Corespondenta din Stuttgart

Hotul de curent de la firma si riscurile concedierii in Germania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Vineri, 3 septembrie 2010, 18:01 Economie | Companii

Curent de la firma
Foto: Hotnews
In luna iulie a anului trecut, un specialist IT a fost concediat de o companie din Germania pentru ca si-a incarcat telefonul mobil la locul de munca. Barbatul de 41 de ani a castigat in cele din urma procesul, dupa ce la concediere compania n-a avut nimic altceva sa-i impute decat paguba pe curentul electric, de 1,8 centi. Dupa doua recursuri in instanta, sentinta fara drept de apel a fost data zilele trecute. Nu este pentru prima data cand un angajat este concediat in Germania pentru pagube de valoare nesemnificativa, aduse firmei.

Cazul "Emmely", in care o casiera a fost concediata pentru valorificarea a doua bonuri gasite pe tejghea, in valoare de 1,30 euro, este doar unul dintre precedente. „Emmely“ a fost concediata in februarie 2008, dupa 31 de ani de munca neintrerupta intr-un supermarket. In ultima instanta de judecata, casiera a castigat recursul impotriva deciziei de concediere a angajatorului.

Si specialistul IT concediat pentru „furt de curent“ a facut recurs, iar tribunalul de munca din Siegen i-a dat castig de cauza, inca din luna ianuarie 2010. Aceasta sentinta a fost confirmata acum si de tribunalul din Hamm, a doua instanta de judecata a cazului numit. In argumentarea sentintei, judecatorul a invocat „valoarea baneasca nesemnificativa“ si „indelunga relatie de munca“ a specialistului IT, angajat de 19 ani in firma.

De doi bani dreptate

Seria de angajati concediati in Germania „pentru maruntisuri“, incepand cu anul declansarii crizei, 2008, si continuand cu 2009 si 2010, e din ce in ce mai lunga. Cauta oare patronii nod in papura unor angajati pentru a-si „rationaliza“ cheltuielile de personal?

Iunie 2010: Tribunalul de munca din Erfurt suspenda decizia de concediere a casierei care a valorificat doua bonuri de ambalaj, in valoare de 1,30 euro, gasite in supermarket. Dupa doi ani prin tribunale, „Emmely“ se poate intoarce la vechiul loc de munca.

Martie 2010: O ingrijitoare de batrani din Konstanz a recuperat din gunoi o punga cu sase placintute umplute (Maultaschen). Concediata cu efect imediat, ingrijitoarea de 58 de ani a ajuns, in instanta de judecata, la o intelegere cu caminul de batrani: concedierea ramane valabila, ea primeste o plata compensatorie.

Noiembrie 2009: In procesul „Cearta pe chifle“, secretara unei societati imobiliare din Westfalen accepta, in final, o compensatie „acceptabila din punct de vedere social“. Femeia a fost concediata dupa 34 de ani de munca la companie, pentru ca luase fara sa plateasca, de la bufetul firmei, doua chifle si o chiftea.

Octombrie 2009: Un angajat a luat de la firma, fara permisiune, cutii de carton folosite, pentru a-si impacheta lucrurile, la mutare. La tribunalul de munca din Villingen-Schwenningen, angajatul si angajatorul au ajuns la o intelegere: concedierea ramane in picioare, plata compensatorie se ridica la 6.000 de euro. Aceste compensatii banesti primite de la firme sunt insa luate in calcul de Oficiul Fortelor de Munca, daca omul ramane somer. Pana cand nu le-a cheltuit, acesta nu primeste ajutor social de la statul german.

Septembrie 2009: Un brutar din Bergkamen si-a uns o chifla cumparata cu pasta preparata in brutaria la care lucra. Tribunalul de munca din Hamm decide anularea concedierii acestuia, deoarece paguba adusa firmei este „nesemnificativa“.

Iulie 2009: Unei ajutoare de bucatar de la un spital din Heilbronn i se reproseaza furtul a trei chifle. Decizia de concediere nu este anulata in instanta, insa clinica isi retrage acuzatia de furt si plateste femeii salariul pana la finele lunii septembrie 2009.

Iulie 2009: O firma de colectare de gunoaie din Mannheim concediaza cu efect imediat un angajat, tatal a doua fetite, care a luat din gunoi un scaunel de voiaj pentru copii si l-a dus acasa. Dupa doua recursuri, concedierea a fost anulata in februarie 2010 de Tribunalul de munca din Mannheim.

Pentru suspiciunea de a fi furat noaptea 1,5 kg de metal din containerul cu deseuri al unei firme din Reutlingen, un maistru este concediat imediat. Desi furtul din toamna lui 2008 nu poate fi dovedit, angajatorul si angajatul cu vechime in firma de peste 20 de ani ajung, dupa doi ani de certuri si judecata, la o intelegere.

In prezent, o femeie de serviciu de 32 de ani din Baden-Baden se judeca pentru locul de munca. Patronul ii reproseaza ca ar fi furat o sticla cu suc de portocale. Cazul va fi judecat in instanta, in luna octombrie 2010.

Mai bine nu

Ca angajat in Germania, este bine de stiut ce ai, dar mai ales ce nu ai voie sa faci, ca sa nu fii zburat de la firma, caci „alti 100 asteapta la usa“.

Consumul de alcool e in general interzis, eventual cu exceptia unui paharel de sampanie la aniversari. Dependenta de alcool e considerata boala si nu e motiv de concediere. Insa ea este un astfel de motiv, daca munca e neglijata si angajatul refuza terapiile de dezalcoolizare. Pentru consumul de droguri, sau simpla lor posesie la locul de munca, poti fi imediat concediat, deoarece incalci legea.

Vizita la medic trebuie sa aiba loc, de regula, in afara orelor de program. Exceptie fac imbolnavirile acute si programarile fixe. Despre ultimele, patronul trebuie sa fie informat in timp util. Daca esti bolnav, certificatul trebuie sa ajunga la firma in maximum trei zile. Daca boala se prelungeste peste masura, in anumite circumstante seful poate concedia angajatul si rationaliza postul.

Jignirile la serviciu sunt in Germania, in general, tabu. Mai ales daca se adreseaza sefului, in prezenta subalternilor. Pentru altercatii violente sau batai cu colegii, poti fi imediat concediat.

Trebuie sa fii punctual la locul de munca, chiar daca trenurile sau metrourile sunt in greva. Pentru intarzieri repetate si dupa avertisment prealabil, poti fi insa concediat. Daca nu te poti intoarce la serviciu dintr-un concediu in strainatate, unde au izbucnit greve, demonstratii sau razboi, nu poti fi dat afara. Insa in tot acest interval de timp, salariul nu iti merge.

Uzul internetului, al masinii de timbrat scrisori si al altor utilitati apartinand firmei este si el reglementat, variaza de la caz la caz. Este insa interzisa copierea de date sau material informativ de la firma. Acest lucru este considerat furt si atrage dupa sine concedierea.

Cheltuielile de deplasare trebuie sa fie redate corect, iar daca te urci la Business- in loc de Economy-Class, fara ca firma s-o fi permis, risti sa acoperi diferenta de bani. Cadourile materiale sau banesti primite de la clienti trebuie sa fie predate firmei. Tot asa si milele de zbor acumulate ca bonus. Cine accepta cadouri mai mari de 25 de euro (in institutiile publice 5 euro) se face susceptibil de coruptie.

Si pentru prestatii nesatisfacatoare poti fi concediat. Angajata unei case de expeditii din Germania a facut in mod repetat, la expedierea pachetelor, de trei ori mai multe greseli decat colegele ei, dupa cum a evaluat firma. Dupa mai multe avertismente, patronul a concediat-o iar tribunalul de munca a considerat legala decizia acestuia.​


Citeste mai multe despre   











13335 vizualizari

  • 0 (34 voturi)    
    Si eu ziceam ca traiesc (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:22)

    John Connor [anonim]

    intr-o tara absurda. Dar la astia e orwelliana de-a binelea viata frate :)))))) Las-o dracu' nici chiar asa. Cel mai mult mi-a placut cu ala de a uns painea de-acasa cu unt de la firma :))))))
    • +7 (29 voturi)    
      Absurda? (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:07)

      haiducul [anonim] i-a raspuns lui John Connor

      Bine ca suntem noi romani DESTEPTI,iar ei nemti ,sunt idioten,uita asa absurzi cum sunt ei sunt locomotiva europei.Am avea multe de invatat de la ei,dar cum noi suntem mai experti...de aia suntem vai mama noastra.
      • +3 (17 voturi)    
        Nu-i bai! (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:09)

        John Connor [anonim] i-a raspuns lui haiducul

        De mama mea nu e nici un vai! Si daca nemtii sunt locomotiva nu inseamna neaparat ca tot ce se intampla la ei e bine. Si daca e vai de mama noastra comuna nu inseamna totusi, zic eu, ca trebe sa pupam pe nemti tot timpul in partea dorsala. Sau pe vestici in general. Va provoc, ca si Eliade la o "invitatie la barbatie". Cartea se numeste Oceanografie. Sti ce e misto totusi? Oamenii mari ai Romaniei sunt mandri de natia lor. Oamenii mici si multi stiu una si buna: valeu, e vai de mama noastra.
        • +9 (15 voturi)    
          Nu am spus... (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:40)

          haiducul [anonim] i-a raspuns lui John Connor

          ...nicidecum ca sai pupam in fund,ci doar ca avem de invatat de la ei.
          • +4 (14 voturi)    
            Da avem de invatat (Vineri, 3 septembrie 2010, 22:25)

            tavyy [anonim] i-a raspuns lui haiducul

            Insa din cate vad eu tu inveti cam tot ce fac ei. Si prost si bun. Un patron de firma trebuie sa-si respecte angajatii (cei care-si fac treaba) deoarece pe spatele lor ei se imbogatesc. Fara acesti oameni patronul ar fi un nimeni. Asta cu corectitudinea dusa la extrem este complet aiurea. Asta a fost un pretex de a scapa de acel angajat, iar tu ai luat-o de buna... Comic...
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 9:03)

              74 [anonim] i-a raspuns lui tavyy

              stai linistit, la noi in nici un caz nu se duce la extrem corectitudinea... dimpotriva; hotia, marlania, "smecheria", etc...
              mda, comic... ai grija sa nu fi luat tu drept mascarici...
            • 0 (0 voturi)    
              Nuante (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 10:00)

              rov [utilizator] i-a raspuns lui tavyy

              Patronul trebuie sa-si respecte angajatii, dar nu poti fi sigur ca ar fi neaparat un nimeni. In firme mici de obicei patronul e cel mai bun angajat, are si pricepere si capacitate de munca. In firme mai mari are de obicei bani, capital. Poate avea benefiii mari, dar isi asuma si riscuri...
              Nu confunda te rog cu firmele capuse si cu cele facute de diverse progenituri pentru relatia cu statul. Doar unele experiente poate nefericite nu iti explica fenomenul.
        • 0 (0 voturi)    
          Pardon? (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 13:11)

          victor [anonim] i-a raspuns lui John Connor

          Dati citate din Eliade si spuneti de oamenii mari si mandrii si cei mici care se vaita.
          Eliade a trait mare parte din viata in US nu stiu ce treaba are el cu realitatea din Romania corupta a anilor 2000.

          In mod categoric in Romania sunt multi oameni de care poti fi mandru dar cati din ei au sub 50 de ani? Cunosc o multime de oameni aici care ma fac sa fiu mandru dar nici unul tanar, caci majoritatea sunt coplesiti de diversele "probleme" de regula materiale.

          Nemtii sunt cateodata aberanti dar nu putem noi sa ii judecam are avem inchisi sute si mii de oameni pentru ca au furat mancare sau au incercat sa si-o procure cum au invatat?
          Ex: un pescar a fost pensionat dar el a revenit sa pescuiasca, pentru care fapt a fost trimis in judecata: furt calificat al barcii (lotca in fapt, o barca simpla de lemn).
    • 0 (0 voturi)    
      prosperitatea germana (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 11:51)

      bula [anonim] i-a raspuns lui John Connor

      o fi din cauza acestor reguli draconice de comportare, iar ce se intampla la noi ... Acum cativa ani, cand s-au redus pauzele de "shueta" de la Daci, vreo 140 de muncitori au refuzat si au plecat (absolut autentic). La noi e normal sau scuzabil: sa vii beat/ametit/mahmur la serviciu, sa intarzii zilinic, sa ciupesti din rechizite/dotari, sa distrugi dotariel, sa-l injuri pe sef, sa faci hartuire sexuala, sa tragi de timp, etc etc. Daca "seful"se opune, sare sindicatul, iar tribunalele decid cam 98% in favoarea angajatilor. Traiasca Republica SIndicala Romania!
    • 0 (2 voturi)    
      Tari (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 14:08)

      G [anonim] i-a raspuns lui John Connor

      Impresia asta ai capatat-o in decursul timpului ascultand Europa libera.Asa ai aflat cum acolo e foarte bine si si cum la noi este kk.Acum sunt convins ca si socialismul si capitalismul sunt facute sa te bage in spital.
    • +2 (2 voturi)    
      Fudulia patriotica nu duce nicaieri! (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 14:11)

      Dr Marutza [anonim] i-a raspuns lui John Connor

      Asa se invata disciplina si corectitudinea! Par (si chiar sunt) absurde unele masuri, dar din ele se invata´! Tara absurda e Romania, in care se fura si se mituieste fara masurra, de la mic la mare! Cine va pune sa-i pupati pe nemti in fundul lor teuton? Ca ei n-a sa fiti voi niciodata, ca balcanismul si-a pus pecetea de secole pe viata si stilul de trai al romanilor. O fi "boem" si "lejer" felul in care se munceste si traieste in Romania, dar rezultatele se vad si ele dau masura exacta a lucrurilor! Asta n-are nimic a face cu "suntem mandri ca suntem romani"! Putem (si suntem) mandri de oamenii de valoare ai tarii, nu de obiceiurile si oamenii care au dus tara de rapa! Si-apoi omul inteligent invata de peste tot, are capacitatea sa recunoasca ca nu le stie pe toate si ca mai are de invatat de la altii mai destepti si cu mai multa experienta ca el!
  • +15 (21 voturi)    
    Astea sunt pretexte, nu motive... (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:26)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Daca vrei sa scapi de un angajat, il pandesti pana ii gasesti ceva imputabil si gata...
    • +1 (1 vot)    
      tampenie de articol (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 13:10)

      ceferistul [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      nu inteleg cum poti sa scrii un articol pe tema asta cand stii ca va fi publicat intr-o tara in care boborul este complet incababil de a intelege conceptul de a NU PUNE MANA PE CEVA CE NU ITI APARTINE.
  • +17 (17 voturi)    
    mda (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:28)

    vali [anonim]

    mi se pare putin exagerat, dar ca principiu, legislatia germana ar fi excelenta si pentru romania. poate asa, ne mai civilizam, nu o sa mai furam, o sa muncim etc.
    • +11 (11 voturi)    
      S-o mai fura si acum? (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:11)

      Nic [anonim] i-a raspuns lui vali

      In Romania s-au furat kilometri de cabluri electrice si n-a fost prins niciun hot, ca era moda furatului. Hotii le ardeau si vindeau cuprul.
      Chiar daca fumul era vizibil d e la 10 km asta nu interesa politia...
    • 0 (0 voturi)    
      pana la un punct..de acord cu tine.. (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 12:56)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui vali

      ce te faci cand sistemul exagereaza..cand se ajunge la situatie de abuz excesiv. Si nu o data, se ajunge la modul abuziv. Conteaza binenteles si unde lucrezi. Nu cred ca in toate firmele nemtesc se intampla astafel de chestii. De reguli am auzit..chiar si mine (legat de hartie pentru imprimanata :)).
      Cat priveste "locomotiva" europei..atata timp cat in Germania exista monopol iar piata nu e libera..e greu de spun daca sunt chiar "locomotiva".
  • +5 (5 voturi)    
    @Dani (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:31)

    bogdan192 [anonim]

    Dani, inca un articol pe tema: "Ce naspa e viata de angajat in Germania..."?
    • +4 (4 voturi)    
      da (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:52)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      Cred că partea importantă a articolului este ce-a de-a doua, de la "mai bine nu" în jos.
    • +9 (9 voturi)    
      @bogdan192 (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:56)

      dani [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

      Viata de angajat e oricum naspa :)) Hai ca sunt si avantaje ale muncii in DE. Dar si curiozitati, cum sunt cele din articol.
  • +10 (10 voturi)    
    Si in Anglia e la fel! (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:41)

    alleex2000 [anonim]

    O stewardesa de la British Airways a fost concediata ca a mancat o briosa de pe tava returnata de un pasager, in loc sa o arunce la gunoi!
  • +1 (7 voturi)    
    Asa era si la noi (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:43)

    HESS [anonim]

    Pe vremea lui TEPES.Erau vax nemtii.
    Vorba lui TUTEA.,
    Dormeai cu punga de galbeni sub cap si-ti era frica sa nu ti-o furi singur.Tremura copil in burta de mamica.
    • 0 (0 voturi)    
      Hess, iarasi fabricam basme intentionat, nu? (Duminică, 5 septembrie 2010, 7:46)

      UnClujean [anonim] i-a raspuns lui HESS

      ... precum acelea cu "suntem cei mai destepti, avem cele mai frumoase fete, ne tragem din daci si romani, romanul se pricepe la toate, suntem (am fost) granarul Europei, Micul Paris il avem (acelasi lucru se spune despre Budapesta si Praga), etc etc etc.
      O fi fost lege si ordine probabil in timpul lui Tepes, dar raportat la care nivel? cel balcanic, sau cel german?
  • +14 (16 voturi)    
    păreri (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:50)

    icflorescu [utilizator]

    Cele prezentate la începutul articolului constituie abuzuri din partea angajatorului și au fost tratate ca atare de justiție.

    Descrierea din partea a dupa a articolului este însă foarte interesantă și cred că ar trebui să ne găsim modele în ea. Dacă și noi, LA NOI ÎN ȚARĂ, am urma același gen de conduită la locul de muncă, lucrurile ar sta acum cu totul altfel. Ne-am obișnuit să-i criticăm prea mult pe cei din jurul nostru și să dăm întodeauna vina pe alții... Politicienii fură, statul "nu ne dă" (nu că ne-ar interesa DE UNDE). Salariile în România sunt mici, pe când in Germania polițiștii câștigă 2000 - 2500 de euro.
    Întotdeauna spunem că vrem salarii și drepturi ca-n Germania, niciodată însă nu am vrea să muncim și să ne comportăm la servici ca nemții.

    A, și niciodata noi nu furăm nimic de la servici, numai politicienii fură. Noi doar "ne luăm" sau "facem rost", pentru că "ne trebuie". În fond și la urma urmei, este de neconceput să-ți cumperi hârtie igienică dacă lucrezi la fabrica de hârtie, nu?... Că doar n-o să sărăcească fabrica dacă îți iei și tu din când în când câte un pachet.

    După cum spunea cineva, "lalelele negre vin la prețuri olandeze, pentru că se produc în Olanda. Prea ne-am obișnuit să avem pretenții de lalele la preț de garoafe, când la noi în grădină nu crește decât trifoi, și ăla de la sine".
  • +8 (8 voturi)    
    adaugare (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:59)

    val [anonim]

    nu contest ca asa o zice legea. dar in practica se intalnesc foarte rar situatii absurde. lucrez de 10 ani intr-o firma in germania si nu au fost sicane deloc. si mai cunosc cel putin 100 de romani prin zona si nici de la ei nu am auzit povesti infricosatoare. in majoritatea firmelor e uzual sa bei cate cafele vrei, asculti muzica (daca munca o permite), iti incarci toate gadgeturile pe care le ai la purtator, mai trimiti si un email personal...etc. in multe firme poti sa si imprumuti scule sau masina firmei ptr uz personal, dar evident, trebuie sa ceri voie in prealabil
    • +6 (8 voturi)    
      așa e, dar... (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:15)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui val

      Ai dreptate, dar nimic din ceea ce spui tu aici n-ar putea constitui subiectul unui "story" senzațional ;-).
    • +7 (7 voturi)    
      sa nu minti si sa nu furi (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:55)

      papadie [anonim] i-a raspuns lui val

      ideea de baza nu este ca ai facut ceva nesemnificativ si nu trebuiesti pedepsit, ci ca nu trebuie sa minti si nu trebuie sa furi. daca vorbesti in interes personal pe telefonul de la serviciu, cand vine lista, indici ce telefoane ai dat personal si le platesti. poti sa-ti incarci telefonul, dar trebuie s-a stie seful, nu sa o faci pe ascuns. poti sa iei si scule, dar iar, sa stie seful ce faci. deci sistemul este destul de permisiv, cu conditia ca tot ce faci sa faci pe fata. N-ai voie sa minti si n-ai voie sa furi. Astea e ideea de baza, oricat de mica ar fi minciuna si oricat de putin ai fura. In RO toti mint si fura cat pot. Asta e diferenta intre cele doua sisteme si de aici vine si diferenta de castig.
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:01)

    george [anonim]

    as vrea sa stiu daca si la noi exista tribunal de munca ca eu nu am auzit
    • +5 (5 voturi)    
      răspuns (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:17)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui george

      Da, există, și chiar funcționează. Unii ar spune chiar că de cele mai multe ori în conflicte îi favorizează pe angajați în detrimentul angajatorilor.
    • +6 (6 voturi)    
      DA (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:57)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui george

      da, si 95% din procese le castiga angajatii. iti trebuie probe beton sa poti da vreun neispravit afara. codul muncii favorizeaza in romania hotii si mincinosii.
      • 0 (0 voturi)    
        alta intrebare (Duminică, 5 septembrie 2010, 16:07)

        george [anonim] i-a raspuns lui gogu

        daca angajatorul nu a platit cas angajatilor poate fi chemat la tribunalul muncii?
  • -4 (10 voturi)    
    Alta parere. (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:17)

    garabetian1 [anonim]

    Mi-am permis sa extrag doar o fraza cu toate ca sunt raspunsuri la toate.
    ,,Întotdeauna spunem că vrem salarii și drepturi ca-n Germania, niciodată însă nu am vrea să muncim și să ne comportăm la servici ca nemții".

    Sunt destui romani care muncesc in Germania,chiar de zeci de ani in industrie,cercetare si nu i-am auzit pe nemti sa se planga ca romani sunt puturosi,chiar sunt laudati

    Cum oare este posibil,iar in romania nu.Simplu, i sa oferit romanului conditii,salariu ca in germania.?
    • +9 (11 voturi)    
      într-adevăr, sunt răspunsuri (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:51)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

      Într-adevăr, răspunsuri s-ar găsi. Iată numai câteva:

      1. Cei care ajung să muncească în Germania, "chiar și zeci de ani în industrie" sunt diferiți de cei care stau aici - eventual pe ajutoare sociale - și se plâng că "nu li se dă". Nu oricine s-ar descurca le fel de bine în postura lor, român sau nu. Gândește-te că nimeni (și în nici un caz statul român) nu i-a dus de mânuță în Germania să-i pună la muncă. S-au dus singuri împinși de nevoie sau de speranță. Chiar și numai prin asta sunt diferiți de majoritate.

      2. Peste tot în lume există oameni puturoși și oameni harnici. Nu toți nemții sunt harnici, nu toți românii sunt puturoși. Realitatea nu este niciodată albă sau neagră, întotdeauna sunt nuanțe de gri.

      3. Nu cred că toți românii ar deveni harnici și conștiincioși și ar adopta o etică profesională desăvârșită dacă peste noapte li s-ar oferi condiții și salariu ca-n Germania. Altfel, n-ai vedea atâția politicieni (doar ca un exemplu) care câștigă salarii ca-n Germania și totuși continuă să (nu) muncească ca-n România. Condițiile și salariul pot stimula, într-adevăr, dar nu pot compensa mentalitățile defectuoase.

      4. "Sistemul german" nu este bun pur și simplu pentru că așa a fost lăsat de Dumnezeu. Au trecut prin multe ca să ajungă la stadiul actual. Țara le-a fost distrusă de al doilea război mondial (iar sărăcia este întotdeauna un stimulent mai puternic decât afluența). În plus, sistemul lor educațional a fost construit astfel încât să le inducă de mici în subconștient idei care din păcate în al nostru nu se regăsesc (ex. valoarea muncii, nimic nu e pe gratis, un cod etic, etc.... lista e lungă).
      Dacă ești un bun meseriaș, ești conștiincios și ai un sistem de valori solid îți va fi ușor să te încadrezi într-un astfel de sistem.
      Dacă, în schimb, te duci acolo la furat sau la cerșit, în cele din urmă sistemul te va respinge.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu vreau sa intru in amanunte. (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:15)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui icflorescu

        Cunosc Germania,bunica este nemtoaica,o parte din familia mea traieste acolo.Eu am ajuns acolo in 1988,am muncit o perioada si dupa un timp m-am mutat in alta tara.Merg in fiecare an in vizita deci nu sunt pe dinafara.
    • +6 (8 voturi)    
      Ce-i de făcut? (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:55)

      icflorescu [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

      Ce-i de făcut, în concluzie, în România? După părerea mea trebuie să ne construim aici propriul "sistem german". Și asta nu se începe cu salarii și condiții ca-n Germania. Astea sunt mai curând consecințe, nu cauze. Ar trebui să începem prin a ne revizui propria părere despre muncă, despre succes, despre societate, propriul sistem moral de valori. Și pe urmă încercăm să-i educăm și pe cei din jurul nostru, pe cei ale căror păreri le putem influența. O să dureze, dar o cale rapidă și miraculoasă nu există.
      • +2 (8 voturi)    
        Cam dificil. (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:37)

        garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui icflorescu

        O mare ocazie a fost imediat dupa 1989.daca revolutia nu se transforma in lovitura de stat.Aveam potential,aveam resurse,nu aveam datorii externe.Aveam ocazia de a moderniza ceea ce sa facut in timpul dictaturi. Rezultatul se vede,dezastru creeat de cei care au condus de atunci si pana in zilele noastre.Iar noi am asistat cu indiferenta in loc sa luam atitudine atunci cand eram pacaliti ca intreprinderea x sau y trebuie inchisa nefiind performanta.Multe dintre ele chiar aduceau profituri mari,nu cunosc prea multe ce sa intamplat dupa lovitura de stat ,dar din bucuresti fiind pot spune,ca de exemplu, IMGB,Danubiana,Apaca si multe care nu imi aduc aminte,puteau fi modernizate nu inchise.IMGB parca a fost vandut cu 500 mii dolari,bani aceia nu au acoperit pretul GEAMURILOR,
  • -5 (7 voturi)    
    Banuiesc (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:17)

    Pantera Roz [utilizator]

    ca au voie totusi sa traga apa la toaleta,sa se spele pe maini,sa foloseasca hartia igienica a firmei,sau sa stea pe scaun,sa puna coatele pe birou,sa bata in tastatura de la PC(bineinteles,fara sa le uzeze pe toate astea)...Sau trebuie sa vii cu ele de acasa?!
  • -3 (3 voturi)    
    furt curent (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:25)

    solo [anonim]

    Presupun ca acel telefon mobil era personal si nu il folosea in cadrul firmei. Ar fi culmea sa avem fiecare o centrala propie la purtator.
  • -2 (6 voturi)    
    corectare (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:26)

    radler [anonim]

    o corectie as avea : tipul concediat care face subiectul articolului nu si-a incarcat telefonul mobil, ci o baterie de segway cu o capacitate significant mai mare. Daca mobilitatea electrica devine populara si ai o firma de 1000 de oameni care in fiecare zi vin si isi incarca bateriile la reteaua ta, simti costurile, nu sunt neglijabile. Deci la o privire mai exacta si mai atenta nu e chiar atit de absurda concedierea asta...
    • +2 (4 voturi)    
      telefonul fara fir (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:57)

      Alecu [anonim] i-a raspuns lui radler

      exact ca in telefonul fara fir...din tintar s-a facut armasar. am citit si eu articolul din Reuters, omul isi incarca Segway-ul, seful l-a spus sa il scoata din priza.
  • -3 (5 voturi)    
    Bine ca la noi... (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:33)

    frankestain [utilizator]

    ...furtul se recompenseaza,(bineinteles ca astea mici se pedepsesc).Numai cei dau tunuri ca lumea sunt recompensati,mai nou cel care la inlocuit pe videanu,omul are pregatire si pentru merite deosebite(10 miliarde) a primit si ordinul Steaua Romaniei.
  • +1 (3 voturi)    
    Discutabil... (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:33)

    tic [anonim]

    Ceea ce este descris in a doua parte a articolului este foarte corect. Acele reguli ar trebui sa fie functionale si in Romania. Ar ajuta mult la cresterea performantelor, atat ale firmelor particulare, cat si ale celor de stat.
    In ceea ce priveste prima parte a articolului, cu exemplele de concedieri pentru motive minore, e discutabil. Trebuie sa remarcati ca in 99% din cazuri este vorba de angajati cu vechime de 20 - 30 de ani la aceeasi firma. Mai mult ca sigur, acestia au ajuns la salarii mari
    • 0 (0 voturi)    
      nu exista scuza... (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 13:08)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui tic

      salariu nu creste ca "painea calda". Doar in anumite situatii creste procentual. Gandeste-te insa ca aceste cazuri (si altele) au apuarut datorita instantei. Sunt insa situatii in care oamenii nu sii permit sa dea firma in instanta.
      Sunt de acord ca ar trebui sa existe legi, limite, reguli..etc..insa in Germania uneori lucrurile sar de sub control. Nu sun nici tara cea mai civilizata si nici cea mai dezvoltata din Europa.
  • -1 (1 vot)    
    Discutabil... (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:59)

    tic [anonim]

    Ceea ce este descris in a doua parte a articolului este foarte corect. Ar fi de dorit ca acele reguli sa fie aplicate si in Romania, atat in cadrul firmelor de stat, cat si in firmele particulare.
    In ceea ce priveste prima parte a articolului, cu exemplele despre concedieri pentru motive minore, e discutabil. Trebuie remarcat ca in 90% din cazuri, este vorba despre angajati cu vechime de 20 - 30 de ani in aceeasi firma. Deci putem presupune ca acestia au ajuns la un salariu mare, daca il raportam la calificarea lor (secretare, vanzatoare, salubritate, ajutori de bucatari, infirmiere, etc.). Deci patronatul considera ca poate angaja pe aceste pozitii oameni mai tineri, pe care sa-i plateasca cu jumatate din salariul celor in varsta (fiind la inceput si fara ca lipsa de experienta sa conteze prea mult pentru nivelul job-ului).
    Mai ales in Germania, nimeni nu se uita la asemenea maruntisuri, dacat daca are interese financiare majore, altele decat doua chiftele sau o sticluta de suc.
    Spre exemplu, in firmele multinationale din Romania, eu unul nu cunosc si nici n-am auzit de un caz in care un angajat a iesit la pensie (la 65 de ani). Si nici macar in Germania. Este adevarat, am intalnit cateva cazuri de iesiri la "pensie" in firme multinationale din Germania, la varsta de 60 de ani, firma platindu-i angajatului salariul pe inca 5 ani (adica pana la implinirea varstei legale de pensionare).
  • -6 (6 voturi)    
    Multumec Doamne ca m-am nascut Roman ! (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:06)

    Ion [anonim]

    Intrebarea care se pune este : oamenii lucreaza pentru companii sau companiile exista ca sa serveasca oamenii ? Cat despre lipsa de omenie care se observa in exemplele date in respectivul articol nu are rost sa comentam. Economia mondiala se indreapta spre faliment pt ca este asezata pe principii fundamental gresite in sensul ca profitul este singurul care conteaza iar omul este doar "forta de munca".
    Multumec Doamne ca m-am nascut Roman !
    • 0 (0 voturi)    
      Umanistii (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 4:37)

      dorina [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Te-ai nascut in comunism si iti place. Daca te-ai fi nascut in Germania ai fi apreciat munca celor din jur si tu insuti ai fi fost repectat. Dar pentru ca nu te-ai nascut acolo, ci aici, poti da in continuare spaga unor angajati de stat incompetenti, unor medici nepriceputi, unor profesori incapabili sa-ti educe odraslele, poti sa votezi in continuare politicieni corupti si imbuibati si poti, la randul tau sa-i tragi pe altii pe sfoara "omeneste". Sa te simti "om" in timp ce calci prin gropile nestupate de 20 de ani si in timp ce treci pe langa haitele de caini hamesite din Bucuresti. Sa te simti "om" in timp ce copilul tau, care poate s-a chinuit in scoala sa invete si sa fie cel mai bun, este dat la o parte de un copilas "capabil", cu parinti sus-pusi, care va rade in nas si tie si lui din super masina pe care i-a cumpat-o bortosenia aia de parinte. Simte-te "om" si mandru ca esti roman!
  • +1 (1 vot)    
    Segway sau mobil??? (Vineri, 3 septembrie 2010, 21:49)

    AlinN [anonim]

    Aici este ca la radio Erevan. Pana la urma tipul concediat de fapt alimenta cu energie electrica de la firma un satuc si doua aeroporturi.
    • 0 (0 voturi)    
      Mare hot (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 8:59)

      Mike1410 [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Si il transporta in bidoane de plastic furate de la lada de gunoi, pentru care a fost din nou concediat pentru ecologizare neaprobata de conducerea firmei!
  • 0 (4 voturi)    
    cadouri (Vineri, 3 septembrie 2010, 22:33)

    nadia [anonim]

    Ma cam indoiesc ca e chiar asa in germania... eu ma ocup de suport informatic intr-o institutie europeana si de o multime de ori am primit sticle de vin si tot felul de atentii de la oameni politici nemti... daca la ei e ilegal sa dai cadou mai mult de 5 euro, cum se face ca au asa obiceiuri in alte tari... plus ca daca citesti ce coruptii cu prostituate si petreceri s-au intamplat pe le volkswagen si ce scandalutri au fost... ajungi repede la concluzia ca mai sus mentionatele cazuri sutn de fapt cel putin fabricate...
    • 0 (0 voturi)    
      exact, fabricate (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 8:54)

      mobbing dick [anonim] i-a raspuns lui nadia

      Daca luam numai cadourile facute de Siemens in toata lumea spre a pune mana pe majoritatea comisioanelor grase si le-au putut pana deunazi declara cheltuieli legale, aceste motive apar ca proverbialul nod in papura. Oameni cu acele vechimi in munca trebuiau cel putin odata avertizati sau pusi sa plateasca paguba. E ca-n filme (sau poate si in realitate) cand politia descinde la unul neaparat de luat hop si-i planteaza undeva un pachetel cu praf alb.
      Sunt convins ca usurinta cu care firmele se leapada de angajatii deveniti indezirabili se datoreaza in mare parte slabirii sindicatelor. Oamenii nu le mai considera de folos si se aranjeaza dupa capul lor cu patronatul. Astfel rolul si influenta dar si capacitatea de a lua apararea celor "mobbed" sunt diminuate.
    • 0 (0 voturi)    
      welcome in Deutschland (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 12:48)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui nadia

      Da..se intampla multe cazuri..numai ca la nemti ipocrzia este fara margini. Cazurile nu sunt fabricate..si din pacate sunt mult mai multe: incepand cu firma si terminad cu vecinul (asta daca ai ghinionul sa nimeresti unul naspa). Un mic exemplu: in anumite zone, nesortarea gunoiul (reciclabil de menajer) atrage dupa sine o amenda (minim 50 euro). Nu putine au fost cazurile de vecini care, in razbunare (din varii motive) se scula noaptea, inverseaza gonoiul, eventual ti-l pune pe-al lui dupa care, dimineata la prima ora suna la primarie (sau firma de salubritate) si te reclama. Ajungi sa iti angajezi detectiv sa iti urmareasca vecinul daca incurca gunoiul. Oamenii despre care povestesti tu..sunt in alta tara. Ei in Germania nu stiu cat si-ar permite sa faca astfel. Intotdeauna va fi cineva care sa te urmareasca.
  • -1 (1 vot)    
    Stupid articol! (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 10:30)

    Claudia [anonim]

    Articolul este mai mult decat stupid, pentru ca desi lucrurile de care vorbeste la inceput s-au intamplat intr-adevar, nu sunt regula in Germania.
    Nemtii sunt corecti si apreciaza corectitudinea, respectiv nu accepta incercarea de furt, dar nu sunt stupizi si dogmatici.

    Cel putin nu cei pe care i-am cunoscut eu in cei 10 ani de cand lucrez aici. Ba din contra, legat de problemele de sanatate sau cu familia acasa am intilnit in Germania mult mai multa intelegere decat in firmele private din Romania.

    Iarasi legat de citit Internetul la serviciu atata timp cat nu interfera cu munca in multe firme nu este interzis. De obicei este insa atata munca, ca nimeni nu mai are chef de Internet, dar asta e alta problema!

    Oameni buni, nu va lasati indusi in eroare de genul asta de articole, care apar regulat pe Hotnews ca sa prezinta Germania si strainatatea mai negre decat sunt!
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 10:39)

    ileana [anonim]

    Partea a2-a a articolului figureaza in "R.O.I"-ul multor firme germane din Romania.
    Si cand vine "interne revision"oamenii aia fac control si-n sertarul roll containerelor de la birouri /posturi de lucru, sa vada daca nu cumva ai in sertar si alte lucruri ( mancare in special) fata de cele admise de ROI
  • 0 (0 voturi)    
    drastici (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 12:05)

    eu [anonim]

    cel mai mult mi-a placut ala cu incarcatul telefonului :)))
    lucrezi in germania si se stie ca de la locul de munca nu ai voie sa iei inici macar un creion...dat totusi sa nu poti sa-ti incarci telefonul, e absurd
  • 0 (0 voturi)    
    Nu isi incarca mobilul !!! (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 14:35)

    Leeview [anonim]

    A German company that fired a man for the theft of 1.8 euro cents (two U.S. cents) worth of electricity had no grounds for sacking him, a court ruled, dismissing the firm's appeal against his reinstatement.

    Network administrator Oliver Beel lost his job after charging his Segway, a two-wheeled electric vehicle, at work in May 2009. After he connected the vehicle to the firm's power source for 1-1/2 hours, his boss asked him to remove it.

    Twelve days later Beel found himself without a job.

    Get breaking news alerts delivered to your mobile phone. Text BREAKING to 52669.

    The court ruled that dismissal was disproportionate to the offence, especially given the "minimal electricity cost involved, the plaintiff's 19-year employment by the company and the fact other employees charged mobile phones and digital photo frames at the firm's expense without punishment.
  • 0 (0 voturi)    
    Hotii de energie si naivii (Duminică, 5 septembrie 2010, 10:40)

    nelutiu [anonim]

    Undeva in judetul Galati, la Balabanesti, in iarna trecuta, tiganii care se instalasera acolo cu acordul si ajutorulautoritatilor, aveau cortul bransat la reteaua electrica, resouri electrice, aparatura audio si TV, trecatorii fiind surziti de manelele prea fericitilor conationali, pe care criza nu-i afecta in nici un fel, iar energia consumata de ei, era platita doar de facturile noastre! Ce-i cu ala care fura cativa miliwati pentru telefonul lui? Era bun patronul respectivei firme, inainte de concedierea angajatului cu pricina, sa treaca in schimb de experienta ,pe la edilii comunei respective


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri