Emil Boc: In 2009 am imprumutat 1,5 miliarde de euro ca sa platim pensiile. In 2010 imprumuturile  pentru acelasi scop sunt de 1,7 miliarde de euro

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 22 aprilie 2010, 10:42 Economie | Companii

Emil Boc
Foto: HotNews.ro
"Romania a intrat extrem de nepregatita in recesiune, fara sa fi avut sansa unor reforme structurale indeplinite. In 2009 am imprumutat 1,5 miliarde de euro ca sa platim pensiile. In 2010 imprumutam 1,7 miliarde de euro ca sa platim pensiile", a declarat premierul Emil Boc, cu ocazia prezentarii Raportului de activitate al Consiliului Concurentei.
  • Sindicatele din zona bugetara isi negociau drepturile cu conducerea, dar era o negociere care nu implica banii lor
El a amintit modul incorect din punct de vedere al economiei in care se faceau negocierile de salarii in domeniul bugetar in perioada de dinaintea crizei. "In domeniul salarizarii personalului bugetar, lucrurile erau simple. Sindicatele cu conducerea isi negociau
 
Pur si simplu nu mai sunt bani in economie. Putem sa ne imprumutam, dar cursul se va duce la 6 sau la 8 lei (pentru un euro). Cei care cred ca prin greva obtin bani suplimentari se inseala
 
 
Prim ministrul Emil Boc
drepturile, dar era o negociere care nu implica banii lor. Atunci au aparut acele excese- sporuri de zambet, de intoarcere la munca samd.

Vad in sala reprezentanti ai mediului privat.  I-as intreba pe cei din mediul privat cati isi permit asemenea sporuri?", a mai spus Boc. Primul ministru a recunoscut ca Romania nu isi mai permite majorari salariale. "Pur si simplu nu mai sunt bani in economie. Putem sa ne imprumutam, dar cursul se va duce la 6 sau la 8 lei (pentru un euro). Cei care cred ca prin greva obtin bani suplimentari se inseala. Avem nevoie de o baza sanatoasa", a mai spus primul ministru.

In opinia lui Boc, Romania trebuie sa devina un stat suplu, nu obez, cu o politica in domeniul pensiilor adaptata posibilitatilor economiei. "Se invoca exemplul Poloniei. Polonia a depasit mai usor decat alte tari criza pentru ca in anii de crestere economica au corectat derapajele la timp. Noi am avut o crestere economica nesanatoasa, bazata pe imprumut si consum. Nu sunt un adversar al consumului, daca are fundament in eficienta. Lipsa reformelor combinata cu cheltuirea banilor fara a face reforme a facut ca 2009 sa avem o Romanie nereformata si atunci se pune intrebarea ce avem de facut? Avem doua alternative: sa continuam actuala stare de lucru sau sa facem reforma", a conchis premierul.
  • Misiune imposibila pentru ministrul Muncii
Misiunea ministrului Seitan, de a corecta 20 de ani de excese, este aproape imposibila, a mai apreciat Boc. "Avem multe legi care incurajeaza nemunca. Executivul va elabora un Cod Social care va revizui intregul sistem de protectie sociala, pentru incurajarea activitatii si eliminarea formelor de sprijin al nemuncii, in conditiile in care actualul sistem nu si-a atins scopul, iar Romania inregistreaza aproximativ 12 milioane de persoane asistate social intr-o forma sau alta", a mai anuntat premierul.

"Daca se incurajeaza nemunca, nu vom rezista pe termen mediu si lung. Obiectivul nu este de a mentine persoana cu mana intinsa la stat toata viata, de a fi un permanent asistent social" , a spus Boc
  • Guvernul sustine eliminarea comisionului de rambursare anticipata
O alta masura confirmata de premier este cea vizand adoptarea proiectului  Autoritatii
 
Eliminarea comisionului de rambursare anticipata va stimula cresterea concurentei si va avea efecte pozitive asupra tuturor romanilor care au contractat credite bancare si care astfel vor ajunge sa beneficieze de dobanzi mai reduse si nu vor mai fi "captivi" unui credit nefavorabil timp de 20 ani.
 
 
Emil Boc   
Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) privind eliminarea comisionului de rambursare anticipata a creditelor bancare, inclusiv pentru imprumuturile cu garantie imobiliara. "Un proiect la care in calitate de prim-ministru tin foarte mult, datorita faptului ca va avea un efect ce va fi resimtit de sute de mii de romani si este in fundamentul lui corect, il constituie propunerea legislativa elaborata de ANPC, cu sprijinul Consiliului Concurentei, propum aceasta propunere, extinzand eliminarea comisionului de rambursare anticipata atat asupra creditelor cu garantie imobiliara, cat si asupra acelora fara acest tip de garantie", a mai explicat Boc, la prezentarea raportului de activitate al Consiliului Concurentei.
nere care vizeaza eliminarea comisionului de rambursare anticipata a creditelor bancare.

Ne propunem sa adopta
El a apreciat ca acest proiect de eliminare a comisionului de rambursare anticipata, avand ca fundament o initiativa europeana care este adaptata specificului economiei nationale, va stimula cresterea concurentei in sistemul bancar si va avea efecte pozitive asupra tuturor romanilor care au contractat credite bancare si care astfel vor ajunge sa beneficieze de dobanzi mai reduse si nu vor mai fi "captivi" unui credit nefavorabil timp de 20 ani.

Premierul Emil Boc afirma ca nu exista moment mai prielnic ca acesta pentru reluarea investitiilor si crede ca cine va avea curajul sa sparga primul bariera psihologica a crizei si sa inceapa sa investeasca va fi si primul care se va bucura de beneficiile iesirii Romaniei din criza.

"Exista in Romania oportunitati de investitii in energie, agricultura, turism cu potential urias pe termen mediu si lung. Oportunitatile rezulta din faptul ca preturile la terenuri sunt inca mici, accesul la resurse este relativ facil, iar fiscalitatea este stimulativa".

Premierul a explicat, intr-un discurs sustinut la prezentarea raportului Consiliului Concurentei, ca  Guvernul este obligat sa continue procesul de reforma, ideea unei reduceri a fiscalitatii fiind exclusa.


Citeste mai multe despre   










2656 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    2012 (Joi, 22 aprilie 2010, 9:48)

    www.vaduva.ro [anonim]

    In 2009 am imprumutat 1,5 miliarde de euro ca sa platim pensiile.

    In 2010 imprumuturile pentru acelasi scop sunt de 1,7 miliarde de euro

    In 2011 mai imprumutam 2 miliarde

    in 2012 oricum e sfarsitul lumii, iar daca nu e sfarsitul lumiii oricum Romania e terminata.

    Unde erau garantiile politicienilor cum ca banii de la FMI nu se duc in salarii si pensii, cum era povestea ca anul asta vom avea 1000 km autostrada ... jenant, penibil, absurd ... n-am cuvinte sa-mi mai exprim dispretul fata de politicienii romani, toti ar trebui acuzati de subminarea economiei nationale si inalta tradare, iar incepand cu basescu, boc, iliescu, marko bela, tariceanu ... toti ar trebui sa-si petreaca restul vietii in puscarie la spart piatra.
    • +8 (8 voturi)    
      Ce simplu a fost inainte (Joi, 22 aprilie 2010, 11:13)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui www.vaduva.ro

      Ce simplu era inainte. Toti il uram numai pe Ceausescu si pe nevasta-sa.

      Acuma acea ura trebuie impartita (ai enumerat numai cativa). Si deci, din cauza ca ura e diluata, niciodata nu va fi asa mare incat sa mai produca vreo revolutie.

      Practic, suntem condamnati sa ii tinem in carca noi si urmasii nostri, cat om trai.

      Nu ca in alte parti ar fi altfel, dar totusi parca ailalti sunt mai constienti de rolul lor si cu siguranta mai strangatori cand e vorba de natiunea lor, nu numai de ei.
    • +2 (6 voturi)    
      nani (Joi, 22 aprilie 2010, 12:30)

      Banjo [anonim] i-a raspuns lui www.vaduva.ro

      Apa de ploaie ce urmeaza-i nasol,modificarea con... prin care vom avea un JUPAN discretionar.
  • +12 (14 voturi)    
    mda.. (Joi, 22 aprilie 2010, 10:08)

    dabu [anonim]

    Iar ma apuca spumele si imi pun bugetarii in cap, dar imi asum riscul...

    Intrebare - care categorii socio-profesionale vor suporta in mod real plata acestor imprumuturi si dobanzile aferente? Nu-mi spuneti ca tot firmele private pe profit si angajatii lor..
    • +4 (6 voturi)    
      '90 (Joi, 22 aprilie 2010, 11:47)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui dabu

      Ca sa iti raspund trebuie sa iti amintesti de situatia din anii 90 cand Iliescu asmutea minerii asupra altor clase sociale. Acest lucru se intampla si azi !
    • +6 (8 voturi)    
      Ati ghicit (Joi, 22 aprilie 2010, 12:39)

      loto [anonim] i-a raspuns lui dabu

      Ati castigat o marire a impozitelor. Va felicitam si sa nu uitati sa veniti pe la noi sa va ridicati premiul.

      Semnat Guvernul Terorist Roman.
  • +7 (13 voturi)    
    Rusine !!!! (Joi, 22 aprilie 2010, 10:14)

    Vlad [anonim]

    Ce ati facut dle Boc in 2009, ce masuri a adoptat Guvernul Romaniei pentru a combate criza??? Va spun eu NICI UNA !!!!!!
    " Noi am avut o crestere economica nesanatoasa, bazata pe imprumut si consum " - cum adica crestere economica nesanatoasa bazata pe imprumut si consum.???? Cea mai mare economie din lume respectiv economia SUA se bazeaza pe consum ..... dar pe consum de produse made in USA, consumul de produse fabricate in tara contribuie la stimularea economiei, pun lucrurile in miscare sau ma insel eu. Dar atata vreme cat timp de 20 de ani s-a distrus tot ce era bun in tara asta, nu mai avem pic de industrie, sau cea care mai exista se afla in mainile strainilor, ce sa te mai astepti. Mai detine statul participatii la cateva companii care din cate am inteles cat de curand vor fi si ele privatizate, sa se faca rost de bani. Prin iesirile sale, Boc nu face decat sa se acopere cu penibil la cate ineptii spune. Bubuie demagogia in el. Rusine celor care ne conduc, indiferent de culoarea politica, toti au pus umarul la distrugerea acestei tari si ceea ce este mai trist este ca oamenii sunt naivi si ii voteaza de fiecare data, isi vand votul pentru o bucata de parizer si o conserva de carne.
  • +4 (10 voturi)    
    ? (Joi, 22 aprilie 2010, 10:31)

    ? [anonim]

    romania nu poate fi stat suplu in felul cum e condusa. eu cred ca boc a vrut sa spuna ca va fi un stat suplu cu 90% din populatie cu coatele rupte si genunchii zdreliti:)
    nu poti vb de stat suplu cand nu ai patura de mijloc si o demolezi non stop. cand 80% din populatie are salariu de 200 de euro, cand ai f curand somaj de peste 1000000 de oameni si nici o parghie si speranta ca acesti oameni sa-si gaseasca un loc de munca. pentru ca romania a ajuns un stat de consum. si nu poti vb de stat suplu atunci cand tu ca sef al statului sau ca sef al guvernului invrajbesti categorii sociale unele impotriva altora.
    iar cand vb de productivitate voi cei din privat vedeti putin realitatea - poate ca vina e la voi - nu va comparati cu cei din vest la productivitate atata timp cat nu egalizati nivelul tehnologic. daca spuneti ca productivitatea e scazuta de ce nu o ridicati prin investititii in tehnologie -si atunci veti creste si salariile angajatilor proprii. ceva ma face sa cred ca asta e un pretext ca sa tineti pretul fortei de munca cat mai scazut pentru a avea profitul cat mai mare.
    daca spuneti ca nu aveti profit si faceti acte caritabile prin aceste afaceri pe care le aveti renuntati.
    • +7 (7 voturi)    
      ?? (Joi, 22 aprilie 2010, 10:46)

      dabu [utilizator] i-a raspuns lui ?

      Spune-ne te rog, cam ce investiti fac cei de la stat pentru a creste competitivitatea, "egalizarea nivelului tehnologic (cu ce e afara), productivitatea" societatilor proprii?

      Si daca poti - cum am ajuns in situatia de avem aproape 2 milioane de activi si 5 milioane de pensionari. Stii, range-ul de persoane active este de la 18 la 65 de ani, iar speranta medie de viata nu e tocmai 90 de ani in Romania...

      Si nu in ultimul rand - ce ar putea sa faca in plus firmele private (adica alea care fac investitii in tara asta oricum), ca sa o duca mai bine cei care traiesc de la buget...asta asa, ca principiu.
      • 0 (4 voturi)    
        ? (Joi, 22 aprilie 2010, 10:59)

        ? [anonim] i-a raspuns lui dabu

        daca tu ai inteles ceva depre bugetari aici te inseli -nici nu m-am atins de aceasta discutie. era vb de o referire la nivel macro. crezi ca daca se dau afara 100000 sau toti bugetarii-exagerez putin - vom avea salarii mai mari in romania, vom avea patura de mijloc? si va creste oare productivitatea? ma cam indoiesc de asta. daca ai fi incercat sa citesti cu atentie ai fi inteles ca o cauza a salariilor mici din sistemul privat e data de cele 2 aspecte - investitii si profiturile exagerate a unora dintre patroni. oare romanii nostri chiar nu muncesc si merita salarii de 200euro in sectorul privat?
        nu ma lua iar cu taxele mari platite pentru angajat ca nu tine. si in alte tari sunt taxe si poate mai mari ca la noi - vb de cele ale angajatului nu de altele- si platesc salariatii de cateva ori mai mult. oare unde e problema. si crezi ca daca se fac dispar bugetarii vor fi mai multe locuri de munca si va curge lapte si miere in romania ?? ma indoiesc de asta. va curge tot doar pentru cativa. asta era sensul discutiei. tb masuri concrete pentru sprijjinirea economiei private
        • +2 (6 voturi)    
          salut (Joi, 22 aprilie 2010, 11:21)

          dabu [utilizator] i-a raspuns lui ?

          Vorbim unul pe langa altul, dar cu intentii bune...Nu am afirmat vreodata ca daca oameni vor fi dati afara de la stat, o vom duce mai bine. Evident ca nu e suficient. Problema este ca in permanenta se pune presiune pe privat si nu si pe companiile de stat. Asa cum sunt de lesinati in acest moment, privatii tin economia asta in picioare. Nu pot sa faca asta singuri, pentru eternitate, in timp ce statul (partea neprofitabila) devine din ce in ce mai mare, iar numarul de pensionari creste...Tot ce spun este ca e nevoie de modernizare, competitivitate si performanta si la stat. Sigur ca acest lucru presupune ca unii oameni isi vor pierde locurile de munca, daca dimensionarea nu este corespunzatoare.

          Problema e ca nu exista vointa la NIMENI de pe scena politica pentru a face ceva in acest sens. Nu conteaza ca e vorba de PDL, PNL sau PSD - toti au fost la putere, pe rand. Iar motivul este simplu - CIOLANUL. Pentru ca sindicatele si pensionarii sunt multi si voteaza, ne bagam picioarele in ea de economie si le dam aproape tot ceea ce ne cer, ca sa ramanem sau, dupa caz, sa ajungem la putere.

          Asta este boala acestei tari de 20 de ani si cauza pentru care s-a ajuns la asemenea dezechilibre (prea multe persoane intretinute per cap de salariat, salariu mediu in privat mai mic ca la stat, etc), care ne afecteaza pe toti (nu doar cei din privat). Daca nu se va schimba ceva, nu o sa mai rezistam mult.
  • +5 (7 voturi)    
    CINE ? (Joi, 22 aprilie 2010, 10:48)

    Caragiale [anonim]

    Cine o sa plateasca miliardele astea ? Nepotii nostrii ?

    Eu nu am nimic cu opensionarii dar sunt barosani de barosani , smercheri la vremea lor, care castiga de n-spe ori mai mult decat cei care muncesc astazi la privat si nu au luat niciodata nimic de la stat .

    Pina cand va trebui tinut in carca barosanii de cei care chiar muncesc in tara asta ?
    • -2 (10 voturi)    
      pensionarii de care zici au facut Romania ! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:15)

      catzavencu [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

      Pai...mai Carajale pensionarii de care vorbesti au facut Romania: circuli pe soselele facute de ei, pe calea ferata facuta de ei, locuiesti in apartamentele facuta de ei, muncesti la locuri de munca create de ei, pana si acest hotnews ca si intreaga presa isi are sediul intr-o cladire facuta de ei etc Totul in tzara asta este facut de ei !!! ASTIA DE ACUM NU A-TZI FACUT NIMIC, DAR NIMIC, DOAR ATZI DEMOLAT !
      sa-tzi fie rusine !!
      • +8 (8 voturi)    
        Proverb (Joi, 22 aprilie 2010, 11:17)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui catzavencu

        "Cine nu are batrani sa-si cumpere"
        La cum arata tara in acest moment cam ducem lipsa de invatati.
      • +3 (7 voturi)    
        Au facut-o praf! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:52)

        ion [anonim] i-a raspuns lui catzavencu

        Omul ala de mai sus nu vorbea despre toti pensionarii, ci despre pensionarii-barosani, adica de aia 180.000 de pensionari cu pensii "speciale", adica militari, procurori, judecatori, militieni sau aviatori. Aia au facut Romania? Au cam facut-o praf, daca ma gandesc eu bine. Si acum vor si ei, saracii, 2-3-4 mii de euro pensie, ca au facut Romania!
        • -2 (4 voturi)    
          ? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:17)

          ? [anonim] i-a raspuns lui ion

          militarii au facut-o. sic!. ib de curiozitate ce faceau militarii constructii , canale si agricultura chiar. probabil esti prea mic si nu ai prins armata pe timpul lui ceasca. altfel nu ai mai fi vb.
          • +4 (4 voturi)    
            tovarase (Joi, 22 aprilie 2010, 14:42)

            Caragiale [anonim] i-a raspuns lui ?

            Tovarase, la munca campului imaginezi ca mergeau generalii ? Sau la canal munceau Generalii ?
            Las-o jos ca macane !
            De muncit muncea tot pulimea. Barosanii trasau sarcini si asteptau sa le fie curatati pantofii .
            • -2 (2 voturi)    
              ? (Joi, 22 aprilie 2010, 14:05)

              ? [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

              cred ca tu esti tovaras in gandire :). chiar daca nu-ti dai seama. asa gandeau activistii de partid ca tine :).
              nu e mare diferenta. ai fi fost un foarte bun agitator comunist. doar ca nu-ti dai seama de asta:). aceia propovaduiau egalitatea (dar nu echitatea-joc subtil si cu priza la mase) si sustineau ceea ce sustii tu. dar asta doar cand era vb de altii nu despre el.
      • +5 (7 voturi)    
        Tovarase (Joi, 22 aprilie 2010, 12:05)

        Caragiale [anonim] i-a raspuns lui catzavencu

        Tovarase, sa ne intelegem !
        Eu nu am nimic cu pensionarii cinstiti care au muncit. Acestia in marea lor majoritate au pensii de vai de ei !!!
        Soselele , constructiile de care vorbesti au fost facute de cei care au muncit cinstit.
        In general barosanii s-au plimbat totdeauna cu masini de lux si au beneficiat de relatii. In general ei fac legile iar pulimea le executa.
        Sper ca am fost clar.
        • -2 (2 voturi)    
          ? (Joi, 22 aprilie 2010, 14:17)

          ? [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

          si ca urmare mai draga -nici nu stiu cum sa zic agitator sau activist de partid - inteleg ca soliciti ca la varsta pensionarii pensiile sa fie invers proportionale cu salariul avut:)
          cel cu salariu de 10000 lei sa aiba pensie de 100 lei
          si aia cu salarii de 200 lei pensii de 3000 de lei
          sa poate nu inteleg eu ce aberatii spui
    • +5 (7 voturi)    
      Nu ai inteles nimic (Joi, 22 aprilie 2010, 11:48)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Caragiale

      Nu pensionarii sunt de vina.
      Ei au COTIZAT asa cum cotizez si tu probabil acuma.

      Si eu au platit la fondul de pensii zeci de ani, ca si tine. Nu ii baga pe toti in aceeasi oala ca te umpli de rusine.

      Pensionarii de acum ti-au platit tie alocatiile, scoala, etc. Nu murdari oamenii care au muncit.

      Problema sunt politicienii de atunci si de acum si de maine. Ei ne-au saracit si acum se uita la noi cum ne injuram unii pe altii in timp ce ei au liniste sa fure si sa se imprumute ca noi sa platim.

      Lasa deci oamenii care au asudat. Pensia de un DREPT pe care il au, nu un moft pe care tu poti sa li-l refuzi.

      Ti-am dat un plus din greseala, neintelegand exact ce vroiai sa zici.
  • +7 (13 voturi)    
    gargara la infinit (Joi, 22 aprilie 2010, 10:52)

    caligula [anonim]

    Da, stim.
    Sa-ti fie rusine, Dinu Patriciu...si lui Tariceanu...
    Problema e ca boc vorbeste si nu spune nimic.
    Si la discutiile cu basescu, cat timp a fost transmisiunea la tv, boc vorbea si nu spunea nimic.
    Daca il intrebi ce a facut, el spune "o sa facem", daca il intrebi ce o sa faca el raspunde "am facut" si de fapt nu s-a schimbat nimic.
    Daca seitan nu poate, de ce nu-l schimbati?De ce nu sunt schimbati ministrii care "nu poate" ? Sa vina altii mai "potenti".
    Un mare zero este boc si tot partidul lui de hoti.
    • 0 (6 voturi)    
      Mai cititi cate ceva caci nu va strica (Joi, 22 aprilie 2010, 11:40)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui caligula

      - legea slarizarii unitare;
      - proiectul pensiilor;
      - proiectul legii invatamantului;
      - proiectul de modificare a organizarii judiciare;
      - proiectul de modificare a Constitutiei.

      Si sunt doar cele mai cunoscute.
      Nu ai cum sa vezi schimbari peste noapte mai ales atunci cand costul pensiilor este in crestere, iar incasarile la buget tot mai mici. Se urmaresc modificari care vor face lucrurile sa fie mai bune in anii urmatori.

      Inca se mai pot face multe. Poate daca ar pune putin umarul si cei de la alte partide (care mai au cat de cat profesionisti) ar fi mai usor. Momentan, tot ce-o intereseaza pe opozitie este cum sa scoate oamenii in strada. Tot ce se vorbeste pe televiziuni (mai putin B1) e propaganda anti guvern - NIMIC CONSTRUCTIV.

      In aceeasi masura in care urmaresc B1, urmaresc si RealitateaTV, dar in cazul celei din urma imi e greu sa scot la finalul unei emisiuni o idee din ceea ce se spune.
      Ba poate gresesc - Realitatea a inceput sa se imparta tot mai dex cu VoxNews TV; nu sunt ei cei mai profesionali, dar invata repede.
      • +1 (5 voturi)    
        MA ENERVEZI (Joi, 22 aprilie 2010, 13:42)

        caligula [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Mai draga eu inteleg ca iti aperi seful dar spune tu care este castigul meu (om care lucreaza sa va salveze vietile) din proiecte?
        Cu ce imi merge mie mai bine daca sefu' tau schimba constitutia, organizarea judiciara?
        De restul nu vorbesc, oricum sunt PROIECTE si se va alege praful de ele.
        Nu sunt expert, nu ma pricep dar nici idiot nu m-a facut mama.
        Toate tarile sprijina agricultura, sefu tau chix.
        Toate tarile INVESTESC in infrastructura, sefu' tau chix.
        Toate tarile investesc in invatamant, sefu' tau are PROIECTE mai draga.
        Toata ziulica sta pe la televizor, se plange de "situatie" dar nu-si da demisia, cosasu' din Rachitele.
        Si oamenii care vor sa munceasca NU AU UNDE pentru ca privatii dau faliment dupa faliment iar la stat a blocat posturile, numai pedeleiii priceputi la toate au cate un loc "salvat", mai draga portocalici.
        Mai aveti tupeu sa cereti ore la TVR?? Ca sa ce, mai draga?
        Sa vorbeasca boc o jumate de ora despre NIMIC???
        • 0 (0 voturi)    
          Da, proiecte (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:16)

          Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui caligula

          Diferenta fata de alte dati este ca acum aceste "proiecte" ies in fata. Le-am citit (recunosc, nu pe toate din scoarta in scoarta) si mi-au parut interesante. Acesta este motivul pentru care inca m-ai sper in "proiecte".

          Problema este ca votarea/aprobarea lor se face de catre toata clasa politica actuala, iar PDL nu detine 50% si, pe langa asta, are si el uscaturi destule.

          Apoi, majoritatea pe care se bazeaza actualul guvern (dupa prezenta dezbatere publica pe seama acestor "proiecte") este formata de PDL, UDMR si Independenti.

          O alta piedica este opozitia care, in loc sa vina cu modificari constructive la aceste proiecte, le toaca fara sens (urmaresc B1, RealitateaTV, VoxNews si vad implicarea fiecaruia).

          Cel mai teama imi este ca o sa ajunga Covasna si Harghita regiuni independente (izolare care, sa fim sinceri, e mai rea pentru maghiari decat pentru noi) - la schim cu reforma in Romania. Sper totusi, conducerea UDMR sa aiba mai multa minte de atat.
  • +3 (13 voturi)    
    Boc (Joi, 22 aprilie 2010, 10:56)

    bgd [utilizator]

    Domnule Boc, intrebarea "ce avem de facut?" trebuia sa se puna in urma cu un an si jumatate, nu acum. Daca dvs in continuare faceti analize...e clar ca nu stiti ce trebuie facut.
    N-ar fi mai bine sa va dati demisia si sa lasati pe altcineva mai competent sa faca treaba? Baiatul ala...Croitoru, am impresia ca stie ceva economie.... oare el n-ar fi mai bun decat dvs?
    • -1 (7 voturi)    
      Analiza (Joi, 22 aprilie 2010, 11:51)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      Sa plece Boc si sa vina in locul lui ... TU? Pe tine nu te cunosc si in acest caz poate as fi de acord.

      Insa,
      - PSD a fost la guvernare si dupa cum ai observat nu s-a miscat nimic (si nici acum nu reusesc saracii sa faca un pas in fata);
      - PNL a fost invitat de atatea si atatea ori la guvernare, dar se pare ca nu au destui profesionisti printre ei,
      - UDMR are cojones si au avut intotdeauna - si din 2-3 maghiari tot au gasit cativa profesionisti curajosi in astfel de vremuri.

      E usor sa stai pe margini si sa critici.
      E usor sa fii marioneta in fata camerei din studio si sa acuzi.
      Mai greu e sa vii cu propuneri, sa critici punand altceva in loc (mai bun).
      Si mai greu e sa te critici pe tine, partid sau roman de rand.
      • -2 (6 voturi)    
        EU? (Joi, 22 aprilie 2010, 13:15)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Daca dupa 1 an jumate el inca face analize, nu ti-e clar ca nu stie ce se intampla cu tara asta ? Nu ti-e clar ca nu stie ce trebuie sa faca? Am facut o propunere...Croitoru. Din moment ce l-a propus Basescu o data, inseamna ca prezinta incredere.... plus ca l-am auzit vorbind si mi-a lasat impresia ca stie despre ce vorbeste.
        Boc e depasit de situatie....si cred ca ar fi mai bine sa lase pe altcineva in locul lui.
        • -2 (2 voturi)    
          Boc (Joi, 22 aprilie 2010, 14:37)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Pai pe Boc l-a propus de 3 ori inseamna ca e foarte capabil.
          Daca l-ai auzit vorbind nu stiu cum de ti-a lasat tie o impresia asa buna ca omul e cam praf, n-are pic de autoritate, nu stie sa comunice etc.
          Ca sa fi PM nu trebuie a fi economist ci un bun manager, conduci o institutie, delegi propui, asculti.
        • 0 (0 voturi)    
          Analize (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:24)

          Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Doctorii recomanda un set de analize la 6 luni.
          In economie, analizele trebuie sa fie continue - iar pe timp de criza schimbarile de 180grade sunt si mai impulsive.

          M-as mai uita la opozitia (constructiva) pe care-o avea Boc la Cluj si opozitia pe care o are acum la Guvernare. Ma gandesc aici la "grupul de la Cluj" care nu punea piedici proiectelor la fel cum o face PSD+PNL aici.
    • +1 (5 voturi)    
      La munca, cetateni! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:58)

      ion [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Totusi vad ca e prezenta cam peste tot parerea: PM trebuie musai sa fie unul bun la economie.

      Dar pentru ce? Ce treaba mai are statul roman cu economia? Statul roman a renuntat de ceva vreme la parghiile economice: industrie, resurse, domeniul bancar.

      In acest moment suntem cam legati de maini si de picioare, in domeniul economic, la nivel de stat. Altii decid ce se intampla in economia romaneasca.

      Statul nu mai poate acum decat sa reduca cheltuielile bugetare si sa incerce sa tina taxele cat mai jos. Si cam atat. Alte parghii nu mai sunt. Dar sunt de acord ca asta se poate face mai bine sau mai prost. Dar iesirea din criza nu prea depinde de statul roman.
      • 0 (6 voturi)    
        Statul roman (Joi, 22 aprilie 2010, 12:31)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Este reprezentat si prin autoritatile sale, iar cand autoritatile nu functioneaza apar tot felul de "petice" ,gen impozitul forfetar, care sa inlocuiasca, de exemplu, incompetenta garzii financiare.
        Un economist ,probabil, isi da seama ca astfel de masuri sunt inutile si mai mult rau fac. Un economist stie cum functioneaza economia subterana si ce trebuie facut pt a stopa evaziunea. Evaziune care priveaza anual statul roman de miliarde de euro. Un economist stie cum sa stimuleze mediul de afaceri.
        Te-ai intrebat vreodata de ce suntem depasiti de bulgari? Ia si vezi cine e Premierul Bulgariei si cu ce se ocupa el inainte de a fi pus in aceasta pozitie.
    • +2 (4 voturi)    
      Fara vreo intentie de-aia.... (Joi, 22 aprilie 2010, 14:05)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui bgd

      sigur ca Croitoru este solutia, dar unii au dat cu el de pamantsi l-au preferat pe Yohannis, care, ar fi fost la fel ca Boc. Da Doamne romanului mintea cea de pe urma, ca nu ne mai invatam minte odata!
  • +5 (9 voturi)    
    cauza : distrugerea industriei, anticomunismul ! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:07)

    nicolae [anonim]

    Nu mai are cine sa faca bani adevaratzi in Romania !!! Cauza tuturor relelor este DISTRUGEREA INDUSTRIEI romanesti si de aici lipsa de locuri de munca, de salarii, de cotizatii pt. pensii s.m.d. ...este o cascada !
    Totul s-a facut cu LOZINCA ANTICOMUNISTA-n frunte!
    Nu exista industrie comunista cum nu exista inginer comunist sau medic comunist etc
    Rezultatul : demolarea Romaniei !
    Solutzia : reindustrializarea cu orice pretz !!
    Sa nu spunetzi ca ce Dacia, ce Mittel nu sunt industrii ?!
    Maaai...astea-s abureli ale neoliberalilor : profitul Dacia se duce in Franta iar cel al Mittel in Marea Britanie !!!
    • +6 (8 voturi)    
      re: (Joi, 22 aprilie 2010, 10:17)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui nicolae

      cum se face ca inainte de privatizarea Sidex-ului acesta inregistra o pierdere de cateva sute de mil de euro iar dupa primul an de functionare indianul a adus combinatul pe plus, practic a recuperat o pierdere de cateva sute de mil de euro si a adus si profit. Asta arata incompetenta celor din conducere si dimensiunea furturilor care se faceau cu acceptul tacit a celor de la bucuresti. Ne meritam soarta
      • +3 (5 voturi)    
        Asa este dupa ,,revolutzie" distrugere !! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:33)

        niculae [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Asa este Vlade tu confirmi ceea ce am spus ! Anticomunistii au bagat totul pe pierderi ca sa vanda si sa se imbogateasca ei !
        Ca sa ai o imagine reala trebuie sa vezi ce era SIDEX inainte de 89 ! O productzie tripla fata de acum, era al 3-lea combinat siderurgic ca importantza din Romania cu profituri uriase care tzinea in salarii si implicit pensii peste 70.000 de oameni !!!
      • +5 (5 voturi)    
        Iti spun eu cum (Joi, 22 aprilie 2010, 11:52)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        A fost falimentata ca sa poata fi vanduta pe 2 lei si cu comisioane grase pentru cei care au "negociat".

        Asa s-au facut majoritatea "privatizarilor de succes". Pai la halul in care erau aduse fabricile/uzinele/combinatele, ajunseseram sa zicem: numai sa le inchidem si e un castig pentru noi, ca nu mai bagam bani in "gauri negre".

        Dar, asa cum zici, imediat dupa "privatizare", hopa!, aceiasi oameni fac performanta.

        Tie nu iti pute?
      • +3 (5 voturi)    
        Completare (Joi, 22 aprilie 2010, 12:08)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        Intr-adevar, statul nu este si nu va fi niciodata un bun manager.
        Statul SUA, cand are nevoie de ceva apeleaza la firmele private (inclusiv FBI, CIA - pe partea de securitate, FMI - pe parte bancara etc).
        Este un adevar stiut: statul nu se pricepe la economie.

        Ceea ce trebuia sa faca statul: sa ia banii din privatizari si sa-i puna la munca - sa ceara privatilor sa ne faca drumuri, case, hrana.
        Ce a facut statul in 20 de ani ? A privatizat, a luat banii si i-a investit in politica (pensii si salarii) - toti banii. E ca atunci cand, tu ca angajat, iei salariul si-l joci tot la poker. Asta a facut statul pana acum: toti banii castigati i-a jucat la poker-ul politic. 20 de ani de poker continuu. Si au pierdut.

        Statul nu trebuie sa faca economie ci,
        - sa ajute economia pe partea legislativa;
        - sa asigure asistenta sociala;
        - sa sustina existenta natiei (securitate, traditii, cultura etc).
        • 0 (2 voturi)    
          ? (Joi, 22 aprilie 2010, 13:41)

          ? [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

          ar fi sot bine daca ar fi fost investiti in pensii si salarii am fi avut putere de cumprare mai ridicata decat acum. dar nu acolo s-au dus :))
          astea sunt doar pentru cei care nu vor sa vada unde s-au dus :)
    • +4 (4 voturi)    
      Kapitalism (Joi, 22 aprilie 2010, 11:20)

      trtt [utilizator] i-a raspuns lui nicolae

      Si cine a pus industria pe butuci si a vandut-o la fier vechi si au construit palate si gipane pentru tot neamul lor ??????....urmareste filmul Kapitalism....si o sa vezi toate aceste raspunsuri......
    • +1 (3 voturi)    
      Prostii . (Joi, 22 aprilie 2010, 11:26)

      Valeriu [anonim] i-a raspuns lui nicolae

      Dar mana de lucru, asa ieftina cum este, nu o pui la socoteala ? Nu te gandesti ca oamenii au loc de munca,primesc salarii,fac cumparaturi si astfel economia tarii merge inainte ? Fara investitiile straine ale unor firme cunoscute in lume,puteai vinde produsele tale ? Si pe timpul comunistilor se faceau aranjamete . Tu produci ceva, eu altceva,facem schimburi de marfuri ne acoperim cheltuielile si avem profit . Singuri mai putem sa intram pe piata mondiala ?
  • +4 (4 voturi)    
    asta pentru ca .. (Joi, 22 aprilie 2010, 11:12)

    Wgvd [utilizator]

    banii stransi pentru pensii din salarii sunt cheltuiti de stat si nu au un cont aparte unde statul sa nu isi poata baga nasul
    • +2 (2 voturi)    
      ? (Joi, 22 aprilie 2010, 13:44)

      ? [anonim] i-a raspuns lui Wgvd

      nu stiu daca e vreun stat in lume care are un cont separat pentru pensii.
      desi cred ca am putea spune ca este un cont separat -bugetul asigurarilor sociale - dar sumele care se strang acolo nu permit plata pensiilor - venituri mai mici decat cheltuielile si ca urmare bugetul de stat acopera deficitul
  • +5 (5 voturi)    
    Bani (Joi, 22 aprilie 2010, 11:15)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Domnule Prim Ministru
    Daca ati avea curiozitatea sa stati de vorba cu Academia Romana sectia Economie, ati avea multe raspunsuri la intrebarile pe care le aveti.
    Sunt buni la ceva si economisti din partid , dar astea fac politica si nu economie .
    Cititi va rog articolul cu academicianul Albu aparut in presa si ve-ti avea raspunsul de ce merge aiurea economia romaneasca.
    Faceti un efort si intalniti-va urgent cu ei sa va explice cum e cu economia.
    Nu va uitati la articolul cu FMI ala este comandat si trebuie sa arate ca a reusit..
    Cu stima
    Gheorghe Buhac
  • +2 (6 voturi)    
    daca nu dau de la ei, de ce nu? (Joi, 22 aprilie 2010, 11:19)

    Radu [anonim]

    la 4.8 milioane de pensionari, inseamna cam 310Euro/caciula imprumutati anual de unde se poate.

    Mare Prim-Ministru tARICEANU asta.
    A vrut sa faca din Ro. a saptea putere economica europeana si acum se vad roadele.

    Munciti! Munciti! Ca banii vi-i cheltuie altii!

    HALAL!!!
  • 0 (6 voturi)    
    calculu` ii foarte simplu.... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:21)

    capatu` satului [anonim]

    nu`i nici un bai, cum s-ar zice pa la Cluj,
    psd fiind constienti de furtu` facut de la bujet, impreuna cu pnl au majorat pensiile - pensionarii sunt categoria de alegatori cu cea mai mare prezenta la vot...n anu` 2008, telecean si guzganian, au hotarat ca suma de 3 mld. de euro intra in salarii, desi se laudau cu crestere economica si cu cresterea incasarilor la buget....guvernu` boc, face acelasi lucru, amana spre viitor plata creditelor contractate pt. plata pensiilor, pana la momentul cand sistemul se va bloca din lipsa resurselor....
    sistemul trebuie regandit - daca nu mai exista resurse, trebuie ca toti sa suporte aceasta stare de fapt - angajatii deja platesc pt. conducerea luminoasa prin numaru` mare de someri, nr. care este de atepatat sa cresca avand in vedere opiniile presedintelui republicii...
    guvernu` trebuie sa explice pensionarilor, ca cresterile de pensie din urma cu cativa ani, a fost o masura gresita, pt. ca bugetu` de stat nu avea si nu are nici acum, resursele necesare...vor muri multi oameni si va scade speranta de viata, dar poate in final oamenii vor priicepe ca nishte pensii marite astazi, si care nu au nici un fundament, pot duce in viitor la falimentul copiilor si nepotilor nostrii..
    sau se pot taia cheltuielile ce nu sunt necesare - asta-i o treaba foarte grea pt. ca guvernu` trebuie in 4 ani sa mulga cat mai mult de la bujet...
    pe de alta parte, ma simt obligat a sublinia, ca in anii in care fondul cas, pensii a fost excedentar - banii au fost cheltuiti pe aiureli, in loc sa fie investiti....conducerea luminata, ucide mai multi oameni decat un conflict armat...era sa uit, in 2010 1,7 miliarde contractate pt. pensii, in acelasi an se vorbeste de 1,3 mld pt. rable f 16 si multe miliarde pt. f 16 block 50-60, fara sa luam in calcul costu` lui f 35 care va trece de 100 mil. $/bucata...binenteles avioanele trebuie luate, noi suntem pe axa, iar preotimea trebuie in continuare sponsorizata de la buget, guvernu` ne duce direct in rai...
    • 0 (2 voturi)    
      ? (Joi, 22 aprilie 2010, 13:50)

      ? [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      tu ce venituri ai de vb ?banuiesc ca nu 300 ron cat e pensia minima si banuiesc ca nici 600 ron -tu ai putea trai cu suma asta cand medicamentele se ridica la 200 ron in medie? raspundeti la ib asta sau probabil pe tine nu te intereseaza asta ci doar persoana ta.
  • +3 (7 voturi)    
    Degeaba (Joi, 22 aprilie 2010, 11:40)

    Trojan.H [utilizator]

    Degeaba tipati la Boc, cit timp Parlamentul, JUSTITIA si in general Sistemul e plin de infractori nu se rezolva nimic. Chiar nu se vede unde se topesc banii Romaniei de 20 de ani?
    Tara asta o sa intre in faliment. Cind capushele devin prea grase organismul-gazda se sufoca si moare.
  • +2 (4 voturi)    
    cota care merge la pensii private (Joi, 22 aprilie 2010, 11:41)

    economie [anonim]

    un procent de 2-2.5%,din contributii la fondul public de pensii este virat ulterior la fonduri de pensii private.Acesti bani aunt administrati de diferite banci ,etc.Deci acest procent nu se foloseste pentru plata pensiilor,sunt bani scosi din sistemul public de pensii.Aceasta gaura se acopere practic din bugetul de stat.
    Ajutoarele sociale platite pentru cei care nu vor sa munceasca,ar trebui eliminate
    etc.
  • +4 (6 voturi)    
    pentru furat sunt bani, pentru pensii nu! (Joi, 22 aprilie 2010, 11:43)

    Dedalus [anonim]

    Bun, dar contractele de sute si sute de mii de euro date cu licitatii trucate la universitati, ca sa faca "studii" ce valoreaza cateva mii de eur cel mult? Alea nu le puneti la socoteala?
    Toata axa 4 a POS de mediu e aranjata de unii si de altii, milioane de euro furate pur si simplu.
    Ca sa fie furati, vad ca sunt bani.
    Va spun si unde sa va uitati, dar nu vreti sa va uitati.
    Nu stiu daca e bine sa intindeti prea mult coarda.
    Maamliga a mai explodat odata, nu chiar demult...
  • +1 (5 voturi)    
    Nu plangeti, (Joi, 22 aprilie 2010, 11:44)

    Lucian_Mares [utilizator]

    ce-ati votat aia aveti. N-ati votat? Sa va fie de bine.
  • -1 (5 voturi)    
    Nu (Joi, 22 aprilie 2010, 11:52)

    HESS [anonim]

    Mai tot invrasbiti pensionarii cu cei activi in campul muncii.Oamenii aia au muncit si au dreptul la pensie .Cine dracu sale plateasca pensiile .,ei isasi.Voi trebuie sa aveti de unde plati pensiile.In loc sa jefuiti tara si sa vindeti ce mai este al nostru mai bine va-ti pune mintea la contributie si a-ti scoate tara din rahatul in care a-ti bagat-o voi politicienii.Agricultura romaneasca care poate produce hrana pt 60 milioane de persoane a-ti manzit-o.Stiti cate posturi de munca pt someri si asistati sociali poate sa produca o agricultura care poate produce hrana pt 60 milioane persoane.Dar cata valutaar putea aduce tarii.Dar turismul caree un potential fantasticpt romania.Numaicu aceste segmente se poate scoate romania din necaz.Am avut o industrie care era a noastra a ROMANIILOR si care doar trebuia slefuita ,adica modernizata pt a produce produse de calitate si tot ce am fi vandut era castigul tarii.Asa a-ti fi avut bani de pensii.Dar agricultura a-ti mazilito prin indiferenta si aplicand cereriile UE.Industria a vandut-o FPS-ul si ce nu au vandut au dat-o preteniilor.Care unii dintre ei au falimenta voit intreprinderile .Asa ca de unde draculvreti sa platiti acumpensiile cand nu maiavemnimic in tara asta.Si totusi exista de unde.
    Chiar tu mai BOC ai spus ca PNL-ul a ciordit 3 miliarde euro pt campania electorala.11 miliarde de lei au disparut din nu stiu ce fond,1 miliard pierde statul din contrabanda cu tigari anual,frauda fiscala in romania atinge cote de miliarde si miliarde de euro anual.Si alte si alte hotii.Asa ca lasati gargara si puneti organelede controlla treaba.Fisc,DNA,JUSTITIE,LEGEA 18 REINTRODUSA.Comisii de control a tuturor ce au ocupat functii de conducere importante si verificarea conturiilor din afara a celor care au avut functii babane.
  • +3 (5 voturi)    
    Plecati acasa d-le BOC (Joi, 22 aprilie 2010, 12:00)

    un cititor [anonim]

    De peste 16 luni, asteptam masuri sa mearga economia. Din ce ati facut se constata ca nu va pricepeti. Lasa-ti locul liber, poate se gaseste un ROMAN DESPTEPT pentru un astfel de post.
    Nu uitati, ca vine repede momentul pensionarii dvs, si n-o sa fie banii.
  • -1 (7 voturi)    
    acum traim de pe urma pensionarilor !!!!! (Joi, 22 aprilie 2010, 12:11)

    Hamangia [anonim]

    Pai... pensionarii de care vorbesti au facut Romania: circuli pe soselele facute de ei, pe calea ferata facuta de ei, locuiesti in apartamentele facuta de ei, muncesti la locuri de munca create de ei, pana si acest hotnews ca si intreaga presa isi are sediul intr-o cladire facuta de ei etc Totul in tzara asta este facut de ei !!! ASTIA DE ACUM NU A-TZI FACUT NIMIC, DAR NIMIC, DOAR ATZI DEMOLAT !
    sa-tzi fie rusine !!
  • +3 (7 voturi)    
    Domnule BOC - DEMISIA !!! (Joi, 22 aprilie 2010, 12:13)

    un clujean [anonim]

    In Ardeal oamenii incep propozitiile cu "Am facut...", si asa stiam ca sunteti si dvs, ca de aia v-am votat 78% la primaria Clujului a doua oara.

    Acum vad ca incepeti sa vorbiti cu "Vom face... ".

    Va rog, cu tot respectul fata de ce ati facut ca primar in Cluj, sa va ridicati de pe acel scaun si sa lasati pe cineva competent care stie ce are de facut.

    Nu este nici o rusine daca nu sunteti capabil sa faceti sau nu stiti ce trebuie facut. Rusine este atunci cand incepeti sa tineti cu dintii de o servieta, care este prea grea pentru dumneavoastra.

    Un gand bun de la Cluj,
    Ovidiu
  • -1 (3 voturi)    
    Si eu cred ca pentru Domnul Boc,.... (Joi, 22 aprilie 2010, 14:15)

    Rescatorul [anonim]

    desi a avut o prestatie de exceptie in parlament, ar fi mult mai onorabil sa-si dea demisia pentru a face loc unui premier cu viziune economico-financiara, capabil sa controleze situatia pana nu devine de necontrolat ca in Grecia. Va mai aduceti aminte de lozincile de tip "Nu ne vindem tara?" Si, ce s-a intamplat? S-a dat spuma industriei noastre pe nimic mafiei KGB-iste, ruse si romane, sub indrumarea criminalilor nationali Iliescu si Nastase. Si parca si pe vremea lui Constantinescu s-a mai dat. Nu ma mira aparitia impreuna, cu ranjete de satisfactie, a lui Iliescu, Constantinescu si Gorbaciov, sub patronajul lui Vantu si Patriciu.
  • +1 (1 vot)    
    hotie (Joi, 22 aprilie 2010, 16:53)

    dan [anonim]

    Aparatul de stat s-a perfectionat in hotie si-n intoxicarea poporului.Este foarte greu pentru Boc sa faca minuni, daca este inconjurat de hoti.Nu ati vazut in parlament,parlamentarii tot timpul vorbesc la telefon,sau lucreaza la leptop, pentru interesul personal,ce sa mai smechereasca.Aproximativ toata clasa politica are probleme de moralitate. Unde esti tu,Tepes doamne ?
  • +1 (1 vot)    
    la felul cum merg lucrurile, (Joi, 22 aprilie 2010, 20:48)

    neintelesul [utilizator]

    eu o sa albesc mai tanar, sa fiti pregatit sa mi-o platiti si mie. ce dumnezeu domnul boc se stie de mult ca populatia romaniei e una imbatranita... si la cum va purtati tinerii nu o sa stea mult pe aici, pana la max 18-20 de ani zic eu. deci asteptativa ca balanta ca se disproportioneze de la an la an.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version