cauza faptului ca CNADNR nu a virat suma datorata, Bechtel are probleme cu lichiditatile si nu poate sa planifice corect lucrarile viitoare.

Compania americana mai sustine ca exista si alte dificultati, cum ar fi asigurarea accesului liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate in vederea efectuarii lucrarilor de constructie.

"Avand in vedere toate aceste aspecte, trebuie sa facem reduceri substantiale in programul activitatilor de constructie a autostrazii. Acest lucru inseamna ca volumul de lucru este insuficient pentru numarul actual de angajati ai proiectului si suntem siliti sa luam in considerare o posibila concediere colectiva", se arata in comunicatul Bechtel.

In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Procesul va dura cateva luni si va inceta daca situatia se va schimba intr-un mod favorabil.
"Ne angajam sa sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR si membrii guvernului in efortul de a gasi resurse pentru proiect in vederea continuarii lucrarilor de constructie in acest an”, a declarat Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania.

Directorul CNADNR: Exista o intelegere sa platim in trei transe. Am achitat pana acum 16 milioane de euro

Contactata de HotNews.ro, directorul general al CNADNR Dorina Tiron a declarat ca nu crede ca Bechtel isi restrange activitatea din cauza datoriei, ci din cauza ca este iarna si temperaturile scazute nu permit efectuarea unor lucrari la autostrada. De asemenea, exista o intelegere potrivit careia suma sa poata fi platita esalonat pana in martie, sustine Tirnon. Potrivit acesteia, in ianuarie, a fost achitata o prima transa de 16 milioane de euro. In februarie, va fi platita cea mai mare parte din suma, adica 133,4 milioane de euro, iar in martie vor fi virate 64,9 milioane de euro.

Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

6288 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Nastase 4 case+ 1 autostrada (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:07)

    Un om de stanga [anonim]

    pai nastase in gratia lui roza nu a dat el contractul fara licitatie la bechtel si apoi sa scos trecandul prin parlament si au votat vajnici alesi psdisti ai neamului cu majoritatea lor sa se dea . pai na mancat aici psdul . si ce sa sesizat cineva . o baga paia ca sa vezi ca trebuia cu nato etc etc. pai erau ei de stanga atunci sau nu erau de sanga ? pai cum au aparat ei de stanga interesul oamenilor muncii de stanga din romaniaca ? pai se poate ? tovarailor de stanga ?? si ilici iliescu prersedinte de stanga cum de a aprobat el, si nea nicu vacaroiu cum de nu s-a sesizat el?
  • +9 (9 voturi)    
    cati bani pentru ... (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:16)

    ica [anonim]

    aproape nimic. Ca roman, aceasta directoare mai poate respira aerul DACIEI ?
    Nu se simte o tradatoare?
    Cea mai mare din cati am cunoscut sau despre care am citit eu pana acum ???
  • +6 (6 voturi)    
    si februarie?? (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:26)

    msczzn [anonim]

    "In marie, va fi platita cea mai mare parte din suma, adica 133,4 milioane de euro, iar in martie vor fi virate 64,9 milioane de euro." - deci pana la urma cat se plateste in martie????
    • +1 (3 voturi)    
      Pai nu e mentionat anul... (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:52)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui msczzn

      Poate 2020, poate 2200...
  • +14 (16 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:27)

    arzdan [utilizator]

    la ce treaba fac eu zic ca pot sa isi adune bagajele si sa plece!
    ne-am saturat de Bechtel!
    aduceti niste nemti fara nepotisme care sa ne scoata din cacao.
    • -7 (13 voturi)    
      mda (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:56)

      alex [anonim] i-a raspuns lui arzdan

      mai frate...tu stii ce vorbesti?Bechtel e una din cele mai mari si cunoscute firme de constructii de drumuri si autostrazi din lume.Am vazut inclusiv pe Discovery documentar, unde faceau cca 5km de autostrada e zi...BERCEANU_LE nu mai baga la jeb...lasa si la altii
      • +9 (9 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 3 februarie 2010, 18:14)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui alex

        da stiu ce vorbesc. Bechtel a fost implicata in numeroase scandaluri de coruptie. este o companie cunoscuta pentru comisioane babane, din cauza asta a fost aleasa...sunt alte firme care au facut treaba mai buna in europa. licitatia a fost frauduloasa, s-a mers pe cine da mai mult.
    • +2 (2 voturi)    
      sau elvetieni (Miercuri, 3 februarie 2010, 19:00)

      biluta [anonim] i-a raspuns lui arzdan

      ca tot nemtii cred ca le-au facut autostrazile. wow cum e acolo. noi cu base, ca pe val. iar cu prostii aia de la psd..wow ...ce ne-au bagat astia in rahat. cu cine mai mergem fratilor? se rupe tara? e cam timpul...ca altfel nu mai facem nimica. unde sint creierele alea luminate sa puna tara la punct?
  • +9 (11 voturi)    
    culmea (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:28)

    ela [anonim]

    daca nici pentru investitii nu au politrucii astia bani, atunci pentru ce au? ca cica la buget au redus din salarii, sa aiba pentru investitii. ma intreb si eu ca un stupid cetatean, pe ce dracu se duc banii?
  • +13 (17 voturi)    
    he he he (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:30)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    Berceanu a promis 101 km de autostrada un 2010.
    Pariu ca danseaza dom' ministru cu pene pe fund la sfarsitul anului ? :p
    • +3 (9 voturi)    
      Eu tot nu inteleg.... (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:56)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      ...care a fost faza cu aia 43 de km....nu stiu de ce dar nu mi se pare logic deloc sa faci un tronson cumva in mijlocul "drumului". Trecand peste faptul ca uneste nimic cu nimic (dupa cum zicea si domnu cu penele) va ramane si singuratic multi ani de acum incolo...Bunul simt imi spune ca incepi un drum dintr-o parte si il termini in alta parte...dar poate ma insel ca nu sunt expert. Si o casa tot asa se face...incepi cu etajul 1 apoi faci etajul 2 si la final fundatia si parterul, nu?

      Oricum, pana in 2012 (daca va rezista echipa de vis Boc+Berceanu pana atunci) se pot duce (cu elicopterul desigur) de fiecare data pe 1 Dec sa sarbatoreasca 1 an de la, 2 ani de la....etc :))
  • +5 (11 voturi)    
    ce ma? (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:04)

    liviu_ [utilizator]

    da luati-va dracu utilajele si plecati...
    la cat de multi km de autostrada ati facut, si cat de bine executati sunt si cat de rapid s-au excutat lucrarile cred ca voi ar trebui sa despagubiti statul roman!!!
    aici nu mai intra costul cel > din europa sau din lume pentru km de autostrada...
    ce sa-i facem... asta e pretul platit pentru prostia de a vota pe cine nu trebuie in decurs de 20 de ani si pentru ca ne-am imprumutat la FMI...
  • +8 (10 voturi)    
    cit e in germania? (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:06)

    dica [anonim]

    18-22mil pe km? cit e in ro 55-80mil pe km? hai ba frate ca astia sint banii nostri si ai copiilor nostri e timpul sa-i b.... pe astia. infractori nenorociti
    • +8 (8 voturi)    
      cat e la vecini in bulgaria? (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:33)

      dan [anonim] i-a raspuns lui dica

      sub 5 mil euro/km
      • +4 (4 voturi)    
        aia pun doar pietre (Miercuri, 3 februarie 2010, 18:57)

        curca [anonim] i-a raspuns lui dan

        lol. ridem noi, dar uite ne minteau cu tronsonul ala cu multa zapada din care 30km sint tuneluri si restul nu ninge.....si de aia e pretul exagerat. oameni buni astia devalizeaza tara ptr nu stiu ce siguranta. nu mai vrem siguranta. ala e BS
  • +3 (3 voturi)    
    vai s-amar... (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:19)

    resita31 [utilizator]

    la noi clasa politica s-a specializat in scuze patetice cu care musamalizeaza rafuielile lor politice...
  • +10 (10 voturi)    
    Bechtel- compania sustinuta de guvernul american (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:21)

    Anonim [anonim]

    Bechtel- compania sustinuta de guvernul american a mai avut tentative de subminare a suveranitatii unui stat... insa in cazul bolivienilor acestia s/a rasculat

    http://www.foodandwaterwatch.org/water/private-vs-public/corporations/Bechtel
  • +7 (7 voturi)    
    Bine ca pe angajatii turci poate sa-i tina (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:27)

    Creator [utilizator]

    angajatii romani le stau in gat sau ce?
    ce bine daca ar rezilia astia contractul sa faca alta licitatie deschisa si transparenta si gata balciul... pai ce numai bechtel este pe pamant ?(editat de HotNews.ro)
  • +2 (6 voturi)    
    2 comici vestiti intr-o telenovela (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:31)

    router [anonim]

    madama tiron si seful bechtel ro.
    actori foarte bine platiti pentru a papagalici aceeleasi fraze tip.

    figurantii?
    o armata de avocati in fiecare tabara.
    haiosii prim-min ai romaniei care trateaza un proiect major de infrastructura intr-un stil amatorist, de buticari.

    special guests stars.
    duetul fals de soprane de coloratura. nastase mitrea.

    omu' cu decoru' pierdut pe drum: berceanu din berceni.

    tipu' pierdut la kilometrul 44: boc.

    tipu' esuat cu corabia sub viaductele bechtel: basescu.
  • +6 (8 voturi)    
    autostrazi la RO ? (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:36)

    anonim [anonim]

    Noi o sa avem o autostrada decenta sa putem iesi din aceasta tara intr-un mod decent cind o sa se inventeze masini zburatoare si nu o sa mai avem nevoie de ea.

    Cum naiba altii pot sa faca si noi sintem atit de handicapati ?

    In Autria ai surprize anual cu noi drumuri expres si autostrazi care nici macar pe harti nu sint iar la noi ne chinuim de 20 de ani sa facem una singura ca sa putem si noi sa mergem in vest cum trebuie.

    Cernavoda - Constanta ..... 30 - 40 km, de 25 de ani
    Bucuresti - Ploiesti - 40 km in cimp de 5 - 6 ani(doamne doamne cit de handicapati sintem)
    Transilvania - 2013 :)))))))) poate 2100 o sa fie
    Bucuresti - Brasov ? eu nu o vad facuta niciodata daca mi se cere parerea, dar nu cred ca conteaza

    dar ce mai conteaza ........ Romania tara evului mediu, asa o sa ramina.
  • +2 (6 voturi)    
    Despre Ministerul Transporturilor (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:38)

    Dan Dan [anonim]

    Ar fi foarte multe lucruri de discutat despre constructia de autostrazi in Romania. Dupa cum bine se stie constructia de autostrazi este coordonata de un minister si anume de catre Ministerul Transporturilor.

    Acest minister are si un site, respectiv www.mt.ro . Site-ul Ministerului Transporturilor este imaginea in oglinda a celor ce coordoneaza constructia de autostrazi in Romania. Mai exact arata ca indolenta, lipsa de transparenta si incompetenta coordoneaza acest proiect vital pentru Romania.

    Acum mai avem o firma care face un proiect in Romania. Bechtel a facut si el un site pentru acest proiect, respectiv www.autostradatransilvania.ro. Un site curatel cu informatii utile si o prestanta demna de companie serioasa.

    Daca faceti orice fel de analiza comparativa intre cele doua site-uri veti avea imaginea reala a ce se intampla aici. Parerea mea este ca Bechtel se prezinta ca un Domn, iar cei din Guvern se prezinta ca o adunatura de golani.

    Aveti vre-un dubiu!?
    • +6 (6 voturi)    
      Bechtel sa faca autostrazi, nu site-uri (Miercuri, 3 februarie 2010, 19:12)

      1 care spune 2 [anonim] i-a raspuns lui Dan Dan

      Amice,

      sa presupunem ca ai dreptate. Dar Bechtel a fost angajata sa faca autostrazi, nu site-uri. Eventual cu autostrazi.

      Altfel, as face si eu un site un autostrazi pentru zecile alea de miliarde de euro. Rentabil, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    negocieri dre contract (Miercuri, 3 februarie 2010, 20:00)

    misu [anonim]

    Urmeresc de ceva timp acest faimos contract din pozitia unui angajat din partea clientului si ma minunez cum paote faimoasa Bechtel sa joace pe degete clientul vare este guvernul roman.
    De obicei contractorul (Bechtel) trebuie sa prezinte un plan de progress al proiectului (project schedule). De fiecare data cand acest plan este depasit pentru alta planificare, contractorul (bechtel) trebuie sa aiba acceptul clientului (reprezentantii Romaniei). Si de obicei clientul cand plateste etapele proiectului se uita intai cat a fost executat din programul (project schedule) proiectului. In situatia in care Contractorul are ceva de reclamat are dreptul la un" CLAIM", dar asta la sfarsitul proiectului.
    In situatia in care un contractor nu poate sa-si indeplineasca sarcinile din vina lor (la Bechtel e usor de demonstrat) se va incheia proiectul (de vazut clauzele facute de autoritatile romane) si automat se trece in BLACK LIST ca firma neserioasa. la noi este de vazut care sunt clauzele la proiect.
    oricum daca proiectul ar fi fost facut cu CAP chiar si BECHTEL ar fi putut sa fie obligata sa-si faca treaba. O alta procedura pe plaj international este aceea ca fiecarui contractor sa-i fie retinut intr-un cont special intre 5 si 10% din valoarea proiectului pe o perioada de pana la 3 ani ca o garantie pentru proiectul executat. Ar fi interesant de stiut daca pentru Bechtel s-au folosit prcticile internationale?? Daca nu inseamna ca cei care au semnat proiectul ori au fost slab pregatitzi ori au avut alte interese.
    SA CIRCULATZI BINE.
  • +1 (7 voturi)    
    vorbiti dea... (Miercuri, 3 februarie 2010, 21:13)

    blandul ben [anonim]

    Statul rroman nici acum nu a eliberat amplasamentele , nu a despagubit poprietarii terenurilor , nu deviat retelele de utilitati, nu respectat termenele de plata, ba renegociem sau anulam contractul, intr-un cuvant comportament de tigani care comenteaza cu mic cu mare ori de cate ori au ocazia, dar ca niste cocalari adevarati nu isi respecta cuvantul.Un contract este o intelegere care trebuie respectata, dar ce sa stie niste babuini rupti in c.r dar prosti si agresivi.Ne meritam soarta.
    • +1 (1 vot)    
      "noi suntem mai isteti " (Joi, 4 februarie 2010, 10:52)

      papy [anonim] i-a raspuns lui blandul ben

      Ben , eu cred ca ce spui tu e asa 100 %. Ca la noi la nimeni! Tovarasi , de la pd-l , mai vreti sa castigati alegeri cu votul diasporei ?- faceti autostrazi in Romania ! Lasati la o parte "smecheriile" tipic romanesti...faceti autostazi ca sa putem veni mai repede si mai des acasa (din pribegie )....vom aduce bani , ii vom cheltui acasa ...veti avea surse proaspete "de autofinantare ," (ase citi ..de unde fura ! )...si asa vom merge Inainte ! Tot inainte ! ..pe culmile dezvoltarii societatii multilateral ....dar cred ca pe asta o stiti deja !
      Tot ce am scris e perfect valabil si psd , pnl si cine-o mai fi .
  • +3 (3 voturi)    
    Sinergia faptelor (Miercuri, 3 februarie 2010, 22:16)

    Razvan_M [utilizator]

    Din punct de vedere al putintei si stiintei, cu siguranta americanii pot si stiu sa construiasca autostrazi. Este suficient sa spunem ca intr-o zona gen Seattle, pe o raza de 100 km exista mai multi km de autostrazi decat in Romania intreaga.
    Din pacate pentru noi, contractul cu Bechtel a fost semnat din partea Romaniei de niste ciorditori ordinari, iar din partea Bechtel de oameni cu experienta in asa ceva, asistati de avocati buni.
    Ciorditorii nostri ordinari au avut cel putin 2 motive pentru care au semnat un atat de prost contract:
    1. comision baban
    2. intrare in NATO cu spaga
    Prin urmare, statul roman nu are ce face decat sa renegocieze un contract pt. care deja s-a platit comisionul si ai carui termeni sunt in favoarea executantului... Ar fi bine daca macar conducerea Bechtel Romania nu ar fi turceasca.
    • 0 (0 voturi)    
      autostrada (Miercuri, 14 aprilie 2010, 13:51)

      coco [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Atita timp cit se construieste ceva se poate fura. Cu cit dureaza mai mult constructia autostrazilor cu atit se poate fura mai mult timp. In Ro nimic nu se misca fara spaga. Vina nu e a americanilor.Fiecare incearca sa cistige. Americanii cistiga si politicienii romini cistiga partea lor din pret. Normal ar trebui un comando secret care cum ii prinde cu cioara vopsita cum ii pune glontu-n frunte.
  • 0 (0 voturi)    
    Capital (Joi, 4 februarie 2010, 11:38)

    Duduveche [anonim]

    Romania a devenit raiul aventurierilor din vest. Romania nici nu mai exista din punct de vedere economic din moment ce capitalul strain detine 80% din resursele tarii, situatie care nu exista probabil nici in Africa. Capitalul strain ia toate deciziile politico-economice in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă