Retailerii, amendati pentru practici inselatoare, marfa expirata, grasimi vegetale vandute drept frisca

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2010, 10:47 Economie | Companii

Marian Zlotea, Presedinte ANSVSA
Foto: AGERPRES
Marfa expirata, practici comerciale inselatoare, fructe mucegaite, preparate din grasimi  vandute drept frisca- acestea sunt constatarile rezultate in urma controlului inspectorilor Autoritatii Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, impreuna cu comisari ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in supermarketurile si hypermarketurile din Bucuresti. Zece echipe, au controlat printre altele, supermarketurile si hipermarketurile Billa, Kaufland, Metro, Real, Carrefour sau Selgros, aplicand amenzi totale de 70.000 de euro. Suma este mai mult decat modesta, daca tinem cont ca in 2009, incasarile Carrefour au fost de peste 3 milioane de euro pe zi, iar amenda primita miercuri a fost de circa 500 de euro.
  • Amenzile sunt legale, spun oficialii ANSVSA
Carrefour a fost amendat cu 6.000 de lei, pentru ambalare si etichetare necorespunzatoare a produselor alimentare, pentru practici comerciale inselatoare, mai exact pentru branzeturi prezentate drept cascaval si produse alimentare cu diferente de gramaj de 10 la suta intre cantitatea neta si cea mentionata pe ambalaj.
 
Am avut cazuri in care romanii s-au judecat si au castigat procesele cu hypermarketurile. Media daunelor primite este de un miliard de lei vechi/caz. De cele mai multe ori, procesele erau pentru publicitate inselatoare, gramaj mincinos sau produse expirate.
 
 
Sorin Mierlea, presedinte ANPCPSR

Billa a primit amenzi de 10.000 lei, pentru manipularea produselor alimentare fara respectarea normelor de igiena, produse alimentare (oua) a caror gramaj era diferit de gramajul de pe eticheta si prezentarea de oferte promotionale neexplicite, sanctionate de comisarii ANPC cu 10.000 lei. Au fost oprite definitiv de la comercializare 398 kilograme de produse.

Gim Rom Holding (G` Market) a fost amendat cu 45.000 lei pentru comercializare de produse alimentare cu termen de valabilitate depasit, legume si fructe prezentand pete de mucegai, zone deshidratate sau putrede au fost oprite de la comercializare pentru calitate neconforma, comisarii ANPC aplicand sanctiuni contraventionale de 6000 lei, oprind de la comercializare 41 kilograme de produse.

Metro Cash & Carry Rom SRL, sector 1, a fost amendat cu 10.000 lei, pentru transportul, depozitarea, pastrarea si expunerea la vanzare a pestelui fara asigurarea lantului frigorific si au fost confiscate 21 de kilograme de peste. Totodata, au fost gasite la comercializare tablete amarui, pe baza de ulei vegetal, prezentate drept ciocolata (produs care trebuie sa contina unt de cacao) si preparate din grasimi vegetale prezentate ca frisca.

 
De cele mai multe ori procesele noastre verbale sunt contestate si apoi anulate in instanta. Asta ca sa nu spun ca legea le permite sa achite jumatate din minim in 48 de ore, ceea ce la forta lor financiara nu inseamna nimic"
 
 
Oficial ANSVSA

Real Hypermarket Cotroceni a primit amenzi de 45.000 de lei, pentru comercializarea produselor alimentare cu termen de valabilitate depasit si carne de pasare care prezenta arsuri de congelare. Comisarii ANPC au aplicat sanctiuni contraventionale in valoare de 13.000 lei pentru incalcarea prevederilor Ordonantei 21/1992 si practici comerciale incorecte.

Kaufland sector 2 a fost sanctionat cu 3.000 lei, pentru depasirea capacitatilor de depozitare peste limitele tehnologice aprobate oficial si pentru comercializarea de ulei din turte de masline sub denumirea de ulei de masline.

  • Reprezentantii retailerilor prefera sa nu comenteze

Cora Hypermarket a fost amendat cu 8.000 de lei de comisarii ANPC, pentru practici comerciale inselatoare si incalcarea Ordonantei 21/1992.

Andreea Mihai, directorul de Marketing al Carrefour, a refuzat sa comenteze pentru HotNews.ro pe marginea rezultatelor controlului. 

Surse din ANSVSA au declarat pentru HotNews ca mai mult nu se poate face, plafoanele legale fiind destul de "subtiri" in materie de amenzi. "De cele mai multe ori procesele noastre verbale sunt contestate in instanta, care le anuleaza apoi din cine stie ce motive. Asta ca sa nu spun ca legea le permite sa achite jumatate din minim in 48 de ore, ceea ce la forta lor financiara nu inseamna nimic", au spus sursele citate.

  • Clientii nemultumiti sunt asistati gratuit in instanta

Sorin Mierlea, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, spune ca singura solutie pentru consumatori este sa dea retailerii in judecata. "Am avut asemenea initiative, noi sprijinindu-le prin asistenta juridica gratuita. Media daunelor primite este de un miliard de lei vechi/consumator. Cazurile reprezinta procese pentru publicitate inselatoare, gramaj mincinos sau produse expirate", a spus pentru HotNews, Mierlea.



Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3308 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Lege e proasta (Joi, 4 februarie 2010, 11:07)

    lili [anonim]

    De atatea ori tot asta auzim de la inspectorii Autoritatii Sanitar Veterinare. Pai daca legea e proasta , de ce nu schimbati legile ?? In Franta, de exemplu si-ar permite Carrefour sa faca asa ceva ??? NU. Amenda pe care ar primi-o si reclama negativa in urma unui asemenea incident l-ar scoate de pe piata. In Romania, la jurnalele de seara sunt prezentate astfel de cazuri fara ca numele marketului sa fie pomenit, fiindca legislatia interzice asa ceva. Ia schimbati legislatia, mariti amenzile, faceti posibila divulgarea numelui la Tv sau in presa si astfel de practici nu vor mai inflori. Altfel ramanem la stadiul de tara bananiera unde supermarketurile isi fac de cap, adica fac afaceri super profitabile pe sanatatea si banii nostri.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce mentalitate (Joi, 4 februarie 2010, 11:59)

      Jim [anonim] i-a raspuns lui lili

      Ca si in cazul altor infractiuni, se crede ca daca o sa se puna niste amenzi uriase (sau eventual o sa-i puna pe scaunul electric), n-o sa mai avem infractionalitate. O sa avem in schimb foarte multe abuzuri si o sa creasca spagile. Pedepsele si amenzile trebuie sa fie echilibrate, nu trebuie nici ca "puterea" sa aiba o putere prea mare, pentru ca si ei sunt la fel de corupti sau coruptibili ca si infractorii.

      La magazine se pot face controale mai dese.
      Si clientii pot sa reclame daca observa nereguli.

      Iar "publicitatea negativa" nu costa, nu mai cumparati de la ei, asta poate fi un fel de "amenda" aplicata de clienti.

      Hai sa nu mai gandim subiectiv si egoist, sa ne gandim si cum ar fi daca ni s-ar aplica noua pedepsele pe care vrem sa le aplicam la altii.
    • 0 (0 voturi)    
      Stirile... (Joi, 4 februarie 2010, 12:54)

      iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui lili

      ...de la tv sint luate de pe net, adica din surse neverificate si fara dovezi beton. Ca sa evite un eventual proces, nu dezvaluie numele si basta, toata lumea e multumita. In privinta infractiunulor marketurilor, se poate retrage licenta temporar sau definitiv, dar inspectorii iau spaga pe usa din dos si asa ceva nu-i frumos ca deh! oameni sintem toti, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Fara amenzi (Joi, 4 februarie 2010, 11:40)

    Cristi [anonim]

    Eu propun sa nu li se mai da amenzi, sa le inchida magazinele pentru o saptamana, iar dupa o saptamana sa vina iar in control sa vada daca au rezolvat problemele. Si la ce incasari vor pierde, cate produse le vor expira in acea saptamana (alte pierderi), sa vedem daca le convine sa mai repete faza. Ah, si ar putea fi obligati ca in saptamana asta sa aiba scris mare pe geamuri care e cauza pentru care magazinul este inchis temporar (cum pune CNA-ul televiziunile sa-si faca publica amenda si motivul pentru care au incasat-o).
  • 0 (0 voturi)    
    Exemple daune (Joi, 4 februarie 2010, 12:04)

    Consumator [anonim]

    1. Mai sunt si alte sanctiuni in afara de amenzi, care - intre altele - nu-i incalzesc cu nimic pe consumatori.
    2. Rugati-l pe domnul Mierlea sa dea publicitatii exemplele de consumatori despagubiti, cu date ceva mai concrete (firma in cauza, instanta unde s-a judecat etc.).
    Multumim!
  • +1 (1 vot)    
    NU amenzile conteaza ! (Joi, 4 februarie 2010, 12:13)

    unu [anonim]

    Locuiesc in germania si nici aici amenzile nu sunt
    prea adanci insa publicitatea este naucitoare iar raspunsul consumatorilor mai mult decat drastic, astfel incat nici real si nici kaufland nu isi pot permite sa danseze prea mult... o fac ...insa nu la modul grosolan din romania!
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru abateri grave (Joi, 4 februarie 2010, 12:20)

    hic sunt leones [utilizator]

    ar trebui ca inspectorii sa aiba puterea de a le suspenda activitatea chiar si numai pe 24h (cu avizul altor institutii ca de ex ANPC pentru a minimaliza abuzurile).
  • +1 (1 vot)    
    e nevoie de mai multe masuri (Joi, 4 februarie 2010, 13:16)

    zgubilitix [utilizator]

    La Metro cautam bere fara alcool si tot ce aveau era expirat. Am luat o sticla cu mine la casa cand am platit restul cumparaturilor si cand am aratat-o mi s-a spus ca trebuia sa caut mai in spate ca sa gasesc bere in termen. Casiera nu a parut deloc impresionata. Probabil ar fi trebuit sa merg la vreun sef ceva sau, si mai bine, la OPC.

    Pe langa amenzi ar trebui luate si alt gen de masuri - gen prezentarea magazinelor in cauza in emisiuni specializate la televiziunea publica. Tot in astfel de emisiuni se poate face si educatie, in sensul de a ni se atrage atentia la ce sa fim atenti, mai ales cand e vorba de produse prezentate ca fiind altceva decat sunt (cum sunt ciocolata, frisca si cascavalul din acest articol)..

    Poate magazinele ar trebui obligate sa posteze vizibil la intrare pentru o perioada de timp ca au fost prinse cu mata in sac de fiecare data cand se intampla acest lucru.

    Dar pentru asa ceva avem nevoie de legi...
  • 0 (0 voturi)    
    jucatorii pietii (Joi, 4 februarie 2010, 13:31)

    haiducoo [anonim]

    angajatii agentiilor astea vin in controale precum stapanii pe plantatii. iti cauta si acu in caru cu fan doar sa iti gaseasca ceva sa te amendeze. legile sunt facute sa poti fi amendat oricand si din orice motiv. o amenda de 1-2000 de euro pt un retailer nu inseamna nimic, dar pt o mica afacere () inseamna vanzarea poate pe cateva zile. iar controalele vin si de 2 -3 ori pe luna. Abuz ,nu preventie. Comunicatul asta este o publicitate a ANSV si ANPC ca sa nu ii epureze la reducerile de bugetari si sa faca rost de bani. Ce am aflat, ca au gasit 2 mere stricate la magazin si amenda 6000 ron? sa fim seriosi.
    Invit pe oricine sa vada cum actioneaza ANSV si sa isi faca o mica afacere, din a careror taxe le platiti salariile lor. credeti-ma ca latrati la luna atunci.
  • 0 (0 voturi)    
    controale si amenzi la agentii economici (Joi, 4 februarie 2010, 14:44)

    desteptu' [anonim]

    chiar nu vedeti? gigantii comerciali, marile firme, hypermarketurile, sunt avantajate in detrimentul micilor comercianti: cum sa amendezi, pentru aceeasi abatere, cu aceeasi suma, un mic comerciant de cartier, si un colos care vinde de 3 milioane de euro pe zi??? Distrugi micul comerciant, iar colosului nici nu-i pasa, nici nu simte!!!!(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    si cu dovada cum faci? (Joi, 4 februarie 2010, 18:30)

    AlinaM [anonim]

    de ex eu am cumparat din Cora vreo 3 tricouri cu 10 lei. apoi nu mi-au mai placut culorile propuse , dar trageam cu ochiul sa vad daca au aparut altele noi, asa ca eram la curent cu pretul. si ce sa vezi? l-au mutat la zona de reduceri, la 15 lei. dupa vreo saptamana cred, era la reduceri si pe eticheta scria: 15 lei, redus de la 20 de lei!!!!!
    Dar cine ma crede? Ca daca ma duc sa sesizez OPC, normal ca o sa intrebe pe ce ma bazez. Si ce fac, stau sa pozez tot magazinul , sa vad la ce mai practica ei magaria asta? Nu ca ar fi prima oara in cora.
    Sau am fost mai demult in nush ce hypermarket sa iau o placa video. Am ales normal in funtie de pret. Si la casa ce sa vezi? Era alt pret. M-am dus la relatii clienti sa clarific si acolo am vazut un anunt: daca pretul de raft nu corespunde cu cel platit, va returnam de 2 ori diferenta. Si ce credeti ca a zis dna de acolo? ca trebuie aprobarea managerului de magazin care logic ca nu era acolo si ei se deranjeaza doar pentru sume mari, nu pt 30 de lei sau cat o fi fost in cazul meu!!!!! Sic!
  • 0 (0 voturi)    
    doar 1 stire (Joi, 4 februarie 2010, 20:11)

    chrism [anonim]

    Dar nici nu trebuie schimbata legea. Doar sa apara 2 stiri despre 2 persoane care au castigat bani de pe urma proceselor cu hipermarketurile ca au cumparat produse expirate sau cu gramaje mai mici decat limita si sa vezi ce atenti or sa fie...
    La ce foame e in ro, iti dai seama cati s-ar gasi sa verifice fiecare produs sa gaseasca ceva gresit sa se scoata de bani pentru 1-2 ani.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică