Inceperea lucrarilor la  constructia autostrazii Comarnic-Brasov va fi amanata. Consortiul castigator nu a facut rost de banii necesari

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:48 Economie | Companii

Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Constructia in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov va fi amanata din  cauza lipsei fondurilor, consortiul franco-elen Vinci-Aktor nereusind sa obtina finantarea necesara, au declarat pentru HotNews.ro oficiali ai Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi. Suma necesara proiectului este de 1,5 miliarde de euro iar lucrarile trebuiau sa inceapa in aceasta vara. ”Exista doua solutii in acest moment: reluarea procedurilor de licitare a lucrarilor sau pasuirea consortiului, in speranta ca in cele din urma vor face rost de bani. In functie de  intentiile pe care ni le vor comunica in aceasta seara sau in cursul zilei de maine,  vom vedea cum vom proceda”, au mai spus sursele citate.
  • In aceasta seara sau maine se va afla pozitia oficiala a Transporturilor
Consortiul Vinci-Aktor ar trebui sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, in schimbul unei taxe pe care utilizatorii o vor plati incepand din al cincilea an al concesiunii.

Castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a
 
Valoarea taxei pe tronsonul Comarnic-Brasov ar fi urmat sa fie calculata in primul an de la finalizare dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri. Astfel, un autoturism ar fi platit mai putin de doi euro pentru a parcurge distanta Comarnic - Brasov.
 
 
Calcule ramase doar pe hartie
fost consortiul Vinci-Aktor, care a devansat ofertele consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd si consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov, format din Bilfinger Berger - Porr.
  • Ministerul Transporturilor va concesiona si alte autostrazi
Valoarea taxei de utilizare pe tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de 55 kilometri, ar fi urmat sa fie calculata in primul an de la finalizare dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri. Astfel, un autoturism ar putea plati mai putin de doi euro pentru a parcurge distanta Comarnic - Brasov.

Suma pe care o va incasa consortiul a fost calculata in functie de taxa de utilizare a autostrazii la un numar mediu de 30.000 de autoturisme pe zi, cat este in prezent traficul pe DN1.

La terminarea perioadei de 30 de ani de concesiune, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov intra in proprietatea statului, care are doua alternative: ori sa il concesioneze ori sa-l administreze. Ministerul Transporturilor intentioneaza sa realizeze prin concesiune si alte autostrazi, cum ar fi Pitesti-Sibiu si centura mare a Capitalei, precum si unele tronsoane de cale ferata.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4154 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Se mai mira cineva? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:53)

    ion ionescu [anonim]

    Nu este clauza in contract care sa-l penalizeze pe constructor pentru intarzieri? Cine l-a pus sa participe la licitatie? Tipic romanesc, parca vad ca tot statului roman o sa-i ceara daune.
    • +7 (13 voturi)    
      nu ai inteles.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:05)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      nu au facut rost de banii de comision. pentru autostrada propriu-zisa au bani ca e mai ieftina decat comisionul.
      • +1 (3 voturi)    
        banca (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:52)

        vio [anonim] i-a raspuns lui lungu bogdan

        Nici o banca din lume nu finanteaza un contract care va fi anulat sau renegociat de urmatorul guvern . Vezi cazul Bechtel.
        • +1 (3 voturi)    
          "banii necesari" (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:07)

          oxitocina [anonim] i-a raspuns lui vio

          Chiar n-a inteles nimeni la ce bani se referea?:))
    • +1 (5 voturi)    
      Ce ma mira si mai tare e altceva... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:38)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui ion ionescu

      Pai tu ca STAT, cand accepti la licitatie firme...nu le verifici in prealabil? Nu verifici daca a mai facut astfel de lucrari? Daca poate face astfel de lucrari? Daca are resursele necesare?
      Oamenii astia sunt mai praf decat credeam. Duc termenul de incompetenta la un cu totul alt nivel...
      • +4 (4 voturi)    
        e FOARTE mare (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:08)

        curios [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Vinci in Franta. Dar si ei au probleme de finantare daca ar incerca sa lucreze in Venezuela. Riscul de tzara e legat de locul unde consumi creditul nu de originea firmei.
    • -1 (1 vot)    
      Alo?Serviciile ? se aude... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:49)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      Romania has the worst and most expensive roads in Europe: World Bank-en, Feb 2, 2010 2:12 PM

      Bucharesti-; Romania[3];

      Bucharest. Romania has reached another negative result: it has the worst and the most expensive roads and the fewer motorways. This is what was noted in a report published by the World Bank, Romanian! Infrastructural projects could be blocked over lack of funds.

      Cred ca am citat destul !dar cine sa ne faca dreptate ?
    • -1 (1 vot)    
      Un mic sfat catre domnu' inginer de aviatie (Joi, 15 aprilie 2010, 0:56)

      Juvetele din Congo [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      Dale-o dom'le la Bechtel ca aia sigur au bani(cei primiti de la mata) !
      E atit de simplu de aterizat in cap, incit nu se justifica ejectarea(teleportarea) ! Sa'i vint la pupa partidului.
    • -1 (1 vot)    
      cateva lamuriri (Joi, 15 aprilie 2010, 11:26)

      visio [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      1) prin consortiu se intelege firma de intermediere
      2) daca am fi avut ministru de transporturi competent, existau si sosele perfecte si cfr isi respecat programul de circulatie
      3) la licitatie a fost acceptat pt ca a promis cea mai buna spaga
      4) problema Romaniei consta in "elite" nicidecum in oamenii de rand; adica, gasim aceste elite in academia romana care ii face membrii pe elena ceausescu, iliescu, basescu, cristoiu...gasim aceste elite la bnr, vezi cazul Olteanu(in alte circumstante baiatul asta nu avea bani nici macar de tramvai)...
  • +1 (3 voturi)    
    partea leului (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:48)

    fdex [anonim]

    De organizat alta licitatie nici nu se pune problema, doar ei si-au platit "datoriile", iar acum a sosit momentul amortizarii investitiei.
    Acesta va fi un nou episod din serialul "Marile realizari ale domnului Berceanu".
  • +11 (11 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:54)

    un roman [anonim]

    Mi se pare mie sau toate firmele care fac treaba serioasa prin alte tari, cand ajung la noi parca o iau pe aratura???
    • +3 (3 voturi)    
      Nu toate (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:18)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      Uita-te la Colas, E 85, nu are nicio groapa la 10 ani de la fnalizare.
  • -1 (7 voturi)    
    cum? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:55)

    masa [anonim]

    se participe in licitatie si nici macar nu au aiba certitudinea efectuarii lucrarilor? hai bai frate, ce firme de kko gasim...si pe citi bani...cit era 80 milioane euro pe km? cind chinezii fac in germania cu 5 milioane pe km? hahaha masoni/romani idioti, voi trebuie sa fiti limpuscati in piete....hai baieti la revolutie
    • +1 (3 voturi)    
      normal (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:11)

      silviu [anonim] i-a raspuns lui masa

      pai e normal sa fie mai scump la noi pt ca autostrada asta trece prin munti, unde se vor face poduri si tunele. Poate nu chiar asa mare diferenta, dar oricum...
      • -1 (3 voturi)    
        daca te informai (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:18)

        suba [anonim] i-a raspuns lui silviu

        ai fi aflat ca tunelul e cea mai ieftina varianta ever. deci nu are lelgatura cu nici un munte. sorry
        • +2 (2 voturi)    
          chiar asha? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:32)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui suba

          Ai si vrun link care explica cum de e mai ieftin tunelul decit autostrada facuta pe teren plan?
          O fi gratis sapatul unui tunel, iluminatul lui.
          Daca ai niste surse de informare lumineaza-ne si pe noi...
        • 0 (2 voturi)    
          ha (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:43)

          john [anonim] i-a raspuns lui suba

          ce glumet esti :)
    • +3 (5 voturi)    
      Bai baiatule, da' ce informat esti! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:30)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui masa

      De unde ti-a iesit 80 mil eur/ km? Ca daca imparti costul total iese 87 mil/km, daca imparti costul lucrarii iese 22-25 mil /km
      Da' acuma te intreb si eu, daca tu iti iei un apartament de 50K eur, si faci un credit la banca pe care platesti 120K eur in 30 de ani, cit spui ca a costat apartamentul? 50k sau 120k?
      daca citeai articolul vedeai ca sunt costuri de 1.2 - 1.5 miliarde eur cu constructia, mai e pretul de intretinere a autostrazii pe 30 de ani, si mai e dobanda bancii.
      Plus ca pretul pe km variaza in functie de:
      - suprafata de tunele (fiind zona muntoasa)
      - materialele folosite si perioada de garantare a lucrarii
      - numarul de exituri (fiecare exit are banda de decelerare, banda de accelerare, pasaj pe sub sau pe deasupra autostrazii, exitul efectiv)
      Realitatea nu-i chiar asha de simpla cum o prezinta posturile TV ale mogulilor...
  • +3 (5 voturi)    
    ceva penalitati ptr intirziere? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:56)

    cubanezul [anonim]

    sau penalitatile sint doar cele pe care le plateste doar partea romana? cine se sesizeaza?
    • -1 (1 vot)    
      Garantie de participare ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 18:57)

      Ioan A. [anonim] i-a raspuns lui cubanezul

      ... la licitatie n-au avut domnii respectivi ??? In general este de 2%, ceea ce inseamna ca ar trebui sa li se ia (prin garantia bancara depusa la licitatie) cam 30 milioane de Euro, adica macar un kilometru (sau ma rog, o jumatate ca la noi costa mai mult!) tot ar fi rezolvat.
      S'audeee domno' Berceanu ???? Domno' Boc ???
      • 0 (0 voturi)    
        lol (Joi, 15 aprilie 2010, 12:48)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Ioan A.

        E clar. Inca 50 de licitatii si putem plati CASH pentru toata autostrada. Doar din garantiile de participare. :)
  • +4 (8 voturi)    
    in traducere (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:57)

    vesica.piscis [anonim]

    = nu s-au inteles la spaguta cu Berceanu :)
  • +2 (6 voturi)    
    Pai cum naiba... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:58)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    Consortiul castigator nu a facut rost de bani? Bai nene cum o veni pana la urma logica asta in mintea cocosilor astora de ne conduc? Cum au ajuns aia sa castige o licitatie pentru care nu aveau bani de constructie? Nu se face o verificare, nu se demonstreaza niste sume inainte de accesul la licitatii? Prefera sa piarda timp aiurea in loc sa faca niste verificari. Mare minte iti trebuie sa pui la cale asa ceva ? E de bun simt. Dar de unde. Dumnezeu sau orice fort
    • +1 (3 voturi)    
      Exact (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:39)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Scuze ca te-am copiat mai sus, insa la acelasi lucru m-am gandit si eu, si nu apucasem sa-ti citesc postarea.
  • +5 (5 voturi)    
    Incepe prost.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:58)

    Surfer [utilizator]

    .. pacat, credeam ca macar prin modalitatea concesiunii lucrurile se vor misca mai repede insa mi-am facut iluzii....
  • +3 (5 voturi)    
    ca de obicei........... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:01)

    mav [anonim]

    nu cred ca mai prindem noi autostrazi in romania.in urmatorii 50 de ani..e clar ca ceva grav se intampla in acesta clasa politica...de 20 de ani nu s-a facut nimic...doar interese proprii si furt din avutul public!
  • +4 (8 voturi)    
    incompetentilor !!!!! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:02)

    dan [anonim]

    bai incompetentilor, de ce v-ati apucat de tronsonul bucuresti -ploiesti din moment ce oricum se circula foarte bine pana la ploiesti si nu ati folosit banii pt tronsonul comarnic-brasov???
    cat de incompetent sa fii sa faci tronsonul turda-gilau si bucuresti-ploiesti dar sa nu incepi comarnic-brasov???
    pai daca faceati intai tronsonul comarnic-brasov si puneati o taxa rezonabila faceati bani sa terminati alte tronsoane !!!
    "n-avem bani, n-avem bani" dar minte aveti?
  • +2 (4 voturi)    
    Fellicitari guvernantiilor ca... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:03)

    Cristian [anonim]

    Incepeti cu o pauza.
    Cand mereti catre Austria la schi,uitati-va de la Szeged in sus si intrebati-va cum fac vecinii vostri...
    Nu va ganditi numai la distractie!
    Si la comisioane!
    • +2 (2 voturi)    
      cerc vicios (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:11)

      meticulos [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      daca nu castigi licitatia , nu se stie la ce suma si deci nu ai baza ca sa cauti credit. Iar daca n-ai credit degeaba ai castigat licitatia. Orice lucrare PPP are acest risc. Daca statul ar avea 18-20 milE per km ca s-o achite pe masura executiei ....
      • +1 (3 voturi)    
        Mihaela,cu un post mai jos, zice bine... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:20)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui meticulos

        Despre scrisoarea de garantie bancara de asigurare a indeplinirii obligatiilor contractuale si care inlocuieste de obicei SGB de participare la licitatie la semnarea contractului.
        Daca nenea nu incepe treaba se executa scrisorica si statul se alege cu 10-30% din valoarea contractului fara sa miste un deget.
        Dar se pare ca nu e scrisorica ci valijioara.
        Portocaliii stiu de ce!
        • -1 (1 vot)    
          sau poate (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:58)

          airamerica [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

          Sau poate trebuia sa castige aia de pe locul 2..... si asta e doar vrajala si combinatie!
  • +1 (3 voturi)    
    de asigurari de buna executie, (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:10)

    mihaela [anonim]

    ori de garantii bancare guvernul asta nu a auzit?
    • +1 (1 vot)    
      nu e cazul (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:54)

      Io [anonim] i-a raspuns lui mihaela

      Asigurarea aia este in conditia in care se semneaza contractul de executie. Nu s-a semnat inca.
      Pana acum aia doar au castigat licitatia, urmand ca daca gasesc bani sa se semneze contractul de executie. Nu s-a ajuns acolo inca.
    • 0 (2 voturi)    
      Contractul (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:48)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui mihaela

      Eu nu cred ca-i vorba numai despre coruptie, oamenii astia, in frunte cu Gura-Bogata Berceanu sunt si complet tampiti. Nu-i duce capul, asta e. Bun, sunt cretini, dar nu-i obliga nimeni sa se priceapa la toate. Asa cum firmele mari vin cu o liota de avocati care sa studieze contractele si sa stie pe ce semneaza, asa si aceasta Companie pentru autostrazi ar trebui sa angajeze niste specialisti in incheierea contractelor, ca ar face astia sa castige si comision si sa iasa treaba.
  • 0 (2 voturi)    
    Ce bun exemplu de oximoron ! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:20)

    0rt0d0x [anonim]

    Nici nu-i nevoie sa mergi cu cititul dincolo de titlu, pentru a te impiedica de o contradictie flagranta : "Consortiul castigator ... nu are banii" !

    Pai atunci, cum naiba mai e castigator ?! Nu trebuia sa depuna si o garantie financiara, ca sa castige ?
  • 0 (2 voturi)    
    romaniaaaa romaniaaaa ole ole oleeeeee (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:44)

    liviu_ [utilizator]

    bravo frate... instilul asta pana in anul 3000 facem si noi 500 km de autostrada...
    berceanule, daca ai lasa 50% din spaga, poate ar fi bani de autostrada... ce zici?
  • 0 (2 voturi)    
    De toata jena ...... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:46)

    anonim [anonim]

    Incredibil, inimaginabil. Nene, ne batem joc de noi bai nene, tu Berceanu-le nu ai elicopter si cind o sa termini mandatul tot cu masina o sa mergi. Iti bati singur joc de tine si de noi totodata, pur si simplu nu m ai am cuvinte .... Hai oameni buni, hai cu totii sa iesim cu lopeti, fiecare cite un weekend si facem naibii odata autostrada asta ca eu m-am saturat de tara asta plina de handicapati si de incapabili si de nesurinati. Demisia dl. Berceanu, numai gura de matale, eu vreau demisia pentru ca eu te platesc, vreau demisia ta pentru ca esti un incapabil, nu are sens sa maninci banul meu si sa dai din gura degeaba, treburile deraiaza, Bucuresti - Constanta e un vis, Bucuresti - Ploiesti nu s-a mai lucrat de mult acolo, acum Comarnic Bucuresti, esti pur si simplu un incapabil care trebuie sa fie dat afara.
  • +1 (3 voturi)    
    licitatii (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:06)

    vasile [anonim]

    cine cunoaste domeniul achizitiilor publice poate sa spuna urmatoarele
    Cine castiga o licitatie este obligat sa realizeze o garantie de buna executie a contractului. Daca operatorul economic nu duce la indeplinire contractul este executata garantia care de regula este 10 % din valaorea fara TVA a contractului. In documnetele ce se solicita la o licitatie se cere si demonstratea lichiditati si solvabilitati a operatorului economic si totodata se solicita si existanta chasfloului. Asa ca tov berceanu cu comisia de evaluare a ofertelor are o mare problema Si sunt sigur ca nu s-au solicitat acest lucruri incalcandu-se legislatia privind achiyitiile. Aici e treaba de DNA si bine iar sta lui Berceanu langa Voicu. Acum sa vedem ce face DNA. Urmeaza lotul Berceanu?
  • 0 (2 voturi)    
    Citat din ZF (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:23)

    Kosmik [anonim]

    "Consortiul Vinci-Aktor ar putea renuntat la contractul de concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov din cauza lipsei de fonduri pentru finantarea proiectului, in cazul in care CNADNR nu modifica termenul de incepere a constructiei si nu ofera mai multi bani.

    Potrivit unor surse din cadrul ministerului Transporturilor, citate de ZF, "consortiul a solicitat reprezentantilor CNADNR modificarea contractului astfel incat termenul de incepere a constructiei sa fie prelungit cu circa 2 ani".

    De asemenea, Vinci-Aktor ar fi solicitat si o suma mai mare - valoarea proiectului ridicandu-se la 1,5 miliarde euro - motivand ca, fata de momentul in care au inceput negocierile, in 2007, a intervenit criza financiara."


    Deci ... tot criza e de vina .... :) si noi, ca acceptam toate tampeniile guvernantilor ...
  • +2 (2 voturi)    
    Numai tampenii (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:25)

    Cornel [anonim]

    Vad ca avem tot felul de SPECIALISTI ,unul mai mare decat altul si unul mai destept decat altul.Faptul ca majoritatea sunt pe langa subiect nu este suparator ci GANDIREA balcanica unde vedem spaga si furt la fiecare colt de gard este suparatoare.Vinci-Aktor este una din cele mai viabile solutii (vedeti lucrarile executate ) iar faptul ca nu reusesc sa obtina finantare nu este vina lor ci a noastra a tuturor celor care traim in aceasta tara ajunsa (nu de ieri, de azi ) de rasul lumii datorita modului in care ne comportam si stim sa punem problema,datorita mass-mediei si nu in ultimul rand al clasei politice (in totalitatea ei ) din ultimii 20 de ani,tara care nu are CREDIBILITATE si VIITOR. A acorda o suma ca aceasta pe un termen asa intins trebuie sa aiva la baza garantia ca beneficiarul (adica statul roman) merge pe un drum bun si nu da faliment in cativa ani fara a putea sa suporte costurile aferente cotei noastre.Oare cati dintre voi specialistii de mai sus a-ti investi acum o suma asa mare in Romania? Oare este numai vina lui Berceanu si a actualilor guvernanti ,sau vina are radacini adanci inca de acum 20 de ani si toti care au trecut pe la guvernare au partea lor de vina?
    • -1 (1 vot)    
      ma tu nu ai basca! (Joi, 15 aprilie 2010, 9:41)

      angel [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      era un banc cu lupul care il batea pe iepuras cu fiecare ocazie, gasindu-i un motiv de fiecare data. cam asa e si in Romania, orice ai face nu e nimeni multumiti. cind a cistigat unei, ca e prea scump; cind au dat-o la unii, ca de ce nu s-a facut licitatie; cind s-a facut licitatie, ca de ce nu mai vor.samd
      al doilea banc este cu romanii in iad, unde unu era paznic la cazane si nu avea nimic de facut, fiindca de cite ori incerca un roman sa evadeze ceilalti ii trageau jos. Asta e Romania, o tara jalnica.
  • 0 (2 voturi)    
    Mare BAI (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:27)

    Lucianmotzul [anonim]

    cind te conduc hoti si spagari ,asa se intimpla ,asta ori este prost ,ori se face ,esti un nimeni mai Bercenica ,mai trec 20 de ani si sintem tot aci cu autostrazile ,de unde a-ti aparut toti astia dupa revolutie ca nici pe vremea odiosului comunism nu erau mai incmpetenti ca voi decit activisti de partid care erau ca voi care conduceti Romania , dar restul erau oameni bine pregatiti si au lasat ceva in urma lor ca si constructori,barage hidro energetice ,cladiri ,orase intregi,combinate uriase (bune rele oameni lucrau si faceau ceva )aceasta democratie a scos toate nulitatile la suprafata si au ramas ca si gunoiele dupa o inundatie si nu are cine sa va cureti.PACAT pt Romania.A am uitat si metroul,voua va trebuie ani sa faceti un pasagi ,mie lehamite cine ne conduce Romania.
    • -1 (1 vot)    
      mare pacat ca ai asa mare dreptate (Joi, 15 aprilie 2010, 4:32)

      eraZnus [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      si totusi nu ne putem mutumi cu atat . hai sa incepem sa folosim odata scula asta de internet ce o avem la dispozitie , si sa le aratam cat de multi nu sunt de acord cu modul in care gestioneaza ei contributia fiacaruia.ne lasam exploatati de corporatii si in locul fabricilor care s-au vandut fier vechi, se construiesc acum supermarketuri cu mancare alterata genetic,se fac teste pe noi cu nemiluita cu pesticide neomologate si fara preaviz... au semnat CODEX ALIMENTARIUS 126x2, ca sa nu mai vorbim global de fabrica de oua si carne de pui vezi "secret video", care isi are numerosi clienti si in romania..industria e muci facuta tandari de cocolari politici,si manelisti guvernamentali ... singurele care au cuvant greu de spus in tot iuresul asta , sunt bancile...daca crezi ca te-ai saturat , atunci gandeste-te cati mai sunt ca tine, si hai sa facem ceva

      tara nimanui ? eu zic ca e planeta nimanui.. trebuiecat mai repede sa realizam ca granitele sunt doar fictive , iar modul de viata pe care il abordam are repercursiuni grave asupra mediului , but hey ... who cares? ... I do ... spune nu CIVILIZATIEI MODERNE in care fiecare tara isi doreste crestere economica si nici nu iau in calcul altfel, de aici rezulta si cresterea populatiei, nivelului de poluare terestru si mari, but hey ... poate pana planeta o sa fie in colaps o sa descopere alta planeta.si or sa plecve cu nave sa rescrie biblia...si de ce nu ne explica nimeni de ce tarile nordice construiesc buncare si unde stocheaza seminte neafectate genetic?cat timp o sa mai dureze pana la anuntarea oficiala a parlamentului mondial din australia,si cate cutremure zilnice or sa mai atinga axa pana la shiftul polar propriuzis ... si cate si mai cate ... trebuie sa acceptam si sa intelegem ca suntem o eroare a naturii,desi nici asta nu prea imi mai vine a crede cand descopar ca au gasit amino acizi si h2o in coada de cometa si asteroizi,o sa avem candva glume intergalactice gen: la voi stau galaxiile cu belsugul in coad
  • -1 (1 vot)    
    In dezacord... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:48)

    Observator [anonim]

    ...cu opiniile exprimate mai sus eu chiar cred ca "consortiul franco-ELEN [subl. mea] Vinci-Aktor" nu a reusit sa faca rost de bani. In general, in ultima vreme grecii nu mai reusesc sa faca rost de bani... Care e solutia? Reluarea licitatiei, desigur. Si specialisti onesti care sa asiste guvernul. Specialistii astia pot fi si de la DNA...
  • -1 (1 vot)    
    Brasovul este scos din joc... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 19:17)

    traian [anonim]

    Fara autostrada si aeroport Brasovul imobiliar si numai va deveni o urbe a varstei a treia si a lipsei de speranta!
  • -1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 19:41)

    d [anonim]

    Nu se mai poate face autostrada in Romania nici cu 90 de milioane de euro pe kilometru?
  • +1 (1 vot)    
    Pt. Cornel (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:28)

    eduard [anonim]

    Multi vorbesc, putini inteleg.....
    Felicitari pentru comentariu, ai dreptate..
  • -1 (1 vot)    
    De fapt e altfel decat zice Berceanu... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:56)

    auto [anonim]

    Din R.L. :
    "Firmele Vinci Aktor care au semnat un contract de concesiune pentru această autostradă au reziliat înţelegerea cu statul român, după ce Ministerul Transporturilor a refuzat să accepte mai multe propuneri de modificare a contractului venite din partea celor două firme.

    Propunerile fuseseră cerute de către băncile care urmau să dea firmelor Vinci Aktor banii necesari construirii (aproximativ 1,5 miliarde de euro). Modificările, neacceptate de partea română, priveau prelungirea termenului de închidere financiară (termenul în care constructorii ajung la o înţelegere finală cu bancherii asupra detaliilor finanţării), termenelor intermediare şi finale de construire a autostrăzii, nivelului plăţilor de disponibilitate (plăţi încasate de la stat de concesionarul Vinci-Aktor pe durata de 26 de ani de operare a autostrăzii). Toate aceste modificări au fost solicitate firmelor Vinci-Aktor de către bancherii de la BERD şi BEI pentru ca aceste instituţii financiare să semneze contractele de împrumut cu Vinci Aktor."
    Acuma daca e sa ma intrebi pe mine, mai mult ca sigur s-a cerut un "comision" mult prea mare. Exact ca in cazul cu Mercedes...
  • -1 (1 vot)    
    Bercene, da-ti demisia !!! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:52)

    Carcotescu [anonim]

    Parca tu erai ala de tipa sus si tare .... cat de bun e contractul, alea, alea ...
    Parca am fi pe plantatia voastra si puteti face ce vreti cu noi.
    Prea ne luati de tampiti, fir-ati ai dracului cu melcii vostrii cu tot !!!
  • -1 (1 vot)    
    sa nu uitam.. (Joi, 15 aprilie 2010, 0:05)

    gigi [anonim]

    fiecare popor are conducatorii pe care si-i merita. Conducatorii se trag din popor, asa au fost crescuti, educati. Degeaba ne vaitam ca sunt cum sunt, pt ca toti suntem la fel.
    Va trebui sa incepem sa ne schimbam ca popor in mentalitate intai, ca sa ajungem sa avem si conducatori ok.
  • 0 (0 voturi)    
    Statul roman (Vineri, 16 aprilie 2010, 12:21)

    Goerge [anonim]

    ....Romania nu mai are nevoie de dusmani istorici,ne este suficient STATUL roman care are grija sa ne tina in permanenta stare de necesitate...nu mai sunt de actualitate fronturile si campurile de lupta,,.ne ucide dusmanul din interior, STATUL roman, cel mai bun inventator de taxe din care se infrupta gusatii care nu suporta detentia.
    D-l Berceanu, n-a mancat usturoi nu-i pute gura...altii sunt de vina, nu el...el are salariu mic de la buget....se amana constructia,...mai asteptati fraierilor...de ce nu punem in posturile astea ,BOCITOARE..astia sunt de fapt puternicii


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică